[Teszt] Uncharted: The Lost Legacy

Uncharted: The Lost Legacy

mcmackoGéczy Attila2017.08.23. 13:30

Nem egyszerű dolog egy friss Uncharted játék tesztjének nekikezdeni. Tudvalevő, hogy ez a sorozat már minden szuperlatívuszt, minden túlzással átitatott jelzőt bezsebelt, a szavak pozitív értelmében. A PS játékosok olvadoznak, ha szóba kerül a Drake-legendárium, az X-közösség sárga irigységgel figyel minden screenshotot, a sajtó pedig a vállán hordozza a Naughty Dog fejlesztőcsapatot.

A negyedik epizód tavaly nálunk is bezsebelte a tízest - tartván a véleményünket -, megérdemelten. Drake utolsó (?) kalandjában ott volt minden, amit 2017-ben egy blockbuster akció-kalandjátéktól elvár az ember, sőt, prezentációs téren azóta sem nagyon volt ilyen erős vizualitása konzolos megjelenésnek. A Lost Legacy előélete kicsit csavarosabb a szokásosnál - eredetileg DLC-nek indult a csajos kaland, később azonban önálló kiegészítővé avanzsált. Ez régebben nem is volt idegen a játékipartól, és most sem alakul rosszul a program kimérete. Nagyjából féláron, nagyjából fél-tartalommal, némi újrahasznosítással, pár újdonsággal érkezik a négyésfeledik Uncharted játék, amelyet ugyanúgy lehet szégyenérzet nélkül imádni, mint az előzményt.

Furcsa lesz a cikkben a mostani fordulat, révén máris pátoszos hangnembe kerültünk. Most mégis egy kis negatívummal folytatjuk. Ha valahol alaposan neki lehet esni a Lost Legacy-nak, az pont a sztori. No, nem a forgatókönyv részletekbe menő elemeivel van baj, mert a dialógusok és a cselekményszál darabkái hozzák a szokásosat. A nagyobb baj az, hogy a fő szál, a motiváció, és a jellemfejlődés is a „szokásos” íven szalad végig. Adott egy polgárháború szélére sodródott, nyugati világtól távolinak tűnő egzotikus ország (khm, India), felkerül a térképre egy műkincs, ami a főhős családjának történelmét is meghatározta. Bejön a képbe a helyi szakadár vezér (természetesen kusza viszonyban a hősök egyikével), és máris indul a versenyfutás és tömegmészárlás a kincsért. Félre ne értsetek, nem rossz a Lost Legacy sztorija, csak tökre ugyanezt az utat bejártuk már egy párszor, és talán (talááán) ezen a ponton már kezd unalmas lenni a menetrend. Hőseinkkel megérkezünk az új helyszínre, a zsoldossereg már egy lépéssel előttünk jár, a dzsipek-teherautók már beálltak, a messziről kiszúrható fedezékelemek és magas fű mögött már ott járőröznek az ellenfelek. Néha jön egy puzzle rész, aztán aréna, felfedezés, ugrabugra - és kezdődik minden elölről.

Persze rendben van ez, mert ettől Uncharted az Uncharted, és a készítők becsületére legyen mondva, hogy a negyedik epizódban behozott autókázós, nézelődős pályatervezést visszahozták a folytatásra is. A Western Ghats pálya praktikusan egy masszív nagy szabadtér, amelynek többféle irányból is neki lehet indulni. Három fő helyszín meglátogatása után haladhatunk tovább a nyugati hágón, de a terep rengeteg rejtett kincset, és tizenegy Hoysala érmét is rejt, amelynek az opcionális összegyűjtése nem csak a mániás gyűjtőknek javallott, de úgy bő másfél óra tartalmas élményt hozzá is tesz a játékidőhöz. Bejön egy új mini-mechanika a ládanyitogatással (amit körülbelül a harmadik alkalomra teljesen meg is ununk majd), aztán Chloe az okostelefonjával fotóz, és a sztori hosszához mérten meglepően sok kincset is be is zsebelhetünk. Szóval a nagyjából fél-Unchartednyi játékidő bőven tartogat meglepetést és jutalmat, és a különböző megnyitható extrákat sem felejtette el a Rosszkutyák csapata.

Minden más pedig szintén kellemesen ismerős lehet a negyedik részből. Az animációk, játékmechanikai apróságok, sokszor még az assetek, díszletelemek is a korábbi epizódból lettek átemelve. DE. És ez az egy "de" egy nagyon fontos de. A látvány és játékmechanikák polírozottsága továbbra is piacvezető, mi több lehengerlően durván odatevősebb bárminél, amit látni-játszani szoktunk. A terepek kulcs-helyszínei, és még a legegyszerűbb lapulevelekkel borított hasadék is olyan részletességgel lett kialakítva, hogy az embernek belesajdul az idegrendszere (a szó pozitív értelmében). PS4 Pro és 4K tévé párosításával az élmény még sokkolóbb - gyakorlatilag a képernyő előtt ötven centire is tű éles marad a kép, és annyi a részlet, hogy az ember ismét fekete mágiára kezd gyanakodni. Már a Chloe birtokában lévő tallér kidolgozottságáról is az juthat az eszünkbe, hogy a világ összes modellezője és textúrázója Naughty Dogéknak dolgozik. Aztán mikor a tallér életnagyságú szobrát meglátjuk (amely köbö' olyan magas mint egy közepesen nagy lakótelepi épület), még a hőseink is áttörik azt a bizonyos képzeletbeli negyedik falat, megjegyezvén, hogy bizonyára évszázadokig tartott ennek a remekműnek a részletes kidolgozása. A játékos felé történő kikacsintások, maró gúnnyal átitatott kommentek amúgy állandóan záporoznak a Chloe-Nadine párostól. (Miért van például három puzzle-szoba egymás után? Nos, mert - Chloe is tudja - általában az ilyenekből három szokott egymás után következni…) Eleinte kicsit megrémültem a két nő tépelődésén, meg azon, hogy Chloe mekkora skumbág tud lenni úgy a maga stílusában. De szerencsére az írógárda megoldotta, hogy a karakterek hozzánk és egyúttal a feladathoz is felnőjenek.

A MULTIPLAYER

Az Uncharted: The Lost Legacy kampánya akár önmagában is pozitívan igazolná a játék árképzését és az ehhez kapcsolódó értéket, ám a készítők gondoltak azokra is, akiknek az előzmény kimaradt. A teljes Uncharted multiplayer élményt megkapjuk a The Lost Legacy megvásárlásával, sőt, még annál is többet. Egy új Survival „horda” móddal bővült a korábbi kínálat, amelyet egyedül (gépi társsal) és nyilván haverokkal csapatva (1-3 fős osztagban) is kipróbálhatunk. A móka jól integrálódik a korábbi szisztémába, de meg kell mondjuk, talán kevéssé izgalmas, az alapjáték és az U4 arénaharcainak ismeretében… Amúgy 14 pálya, 6 mód, egyéni kihívások, és ezer más apróság is a multi pakk részét képzi!

Nem árulunk el nagy titkot, hogy hősnőink fel is nőttek ehhez a bizonyos feladathoz. Drake kalandjai után nem elképzelhetetlen az, hogy Lara mellett friss női hérosza, esetleg héroszai legyenek a zsánernek. A kísérlet sikerült, Chloe teljesen alkalmas karakter a széria továbbgördítésére. Mi több, akár sokkal érdekesebb dolgokat is ki lehet majd hozni a ravasz tolvaj történetéből, mint Drake bátyó megszokottá vált viszontagságaiból. Ehhez persze az is kell, hogy a Naughty Dog kreatívjai túl tudjanak tekinteni az Uncharted-sablonokon, mert sokadjára ezt a sztoriívet, egy újabb MacGuffin kegytárgyat vagy egy frissen előrángatott zsoldosvezért már nem feltétlen vesz majd be a gyomrunk. Az is kérdéses, hogy a nyitottabb terepeket hogyan tudják továbbgondolni. Az új Tomb Raider széria ismeretében Laráék mind a sztoriszálak érettségét, mind a játékmechanikák összetettségét tekintve előrébb állnak, még ha ez nem is feltétlenül jelent jobb játékot a nap végén. Abban viszont biztosak vagyunk, hogy egy új Uncharted kalandnak nem szabad a TR-féle mutatványokat követni…

Mint a fentiekből kiderülhetett, feszes és potens kis csomag lett az Uncharted: The Lost Legacy-ből, amely nagyon keveset tesz hozzá a mítoszhoz, sok helyen újrahasznosít, ám ezzel együtt is egy bombasztikusan dögös nyárvégi élményt szolgáltat a PS4 tulajoknak. Ár/érték aránya kiváló, a multiplayer szekció dicséretes adalék, Chloe és Nadine párosa pedig igazi kinccsé érik a sztori végére. Csajok, üdv a csapatban, reméljük hamarosan újra találkozunk!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

1 órája

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

23 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

1 napja
7

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

1 napja
36

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

1 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

2 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
2

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

3 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

3 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

4 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

5 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

7 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

8 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

9 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14