Szereted az Alien filmek világát? Esetleg az aszimmetrikus játékmenetet is vonzónak találod? Netalán nem riadsz vissza az early access játékok esetleges esetlenségétől? Akkor van egy hírem: a Level Zero Extraction célközönsége vagy! Hogy ez jó hír vagy kevésbé, azt most vizsgáljuk is meg.
Az időzítés mondhatni tökéletes, hisz az Alien Romulus körüli hype (és abból felemás földetérés) még itt szunnyadozik a nyolcadikutas kedvelők kollektív tudatában, milyen szuper alkalom is ez arra, hogy az ukrán Doghowl Games valamiféle gumikorpát dobjon az éhes disznók közé. A koncepció ezen nyomvonalon elindulva ismerős lehet: egy naaaaagy kutatólaborban kísérletezgetnek különféle földöntúli életformákkal, és természetesen ami tönkremehet az tönkre is megy: az alien kiszabadul, a labor sorsa gondolhatod hova jut és hát természetesen az oda küldött zsoldosok is inkább ölre mennek egymással a fellelhető lootért. Az aszimmetrikus játékmentet pedig innen indul: azt hogy az idegen vagy valamelyik zsoldos bőrébe bújsz, te döntheted el.
Bármilyen izgalmasan is hangzik ez így elsőre - már láttam is lelki szemeim előtt pörögni a jó öreg Aliens vs Predator (PC, 1999) játékmenetét, és egyébként nem ördögtől való a párhuzam - sajnos a gyakorlatban közel sem ennyire olajozott. Ha az emberek oldalán teszed le a voksodat, a játék egy FPS/Alan Wake hibridnek álcázott villanykapcsolónyomkodó szimulátort kínál. Az idegen ugyanis fényérzékeny, szóval a zseblámpád fénye és a plafonról világító szpotlámpák nevezhetőek meg kriptonitként. A pályán randomszerűen elszórt ellenségek (mutánsok, mozgó gépágyúk) és a többi lootvadász zsoldos pedig a lőfegyverből kipotyogó lőszerrel vannak rosszban (vagy szimplán az arcukban landoló baltával).
Alien oldalról jól látsz a sötétben, azzal nincs is gond, viszont rettenetesen sérülékeny a karaktered, az eszköztárad szerintem nem túl erős, lehet álcázni, taktikázni, különféle külvilági képességeket csillogtatni, de mindezzel szemben úgy érzem, a balansz még nagyon nincs a helyén. Tovább rontja a helyzetet, hogy a jelenleg rendelkezésre álló két pálya hatalmas, megtalálni benne akár a rejtőzködő idegent, akár a humán karaktereket, elég fárasztó. Az idegennel rohangálsz szobáról szobára, emberként pedig kapcsolgatod a villanyokat, mint valami csibész MVM ügynök.
Szóval számomra a Level Zero első blikkre nem igazán jött be, aminek az is lehet az oka, hogy nagyon nem intuitív a játék, kezdő zsoldosnak/aliennek egyaránt roppant mód barátságtalan. Ettől függetlenül nem reménytelen - az első komolyabb patch például a napokban érkezett. Szóval, ha a fejlesztők nem szégyellnek mélyre ásni és bizonyos konvenciókat újragondolni, finomhangolni, akár egy igazán kellemes is AvP jellegű cucc is lehet majd belőle.
PLATFORM PC (tesztelt) KIADÓ tinyBuild FEJLESZTŐ Doghowl Games MEGJELENÉS 2024. augusztus 13. ÁR 19.50 EUR