[Teszt] Bound

Bound

WarhawkLusztig Zsolt2016.08.25. 08:00

Egy várandós nő sétál mezítláb a tengerparton / Egy fiatal hercegnő védelmezi különleges birodalmát.

Már a Playstation Store-ban lévő jellemzése is eléggé fura a Boundnak és ami még ennél is furcsább, hogy bármennyire is szürreálisnak tűnik, egészen pontosan, már-már spoileres módon ad képet a játékról. Egy tánc, egy küldetés, egy rémálom egy játékba csomagolva és nagyon-nagyon különlegesen előadva.

Az egésznek a fent említett, tengerparton sétáló hölgyemény, illetve az ő útja ad keretet. A játék rövid intermezzoiban őt irányítjuk és a kezében lévő füzet egy-egy összefirkált lapjára „koncentrálva” kerülünk át a fő műsorszámot jelentő mágikus világba. A két világ közt persze van kapcsolat, ahogy arra viszonylag gyorsan mi is rájöhetünk, de hogy pontosan mi az és egyáltalán mi az oka ennek az útnak, az a játék végére lesz tiszta. A Bound története a hasonló stílusú játékokhoz képest talán nem annyira elvont, viszonylag keveset bíz a végén a játékosra.

Persze mikor a „hasonló stílusú játékokról” beszélek, akkor kicsit hazudok, mert bár úgy tűnhet, hogy a Bound is egyike azoknak a narratív kalandjátékoknak, az igazság az, hogy ez csak félig igaz. A fejlesztő Plastic ugyanis megpróbált valamennyi ügyességi elemet is belecsempészni a játékba - utólag visszagondolva lehet, hogy nem kellett volna. A Bound platfomer elemei ugyanis kiforratlanok, pontatlanok és éppen ezért eléggé zavaróak, arról nem is beszélve, mennyire fárasztó tud lenni az a több másodperces „magához térő” animáció, ami az elhalálozások után mindig előjön. Talán furcsa ezt hallani, de jelen esetben talán jobb lett volna, ha a játék megmarad a jó öreg sétaszimulátornak.

Pontosabban táncszimulátornak, mert a Bound lényege a tánc és a zene, ez pedig az egész játéknak egy nagyon különleges színezetet ad. A hercegnő egy balett táncos mozgáskészletével rendelkezik, séta, futás, ugrás, de még egyensúlyozás közben is bámulatosan kecses animációval mozog. Nem hiszem, hogy valaha láttam volna hasonlót, az egész egyszerűen lenyűgözően jól néz ki, főleg mikor elkezdjük használni a hercegnő „védekező” tánclépéseit, mikor egy „szalag pajzsot” táncol maga köré. Kár, hogy az egyes tánclépések viszont funkció nélkül léteznek, inkább csak a látvány miatt, mintsem azért, hogy valamennyire mélyítsék a játékmenetet.

A látványról pedig érdemes külön is értekezni, ugyanis kétségkívül ez a Bound legerősebb pontja. Állóképek csak részben adják vissza azt a szürreális, lenyűgöző, folyamatosan mozgó kubista álmot, melyet az egyes pályák nyújtanak. Ahogy az egyes pályaelemek felépülnek, ahogy néha minden a zenére pulzál, ahogy olyan apróságokra odafigyeltek, hogy a falak „szétolvadnak”, ha láthatatlan operatőrünk beléjük ütközne… A Bound egy egészen magas szintet képvisel látvány tekintetében.

És éppen ezért mondom azt, hogy jelen esetben a kevesebb talán több lett volna, inkább érdemes lett volna megmaradni a „megszokott” narratív játékelemeknél, mert így pont azok a részek rontanak a játék megítélésén, amivel a fejlesztők reményei szerint ha nem is feltétlen több, de kicsit talán más lett volna.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

8 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

10 órája
5

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

20 órája
25

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

20 órája
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

1 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
1

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

2 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

2 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

3 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja

Heti megjelenések

4 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

4 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

7 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

8 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

9 napja