[Teszt] Zombie Army 4: Dead War

Zombie Army 4: Dead War

ne5hVáradi Dániel2020.02.11. 20:00

Világháború és zombik. Két, látszólag kiapadhatatlan inspirációs forrással rendelkező témakör, a kettő fúziója pedig a jelek szerint a Rebellionnak is bejött, hiszen már nem első alkalommal kell a háborúval sújtott világban élőhalott hordák tagjait ritkítani. De mennyire élvezetes is ugyanaz a formula a sokadik nekifutásra?

Sajnos erre a kérdésre nem tőlem fogtok átfogó választ kapni, ugyanis töredelmesen be kell vallanom, eddig kimaradt az életemből a Zombie Army sorozat. Azonban a Dead Warral eltöltött idő alatt egyre inkább felmerült bennem a kérdés, hogy miért is tartottam én magam távol ettől a szériától eddig? Mivel, röviden összefoglalva, a Zombie Army 4 egy baromi kellemes és élvezetes játék.

Történet szinten túlságosan komoly mélységekbe nem tudunk süllyedni, elvégre az alapkoncepció komolytalansága előrevetíti, hogy nem ettől a játéktól kapunk bestselleri narratívát. A második világháború egy pontján a führer a biztos győzelem reményében a nekromancia rejtelmeihez fordul, azonban számításaiba hiba csúszik. Amikor golyót kap a fejébe (valószínűleg épp az egyik Sniper Elite játéknak köszönhetően), a zombisereg továbbra is rendíthetetlenül háborúzik tovább, a német birodalom bukása után azonban mindezt már vezető és cél nélkül teszi. A szövetségesek pedig egy elit csapat bevetésével próbálnak véget vetni az agyhalott inváziónak.

Ebben a speciális egységben fogunk mi is tevékenykedni, a 4 (+2 DLC) karakter valamelyikét terelgetve. A csapat minden tagja különböző előnyös és hátrányos tulajdonságokkal rendelkezik, ezáltal könnyebben megtalálhatjuk a stílusunkhoz leginkább passzolót. A fejlesztők pedig nem akarják a játékosokat korlátozni, ezért ha többedmagunkkal vágnák neki a zombidarálásnak, akár a csapat minden tagja választhatja ugyanazt a karaktert.

A játékmenet alapja egyébként egy score attack rendszer, vagyis a pályák egészét és részegységeit a lehető legmagasabb pontszámmal kell teljesítenünk, ennek fényében kapunk értékelést és jutalmat az egyes fejezetek végén. A dolgot bonyolítja, hogy minden pályán található néhány gyűjtögetnivaló, ahogy eltérő kihívásokat is tartogatnak az egyes helyszínek, így ha csak végigrohanunk mindenhol, könnyen érhetünk el jó időeredményt, de a többi ponton gyengébb teljesítménnyel zárunk. Ez egy ügyes megoldás arra, hogy az egyes szakaszokat újra és újra végigjátsszuk a lehető legjobb eredmény mellett arra is törekedve, hogy az összes tárgyat is begyűjtsük.

A nálunk lévő loadout 3 fegyverből áll, melyek mindegyike rendelkezik egy különleges támadással, ezeket a ránk özönlő zombik mészárlásával tudjuk feltölteni. Ezen kívül kapunk egy közelharci támadást és egy kivégzést is, előbbi leginkább egy végső megoldás lehet a hordák ellen, míg utóbbi hasznosabb, ennek segítségével az életünket és a lőszerkészletünket tölthetjük.

Az előrehaladásunk során a profilunk szinteket lép, amivel a karakterhez elérhető perkek közül nyitunk meg újakat, valamint a pályákon található munkapadoknál nyílik lehetőségünk a fegyvereket fejlesztgetni. Utóbbihoz a szintén a pályákon található upgrade kiteket kell gyűjtögetnünk, míg a perkek esetében különféle feladatok teljesítésével érhetjük el a magasabb szinteket. Külön pozitívum, hogy a megnyitott perkek bármelyikét fejleszthetjük, nem szükséges beaktiválni a perket, hogy a hozzá tartozó feladatot teljesítsük.

Játékmódokkal is kellő választékkal készül a Dead War, hiszen a kampányt teljesíthetjük egyedül vagy multiplayer keretében is, mellette pedig kapunk egy klasszikus hordamódot folyamatosan nehezedő hullámokkal és természetesen boss-okkal is, valamint mindezekre a koronát a hetente frissülő challenge rendszer teszi fel, ahol előre meghatározott változók mellett játszhatjuk végig a kampány egy részét, vagy akár a teljes sztori módot.

Technikai oldalról a Zombie Army 4 meglehetősen korrekt teljesítménnyel rendelkezik, bár látvány terén nem a legerősebb, a csapat védjegyének számító lassított, röntgenezett fejlövések és egyéb brutális kivégzések továbbra is hozzák a tőlük elvártat. A textúrák részletességének elbukott pontot remekül ellensúlyozzák a stabilitással.

Az egyetlen komoly negatívumnak pedig azt felhozni, hogy a játék összes pontján már az első naptól látható a különböző utólagos tartalmak és DLC szerepeltetése. Ez nyilván nem a Dead ar sajátossága és egyrészről nem probléma, hogy nem titkolják, hogy a megjelenés után is foglalkozni fognak a játékkal, másrészt elég felemás érzéssel bír azt látni, hogy mennyivel is kevesebb a játék már a premier napján.

A Zombie Army 4: Dead War sikeresen viszi tovább a Rebellion koop formuláját, a hetente váltakozó elfoglaltságokkal és egyéb személyre szabási lehetőségeknek köszönhetően pedig abszolút a mai kor sztenderdjeihez igazították a sorozatot. Egyedül is többedmagunkkal is élvezetes lövöldözés, kellő tartalommal és változatossággal. Aki erre vevő, nyugodtan csapjon le rá.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

3 órája

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

12 órája

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

18 órája
3

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

1 napja
17

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

1 napja
8

Heti megjelenések

2 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2 napja
12

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2 napja

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 napja
233

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

4 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

5 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

5 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

5 napja
5

Hail to the Rainbow

5 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

6 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

6 napja
7

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

7 napja

Anno 117: Pax Romana

8 napja
3

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

8 napja
6