A Sucker Punch Productions több interjút is vállalt a Ghost of Tsushima legutóbbi, 18 perces bemutatója óta, amiben számos kérdéses pontot tisztáztak és természetesen új információkat is elhintettek. Igyekszünk röviden összefoglalni a legfontosabbakat.
Tsushima szigete.
+ A Shadow of Colosus és a Zelda volt a fő inspirációs forrás.
+ A bemutatóban látható térképrészlet csak az oktató terület egy szeglete. A teljes sziget ennél sokkal-sokkal nagyobb.
+ Az ígéretek szerint viszont egyetlen pontja sem lesz üres. A fejlesztők fontosnak tartották, hogy a tartalomhoz igazítsák a méreteket. Hófödte hegycsúcsok, bambuszerdők, vízesések, végtelen füves rétek. Köztük pedig rengeteg érdekes karakter, különleges tárgy vagy izgalmas történet.
+ A kíváncsiságot mindig jutalmazzák! Ha látsz egy érdekes alakú fát, vagy furcsán formás követ, biztos lehetsz benne, hogy találsz majd valamit a közelében.
+ A sziget és minden lakója dinamikus szimulációban él és aránylag szabadon mozog, ami számos izgalmas szituációt létrehozhat. Például vadállatok támadását.
+ A szél az egyetlen navigációs eszköz, nem lesznek markerek.
+ A tárgyak csillogása enyhíthető az immerzió növeléséhez.
+ Az állatok útmutatók. Levadászásuknak nincs semmilyen szerepe.
+ A nehezebb páncélokban kevésbé leszünk agilisek.
+ A különböző ruházatok egy része a fő küldetésekhez kötött, de a melléktevékenységek és a felfedezés jutalma is lehet.
+ Rengeteg mellékküldetés és opcionális tartalom lesz a játékban, amelyek egy része kihat a szereplők viszonyára is.
+ A történet egyfajta antológia. Nem csupán Jin átalakulását meséli el, de számos egyéb szereplő életútját is a Mongol invázió ideje alatt.
+ Nem tudtak pontos számadatot mondani a játék hosszára.
Sár, vér és acél.
+ A fő fegyver végig a katana és az íj marad, de számos más harci eszköz és lopakodáshoz szükséges kellék is elérhető lesz.
+ A szamuráj és a szellem megközelítés nem válik élesen külön sem a történetben, sem a játékmenetben. Mindkettő Jin. Mindkettő mi vagyunk.
+ A bal alsó sarokban látható gömbök sora a Resolved Meter, ami minden sikeresen bevitt találattal nő és speciális képességekhez (mint a gyógyítás) használható. Erről részletesebben később szeretnének beszélni.
+ Több fajta pozíció is felvehető a küzdelemben, nem csak a bemutatóban látható kettő, ami elengedhetetlen a különböző ellenfelek legyőzéséhez.
+ A játék kihívásban gazdag. Bármelyik ellenfél képes néhány vágással végezni velünk. A fejlesztők éreztetni akarják a pengék erejét. A régi szamuráj filmek a követendő példa, ahol senki nem élt túl kettőnél több bevitt találatot.
+ Nagy szerepet kapnak a két fős összecsapások más neves kardforgatókkal. Az ő lépéseiknek, szokásaiknak, technikáiknak a kiismerése elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy túléljünk egy ilyen harcot.
Ghost of Tsushima 2020 július 17-én jelenik meg kizárólag PlayStation 4-re.