[Teszt] BioShock: The Collection (Switch)

BioShock: The Collection (Switch)

mcmackoGéczy Attila2020.06.22. 13:15

A BioShock első negyedórája játéktörténelmi felvezetés. A rendezés, a helyszínek és az, ahogy a jelenetet belső szemszögből nézzük végig… A mai napig beleborzongok az emlékbe, hogy amikor én ezt először láttam, mennyire le voltam taglózva. Arról nem is beszélve, hogy az immerzív FPS-ek műfajában az egész BioShock trilógia egy hatalmas mérföldkő volt. Deus Ex epizódok ide, megújult Prey oda, a három Bioshock mindenképp ott van a műfaj csúcsán. Ezért nagy az öröm, hogy a 2K nem felejtette el a trilógiát - a korábbi remasztik után most Switch-re látogat a három szoftver - és legnagyobb örömünkre kijelenthetjük: csodálatos portok születtek! A Virtuos nem vette félvállról a feladatot, amit kapunk, az pedig a mostani generációs csomag visszabutítása, ami ezzel együtt is bőven a korábbi generációs változatok fölé helyezi a Switch kiadást. Értitek, ugye?

Essünk neki a technikai részleteknek! A portok általában változó 1080p-s felbontást kínálnak dokkolva, hordozható üzemmódban pedig dinamikus 720p-t kapunk - mind a kettő komoly előrelépés a prevgen kiadásokhoz képest. Bár néhol kilóg a lóláb, és bizonyos effekteknél látszik az alacsony szintre visszahúzott beállítás, vagy ha nagyon heves jelenetbe szaladunk bele, akkor a távolsági tereptárgyaknál csúnyán kiül az alacsonyabb felbontásból fakadó pixelsereg. Főleg a csúcsra járatott PC kiadások után fura kicsit pixelesnek látni megint a BioShockot, de messze ne gondoljunk olyan butításra, mint amit a Wolfiknál vagy a Doomnál láthattunk. Az összkép megkapó, az effektek mindennel együtt is gusztusosak - a BioShockra hordozható és dokkolt formában is jó ránézni. Ki hitte volna az Infinite megjelenésekor, hogy pár évvel később ezt a jelenetsort egy kezünkben tartott gépen is átélhetjük majd! A teljesítmény 30 képkockára van normálva, és az én esetlen szememnek teljesen folyamatosnak is tűnt a látvány. Switch-nél ritkán érzem, hogy a hang (pláne hordozható módon) kiemelkedő minőségű legyen - itt a gépet kezemben tartva is zseniálisan érződik a tér, és a hangok eredeti forrása - nagy piros pont az audiomérnököknek, akiknek sikerült ilyen ügyesen kihasználni a masina beépített speakereit. A Borderlands után az irányítás is jobbnak tűnik. Bár a BioShock egy lassabb élmény alapvetően, a Joy-Conokkal is elfogadható irányítási sémát és analóg kar dinamikát sikerült a fejlesztőknek beállítani. A csomagban ott figyel az összes DLC is, ami újabb piros pont a kiadást kezelő csapatnak. BTW, azt hiszem végre itt az idő pótolnom a Burial at Sea-t...

És ha már a sorozatot záró DLC-ről beszélek, merengjünk egy kicsit az egyes epizódok érdemein. A BioShock első része felépített egy váratlanul ütős víz alatti utópiát, és megmutatta, hogy az Unreal 2.5 motor is képes 2007-ben úttörő dolgokat produkálni. A játék univerzumában több fantázia volt, mint korának több AAA játékában együttvéve. A folytatás ügyesen alapozott az előd letéteményeire, és megmondom őszintén, a Big Daddy-fordulat (te magad voltál A melák), valamint a pályadizájn számomra még túl is tudott nőni az előd érdemein. Ezt a részt annak idején PC-n játszottam, de jó volt viszontlátni Switch-en is ezt a nem mindennapi folytatást. Az Infinite pedig eléggé megosztja a játékosokat, de újra és újra elővéve mindig csak azt tudom mondani, hogy évtizedes remekműről beszélünk, ami mert más lenni, mint amit a rajongók vártak tőle. A kvantumfizikai utalások teljesen elvitték a játék sztoriját egy olyan irányba, ami szintén sokaknak nem tetszett - szerintem meg ilyen az igazi nóvum a médium történelmében. Azóta sem mertek mainstream játékban ilyen éretten a témához nyúlni.

Mindezt a sok jót pedig most megkapod Switch-en, egy gyűjteményes kiadás formájában. A mostani csomag főleg azoknak szól, akik nem játszották szénné korábban egyik részt sem. Ha Nintendo játékosként kimaradtak ezek a megjelenések a maguk idejében, most sem gáz pótolni az elmaradást. A BioShock trilógia a mai napig friss és erős élmény lesz, főleg akkor, ha először látod őket. Újrázni pedig csak akkor érdemes, ha azóta nem találkoztál a nagygépes remasztikkal. Mert mint minden jóból, azért a BioShockból is megárt a sok. Mire végig érsz a három játékon plusz a DLC-ken, nagyjából telítődni is fogsz a témával…

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

4 órája
3

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

13 órája

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

16 órája
271

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

1 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

2 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

2 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

2 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

3 napja
37

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

3 napja
8

Heti megjelenések

4 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

4 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

4 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

4 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

6 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

7 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

7 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

7 napja
5

Hail to the Rainbow

7 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

8 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

8 napja
7