[Teszt] Strange Brigade

Strange Brigade

ne5hVáradi Dániel2018.09.04. 10:30

Miközben az Uncharted és a Tomb Raider széria egymásra licitálgat látványosságban és monumentalitásban, addig egyre kevesebb olyan képviselője van a kalandjátékoknak, mely valóban a kaland klasszikus vonatkoztatását helyezi a középpontba. Nevezetesen a '60-as, '70-es évek filmjeinek hangulatát. De nem úgy a Rebellion, akik a Sniper Elite szériát kicsit félretéve a fentebb említett műfajban alkottak egyet. Ráadásul nem is akármilyet.

Adva van nekünk a névadó furcsa formáció, tagjai pedig a legszokatlanabb helyekről származnak és múlttal rendelkeznek, de pont ettől működik annyira jól az alapfelütés. A brigád egy brit titkosszolgálat megbízásából tevékenykedve a világ különböző pontjait járja be, hogy megállítsák az egyiptomi istenség, Seteki ámokfutását. Útjuk során a klasszikus kaland- és szörnyfilmekből ismerős rémségekkel kerülnek össze, miközben persze a kincsek halmozása sem hiányozhat.

A Strange Brigade alapvetően egy többjátékos kooperatív lövölde, a Rebellion azonban gondoskodott róla, hogy az egyszerű puffogtatásnál némileg többet nyújtson a játékuk. Itt van például az a nem elhanyagolható tény, hogy a történeti szál küldetései teljes mértékben teljesíthetőek egyedül is, egyáltalán nem leszünk rászorulva, hogy mindenképpen pajtásokat toborozzunk. Ha azonban mégis többedmagunkkal vágunk neki a kalandnak, akkor pedig attól nem kell tartanunk, hogy túl könnyűvé válik a játék. Sőt, igazából ez a veszély semmilyen leosztásban nem fenyeget minket, mivel egy elég jól skálázható nehézségi mechanika került a Strange Brigade-be, ahol minden küldetés előtt megadhatjuk az éppen aktuális misszió nehézségét, valamint az ellenfelek számát is. A kettő változó variációival tehát mindig az éppen nekünk megfelelő kihívást lőhetjük be.

Az egyes küldetések a puszta hordahentelésen túl tartogatnak némi extrát is, nevezetesen a különféle logikai feladványok ajtajai mögé rejtett kincseket, valamint egyéb gyűjtögetni valókat. Ezek érdekessége, hogy a hangulat megalapozása, valamint a lövöldözés monotonitásának megtörése mellett egy jóval hasznosabb célt is szolgálnak. Egyrészről a kisebb ládákból kapott pénzből tudunk a küldetések alatt és azok között például az arzenálunk fejlesztésével foglalkozni, másrészt a ritkább kincsek segítségével fejleszthetjük a karaktereinket. Mielőtt még valaki elképesztően bonyolult képességfákra és egyebekre gondolna, ilyesmiről szó sincs, a Strange Brigade meglehetősen letisztult, ugyanakkor átgondolt fejlesztési szisztémával rendelkezik. Ami nem mellesleg remekül fonódik össze a már említett gyűjtögetéssel.

Amennyiben a különféle ősi ereklyéket és kincseket találjuk meg, úgy a karakterek által bevethető speciális képességek számát növelhetjük, melyek közül ugyan csak egy használhatunk, viszont a nagyobb választékból könnyebben találjuk meg a nekünk leginkább megfelelőt. Akadnak ugyan köztük olyanok, amik kimondottan egy-egy tag számára érhetőek csak el, viszont könnyen kiszúrhatjuk azokat is köztük, melyek univerzálisak és több figura által bevethető. Jóval nagyobb az átjárás a fegyverek esetében ,ezek ugyanis egyáltalán nem korlátozódnak egy-egy karakterre, bármelyik flinta bárki számára használható. Ez már csak azért is jó megoldás, mivel a fegyverek fejlesztése kissé trükkös, viszont ezáltal használhatjuk a kedvenc golyószórónkat akár a multiplayerben is, miközben a karakterfelhozatallal a csapat érdekeit szolgáljuk. A brigád tagjai ugyanis rendelkeznek egy-egy passzív, egyedi tulajdonsággal, melyek ügyes kombinálásával még hatékonyabban tehetünk rendet.

Ha a tűzerőnket szeretnénk növelni, azt többféleképpen is megtehetjük. Elsőként a pályákon található különleges ládákból tudunk a megfelelő pénzmag ellenében egy véletlenszerű, korlátozottan használható (értsd, limitált a lőszermennyisége), felerősített stukkert venni magunknak. Második lehetőség a küldetések alatt és között elérhető fegyvertár, ahol a meglévő puskákat fejleszthetjük vagy vehetünk újakat - utóbbi küldetések közben nem elérhető -, hogy aztán inkább azokat erősítsük. A fejlesztésnél azonban résen kell lennünk, mivel bár a hozzájuk tartozó módosítások univerzálisak, tehát bármelyiket bármelyik muskétára ráaggathatjuk, ha egyszer valamit egy fegyverre ráraktunk, azt nincs lehetőségünk visszavenni, csak másikra lecserélni. Ilyenkor viszont a korábban használt módosítót elbukjuk. Ezek a speciális bónuszok szintén a már említett puzzle feladványok jutalmai, ezért is érdemes nyitott szemmel járni a pályákon, hogy kiszúrjuk a kincseskamrákat.

Ha végzünk a küldetésekkel vagy éppen mással ütnénk el az időt, a Strange Brigade erről is gondoskodik, hiszen a horda mód nevéből adódóan az egyre több és erősebb ellenséges hullámok legyőzésére bátorít minket, míg a Score Attackban a már teljesített pályákra térhetünk vissza, hogy a már ismerős területen szerezzünk minél több pontot. Mindkét játékmód erősen épít a csapatmunkára, előbbiben a társak folyamatosa segítsége és a jó ütemben elhasznált speciális támadások jelenthetik a végtelen zombisereg elleni leghasznosabb taktikát, utóbbiban pedig szintén hasonlóan jól kell együttműködni a cél minél előbb való elérésében. A három játékmód tökéletesen egészíti ki egymást, hiszen a kampány küldetéseinek váltakozó intenzitását a Horde és Score Attack folyamatos feszültségével és kihívásával lehet alkalmanként megtörni.

A Strange Brigade technikai oldalának firtatása során külön ki kell térni a korábban már említett hangulatra, ez ugyanis a játék egyik legjobb eleme. Az egész körítés, kezdve a küldetések előtti bevezető videókkal, a checkpointoknál kapott újabb és újabb kiegészítő monológok, valamint a bevetések alatt folyamatosan hallható narrátor minden egyes szava tökéletesen alapozza meg, hogy úgy érezzük egy régi TV-sorozat részesei vagyunk. Ehhez az elengedhetetlennek számító klasszikus helyszínek és az előző évezredet idéző zenei betétek sem hiányozhatnak, a hatás pedig garantált. Egyedül azt sajnálhatjuk, hogy a bizonyos esetekben rendkívül sok ellenfelet mozgató játék néhol kissé rondán fest, ami pedig rosszabb, hogy a már említett tömeg miatt itt-ott apróbb belassulások sem kerülhetik el.

A Strange Brigade tökéletes alternatívája vagy éppen kiegészítője a AAA játékok felhozatalának, klasszikus kalandjáték hangulata és ügyes megoldásai gondoskodnak róla, hogy akár egyedül, akár csapatban, de élvezetesen töltsük el az időt, amíg óriás skorpiókkal és élőhalott seregekel dacolva járjuk körbe a világot, gyűjtünk kincseket és nézünk szembe a veszélyekkel.

***Strange Brigade | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One

Kiadó: Rebellion Developments | Fejlesztő: Rebellion Developments

Megjelenés: 2018. augusztus 28. | 13.990 Ft***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

21 órája
10

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

1 napja

Heti megjelenések

1 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

2 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

3 napja
15

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

3 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

4 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

4 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

5 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

5 napja
6

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

5 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

6 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

6 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

7 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

7 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

8 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

9 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

2025.11.01.
1