[Teszt] NBA 2K21

NBA 2K21

Gamer3652020.09.15. 23:18

Emlékszem, hogy amikor tavaly szeptember elején megérkezett az NBA 2K20, túl a drafton és a nyári ligán, de még jóval az októberi szezonkezdés előtt, már erős NBA-elvonási tünetekkel küzdöttem, így hát igazán kiéhezve vetettem rá magam - pont, ahogy a 2K szerette volna. Ugyan a játék nem váltotta meg a világot, de a tökéletes időzítésnek, az apróbb fejlesztéseknek és persze a friss játékoskereteknek köszönhetően sikerült szokás szerint rendesen berántania.

Idén viszont 2020-at írunk: az NBA szezon a COVID-19 világjárvány következtében 4 hónapra leállt, és dollár-százmilliók árán sikerült csak júliusban újraindítani a floridai Disney World-ben kialakított “buborékban”, ahol a luxusbörtönbe zárt játékosok üres csarnokokban játsszák jelenleg is a rájátszás meccseit. A draft és az átigazolási szezon még a kanyarban sincs, a következő idény - amit elvileg a most megjelent játék dolgoz fel - pedig legjobb esetben is csak december közepén fog elindulni. Vagy akkor sem, elnézve az amerikai közállapotokat…

Ennek tetejében nyakunkon van a next-gen konzolok érkezése, amiken launch title lesz az NBA 2K21 következő generációs verziója, ami - a 2K állítása szerint - egy alapjaitól újraépített játék lesz a nagyobb teljesítményű gépekre optimalizálva. Mindezek fényében fenntartásokkal fogadtam az évek óta stagnáló sorozat jelenlegi generációs hattyúdalát.

Az NBA 2K21 tartalmát és játékmódjait tekintve szinte teljesen megegyezik a tavalyi verzióval. Megkapjuk az összes NBA és WNBA csapatot, egyelőre a jelenlegi keretekkel. A következő szezon indulásakor ezek természetesen frissülni fognak - a 2K live service szolgáltatásaira eddig sem nagyon lehetett panasz. Játszhatunk gyors meccseket online és offline módokban, indíthatunk bajnokságot vagy GM-ként átvehetjük egy csapat irányítását egy több szezonos karrier-módban. Itt lehetőség van a meccsek különböző mélységű szimulálására (az eredmény azonnali megtekintésétől a stilizált bogyós 2D nézeten át akár a teljes meccs 3D-s végignézéséig), így egy komplett kosárlabda-menedzser játékot is kapunk a pénzünkért.

A két legnépszerűbb mód közül a kosárlabda-szerepjátéknak is felfogható My Career-ben természetesen új bevezető sztorit játszhatunk végig, ami ezúttal meglehetősen földhözragadt: középiskolai végzősként kell bejutnunk 10 amerikai egyetem valamelyikére, hogy aztán az egyetemi bajnokságban letudva egy évet részt vehessünk az NBA drafton. A közepesen ismert televíziós színészek mellett Damian Lillardot és Zion Williamsont is felvonultató történetet én minden sablonossága ellenére is lelkesen tudtam végigjátszani, de a 2K gondolt azokra is, akiknek ez nyűg, így ők egyből az NBA szezon (és a végtelen grind) kezdetére ugorhatnak.

Innentől minden úgy zajlik mint a tavalyi részben - a játékos attribútumok és kitűzők fejlesztése semmit sem változott. A MyPark grafikailag felfrissült, üdítő az új tengerparti helyszínen játszani online streetball meccseket a szokásos unalmas város helyett, de ez is csak kozmetikai változás. Aki gondolkozik a next-gen verzió beszerzésén is, vagy eleve az azt is tartalmazó Mamba Forever Edition-t vette meg, annak fontos tudni, hogy a MyCareer/MyPark eredményei nem jelennek majd meg a PS5/XSX verziókban, azokban mindenképp nulláról kell kezdeni ezt a módot.

A MyTeam már más tészta, népszerű kártyagyűjtögetős módban összeharácsolt gyűjteményünket a következő generációs változatba is továbbvihetjük, így aki nem akar lemaradni, annak érdemes már most elkezdenie a pakkok nyitogatását. A 2K is ide pozícionálta a legtöbb újítást: a tavaly megjelent evolution kártyákat most már több irányba is fejleszthetjük, emellett visszatértek a tavaly hiányzó kitűzők, amikkel minden kártyánkat továbbfejleszthetünk, egyedibbé tehetünk. Az online Unlimited bajnokság mellett kapunk egy hétvégékre pozícionált Limited módot is, ahol csapatunkat bizonyos szabályok és megkötések mentén kell összeállítanunk, így nagyobb szerepet kaphat az ügyességünk a kártyáink minőségével szemben. Emellett a készítők a más live service játékokban bevált szezononkat is bevezetik - hat hetente tervezik frissíteni a játékmódokat és az “Agenda” néven futó, extra jutalmakért teljesíthető mini-küldetéseket. Mindezeket nyakonöntve a megújult, frissebb, ropogósabb, gyorsabb menürendszerrel biztos vagyok benne, hogy a MyTeam mód idén is be fogja szippantani a rajongókat.

Érdekes módon a legnagyobb változás ott jött, ahol a legkevésbé vártam: a játékmenetben. Pontosabban a dobás irányításában, mert egyéb tekintetben a tavalyi - határozottan kellemes - gameplay minimálisan még jobbá csiszolt verzióját kapjuk. A dobás viszont… Gombot használva csak a némileg megváltozott UI mikroszkopikus méretével kell megküzdeni, én viszont évek óta az analóg karral dobok. Ez eddig ugye az időzítésről szólt: kar hátrahúzás, jó ütemben elengedés - intuitív megoldás. Ezúttal azonban a kar hátrahúzása után jobbra-balra kell a dobómozdulat közben milliméteres korrekciókat csinálni a mikroszkopikus GUI-n, azzal az analóg karral, ami közel sem képes ilyen precíz mozdulatok átvitelére. Két probléma van azzal, hogy Warioware minijátékot csináltak a dobásból: egyrészt nekem kivették a mókát belőle. Hiába csinálok meg egy szuper dobóhelyzetet vagy jutok el üresben a gyűrűig egy jó ütemű betöréssel, maga a dobás a korábbi jutalomélmény helyett egy görcsös, stresszes folyamat. Emellett a korábbi metódussal az időzítést normál esetben nem lehetett nagyon elrontani, most viszont baromi könnyű extrém módon elhibázni a stick pozícionálását, minek hatására Steph Curry-vel is homályokat fogsz dobni üres dobóhelyzetből, és akár a teljesen szabad ziccereket is ki tudod hagyni. A fejlesztők is érezték a problémát, így már jött is a frissítés, ami Hall of Fame nehézségi szint alatt jelentősen megengedőbbé tette a dobások precizitását, de érzésem szerint lesz még itt mit csiszolni. Én napok alatt tudtam eljutni a napi többszöri rage-quit szinttől odáig, hogy most már néha sikerélményem is van a játékban. Aki hozzám hasonlóan analóg karral szeret dobni, annak mindenképpen ajánlom vásárlás előtt a demó kipróbálást, hogy ne érje meglepetésként az új “élmény”.

Hogy kinek ajánlom az NBA 2K21 jelenlegi generációs változatának beszerzését? Bárkinek, aki a jelenleg elérhető legjobb, friss NBA játékkal szeretne játszani, nincs meg neki az NBA 2K20 és nem tervezi PS5/XSX beszerzését. A nextgen konzolok korai beszerzői inkább várjanak az újgenerációs változatra, vagy ha szeretnék már most elkezdeni a MyTeam módot, fontolják meg a Mamba Forever Edition beszerzését.

***Immortal

7/10***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

14 órája
2

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

21 órája
9

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

1 napja
28

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

1 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

1 napja
1

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

1 napja
1

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

1 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

1 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

2 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

3 napja
2

Heti megjelenések

3 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

4 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

5 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

5 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

6 napja
2

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

6 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

7 napja
39

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

7 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

7 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

8 napja
3