The Elder Scrolls V: Skyrim

drag2011.01.09. 14:45

A Game Informer legfrissebb számának címlapján a decemberben bejelentett The Elder Scrolls V: Skyrim díszeleg: mi összegyűjtöttünk számotokra minden lényeges információt a magazin előzeteséből.

Címéhez híven a Skyrim a The Elder Scrolls sorozat világának otthont adó kontinens egyik északi tartományában játszódik, kétszáz évvel az Oblivion történései után: a király halott, a helyi faj, a Nordok polgárháborút szítottak, Alduin, a sárkányistenség pedig arra készül, hogy leigázza a világot. Az ő megállítása a te feladatod lesz: az utolsó sárkányvadászként neked kell megmentened Tamrielt.

A negyedik rész kevés kritikát kapott, azok nagy része azonban a szintlépés mikéntjét célozta: a Bethesda hallgatott a kérelmekre, és az alapvetően gyengébb ellenfelek ezúttal már nem fognak velünk párhuzamosan erősödni, így a játékos sokkal jobban érezheti majd, hogy folyamatosan fejlődik. Ami bennünket illet: a Bethesda eltörli a kasztválasztást, az azonban megmarad, hogy azok a képességeink fognak jobban fejlődni, amelyeket többet használjuk.

A szintlépések automatikus életerő-növekedéssel járnak, emellett pedig plusz életerőt, magickát illetve staminát választhatunk még pluszban, és egy-egy kisebb képesség, perk is jár még bónuszba a szintek mellé. Ami a felső határt illeti: az 50-es level a maximum, de itt sem áll meg teljesen karakterünk fejlődése, csak éppen rendkívüli mód lelassul.

A fejleszthető képességek száma valamelyest csökken az Oblivionhoz képest (huszonegyről tizennyolcra), ami lehetővé teszi a Bethesda számára, hogy jobban kedvezzenek a különféle játékstílusok mindegyikének: azoknak is, akik valamire specializálódni szeretnének, és azoknak is, akik egy kicsit mindenben jók akarnak lenni.

Karakterünk milyensége a kalandjainkat is alaposan befolyásolja majd: a mellékküldetések dinamikusak, vagyis képességeinktől és múltbéli cselekedeteinktől függenek. Ha például varázslók vagyunk, akkor megeshet, hogy egy másik mágus megkeres bennünket, ami egy harcos esetében már nem történne meg, és a missziók helyszínét is úgy próbálja majd kiválasztani a játék, hogy rendre olyan dungeonökkel ismerkedhessünk meg, amelyekben még nem jártunk.

Skyrim térképén öt hatalmas város kap majd helyet, melyek között továbbra is lesz lehetőség teleportálásra a fast travel opciónak köszönhetően. Ezek a központi helyszínek sokkal nagyobbak, nyitottabbak és változatosabbak lesznek, mint korábban, és természetesen az újdonságoknak sem leszünk híján.

Tegyük fel például, hogy megölsz egy boltost, akihez egy mellékküldetés kapcsolódik. Az Oblivionban ilyen esetben már nem volt alkalom a misszió teljesítésére, a Skyrim viszont egy hasonló szituációban bedobja majd számunkra a boltos egyik családtagját, akitől felvehetjük a küldetést - persze nem egyből, hiszen először el kell érnünk, hogy megbocsásson nekünk.

A tárgyak elhajigálása is tényezővé válik a világ alakulását illetően: lehet, hogy ott marad majd, ahol hagytuk, de az is lehet, hogy valaki felveszi, és odaadja nekünk, mint ahogy az is, hogy összeverekszenek érte, vagy hogy történések egész láncolata indul be egy feleslegessé váló kard által.

A tennivaló is több lesz a városokban: süthetünk / főzhetünk, bányászhatunk, fát vághatunk, vagy éppen elmehetünk egy kovácsműhelybe, ahol az összegyűjtött alapanyagból új fegyvereket csináltathatunk magunknak.

Komoly javulás várható az NPC-kel történő kommunikáció terén. A statikus, álló kamerát például elfelejthetjük: a gépi karakterek végre természetesen fognak viselkedni, és mászkálnak, ténykednek majd beszélgetés közben. Jelentős fejlődésen estek át emellett a korábban meglehetősen gyengécske karaktermodellek, különös tekintettel az arcokra, amelyekről jóval több érzelem lesz leolvasható.

Ami a harcot illeti: a Bethesda taktikusabb és dinamikusabb összecsapásokat ígér, amelyek megfelelnek majd a kor elvárásainak. A fő újítás az lesz, hogy mindkét kezünkhöz hozzárendelhetünk majd valamit (fegyvert és varázslást, fegyvert és pajzsot, vagy mondjuk két különböző fegyvert), de a sprintelés bevezetése is nyújthat némi alapot a taktikázáshoz. Az ellenfelek között nagyrészt természetesen klasszikus fantasy-kreatúrák fognak sorakozni: sárkányok, óriási pókok, yetik, zombik, csontvázak, trollok, farkasok, kardfogú tigrisek és egyéb veszedelmes lények állják majd az utunkat.

Végül, de nem utolsó sorban essen néhány szó a technológiáról is: a Skyrim valamelyest merít majd ilyen szempontból az Oblivionból és a Fallout 3-ból, ám ettől függetlenül nyugdíjazza az előző két epizód alatt dübörgő Gamebryo motort, vagyis új, modernebb engine hajtja majd a játékot. A leglátványosabb javulás az időjárással kapcsolatos dolgok terén várható: a környezetet dinamikusan befolyásoló hóesés, a fákat és a bokrokat egyenként szaggató szél és élethűen csordogál folyók szerepelnek a példák között.

A Skyrim kellemes helyzetben van: remek alapokra építkezik, és a Bethesda személyében egy tehetséges fejlesztőcsapat áll mögötte, akik ráadásul lelkiismeretesen figyelik a visszajelzéseket, így minden adott ahhoz, hogy a The Elder Scrolls V ott legyen majd az év legjobb játékának járó serlegért harcoló címek között.

Fejlesztő: Bethesda / Platform: 360, PS3, PC / Megjelenés: november 11.

A Vicarious Visions beolvadt a Blizzardba

A Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 felújítások fejlesztőcsapata mostantól a Blizzard saját projektjein dolgozik.

21 órája
10

A Tencent felvásárolta a Klei csapatát

A kínai óriás tovább terjeszkedik. Ezúttal a Don’t Starve és Mark of the Ninja játékokról ismert Klei Entertainment csapatát kebelezte be.

22 órája
1

Resident Evil 4 (Remake) átalakítás

Egyes információk szerint a kiadó nem volt elégedett az M-Two eddigi munkájával, így az elsődleges belsős csapatát állította a projekt élére.

22 órája
7

Xbox Live Gold: áremelés, aztán mégsem

A Microsoft csendben megemelte az Xbox Live Gold előfizetés árát - aztán a közösségi felháborodás miatt kapásból visszavonta az egészet.

1 napja
18

Humankind: avatárok és MI-k

A PC-s grand stratégia részleteiről fed fel friss dolgokat a legújabb fejlesztői napló.

1 napja

Games with Gold: februári kínálat

Egy egészen kellemes kínálat. Egy egészen kellemetlen áremelés mellé. Egy biztos: nem most válik ingyenessé a GOLD szolgáltatás. Sőt.

1 napja
22

The Medium: 9 rejtélyes furcsaság

Ha a Maw hátborzongató jelenlétét nem is érezzük egyelőre a hátunk mögött, a marketing anyagok elől már most sincs menekvés.

1 napja
2

Olija: történet a pixelek mögött

A Devolver Digital egy pixelart gyöngyszemet csapott le a Sony indie részlegének kezéről? Pár nap múlva kiderül!

1 napja
5

Sherlock Holmes: Chapter One

Hey, Detektívek! Csak egy tipp: a Frogwares hangulatos videó formájában válaszolja meg az eddig felmerült kérdéseiteket.

1 napja
1

Resident Evil Showcase

Nézzük csak: Resident Evil Village kedvcsináló. Előző generációs verziók. Megjelenési dátum. Gameplay villanások. Na meg exkluzív próbakör!

2 napja
53

Destruction AllStars: bemutatkozik a mezőny

Hősök. Ikonok. Legendák. A bajnokság résztvevőit az egész világ ismeri, szóval ideje, hogy mi is vessünk egy pillantást a színes társaságra.

2 napja
7

Apex Legends: komolytalan őrület

Kirobbanó előzetesen az új szezon.

2 napja
1

Team Ninja: tervek a jövőre

Lehetséges Nioh folytatás, Ninja Gaiden hírek, open world játék. Ezek vannak a stúdió tarsolyában.

2 napja
1

Odabenn: a magyar hangjátéksorozat

A hatvanas/hetvenes évek klasszikus rádiójátékait idézi meg modern köntösben az új magyar kezdeményezés. Hallgassatok bele!

2 napja
2

Új játékokon dolgozik a Valve

De hogy pontosan miken, arról természetesen most sem tudtunk meg részleteket.

2 napja
15

Curse of the Dead Gods: konzolos megjelenés

Unod a görög isteneket? Itt az új roguelike kaland egy folyton változó sötét templommal, csapdákkal és szörnyekkel.

2 napja
2

Encodya: euro point and click Neo Berlinben

Cyberpunk stílus, egy árva kislány és egy robot - vajon mi kerekedik ki ebből?

3 napja

Norco: új kaland a Raw Fury-nál

Furcsa sci-fi kalandjáték, bizarr, ámde méregerős hangulattal. Éljen a dolgok különös mivolta!

3 napja

A The Medium: Marianne képességei

A Bloober Team legújabb horrorjátékának különleges képességekkel rendelkező főhősnője megmutatja mire is képes. A PC-s hardverigényről is be tudunk számolni

3 napja
12

Atomic Heart: RTX bemutató

Látványos RTX és DLSS erődemonstráció a Mundfish és az NVIDIA együttműködésének hála. Megjelenési dátum mondjuk továbbra sincs.

3 napja