[Teszt] Strange Brigade

Strange Brigade

ne5hVáradi Dániel2018.09.04. 10:30

Miközben az Uncharted és a Tomb Raider széria egymásra licitálgat látványosságban és monumentalitásban, addig egyre kevesebb olyan képviselője van a kalandjátékoknak, mely valóban a kaland klasszikus vonatkoztatását helyezi a középpontba. Nevezetesen a '60-as, '70-es évek filmjeinek hangulatát. De nem úgy a Rebellion, akik a Sniper Elite szériát kicsit félretéve a fentebb említett műfajban alkottak egyet. Ráadásul nem is akármilyet.

Adva van nekünk a névadó furcsa formáció, tagjai pedig a legszokatlanabb helyekről származnak és múlttal rendelkeznek, de pont ettől működik annyira jól az alapfelütés. A brigád egy brit titkosszolgálat megbízásából tevékenykedve a világ különböző pontjait járja be, hogy megállítsák az egyiptomi istenség, Seteki ámokfutását. Útjuk során a klasszikus kaland- és szörnyfilmekből ismerős rémségekkel kerülnek össze, miközben persze a kincsek halmozása sem hiányozhat.

A Strange Brigade alapvetően egy többjátékos kooperatív lövölde, a Rebellion azonban gondoskodott róla, hogy az egyszerű puffogtatásnál némileg többet nyújtson a játékuk. Itt van például az a nem elhanyagolható tény, hogy a történeti szál küldetései teljes mértékben teljesíthetőek egyedül is, egyáltalán nem leszünk rászorulva, hogy mindenképpen pajtásokat toborozzunk. Ha azonban mégis többedmagunkkal vágunk neki a kalandnak, akkor pedig attól nem kell tartanunk, hogy túl könnyűvé válik a játék. Sőt, igazából ez a veszély semmilyen leosztásban nem fenyeget minket, mivel egy elég jól skálázható nehézségi mechanika került a Strange Brigade-be, ahol minden küldetés előtt megadhatjuk az éppen aktuális misszió nehézségét, valamint az ellenfelek számát is. A kettő változó variációival tehát mindig az éppen nekünk megfelelő kihívást lőhetjük be.

Az egyes küldetések a puszta hordahentelésen túl tartogatnak némi extrát is, nevezetesen a különféle logikai feladványok ajtajai mögé rejtett kincseket, valamint egyéb gyűjtögetni valókat. Ezek érdekessége, hogy a hangulat megalapozása, valamint a lövöldözés monotonitásának megtörése mellett egy jóval hasznosabb célt is szolgálnak. Egyrészről a kisebb ládákból kapott pénzből tudunk a küldetések alatt és azok között például az arzenálunk fejlesztésével foglalkozni, másrészt a ritkább kincsek segítségével fejleszthetjük a karaktereinket. Mielőtt még valaki elképesztően bonyolult képességfákra és egyebekre gondolna, ilyesmiről szó sincs, a Strange Brigade meglehetősen letisztult, ugyanakkor átgondolt fejlesztési szisztémával rendelkezik. Ami nem mellesleg remekül fonódik össze a már említett gyűjtögetéssel.

Amennyiben a különféle ősi ereklyéket és kincseket találjuk meg, úgy a karakterek által bevethető speciális képességek számát növelhetjük, melyek közül ugyan csak egy használhatunk, viszont a nagyobb választékból könnyebben találjuk meg a nekünk leginkább megfelelőt. Akadnak ugyan köztük olyanok, amik kimondottan egy-egy tag számára érhetőek csak el, viszont könnyen kiszúrhatjuk azokat is köztük, melyek univerzálisak és több figura által bevethető. Jóval nagyobb az átjárás a fegyverek esetében ,ezek ugyanis egyáltalán nem korlátozódnak egy-egy karakterre, bármelyik flinta bárki számára használható. Ez már csak azért is jó megoldás, mivel a fegyverek fejlesztése kissé trükkös, viszont ezáltal használhatjuk a kedvenc golyószórónkat akár a multiplayerben is, miközben a karakterfelhozatallal a csapat érdekeit szolgáljuk. A brigád tagjai ugyanis rendelkeznek egy-egy passzív, egyedi tulajdonsággal, melyek ügyes kombinálásával még hatékonyabban tehetünk rendet.

Ha a tűzerőnket szeretnénk növelni, azt többféleképpen is megtehetjük. Elsőként a pályákon található különleges ládákból tudunk a megfelelő pénzmag ellenében egy véletlenszerű, korlátozottan használható (értsd, limitált a lőszermennyisége), felerősített stukkert venni magunknak. Második lehetőség a küldetések alatt és között elérhető fegyvertár, ahol a meglévő puskákat fejleszthetjük vagy vehetünk újakat - utóbbi küldetések közben nem elérhető -, hogy aztán inkább azokat erősítsük. A fejlesztésnél azonban résen kell lennünk, mivel bár a hozzájuk tartozó módosítások univerzálisak, tehát bármelyiket bármelyik muskétára ráaggathatjuk, ha egyszer valamit egy fegyverre ráraktunk, azt nincs lehetőségünk visszavenni, csak másikra lecserélni. Ilyenkor viszont a korábban használt módosítót elbukjuk. Ezek a speciális bónuszok szintén a már említett puzzle feladványok jutalmai, ezért is érdemes nyitott szemmel járni a pályákon, hogy kiszúrjuk a kincseskamrákat.

Ha végzünk a küldetésekkel vagy éppen mással ütnénk el az időt, a Strange Brigade erről is gondoskodik, hiszen a horda mód nevéből adódóan az egyre több és erősebb ellenséges hullámok legyőzésére bátorít minket, míg a Score Attackban a már teljesített pályákra térhetünk vissza, hogy a már ismerős területen szerezzünk minél több pontot. Mindkét játékmód erősen épít a csapatmunkára, előbbiben a társak folyamatosa segítsége és a jó ütemben elhasznált speciális támadások jelenthetik a végtelen zombisereg elleni leghasznosabb taktikát, utóbbiban pedig szintén hasonlóan jól kell együttműködni a cél minél előbb való elérésében. A három játékmód tökéletesen egészíti ki egymást, hiszen a kampány küldetéseinek váltakozó intenzitását a Horde és Score Attack folyamatos feszültségével és kihívásával lehet alkalmanként megtörni.

A Strange Brigade technikai oldalának firtatása során külön ki kell térni a korábban már említett hangulatra, ez ugyanis a játék egyik legjobb eleme. Az egész körítés, kezdve a küldetések előtti bevezető videókkal, a checkpointoknál kapott újabb és újabb kiegészítő monológok, valamint a bevetések alatt folyamatosan hallható narrátor minden egyes szava tökéletesen alapozza meg, hogy úgy érezzük egy régi TV-sorozat részesei vagyunk. Ehhez az elengedhetetlennek számító klasszikus helyszínek és az előző évezredet idéző zenei betétek sem hiányozhatnak, a hatás pedig garantált. Egyedül azt sajnálhatjuk, hogy a bizonyos esetekben rendkívül sok ellenfelet mozgató játék néhol kissé rondán fest, ami pedig rosszabb, hogy a már említett tömeg miatt itt-ott apróbb belassulások sem kerülhetik el.

A Strange Brigade tökéletes alternatívája vagy éppen kiegészítője a AAA játékok felhozatalának, klasszikus kalandjáték hangulata és ügyes megoldásai gondoskodnak róla, hogy akár egyedül, akár csapatban, de élvezetesen töltsük el az időt, amíg óriás skorpiókkal és élőhalott seregekel dacolva járjuk körbe a világot, gyűjtünk kincseket és nézünk szembe a veszélyekkel.

***Strange Brigade | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One

Kiadó: Rebellion Developments | Fejlesztő: Rebellion Developments

Megjelenés: 2018. augusztus 28. | 13.990 Ft***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

14 órája
306

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

1 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

1 napja
10

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

2 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

2 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

3 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

4 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

4 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

4 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

5 napja
47

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

5 napja
8

Heti megjelenések

6 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

6 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

6 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

6 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

8 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

9 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

9 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

2025.12.11.
5

Hail to the Rainbow

2025.12.11.
2