[Előzetes] The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

dragCsető Zsolt2011.01.09. 14:45

A Game Informer legfrissebb számának címlapján a decemberben bejelentett The Elder Scrolls V: Skyrim díszeleg: mi összegyűjtöttünk számotokra minden lényeges információt a magazin előzeteséből.

Címéhez híven a Skyrim a The Elder Scrolls sorozat világának otthont adó kontinens egyik északi tartományában játszódik, kétszáz évvel az Oblivion történései után: a király halott, a helyi faj, a Nordok polgárháborút szítottak, Alduin, a sárkányistenség pedig arra készül, hogy leigázza a világot. Az ő megállítása a te feladatod lesz: az utolsó sárkányvadászként neked kell megmentened Tamrielt.

A negyedik rész kevés kritikát kapott, azok nagy része azonban a szintlépés mikéntjét célozta: a Bethesda hallgatott a kérelmekre, és az alapvetően gyengébb ellenfelek ezúttal már nem fognak velünk párhuzamosan erősödni, így a játékos sokkal jobban érezheti majd, hogy folyamatosan fejlődik. Ami bennünket illet: a Bethesda eltörli a kasztválasztást, az azonban megmarad, hogy azok a képességeink fognak jobban fejlődni, amelyeket többet használjuk.

A szintlépések automatikus életerő-növekedéssel járnak, emellett pedig plusz életerőt, magickát illetve staminát választhatunk még pluszban, és egy-egy kisebb képesség, perk is jár még bónuszba a szintek mellé. Ami a felső határt illeti: az 50-es level a maximum, de itt sem áll meg teljesen karakterünk fejlődése, csak éppen rendkívüli mód lelassul.

A fejleszthető képességek száma valamelyest csökken az Oblivionhoz képest (huszonegyről tizennyolcra), ami lehetővé teszi a Bethesda számára, hogy jobban kedvezzenek a különféle játékstílusok mindegyikének: azoknak is, akik valamire specializálódni szeretnének, és azoknak is, akik egy kicsit mindenben jók akarnak lenni.

Karakterünk milyensége a kalandjainkat is alaposan befolyásolja majd: a mellékküldetések dinamikusak, vagyis képességeinktől és múltbéli cselekedeteinktől függenek. Ha például varázslók vagyunk, akkor megeshet, hogy egy másik mágus megkeres bennünket, ami egy harcos esetében már nem történne meg, és a missziók helyszínét is úgy próbálja majd kiválasztani a játék, hogy rendre olyan dungeonökkel ismerkedhessünk meg, amelyekben még nem jártunk.

Skyrim térképén öt hatalmas város kap majd helyet, melyek között továbbra is lesz lehetőség teleportálásra a fast travel opciónak köszönhetően. Ezek a központi helyszínek sokkal nagyobbak, nyitottabbak és változatosabbak lesznek, mint korábban, és természetesen az újdonságoknak sem leszünk híján.

Tegyük fel például, hogy megölsz egy boltost, akihez egy mellékküldetés kapcsolódik. Az Oblivionban ilyen esetben már nem volt alkalom a misszió teljesítésére, a Skyrim viszont egy hasonló szituációban bedobja majd számunkra a boltos egyik családtagját, akitől felvehetjük a küldetést - persze nem egyből, hiszen először el kell érnünk, hogy megbocsásson nekünk.

A tárgyak elhajigálása is tényezővé válik a világ alakulását illetően: lehet, hogy ott marad majd, ahol hagytuk, de az is lehet, hogy valaki felveszi, és odaadja nekünk, mint ahogy az is, hogy összeverekszenek érte, vagy hogy történések egész láncolata indul be egy feleslegessé váló kard által.

A tennivaló is több lesz a városokban: süthetünk / főzhetünk, bányászhatunk, fát vághatunk, vagy éppen elmehetünk egy kovácsműhelybe, ahol az összegyűjtött alapanyagból új fegyvereket csináltathatunk magunknak.

Komoly javulás várható az NPC-kel történő kommunikáció terén. A statikus, álló kamerát például elfelejthetjük: a gépi karakterek végre természetesen fognak viselkedni, és mászkálnak, ténykednek majd beszélgetés közben. Jelentős fejlődésen estek át emellett a korábban meglehetősen gyengécske karaktermodellek, különös tekintettel az arcokra, amelyekről jóval több érzelem lesz leolvasható.

Ami a harcot illeti: a Bethesda taktikusabb és dinamikusabb összecsapásokat ígér, amelyek megfelelnek majd a kor elvárásainak. A fő újítás az lesz, hogy mindkét kezünkhöz hozzárendelhetünk majd valamit (fegyvert és varázslást, fegyvert és pajzsot, vagy mondjuk két különböző fegyvert), de a sprintelés bevezetése is nyújthat némi alapot a taktikázáshoz. Az ellenfelek között nagyrészt természetesen klasszikus fantasy-kreatúrák fognak sorakozni: sárkányok, óriási pókok, yetik, zombik, csontvázak, trollok, farkasok, kardfogú tigrisek és egyéb veszedelmes lények állják majd az utunkat.

Végül, de nem utolsó sorban essen néhány szó a technológiáról is: a Skyrim valamelyest merít majd ilyen szempontból az Oblivionból és a Fallout 3-ból, ám ettől függetlenül nyugdíjazza az előző két epizód alatt dübörgő Gamebryo motort, vagyis új, modernebb engine hajtja majd a játékot. A leglátványosabb javulás az időjárással kapcsolatos dolgok terén várható: a környezetet dinamikusan befolyásoló hóesés, a fákat és a bokrokat egyenként szaggató szél és élethűen csordogál folyók szerepelnek a példák között.

A Skyrim kellemes helyzetben van: remek alapokra építkezik, és a Bethesda személyében egy tehetséges fejlesztőcsapat áll mögötte, akik ráadásul lelkiismeretesen figyelik a visszajelzéseket, így minden adott ahhoz, hogy a The Elder Scrolls V ott legyen majd az év legjobb játékának járó serlegért harcoló címek között.

Fejlesztő: Bethesda / Platform: 360, PS3, PC / Megjelenés: november 11.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

17 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

19 órája
7

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

1 napja
35

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

1 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

1 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
2

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

2 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

3 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

5 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

7 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

8 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

9 napja