A nagy port kavart Extended Cut körüli kálvária után kicsit alábbhagytak az indulatok a Bioware háza táján: a rajongók érdeklődve várták az első prémium fizetős tartalmat a Mass Effect 3-hoz, amely eredetileg már a megjelenést követő egy-két hónapban megjelent volna, ha a Bioware korábbi álláspontját feladva nem simítja el a végjáték körüli ellentéteket. Szerencsére nem így történt, és bár az első komolyabb DLC így cirka 3-4 hónapot késett a tervezetthez képest, kíváncsian ültünk le, vajon mennyiben bolygatja meg ismét a Leviathan-vadászat a sztorit, és képes-e olyan mesteri szintekre felnőni, mint anno azt tette a Liara-szálként ismert Shadow Broker DLC esetében.
Aki kicsit behatóbban ismeri a Mass Effect sorozatot, jól tudja, hogy a játék egyik legfőbb erénye maga a háttértörténet, és az őt körülölelő univerzum, ahol (jó esetben) minden mindennel összefügg - vagy legalábbis annak tűnik. A Leviathan-sztori is ebbe a csoportba tartozik, hiszen a tézis, hogy a galaxis számos rejtélyt tartogat még hőseink számára, már korábban is nyilvánvaló volt és minden bizonnyal hosszú ideig szolgáltat majd alapot az újabb izgalmas felfedezésekhez, és kalandokhoz. Ennek megfelelően ez a történet is bőven a Mass Effect 3 előtti időkbe nyúlik vissza - a Batarian hegemónia által anno felfedezett Leviathanról (Leviathan of Dis) valójában senki sem tudott konkrétumokat, hiszen négyszerű barátaink alaposan tettek róla, hogy eltussolják a felfedezést, és az ebből fakadó előnyeiket a saját malmukra hajtsák (vagy legalábbis megpróbálják...).
De mi is ez a sötét felfedezés, amely akkora erővel bír, hogy egy Reapert is elpusztíthat? Nos, a Leviathan DLC nem csak erre a kérdésre, hanem azokra az időkre is válaszul szolgál, amelyekről eddig maximum csak találgatások folytak. Bármennyire is hihetetlen, de a DLC történeti/történelmi mondanivalója épp úgy megbolygatja a teremtés kezdetét, mint a galaxis nagy harcának időpontját, és a tárgyi bizonyítékokkal olyan helyekre kalauzol, amely semmiben nem hasonlít a korábban látottakra.
A Bioware látványtervezői és grafikusai megint profizmusukról tettek tanúbizonyságot: ismét olyan környezetben lesz lehetőségünk barangolni, , amely bizosan hosszú ideig emlékezetes lesz a rajongók számára - különösen tekintettel az utolsó húsz percre, amely monumentalitásában, játékmechanikájában és feladatában talán csak a Shadow Broker DLC-ben látott űrhajóhoz hasonlítható. Kudos jár a scriptíróknak is, mert az egyre fokozódó cselekmény alatt nyomozói képességeinket is próbára kell majd tennünk, hiszen sem a hely, sem a körülmény nem ad egyértelmű bizonyítékokat arra, mit is keresünk valójában. A látványos előrenyomulást megnehezítő reaperek elleni harc ráadásul érdekes objektívekkel is szembeállítja a játékost, hiszen néhány, a multiplayerből ismert feladattal is meg kell küzdenünk, például fedezhetünk szerelő drónt, vagy rohangálhatunk a csatatéren, energiamodulokkal a hátunkon - ráadásul mindemellett az egyre fokozódó ellenséggel szemben a minket fedező csapattársaikra is figyelmet kell fordítanunk.
Eddig nagyon jó, gondolhatnád kedves olvasó, de vajon meddig tart ez a kiruccanás? Nos, nem túlzottan sokáig: ha alapos vagy, akkor sem töltesz el három, három és fél óránál többet a Leviathan küldetéssel, és a két plusz fegyver, a néhány új karakter, illetve a három izgalmas túrahelyszín sem feledteti: valahogy ennek inkább a játékban lett volna a helye, mintsem 800 pontos letölthető tartalomban, amely bármennyire is jó, a Shadow Brokerre visszagondolva kicsit azért sok érte. A végeredményt és a tartalmat nézve azonban minden Mass Effect rajongónak ajánlott vétel lehet, amely feltehetően nem az első és egyetlen DLC állomás lesz a reaperek elleni harcban.. [7/10]