[Teszt] Farpoint

Farpoint

mcmackoGéczy Attila2017.06.05. 13:16

A PSVR első nagy lendülete meglehetősen alábbhagyott. Leginkább gyorskaja-szerű indie apróságok, és csak néhány ritka finomság bukkant fel az elmúlt hónapokban a Store virtuális kínálatában. A Farpoint most ezt a csendes állapotot szeretné egy kicsit felrázni - jelesül itt az FPS, ami a Sony támogatásával, egy új perifériával és a VR csodálatos lehetőségeivel próbál blockbuster-szerű szórakozást hozni a sisak tulajdonosai számára. Van egy jó hírünk: a Farpoint működik, és a PSVR komolyabb kínálatának egyik oszlopos tagjává avanzsált. A rossz hír viszont az, hogy így sem beszélhetünk túl erős játékmenetről, vagy úgy általában, maradandó FPS játékélményről.

Elsőre kifejezetten izgalmas és érdekes lesz a VR élmény, a konzolos közönség pedig tutira nem célzott még így videojátékban. A Farpointban szó szerint szemünkhöz kell emelni az irányítót, hogy a célkeresztbe nézzünk; sőt, a kézben forgatott puska, valamint a Wii/Move (ld. Killzone 3) legszebb napjait idéző célzási metódus is poénos lehetőség, pláne a VR térben átélve. Lehetünk óvatos haladók, vagy csípőből tüzelő rambók, a játék minderre lehetőséget ad. Az élményt csak fokozza az új Aim kontroller, ami egy direkt erre a célra készített játékpuska-periféria. Sajnos nem volt lehetőségünk kipróbálni a fehér szépséget (Tényleg jól néz ki a kütyü!), ám sima Dual Shock 4-el is egész korrekt az irányítás - a netes visszhanghoz képest véleményünk szerint messze nem reménytelen a gamepaddal történő effektív akciózás. A Move érthetetlen módon viszont kimaradt a támogatott repertoárból. Ez pedig furcsa döntés, hiszen volt már a Sonynak egy Sharp Shooter markolata, ami nyilván konkurencia az Aimnek, de mégis adta volna magát a célra történő felhasználása.

Ráadásul a program kifejezetten fárasztó is, már ami a VR-aspektust illeti. A menüben (mégiscsak) bekapcsolható forgás sem ront sokat a testet-lelket kívánó fizikai kihíváson, amit a mátrixban töltött harcok során megélünk majd. A pályák a kelleténél hosszabbak, az érkező nyári meleg pedig szintén nem segíti a sisakban izzadozó PSVR harcost. Az émelyítő hatást tetézi a PSVR alacsony felbontása, amely a Farpointban meglehetősen recés összképet eredményez. És az sem segít, hogy a motor küzdelemben áll a látvány konzisztens megvalósításával. A képfrissítés valószínűleg hozza a VR-hoz elvárt szintet, de a textúra streamelés, az egyszerű geometriák és prevgen grafikai megoldások tovább lombozzák az ember lelkesedését. A Robinson jelentősen jobban csinálta a hardver megizzasztását - pláne, ha azt is számba vesszük, hogy Pro gépen teszteltük a Farpointot is.

Teljesen érthető, hogy a relatív kicsi felhasználóbázissal rendelkező PSVR platformra nem fejleszthetnek minden szempontból korszerű FPS-t, mert egyszerűen nem érné meg a befektetés. A Farpoint viszont a kezdeti lelkesedés után alaposan hullámzó, középszerű élményt nyújt. Emellett kínál néhány kiemelkedő pillanatot, néhány váratlan lehetőséget (pl. koop mód), pár emlékezetes csatát, de egyszerű mivolta visszafogja a benne rejlő potenciált. Ha vettél már PSVR készletet, akkor ne hagyd ki a bulit, mert nem sok alternatívát találhatsz a platformon. Az Impulse Gear játéka miatt viszont még nem érdemes belevetni magad a teljes beruházásba. A Farpoint egész egyszerűen messze van attól, hogy zászlóshajóként tekintsünk rá. Az egyetlen kérdésünk már csak az, vajon meddig érdemes várnunk a mindent felforgató VR-forradalomra? Mert hogy a jelenlegi példánk is mutatja, attól még nagyon messze vagyunk…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

19 órája
4

Heti megjelenések

21 órája
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

2 napja
5

The Outer Worlds 2

2 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

2 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

3 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

4 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

4 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

5 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

5 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

5 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

5 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

5 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

5 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

6 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

8 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

9 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

9 napja