[Előzetes] The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

dragCsető Zsolt2011.01.09. 14:45

A Game Informer legfrissebb számának címlapján a decemberben bejelentett The Elder Scrolls V: Skyrim díszeleg: mi összegyűjtöttünk számotokra minden lényeges információt a magazin előzeteséből.

Címéhez híven a Skyrim a The Elder Scrolls sorozat világának otthont adó kontinens egyik északi tartományában játszódik, kétszáz évvel az Oblivion történései után: a király halott, a helyi faj, a Nordok polgárháborút szítottak, Alduin, a sárkányistenség pedig arra készül, hogy leigázza a világot. Az ő megállítása a te feladatod lesz: az utolsó sárkányvadászként neked kell megmentened Tamrielt.

A negyedik rész kevés kritikát kapott, azok nagy része azonban a szintlépés mikéntjét célozta: a Bethesda hallgatott a kérelmekre, és az alapvetően gyengébb ellenfelek ezúttal már nem fognak velünk párhuzamosan erősödni, így a játékos sokkal jobban érezheti majd, hogy folyamatosan fejlődik. Ami bennünket illet: a Bethesda eltörli a kasztválasztást, az azonban megmarad, hogy azok a képességeink fognak jobban fejlődni, amelyeket többet használjuk.

A szintlépések automatikus életerő-növekedéssel járnak, emellett pedig plusz életerőt, magickát illetve staminát választhatunk még pluszban, és egy-egy kisebb képesség, perk is jár még bónuszba a szintek mellé. Ami a felső határt illeti: az 50-es level a maximum, de itt sem áll meg teljesen karakterünk fejlődése, csak éppen rendkívüli mód lelassul.

A fejleszthető képességek száma valamelyest csökken az Oblivionhoz képest (huszonegyről tizennyolcra), ami lehetővé teszi a Bethesda számára, hogy jobban kedvezzenek a különféle játékstílusok mindegyikének: azoknak is, akik valamire specializálódni szeretnének, és azoknak is, akik egy kicsit mindenben jók akarnak lenni.

Karakterünk milyensége a kalandjainkat is alaposan befolyásolja majd: a mellékküldetések dinamikusak, vagyis képességeinktől és múltbéli cselekedeteinktől függenek. Ha például varázslók vagyunk, akkor megeshet, hogy egy másik mágus megkeres bennünket, ami egy harcos esetében már nem történne meg, és a missziók helyszínét is úgy próbálja majd kiválasztani a játék, hogy rendre olyan dungeonökkel ismerkedhessünk meg, amelyekben még nem jártunk.

Skyrim térképén öt hatalmas város kap majd helyet, melyek között továbbra is lesz lehetőség teleportálásra a fast travel opciónak köszönhetően. Ezek a központi helyszínek sokkal nagyobbak, nyitottabbak és változatosabbak lesznek, mint korábban, és természetesen az újdonságoknak sem leszünk híján.

Tegyük fel például, hogy megölsz egy boltost, akihez egy mellékküldetés kapcsolódik. Az Oblivionban ilyen esetben már nem volt alkalom a misszió teljesítésére, a Skyrim viszont egy hasonló szituációban bedobja majd számunkra a boltos egyik családtagját, akitől felvehetjük a küldetést - persze nem egyből, hiszen először el kell érnünk, hogy megbocsásson nekünk.

A tárgyak elhajigálása is tényezővé válik a világ alakulását illetően: lehet, hogy ott marad majd, ahol hagytuk, de az is lehet, hogy valaki felveszi, és odaadja nekünk, mint ahogy az is, hogy összeverekszenek érte, vagy hogy történések egész láncolata indul be egy feleslegessé váló kard által.

A tennivaló is több lesz a városokban: süthetünk / főzhetünk, bányászhatunk, fát vághatunk, vagy éppen elmehetünk egy kovácsműhelybe, ahol az összegyűjtött alapanyagból új fegyvereket csináltathatunk magunknak.

Komoly javulás várható az NPC-kel történő kommunikáció terén. A statikus, álló kamerát például elfelejthetjük: a gépi karakterek végre természetesen fognak viselkedni, és mászkálnak, ténykednek majd beszélgetés közben. Jelentős fejlődésen estek át emellett a korábban meglehetősen gyengécske karaktermodellek, különös tekintettel az arcokra, amelyekről jóval több érzelem lesz leolvasható.

Ami a harcot illeti: a Bethesda taktikusabb és dinamikusabb összecsapásokat ígér, amelyek megfelelnek majd a kor elvárásainak. A fő újítás az lesz, hogy mindkét kezünkhöz hozzárendelhetünk majd valamit (fegyvert és varázslást, fegyvert és pajzsot, vagy mondjuk két különböző fegyvert), de a sprintelés bevezetése is nyújthat némi alapot a taktikázáshoz. Az ellenfelek között nagyrészt természetesen klasszikus fantasy-kreatúrák fognak sorakozni: sárkányok, óriási pókok, yetik, zombik, csontvázak, trollok, farkasok, kardfogú tigrisek és egyéb veszedelmes lények állják majd az utunkat.

Végül, de nem utolsó sorban essen néhány szó a technológiáról is: a Skyrim valamelyest merít majd ilyen szempontból az Oblivionból és a Fallout 3-ból, ám ettől függetlenül nyugdíjazza az előző két epizód alatt dübörgő Gamebryo motort, vagyis új, modernebb engine hajtja majd a játékot. A leglátványosabb javulás az időjárással kapcsolatos dolgok terén várható: a környezetet dinamikusan befolyásoló hóesés, a fákat és a bokrokat egyenként szaggató szél és élethűen csordogál folyók szerepelnek a példák között.

A Skyrim kellemes helyzetben van: remek alapokra építkezik, és a Bethesda személyében egy tehetséges fejlesztőcsapat áll mögötte, akik ráadásul lelkiismeretesen figyelik a visszajelzéseket, így minden adott ahhoz, hogy a The Elder Scrolls V ott legyen majd az év legjobb játékának járó serlegért harcoló címek között.

Fejlesztő: Bethesda / Platform: 360, PS3, PC / Megjelenés: november 11.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

21 órája
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

1 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

1 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

2 napja
38

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

2 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

2 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

2 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

2 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

2 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

3 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

4 napja
2

Heti megjelenések

4 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

5 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

6 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

6 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

7 napja
2

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

7 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

8 napja
39

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

8 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

8 napja
4