[Teszt] MotoGP 20

MotoGP 20

dragCsető Zsolt2020.04.29. 10:00

Voltak olyan idők, nem is olyan régen, amikor még meglehetősen rossz érzéssel indítottam el egy-egy Milestone plecsnivel ellátott játékot, az olasz stúdió ugyanis sorozatgyártásban szállította a kicsit sem emlékezetes licencelt versenyjátékokat. Mostanra szerencsére már sikerült feljebb tornászni azt a bizonyos minőségi lécet, a milánóiak néhány kifejezetten szórakoztató címet is letettek már az asztalra, a MotoGP 20 pedig már első indításra is egy kifejezetten jó játék érzetét kelti. A váz alatt azonban már akad néhány bökkenő...

Ha valamire, akkor a MotoGP-szériára kifejezetten jellemző, hogy nem egy folyamatosan bővülő játékról van szó, hanem egy olyanról, ami egyfajta vetésforgóban cserélgeti a feature-öket, néhány évente bedobva egy "nagy megújulást", ezzel magyarázva a reset gomb létjogosultságát. Ez egyértelműen érződik az idei részen is: géposztályból most például csak három van (Moto 3, Moto 2 és a királykategória, a MotoGP), a történelmi szekciót leszámítva bármiféle mellékvágány nélkül, a karrier mód nagy újdonsága, a részletesebb csapatmenedzselés és a hangsúlyosabb motorfejlesztések pedig mind olyan funkciók, melyek valójában már évekkel ezelőtt megvoltak, csak most épp visszakerültek és/vagy feljebb tekerték a potmétert. Nem akarom azonban kipécézni a Milestone-t emiatt, mert ez valahol az évenkénti sportjátékok sajátja, de a MotoGP 20 esetében szerintem kifejezetten érződik most ez az "egyet előre, egyet hátra" hozzáállás. Már csak azért is, mert a történelmi versenyek sem többek napi szinten cserélődő, random generált kihívásoknál, melyek mentesek bármiféle kontextustól - csupán arra jók, hogy a megszerzett pontokból veterán motorosokat és versenygépeket vásároljunk.

A játék lényegi része, vagyis maga a versenyzés szerencsére egészen szórakoztató lett - én legalábbis elégedett voltam mind a vezetési modellel, mind annak skálázhatóságával. Utóbbi különösen kritikus pont a motoros címeknél, hiszen ezeknél jóval meredekebb a tanulási görbe, mint az autóversenyeknél - ilyen szempontból az sem hátrány, hogy ezt a bizonyos tanulási folyamatot nagyban segítő visszapörgetés minden eddiginél könnyebben elérhető és gyorsabban kezelhető. Én legalábbis hálás voltam érte, amikor az első nekifutásra elindított gyorsversenyt olyan égszakadásban kellett megvívnom a Red Bull Ringen, amilyet tíz éve nem láttak a környéken, legalábbis futam közben. Lényeg a lényeg: a féktávok, a terhelésváltások és a kigyorsítások érzete kifejezetten jó, kis gyakorlással (meg persze egy-egy motor karakterisztikájának megszokásával) hamar rá lehet érezni a flow-ra.

Ami nálam óriási kérdőjel a MotoGP 20-ban, az a gépi ellenfelek viselkedése, ami immáron második éve kapott igen komoly hangsúlyt az A.N.N.A. névre keresztelt, szupertudományos módon kifejlesztett mesterséges intelligencia révén. És meg kell hagyni: tényleg érezni a versenyek során, ahogy az ellenfelek viselkedése változik, ami miatt nagyon élvezetes csatákat lehet vívni a mezőny sűrűjében. A gond az, hogy néhány alapvető probléma ezt erősen aláássa - nálam legalábbis rendszeresek voltak a malőrök. Alapvetően két dologról van szó. Egyrészt olykor úgy vetődnek be az ellenfelek a kanyarcsúcspontokra, vagy éppen fordulnak ránk egy laposabb kigyorsítással, mintha ott sem lennénk, aminek persze általában bukás a vége. Ami pedig ennél is illúziórombolóbb volt számomra, hogy a nehézségi szint változása elsősorban abban mutatkozik meg, hogy mennyire vesznek hosszú vagy éppen rövid féktávot az ellenfelek. Emiatt hagyományos kifékezés helyett lényegében elszáguldunk mellettük, emiatt viszont nagyon oda kell figyelni arra, nehogy beléjük csattanjunk, miután sokszor száz-kétszáz méterrel előbb indítják a fékezést. Ahelyett tehát, hogy a nehézséggel arányosan a köridők egyenletesen változnának, inkább ebben mutatkozik meg a nehézségi szint, ami a nem éppen problémamentes MI-vel párban nekem jócskán levett az élményből.

A látvány tekintetében az összkép rendben van, még ha akad is némi szórás a minőségben: a motorok például kifejezetten jók, a paddock és a karakterek viszont már kevésbé, illetve a pályák tekintetében is láttunk már ennél jóval részletesebb és hitelesebb modelleket. Ami viszont jobban zavart, az a framerate, ami nálam (főleg a népesebb géposztályokban) néha nagyon durván bezuhant PS4 Prón, pedig ezt a verziót 60 fps-sel hirdették, de ennek inkább az ellenkezőjét kaptam olykor sajnos. A hosszú töltési idők pedig újból emlékeztettek arra, hogy az új konzolgeneráció nem jöhet elég korán.

Néhány apró tartalmi újdonságot leszámítva a MotoGP 20 nem változott sokat tavalyhoz képest, és bár maga a motorozás élménye kifejezetten jó lett, néhány baki sajnos aláássa az élményt. Ha az elmúlt években pihentetted a szériát, akkor a MotoGP 20 ideális beszálló epizód, ha azonban megvan a tavalyi rész, akkor nem feltétlenül kapsz annyi pluszt, ami miatt megéri váltani.

***MotoGP 20 | Platform: PC, PS4 (tesztelt), Xbox One, Switch

Kiadó / Fejlesztő: Milestone | Megjelenés: 2020. április 23.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

20 órája
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

1 napja
3

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

1 napja
3

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

1 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

2 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

2 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

2 napja

Heti megjelenések

3 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

4 napja
5

Gradius Origins Collection

5 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

5 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

6 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

6 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

6 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

7 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

8 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

8 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

9 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

9 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

2025.09.08.
2