[Teszt] Grow Up

Grow Up

WarhawkLusztig Zsolt2016.08.23. 08:00

A tavaly megjelent Grow Home, hogy is mondjam, nem vált a kedvencemmé. Hiába tagadnám, viszonylag gyorsan elő lehet keresni, hogy a kedves kinézet és az aranyos ötlet ellenére több bajom volt vele, mint örömöm. És bár biztos nem így történt, szeretném hinni, hogy a Reflections-nál olvasták amit írtam, mert a Grow Up majdnem az összes általam említett hibát kijavította. Majdnem.

Visszatér tehát B.U.D. és persze M.O.M. is, utóbbi most kulcsszerepet tölt be a történetben, legalábbis abból a szempontból, hogy rögtön az első percekben darabokra törik és a játék folyamán ezeket a darabokat kell összeszednünk. Igen, sztori szempontból továbbra se erőltették meg magukat a fejlesztők, de egy ilyen játéknál ez továbbra se túl lényeges dolog: megvannak a célok, tessék elérni őket.

Ami viszont a többi részt illeti, na ott aztán vannak változások! Kezdetnek jelentősen kibővítették a játékteret, egy sziget helyett most egy egész bolygót kapunk. Oké, most ne a No Man's Sky „olyan nagy, hogy úgysem járod be” bolygójára tessék gondolni, a képeken jól látszanak az arányok, de még így is igen jelentős a növekedés mértéke. És ez a bővülés nagyon jól működik, tucatnyi kisebb-nagyobb ponton visszaköszönnek ennek pozitív hozományai. Ilyen például a játék kinézete, mely bár továbbra is egyszerű geometriai formák gyülekezete, de az arányok miatt őrületesen jól néz mutat, hatalmas élmény a magasból (egészen a holdig eljuthatunk!) letekinteni és látni a szigeteket, tengereket, ahova bármikor eljuthatunk.

És ha már itt tartunk, komoly reformok érték az utazási lehetőségeket is, növények vadászata helyett különböző képességeket szedhetünk össze. Ezek egy része (például a jetpack) már ismerős lehet régről, de most az ejtőernyő és a sárkányrepülő funkciót is BUD önerőből tudja használni. Ez pedig azt is jelenti, hogy sokkal egyszerűbb lesz a bolygót bejárnunk, inkább a légi közlekedést kell majd használnunk, mint a BUD kezein lévő tapadókorongokat.

A növekedés nem csak a játékteret, hanem a lehetőségeket is érintette. MOM alkatrészei és az előző részből ismert kristályokon kívül most több tucat apróbb kihívást is teljesíthetünk, itt megszabott útvonalakat kell egy bizonyos időhatáron belül bejárnunk. Ezek, bár nem kötelező feladványok, kellemesen kitolják a játékidőt is, én olyan 50%-os befejezettség mellett is már hat óra felett jártam, ami nagyjából a duplája annak, amit az előző résszel el lehetett tölteni.

Mindössze egy dolog maradt sajnos a régiben: BUD irányítása, ami továbbra is minimum esetlen, de legtöbbször inkább idegesítő. Én értem, hogy az egész egyfajta technikai prototípusból született, de a második részre már illett volna ezen túllépni, mert rendkívül lelombozó, mikor a legegyszerűbb feladatokat is kínszenvedés megtenni, mert BUD lábai összeakadnak. És az a baj, hogy ez az egyetlen dolog képes mindent aláásni: a platforming béna lesz, a képességek nehezen irányíthatóak, a feladványok nyögvenyelősek és mind-mind azért, mert megmaradt ez a csámpás járkálás…

Ez pedig nagyjából be is határolja azt, hogy kinek lehet a játékot ajánlani: azoknak, akiknek a felfedezés, az ugrálás és gyűjtögetés ér annyit, amennyiért hajlandóak túllépni azon, hogy sokszor még az is kínszenvedés lesz, míg egy-egy apró sziklát megmásznak. Ha ez nem baj, akkor tessék lecsapni rá, a továbbra is egészen kellemes árpont ugyanis egy nagyon vidám és végre igazán tartalmas játékot rejt!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

13 órája
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

15 órája
104

Heti megjelenések

19 órája
5

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

1 napja
6

Retrace the Light

2 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

2 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

3 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

3 napja
32

Twinkleby

4 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

4 napja
2

The Berlin Apartment

5 napja
6

Pieces of the Past

5 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

5 napja
5

Arc Raiders

6 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

6 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

6 napja
7

Heti megjelenések

7 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

9 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

9 napja
3

Kirby Air Riders

2025.11.28.
8