Call of the Sea

VegaNagy-Sz. Ferenc2020.12.17. 10:51

Az ezredforduló előtt igen nagy sikernek örvendtek mind a Myst-sorozat játékai, mind a hasonló recept alapján készült kalandjátékok, amelyek egyedisége és érdekessége leginkább abban állt, hogy rendkívül ügyesen társították a logikai feladványokat a töredékekből felépített történetmeséléssel, mindezt általában valamilyen üres, mégis egzotikus settingbe ültetve.

Napjainkban - a kilencvenes évek slágereinek nagy részéhez hasonlóan - természetesen rétegműfaj lett a Myst örökségéből is, az elmúlt évekből főleg az Obduction és a hazai fejlesztésű, igen kiváló Quern jut hirtelen eszembe , amit jelzett a radar. Köszönhetően a Gamepassnak, a Call of the Seanek talán most esélye nyílik arra, hogy szélesebb közönséggel is megismertesse a történetmesélős puzzle játékok műfaját, ugyanis megvan benne minden ahhoz, hogy könnyen csússzon a belépő szintű nehézségével és jól elmesélt történetével.

Az egzotikus helyszínt ezúttal a tahiti szigetvilág szolgáltatja, annak is egy lakatlannak tűnő földdarabkája, amit még a helyiek sem szívesen közelítenek meg sötét, rejtélyes múltja miatt. Egy ilyen színtér természetesen napjainkban már nem tudna hatékonyan működni, annál inkább az 1930-as években, az akkori technológia ugyanis pontosan megfelelő ahhoz, hogy a történéseket hitelesnek érezhessük - valahogy a természetfeletti horror nagyon jól érezte magát az elmúlt század első felében. Erre a kis szigetre érkezik egy hatfős csapat, hogy a vezetőjük feleségének fura betegségére próbáljanak gyógyírt találni, azonban a kapcsolatuk megszakad a külvilággal és hónapokkal később annak kell utánuk mennie, akit eredetileg ők próbáltak megmenteni. A történet ezen a ponton kezdődik, de valójában nem csak a szigetre érkező fiatal, halálosan beteg nőről szól, hanem arról, hogy mi történt az eredeti csapattal, illetve milyen titkokat rejt a sziget múltja.

A hat fejezetre osztott, belső nézetes kalandjáték ügyesen adagolja az elemeket, nagyjából hasonló hangsúlyt kap a feljegyzések, fényképek és utalások megtalálása, mint amekkorát a feladványokkal fogunk eltölteni. A műfaj hagyományaihoz híven általában nem kis fejtörőkről van szó minden második sarkon, hanem fejezetenként két-három nagyobbról. Ezek általában úgy működnek, hogy egyrészt össze kell gyűjtenünk róluk minden feljegyzést (hiszen az előttünk járó csapat már megoldotta azokat, így a jegyzeteik segítségül szolgálhatnak), másrészt ezeket rendszerezve és átgondolva meg is kell fejtenünk a továbbvezető utat lezáró akadályt. Ez van, hogy valamilyen hatalmas mechanikus építmény vagy ősi szerkezet, de máshol modernebb eszközökkel is fogunk játszadozni, pl. a rádióhullámokat állítgatva. A feladványok eleinte a nagyon primitívtől indulnak, aztán a harmadik és negyedik fejezetben mind nehézségben, mind ötletességben elérik a csúcspontot, onnantól viszont sajnos kisebb lejtmenet következik. Azt nagyon díjaztam, hogy mivel maguk a megtalálható annotációk szolgálnak csak segítségül, így külső támogatást nem lehet igénybe venni, az alapján kell megbirkózni mindennel, amit megtalálsz.

A rejtvényeknek sem a számossága, sem a komplexitása nem éri el a fent említett játékok szintjét, ez egyrészt annak köszönhető, hogy a végigjátszás mindössze öt órát vesz igénybe, másrészt annak, hogy néhol kicsit sétálószimulátoros érzésünk van, ahogy csak gyűjtjük és gyűjtjük a történet darabkáit és gyönyörködünk a tájban, de igazából alig történik közben valami. A Call of the Sea sok kis apró lépéssel maradt le arról, hogy a "teljesen korrekt" kategória képviselője helyett "maradandó alkotásként" emlékezzünk rá. A helyszínek nagyon tetszetősek, mind a napos, nappali megvilágítások, mind a sötétebb hangulatú, borongós pályák jól működnek és nincs ez másként az apránként összerakott történettel sem. Ugyan a gyakorlott játékosnak nagyon hamar csilingelni kezdenek a cthulhus reflexei, de szép ívben van felépítve minden kis elem, amit csak megkoronáz a két különböző befejezés. A feladványok között vannak jól ismertek és rendhagyók egyaránt, de sajnos a minőségük nagyon hullámzó. Ami azonban a legnagyobb problémája a Call of the Seanek, hogy egyszerűen még öt órás hosszával is túl rövid, ilyen alaposan felépített sztorihoz és ennyi sétáláshoz legalább kétszer ennyi fejtörőre lett volna szükség, hogy minden szempontból teljes legyen az összkép. Kisebb hiányosságai ellenére is érdemes élned azzal a Game Pass adta lehetőséggel, hogy végre valami olyannal játszhatsz, ami esetleg eszedbe sem jutott volna.

Pontosan
7
Platform: One (tesztelt), Series S|X , Windows
Kiadó: Raw Fury | Fejlesztő: Out of the Blue Games
Megjelenés: 2020. december 11. | Ár: 19,99€, Game Pass

The Medium

Médiumként az élők és holtak világa között ragadva legalább olyan nehéz helyzetben vagyunk, mint mikor egyszerre szeretnénk régimódi és modern horrorjátékot fejleszteni. Tesztlaborban a The Medium.

3 órája
3

The Lord of the Rings: Gollum csak 2022-ben!

A Daedalic Entertainment végül a Nacon kiadói részlegével együttműködve fogja tető alá hozni a kalandot. Jövőre.

8 órája
3

Ghosts ‘n Goblins Resurrection trailer

35 év után visszatér Arthur lovag, hogy folytassa izzasztó harcát zombikkal, csontvázakkal és a medvedisznóemberrel.

9 órája
8

Werewolf: The Apocalypse és az alakváltás

A Styx és a Call of Cthulhu fejlesztőinek új projektje alakváltó vérfarkassal csábít egy dupla "A" kalandra.

9 órája
7

Game Pass: 18 millió előfizető

A szolgáltatás megállíthatatlan. De az üzleti jelentés többi eleme miatt sem kell szégyenkeznie a redmondiaknak.

9 órája
13

Biomutant: májusi mutáns aranyat ér

Kiderült végre a régóta halogatott THQ akció-kalandjáték megjelenésének időpontja.

24 órája
6

Atelier Ryza 2: Lost Legends and the Secret Fairy

Irány a műhely, és jöhet a kotyvasztás! Az Atelier Ryza 2 kellemes JRPG élményt kínál mindenkinek, és a sorozat úgy látszik 2021-ben is pozitív irányba tudja billenteni az értékelést!

1 napja
4

The Walking Dead: Saints & Sinners milliók

A tavalyi év egyik legkiemelkedőbb VR kalandja több mint 29 millió dollár bevételt termelt mindössze tizenkét hónap alatt.

1 napja
8

Resident Evil Village: gyűjtői a hideg ellen

Átfagytál a zord téli időjárásban, netán "remegve" várod (kac-kac) a Resident Evil Village megjelenését? Ne', kabát!

1 napja
6

Mortal Szombaaat!

Azazhogy péntek. Vagyis... Valamikor a hetekben friss képeket kaptunk a készülő MK filmből!

1 napja
11

Monster Jam Steel Titans 2: márciusi monszták

Folytatást kap a különleges témát feldolgozó verseny-árkádjáték. Jöhetnek a monszta-titánok?

1 napja
1

Ezeket tudja a Supercross 4

Friss-fröcsögős traileren mutatkozik meg a márciusi motorjáték.

1 napja
2

RIDE 4: next gen kétkerekezés

A friss trailer felsorolja az eredeti cím érdemeit, és bevonja a képbe a következő generációs frissítéseket is.

1 napja

Elasto Mania Remastered: bejelentés

Az informatika órák hű társa 20 év után konzolokra is ellátogat. Ráadásul rögtön minden jelenleg elérhető masinára!

2 napja
14

Asha in Monster World: friss mozgóképen

A Wonder Boy sorozat negyedik részének felújítása lassan révbe ér.

2 napja
1

I Saw Black Clouds: új interaktív kaland

A Wales Interactive megbízhatóan szolgáltatja a következő interaktív mozikalandot, amiben a sötét titkoké a főszerep.

2 napja

Mutropolis: helló Broken Age!

Kedves kaland, aminek az a tanulsága, hogy ne haragítsd magadra az isteneket.

2 napja

Shakes on a Plane

Hogy lehet megbolondítani egy egyszerű stewardess szimulátort az utóbbi évek egyik legszürreálisabb sztorijával? Hát így.

2 napja

Turrican Flashback jön a héten

Négy klasszikus Turrican játék felújítása, csinosított, modernizált köntösben. Trailer is van.

2 napja
17

Heti megjelenések

Létsíkváltás hasadt személyiséggel és még néhány érdekesebb cím és port alkotja a kínálatot.

2 napja
7