[Teszt] Call of the Sea

Call of the Sea

VegaNagy-Sz. Ferenc2020.12.17. 10:51

Az ezredforduló előtt igen nagy sikernek örvendtek mind a Myst-sorozat játékai, mind a hasonló recept alapján készült kalandjátékok, amelyek egyedisége és érdekessége leginkább abban állt, hogy rendkívül ügyesen társították a logikai feladványokat a töredékekből felépített történetmeséléssel, mindezt általában valamilyen üres, mégis egzotikus settingbe ültetve.

Napjainkban - a kilencvenes évek slágereinek nagy részéhez hasonlóan - természetesen rétegműfaj lett a Myst örökségéből is, az elmúlt évekből főleg az Obduction és a hazai fejlesztésű, igen kiváló Quern jut hirtelen eszembe , amit jelzett a radar. Köszönhetően a Gamepassnak, a Call of the Seanek talán most esélye nyílik arra, hogy szélesebb közönséggel is megismertesse a történetmesélős puzzle játékok műfaját, ugyanis megvan benne minden ahhoz, hogy könnyen csússzon a belépő szintű nehézségével és jól elmesélt történetével.

Az egzotikus helyszínt ezúttal a tahiti szigetvilág szolgáltatja, annak is egy lakatlannak tűnő földdarabkája, amit még a helyiek sem szívesen közelítenek meg sötét, rejtélyes múltja miatt. Egy ilyen színtér természetesen napjainkban már nem tudna hatékonyan működni, annál inkább az 1930-as években, az akkori technológia ugyanis pontosan megfelelő ahhoz, hogy a történéseket hitelesnek érezhessük - valahogy a természetfeletti horror nagyon jól érezte magát az elmúlt század első felében. Erre a kis szigetre érkezik egy hatfős csapat, hogy a vezetőjük feleségének fura betegségére próbáljanak gyógyírt találni, azonban a kapcsolatuk megszakad a külvilággal és hónapokkal később annak kell utánuk mennie, akit eredetileg ők próbáltak megmenteni. A történet ezen a ponton kezdődik, de valójában nem csak a szigetre érkező fiatal, halálosan beteg nőről szól, hanem arról, hogy mi történt az eredeti csapattal, illetve milyen titkokat rejt a sziget múltja.

A hat fejezetre osztott, belső nézetes kalandjáték ügyesen adagolja az elemeket, nagyjából hasonló hangsúlyt kap a feljegyzések, fényképek és utalások megtalálása, mint amekkorát a feladványokkal fogunk eltölteni. A műfaj hagyományaihoz híven általában nem kis fejtörőkről van szó minden második sarkon, hanem fejezetenként két-három nagyobbról. Ezek általában úgy működnek, hogy egyrészt össze kell gyűjtenünk róluk minden feljegyzést (hiszen az előttünk járó csapat már megoldotta azokat, így a jegyzeteik segítségül szolgálhatnak), másrészt ezeket rendszerezve és átgondolva meg is kell fejtenünk a továbbvezető utat lezáró akadályt. Ez van, hogy valamilyen hatalmas mechanikus építmény vagy ősi szerkezet, de máshol modernebb eszközökkel is fogunk játszadozni, pl. a rádióhullámokat állítgatva. A feladványok eleinte a nagyon primitívtől indulnak, aztán a harmadik és negyedik fejezetben mind nehézségben, mind ötletességben elérik a csúcspontot, onnantól viszont sajnos kisebb lejtmenet következik. Azt nagyon díjaztam, hogy mivel maguk a megtalálható annotációk szolgálnak csak segítségül, így külső támogatást nem lehet igénybe venni, az alapján kell megbirkózni mindennel, amit megtalálsz.

A rejtvényeknek sem a számossága, sem a komplexitása nem éri el a fent említett játékok szintjét, ez egyrészt annak köszönhető, hogy a végigjátszás mindössze öt órát vesz igénybe, másrészt annak, hogy néhol kicsit sétálószimulátoros érzésünk van, ahogy csak gyűjtjük és gyűjtjük a történet darabkáit és gyönyörködünk a tájban, de igazából alig történik közben valami. A Call of the Sea sok kis apró lépéssel maradt le arról, hogy a "teljesen korrekt" kategória képviselője helyett "maradandó alkotásként" emlékezzünk rá. A helyszínek nagyon tetszetősek, mind a napos, nappali megvilágítások, mind a sötétebb hangulatú, borongós pályák jól működnek és nincs ez másként az apránként összerakott történettel sem. Ugyan a gyakorlott játékosnak nagyon hamar csilingelni kezdenek a cthulhus reflexei, de szép ívben van felépítve minden kis elem, amit csak megkoronáz a két különböző befejezés. A feladványok között vannak jól ismertek és rendhagyók egyaránt, de sajnos a minőségük nagyon hullámzó. Ami azonban a legnagyobb problémája a Call of the Seanek, hogy egyszerűen még öt órás hosszával is túl rövid, ilyen alaposan felépített sztorihoz és ennyi sétáláshoz legalább kétszer ennyi fejtörőre lett volna szükség, hogy minden szempontból teljes legyen az összkép. Kisebb hiányosságai ellenére is érdemes élned azzal a Game Pass adta lehetőséggel, hogy végre valami olyannal játszhatsz, ami esetleg eszedbe sem jutott volna.

Pontosan
7
Platform: One (tesztelt), Series S|X , Windows
Kiadó: Raw Fury | Fejlesztő: Out of the Blue Games
Megjelenés: 2020. december 11. | Ár: 19,99€, Game Pass

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

17 órája
60

Twinkleby

20 órája

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

23 órája
2

The Berlin Apartment

1 napja
4

Pieces of the Past

1 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

1 napja
5

Arc Raiders

2 napja
25

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

2 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

2 napja
7

Heti megjelenések

3 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

5 napja
2

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

5 napja
3

Kirby Air Riders

6 napja
8

PlayStation Plus: a decemberi ötös

A szokásos három cím helyett öt játék zárja az évet a Sony előfizetéses rendszerének belépő szintjén. Nem is akármilyenek!

6 napja

Új tervek az AC Shadows-hoz - ez történt csütörtökön

Továbbá: Beyond Words, Bandai Namco Studios Singapore, Arknights: Endfield, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Viva Nobots, Sega Football Club Champions 2026.

6 napja
9

The Last Case of John Morley

7 napja
3

Super Mario 40: az elmúlt öt év tíz érdekes pillanata

7 napja
3

Lengyel mérföldkövek – ez történt szerdán

Benne: World of Warcraft: Midnight, Cyberpunk 2077, Cronos: The New Dawn, Death Strading 2: On the Beach, Sublustrum, Lonely Mountains: Snow Riders.

7 napja
9

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

8 napja
9

A lovakat betiltják, ugye? – ez történt kedden

Benne: Erosion, Destiny 2: Renegades, Horses, DuneCrawl, Warhammer 40,000: Space Marine II.

8 napja
5