[Teszt] Grow Up

Grow Up

WarhawkLusztig Zsolt2016.08.23. 08:00

A tavaly megjelent Grow Home, hogy is mondjam, nem vált a kedvencemmé. Hiába tagadnám, viszonylag gyorsan elő lehet keresni, hogy a kedves kinézet és az aranyos ötlet ellenére több bajom volt vele, mint örömöm. És bár biztos nem így történt, szeretném hinni, hogy a Reflections-nál olvasták amit írtam, mert a Grow Up majdnem az összes általam említett hibát kijavította. Majdnem.

Visszatér tehát B.U.D. és persze M.O.M. is, utóbbi most kulcsszerepet tölt be a történetben, legalábbis abból a szempontból, hogy rögtön az első percekben darabokra törik és a játék folyamán ezeket a darabokat kell összeszednünk. Igen, sztori szempontból továbbra se erőltették meg magukat a fejlesztők, de egy ilyen játéknál ez továbbra se túl lényeges dolog: megvannak a célok, tessék elérni őket.

Ami viszont a többi részt illeti, na ott aztán vannak változások! Kezdetnek jelentősen kibővítették a játékteret, egy sziget helyett most egy egész bolygót kapunk. Oké, most ne a No Man's Sky „olyan nagy, hogy úgysem járod be” bolygójára tessék gondolni, a képeken jól látszanak az arányok, de még így is igen jelentős a növekedés mértéke. És ez a bővülés nagyon jól működik, tucatnyi kisebb-nagyobb ponton visszaköszönnek ennek pozitív hozományai. Ilyen például a játék kinézete, mely bár továbbra is egyszerű geometriai formák gyülekezete, de az arányok miatt őrületesen jól néz mutat, hatalmas élmény a magasból (egészen a holdig eljuthatunk!) letekinteni és látni a szigeteket, tengereket, ahova bármikor eljuthatunk.

És ha már itt tartunk, komoly reformok érték az utazási lehetőségeket is, növények vadászata helyett különböző képességeket szedhetünk össze. Ezek egy része (például a jetpack) már ismerős lehet régről, de most az ejtőernyő és a sárkányrepülő funkciót is BUD önerőből tudja használni. Ez pedig azt is jelenti, hogy sokkal egyszerűbb lesz a bolygót bejárnunk, inkább a légi közlekedést kell majd használnunk, mint a BUD kezein lévő tapadókorongokat.

A növekedés nem csak a játékteret, hanem a lehetőségeket is érintette. MOM alkatrészei és az előző részből ismert kristályokon kívül most több tucat apróbb kihívást is teljesíthetünk, itt megszabott útvonalakat kell egy bizonyos időhatáron belül bejárnunk. Ezek, bár nem kötelező feladványok, kellemesen kitolják a játékidőt is, én olyan 50%-os befejezettség mellett is már hat óra felett jártam, ami nagyjából a duplája annak, amit az előző résszel el lehetett tölteni.

Mindössze egy dolog maradt sajnos a régiben: BUD irányítása, ami továbbra is minimum esetlen, de legtöbbször inkább idegesítő. Én értem, hogy az egész egyfajta technikai prototípusból született, de a második részre már illett volna ezen túllépni, mert rendkívül lelombozó, mikor a legegyszerűbb feladatokat is kínszenvedés megtenni, mert BUD lábai összeakadnak. És az a baj, hogy ez az egyetlen dolog képes mindent aláásni: a platforming béna lesz, a képességek nehezen irányíthatóak, a feladványok nyögvenyelősek és mind-mind azért, mert megmaradt ez a csámpás járkálás…

Ez pedig nagyjából be is határolja azt, hogy kinek lehet a játékot ajánlani: azoknak, akiknek a felfedezés, az ugrálás és gyűjtögetés ér annyit, amennyiért hajlandóak túllépni azon, hogy sokszor még az is kínszenvedés lesz, míg egy-egy apró sziklát megmásznak. Ha ez nem baj, akkor tessék lecsapni rá, a továbbra is egészen kellemes árpont ugyanis egy nagyon vidám és végre igazán tartalmas játékot rejt!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

12 órája

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

1 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

1 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

2 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

2 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

3 napja
10

Heti megjelenések

3 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

5 napja
5

The Outer Worlds 2

5 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

5 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

6 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

7 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

7 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

7 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

7 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

8 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

8 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

8 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

8 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

9 napja
14