[Teszt] Bound

Bound

WarhawkLusztig Zsolt2016.08.25. 08:00

Egy várandós nő sétál mezítláb a tengerparton / Egy fiatal hercegnő védelmezi különleges birodalmát.

Már a Playstation Store-ban lévő jellemzése is eléggé fura a Boundnak és ami még ennél is furcsább, hogy bármennyire is szürreálisnak tűnik, egészen pontosan, már-már spoileres módon ad képet a játékról. Egy tánc, egy küldetés, egy rémálom egy játékba csomagolva és nagyon-nagyon különlegesen előadva.

Az egésznek a fent említett, tengerparton sétáló hölgyemény, illetve az ő útja ad keretet. A játék rövid intermezzoiban őt irányítjuk és a kezében lévő füzet egy-egy összefirkált lapjára „koncentrálva” kerülünk át a fő műsorszámot jelentő mágikus világba. A két világ közt persze van kapcsolat, ahogy arra viszonylag gyorsan mi is rájöhetünk, de hogy pontosan mi az és egyáltalán mi az oka ennek az útnak, az a játék végére lesz tiszta. A Bound története a hasonló stílusú játékokhoz képest talán nem annyira elvont, viszonylag keveset bíz a végén a játékosra.

Persze mikor a „hasonló stílusú játékokról” beszélek, akkor kicsit hazudok, mert bár úgy tűnhet, hogy a Bound is egyike azoknak a narratív kalandjátékoknak, az igazság az, hogy ez csak félig igaz. A fejlesztő Plastic ugyanis megpróbált valamennyi ügyességi elemet is belecsempészni a játékba - utólag visszagondolva lehet, hogy nem kellett volna. A Bound platfomer elemei ugyanis kiforratlanok, pontatlanok és éppen ezért eléggé zavaróak, arról nem is beszélve, mennyire fárasztó tud lenni az a több másodperces „magához térő” animáció, ami az elhalálozások után mindig előjön. Talán furcsa ezt hallani, de jelen esetben talán jobb lett volna, ha a játék megmarad a jó öreg sétaszimulátornak.

Pontosabban táncszimulátornak, mert a Bound lényege a tánc és a zene, ez pedig az egész játéknak egy nagyon különleges színezetet ad. A hercegnő egy balett táncos mozgáskészletével rendelkezik, séta, futás, ugrás, de még egyensúlyozás közben is bámulatosan kecses animációval mozog. Nem hiszem, hogy valaha láttam volna hasonlót, az egész egyszerűen lenyűgözően jól néz ki, főleg mikor elkezdjük használni a hercegnő „védekező” tánclépéseit, mikor egy „szalag pajzsot” táncol maga köré. Kár, hogy az egyes tánclépések viszont funkció nélkül léteznek, inkább csak a látvány miatt, mintsem azért, hogy valamennyire mélyítsék a játékmenetet.

A látványról pedig érdemes külön is értekezni, ugyanis kétségkívül ez a Bound legerősebb pontja. Állóképek csak részben adják vissza azt a szürreális, lenyűgöző, folyamatosan mozgó kubista álmot, melyet az egyes pályák nyújtanak. Ahogy az egyes pályaelemek felépülnek, ahogy néha minden a zenére pulzál, ahogy olyan apróságokra odafigyeltek, hogy a falak „szétolvadnak”, ha láthatatlan operatőrünk beléjük ütközne… A Bound egy egészen magas szintet képvisel látvány tekintetében.

És éppen ezért mondom azt, hogy jelen esetben a kevesebb talán több lett volna, inkább érdemes lett volna megmaradni a „megszokott” narratív játékelemeknél, mert így pont azok a részek rontanak a játék megítélésén, amivel a fejlesztők reményei szerint ha nem is feltétlen több, de kicsit talán más lett volna.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

1 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

1 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

3 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

4 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

4 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

5 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

7 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

8 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

9 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

9 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3