[Teszt] Strange Brigade

Strange Brigade

ne5hVáradi Dániel2018.09.04. 10:30

Miközben az Uncharted és a Tomb Raider széria egymásra licitálgat látványosságban és monumentalitásban, addig egyre kevesebb olyan képviselője van a kalandjátékoknak, mely valóban a kaland klasszikus vonatkoztatását helyezi a középpontba. Nevezetesen a '60-as, '70-es évek filmjeinek hangulatát. De nem úgy a Rebellion, akik a Sniper Elite szériát kicsit félretéve a fentebb említett műfajban alkottak egyet. Ráadásul nem is akármilyet.

Adva van nekünk a névadó furcsa formáció, tagjai pedig a legszokatlanabb helyekről származnak és múlttal rendelkeznek, de pont ettől működik annyira jól az alapfelütés. A brigád egy brit titkosszolgálat megbízásából tevékenykedve a világ különböző pontjait járja be, hogy megállítsák az egyiptomi istenség, Seteki ámokfutását. Útjuk során a klasszikus kaland- és szörnyfilmekből ismerős rémségekkel kerülnek össze, miközben persze a kincsek halmozása sem hiányozhat.

A Strange Brigade alapvetően egy többjátékos kooperatív lövölde, a Rebellion azonban gondoskodott róla, hogy az egyszerű puffogtatásnál némileg többet nyújtson a játékuk. Itt van például az a nem elhanyagolható tény, hogy a történeti szál küldetései teljes mértékben teljesíthetőek egyedül is, egyáltalán nem leszünk rászorulva, hogy mindenképpen pajtásokat toborozzunk. Ha azonban mégis többedmagunkkal vágunk neki a kalandnak, akkor pedig attól nem kell tartanunk, hogy túl könnyűvé válik a játék. Sőt, igazából ez a veszély semmilyen leosztásban nem fenyeget minket, mivel egy elég jól skálázható nehézségi mechanika került a Strange Brigade-be, ahol minden küldetés előtt megadhatjuk az éppen aktuális misszió nehézségét, valamint az ellenfelek számát is. A kettő változó variációival tehát mindig az éppen nekünk megfelelő kihívást lőhetjük be.

Az egyes küldetések a puszta hordahentelésen túl tartogatnak némi extrát is, nevezetesen a különféle logikai feladványok ajtajai mögé rejtett kincseket, valamint egyéb gyűjtögetni valókat. Ezek érdekessége, hogy a hangulat megalapozása, valamint a lövöldözés monotonitásának megtörése mellett egy jóval hasznosabb célt is szolgálnak. Egyrészről a kisebb ládákból kapott pénzből tudunk a küldetések alatt és azok között például az arzenálunk fejlesztésével foglalkozni, másrészt a ritkább kincsek segítségével fejleszthetjük a karaktereinket. Mielőtt még valaki elképesztően bonyolult képességfákra és egyebekre gondolna, ilyesmiről szó sincs, a Strange Brigade meglehetősen letisztult, ugyanakkor átgondolt fejlesztési szisztémával rendelkezik. Ami nem mellesleg remekül fonódik össze a már említett gyűjtögetéssel.

Amennyiben a különféle ősi ereklyéket és kincseket találjuk meg, úgy a karakterek által bevethető speciális képességek számát növelhetjük, melyek közül ugyan csak egy használhatunk, viszont a nagyobb választékból könnyebben találjuk meg a nekünk leginkább megfelelőt. Akadnak ugyan köztük olyanok, amik kimondottan egy-egy tag számára érhetőek csak el, viszont könnyen kiszúrhatjuk azokat is köztük, melyek univerzálisak és több figura által bevethető. Jóval nagyobb az átjárás a fegyverek esetében ,ezek ugyanis egyáltalán nem korlátozódnak egy-egy karakterre, bármelyik flinta bárki számára használható. Ez már csak azért is jó megoldás, mivel a fegyverek fejlesztése kissé trükkös, viszont ezáltal használhatjuk a kedvenc golyószórónkat akár a multiplayerben is, miközben a karakterfelhozatallal a csapat érdekeit szolgáljuk. A brigád tagjai ugyanis rendelkeznek egy-egy passzív, egyedi tulajdonsággal, melyek ügyes kombinálásával még hatékonyabban tehetünk rendet.

Ha a tűzerőnket szeretnénk növelni, azt többféleképpen is megtehetjük. Elsőként a pályákon található különleges ládákból tudunk a megfelelő pénzmag ellenében egy véletlenszerű, korlátozottan használható (értsd, limitált a lőszermennyisége), felerősített stukkert venni magunknak. Második lehetőség a küldetések alatt és között elérhető fegyvertár, ahol a meglévő puskákat fejleszthetjük vagy vehetünk újakat - utóbbi küldetések közben nem elérhető -, hogy aztán inkább azokat erősítsük. A fejlesztésnél azonban résen kell lennünk, mivel bár a hozzájuk tartozó módosítások univerzálisak, tehát bármelyiket bármelyik muskétára ráaggathatjuk, ha egyszer valamit egy fegyverre ráraktunk, azt nincs lehetőségünk visszavenni, csak másikra lecserélni. Ilyenkor viszont a korábban használt módosítót elbukjuk. Ezek a speciális bónuszok szintén a már említett puzzle feladványok jutalmai, ezért is érdemes nyitott szemmel járni a pályákon, hogy kiszúrjuk a kincseskamrákat.

Ha végzünk a küldetésekkel vagy éppen mással ütnénk el az időt, a Strange Brigade erről is gondoskodik, hiszen a horda mód nevéből adódóan az egyre több és erősebb ellenséges hullámok legyőzésére bátorít minket, míg a Score Attackban a már teljesített pályákra térhetünk vissza, hogy a már ismerős területen szerezzünk minél több pontot. Mindkét játékmód erősen épít a csapatmunkára, előbbiben a társak folyamatosa segítsége és a jó ütemben elhasznált speciális támadások jelenthetik a végtelen zombisereg elleni leghasznosabb taktikát, utóbbiban pedig szintén hasonlóan jól kell együttműködni a cél minél előbb való elérésében. A három játékmód tökéletesen egészíti ki egymást, hiszen a kampány küldetéseinek váltakozó intenzitását a Horde és Score Attack folyamatos feszültségével és kihívásával lehet alkalmanként megtörni.

A Strange Brigade technikai oldalának firtatása során külön ki kell térni a korábban már említett hangulatra, ez ugyanis a játék egyik legjobb eleme. Az egész körítés, kezdve a küldetések előtti bevezető videókkal, a checkpointoknál kapott újabb és újabb kiegészítő monológok, valamint a bevetések alatt folyamatosan hallható narrátor minden egyes szava tökéletesen alapozza meg, hogy úgy érezzük egy régi TV-sorozat részesei vagyunk. Ehhez az elengedhetetlennek számító klasszikus helyszínek és az előző évezredet idéző zenei betétek sem hiányozhatnak, a hatás pedig garantált. Egyedül azt sajnálhatjuk, hogy a bizonyos esetekben rendkívül sok ellenfelet mozgató játék néhol kissé rondán fest, ami pedig rosszabb, hogy a már említett tömeg miatt itt-ott apróbb belassulások sem kerülhetik el.

A Strange Brigade tökéletes alternatívája vagy éppen kiegészítője a AAA játékok felhozatalának, klasszikus kalandjáték hangulata és ügyes megoldásai gondoskodnak róla, hogy akár egyedül, akár csapatban, de élvezetesen töltsük el az időt, amíg óriás skorpiókkal és élőhalott seregekel dacolva járjuk körbe a világot, gyűjtünk kincseket és nézünk szembe a veszélyekkel.

***Strange Brigade | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One

Kiadó: Rebellion Developments | Fejlesztő: Rebellion Developments

Megjelenés: 2018. augusztus 28. | 13.990 Ft***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

16 órája

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

22 órája
11

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

1 napja
9

Heti megjelenések

1 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

3 napja
5

The Outer Worlds 2

3 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

3 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

4 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

5 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

5 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

6 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

6 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

6 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

6 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

6 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

6 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

7 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

9 napja
6