[Teszt] Grow Up

Grow Up

WarhawkLusztig Zsolt2016.08.23. 08:00

A tavaly megjelent Grow Home, hogy is mondjam, nem vált a kedvencemmé. Hiába tagadnám, viszonylag gyorsan elő lehet keresni, hogy a kedves kinézet és az aranyos ötlet ellenére több bajom volt vele, mint örömöm. És bár biztos nem így történt, szeretném hinni, hogy a Reflections-nál olvasták amit írtam, mert a Grow Up majdnem az összes általam említett hibát kijavította. Majdnem.

Visszatér tehát B.U.D. és persze M.O.M. is, utóbbi most kulcsszerepet tölt be a történetben, legalábbis abból a szempontból, hogy rögtön az első percekben darabokra törik és a játék folyamán ezeket a darabokat kell összeszednünk. Igen, sztori szempontból továbbra se erőltették meg magukat a fejlesztők, de egy ilyen játéknál ez továbbra se túl lényeges dolog: megvannak a célok, tessék elérni őket.

Ami viszont a többi részt illeti, na ott aztán vannak változások! Kezdetnek jelentősen kibővítették a játékteret, egy sziget helyett most egy egész bolygót kapunk. Oké, most ne a No Man's Sky „olyan nagy, hogy úgysem járod be” bolygójára tessék gondolni, a képeken jól látszanak az arányok, de még így is igen jelentős a növekedés mértéke. És ez a bővülés nagyon jól működik, tucatnyi kisebb-nagyobb ponton visszaköszönnek ennek pozitív hozományai. Ilyen például a játék kinézete, mely bár továbbra is egyszerű geometriai formák gyülekezete, de az arányok miatt őrületesen jól néz mutat, hatalmas élmény a magasból (egészen a holdig eljuthatunk!) letekinteni és látni a szigeteket, tengereket, ahova bármikor eljuthatunk.

És ha már itt tartunk, komoly reformok érték az utazási lehetőségeket is, növények vadászata helyett különböző képességeket szedhetünk össze. Ezek egy része (például a jetpack) már ismerős lehet régről, de most az ejtőernyő és a sárkányrepülő funkciót is BUD önerőből tudja használni. Ez pedig azt is jelenti, hogy sokkal egyszerűbb lesz a bolygót bejárnunk, inkább a légi közlekedést kell majd használnunk, mint a BUD kezein lévő tapadókorongokat.

A növekedés nem csak a játékteret, hanem a lehetőségeket is érintette. MOM alkatrészei és az előző részből ismert kristályokon kívül most több tucat apróbb kihívást is teljesíthetünk, itt megszabott útvonalakat kell egy bizonyos időhatáron belül bejárnunk. Ezek, bár nem kötelező feladványok, kellemesen kitolják a játékidőt is, én olyan 50%-os befejezettség mellett is már hat óra felett jártam, ami nagyjából a duplája annak, amit az előző résszel el lehetett tölteni.

Mindössze egy dolog maradt sajnos a régiben: BUD irányítása, ami továbbra is minimum esetlen, de legtöbbször inkább idegesítő. Én értem, hogy az egész egyfajta technikai prototípusból született, de a második részre már illett volna ezen túllépni, mert rendkívül lelombozó, mikor a legegyszerűbb feladatokat is kínszenvedés megtenni, mert BUD lábai összeakadnak. És az a baj, hogy ez az egyetlen dolog képes mindent aláásni: a platforming béna lesz, a képességek nehezen irányíthatóak, a feladványok nyögvenyelősek és mind-mind azért, mert megmaradt ez a csámpás járkálás…

Ez pedig nagyjából be is határolja azt, hogy kinek lehet a játékot ajánlani: azoknak, akiknek a felfedezés, az ugrálás és gyűjtögetés ér annyit, amennyiért hajlandóak túllépni azon, hogy sokszor még az is kínszenvedés lesz, míg egy-egy apró sziklát megmásznak. Ha ez nem baj, akkor tessék lecsapni rá, a továbbra is egészen kellemes árpont ugyanis egy nagyon vidám és végre igazán tartalmas játékot rejt!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heti megjelenések

9 órája
7

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

19 órája
5

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

1 napja
9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

2 napja
3

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

3 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

3 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

3 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

3 napja
6

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

4 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

5 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

5 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

5 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

7 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

7 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

9 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

2025.10.31.
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

2025.10.31.
4