Ma este nem mindennapi közreműködésről szerezhettünk tudomást. Ott voltunk a Digital Reality által szervezett sajtótájékoztatón, ahol a meglepetés erejével jelentették be a Suda Goichivel (Grasshopper Manufacture) közösen készített Sine Mora-t.
A bejelentés több okból kifolyólag is parádésnak számít. Egyrészt azért, mert ilyen közreműködésre a hazai játékfejlesztés történetében még nem volt példa, másrészt azért, mert Suda-San személyes közreműködése már önmagában is hihetetlenül, sőt mámorítóan hangzik egy hazai project emlegetésénél.
A Sine Mora egy klasszikus shoot 'em up, azaz oldalra scrollozós lövöldözős játék lesz, melyet XBLA és PSN platformokon kívánnak forgalmazni. A Digital Reality a játékmechanikát, a pályákat és a naprakész motort fogja szolgáltatni, Suda51-ék pedig a művészeti designért (tehát a látványstílusért és a muzsikáért) lesznek felelősek a koprodukcióban.
"Mit tennél ha tudnád, mennyi időd van hátra?" Ez az alapmotívum, amely nem csak a narrációt vezeti majd kézen fogva, hanem a játékmenetet is - tudtuk meg Theodore Reikertől, a project szülőatyjától. Konkrét részleteket sajnos nem ismerhettünk meg a mechanikával kapcsolatban, de az kiderült, hogy az időmanipulálás lesz az a játék központi eleme.
A jelenlegi állás szerint lapunk jeles munkatársa, Nagy-Szakáll Ferenc (AKA Vega) lesz a játék pályatervezője. Szurkolunk nektek srácok!
A Sine Mora (szabadfordításban "Késedelem Nélkül") valamikor 2011 harmadik negyedévében fog megjelenni a már említett platformokon, világszerte.
A következő oldalra kattintva a Suda51-el készített interjúnkat olvashatjátok!
Suda Goichi teljesen hétköznapi figura. Rendben, ez kicsit túlzás, révén ékkövekkel kirakott telefon lóg a nyakában és a csattogó ezüst-arany veretes csizmája is kellően figyelemfelkeltő. Mindezek mellett kedves, laza, jópofa és barátságos srác, aki nem hordoz sztárallűröket, és ha arról van szó, megtorpan, hogy maga elé tessékeljen ajtón átkelés előtt. A Digital Reality és Grashopper közreműködés révén volt szerencsénk beszélgetni szemtől-szemben a Mesterrel.
*Gamer365*: Az első és legfontosabb kérdésünk: milyen célközönségnek szánják a Sine Morát?
Suda51: A játékot alapvetően amerikai és európai piacra szánjuk, nem egy szűk célközönségnek. Igyekszünk minél több embert megszólítani a Sine Morával.
*G365*: Minden eddigi játékán megfigyelhető a Suda-hatás. Ez a Sine Mora esetében is érzékelhető-észlelhető lesz?
Suda51: Hú! Nem is tudom, hogy beszélhetünk-e egyáltalán ilyen hatásról... Theodore-nak (Theodore Reiker - a szerk.) nagyon kiforrott elképzelése van a játék világáról, mechanizmusáról, de a művészeti és zenei oldalról kellően hozzá tesszük majd a magunkét. Szinte mondanom sem kell, hogy a muzsikát Akira Yamaoka fogja szolgáltatni.
Ezen szemszögből vizsgálva a kérdést a terméken a mi hatásunk is tükröződni fog a játékon, de semmiképpen sem szeretnénk megzavarni Theo világát és vízióit.
*G365*: A bemutatón erőteljes sztorivonalról számoltak be. Hogyan lehet összeegyeztetni a relatíve egyszerű shoot 'em up mechanikát a mély történetmeséléssel?
Suda51: Amikor először hallottam a játékról Theodore-tól, a koncepció nagyon megindított. Elmondta, hogy szeretne egy olyan játékot készíteni, mint az Out of this World. (Mifelénk ez a játék Another World néven lett híres. - a szerk.) Úgy gondolom, hogy ez a párhuzam is bizonyítja: jó sztorihoz nem feltétlen kellenek kimondott szavak. Elég különböző szituációkat és vizuális megoldásokat bemutatni a játékosnak. Remek lehetőség áll előttünk, hogy stíluson belül a narratívát látványra, érzésekre és érzelmekre alapozzuk.
*G365*: A magyar játékfejlesztésről mit tud, mennyire ismeri a magyarok eddigi munkásságát a videojátékos szcénában?
Suda51: Nagy rajongója vagyok az Ecco the Dolphin játéknak, annak idején játszottam, sőt végig is játszottam. Éppen tegnap hallottam, hogy itt a Digital Realitynél is dolgozik egy úr, aki annak idején az Ecco-n munkálkodott. Nagyon meglepődtem a tényen, és ha ezt tudtam volna előre, akkor elhozom otthonról a játék dobozát, hogy autogrammot kérjek. (Vicces, hogy mi is készültünk Killer7 és No More Heroes borítókkal. - a szerk.)
*G365*: A retro divatos fogalom a videojátékok kontextusában is. A Sine Mora a régi iskolák stílusát viszi tovább, vagy újat mutat majd a zsáneren belül?
Suda51: A shoot 'em up műfajánál és annak eredetéből kifolyólag a retro alapokra építjük a játékot, de a játékmenetben Theo időmanipulálós ötletei igen jelentős designbeli újításokat fognak bevezetni. Fogyasztható, friss és nem utolsósorban mainstream stílus felé vesszük majd az irányt.