Phil Spencer: Xbox Series X infómorzsák

Phil Spencer: Xbox Series X infómorzsák

Gamer3652020.04.03. 16:20

Phil Spencer az IGN Unlocked podcastjében vendégeskedett, az egy órás adás alatt pedig rengeteg érdekes kijelentést tett az Xbox Series X-el kapcsolatban. Ebből igyekeztünk néhány érdekesebb információmorzsát összeseperni.

+Mit gondol a Series X véglegesített változatáról

“Elégedett vagyok az Xbox Series X árával és teljesítményével. Összességében rendkívül erős ajánlatnak érzem. Hiszek benne, hogy egy olyan tervünk van, amivel nyerhetünk. Már csak végig kell vinnünk.”

+Na és a konkurenciáról?

“Jó érzéssel tölt el ahogy az Xbox Series X mutat jelenleg a PlayStation 5 mellett. Impresszív amit elértek, látjuk a munkát mögötte és tetszenek bizonyos részletek [kitér az SSD-re és az audio technológiára]. De mi holisztikus szemlélettel alkottuk meg a saját platformunkat. A CPU-t, a GPU-t, a RAM-ot. A Velocity architektúrát, az alacsony input lagot vagy éppen a visszafelé kompatibilitást - évekbe telt, amíg elértünk erre a pontra. Amikor pedig végre hivatalosan is közzétették ezeket az információkat a PlayStation 5-ről, akkor még inkább elégedett voltam az eddig meghozott döntésekkel. Ahogy azt reméltem is.”

+Rendben, de mi a helyzet a Nintendo-val?

“A kapcsolatunk a Nintendo-val remek. Doug Bowser és én gyakran beszélünk és Furakawa-san, a Nintendo elnöke is jó ismerősöm. Tudom, hogy az egyes címeink feltűnése a platformjukon sokakat összezavart. De a stúdióink egy része nagyon szerette volna, hogy ez létrejöjjön, mi pedig támogatni akartuk a kreatívok vágyait. Néhány ötlet utána a Nintendot felől érkezett.

Egyre többet gondolkozom azon, hogy mit jelent az Xbox élmény a különböző platformokon. Jelenleg ha egy játék megjelenik, akkor mintha kötelezően leosztanák, hogy ez ide jön, ez pedig oda. Én szívesebben gondolkozom egy Xbox szintű lefedettségben, amit a belsős stúdióinkkal el is értünk Xbox-on és PC-n. Persze ez bizonyos csoportok és emberek felől csúnyán vissza is ütött ránk. De továbbra is inkább látnám magunkat különböző hardvereken - és itt erről nem is mondanék többet.

Nyilvánvalóan elmondhatatlanul tisztelem a Nintendo szerepét a játékiparban és imádom mikor egy jó játékunk az ő platformjukon is megjelenik. De ez nem minden címünknél követendő példa. Így amikor felvetődnek pletykák, hogy “ez és az a cím végül megjelenik-e Switch-re”, akkor úgy érzem, hogy ennél világosabb elvárásokat kellene állítanunk a rajongóink elé.”

+Mi a véleménye a következő generáció nyitócímeiről?

“Egy platform elindítása nem egyetlen napról szól, hanem a folyamatosan fenntartott lendületről, amit a belsős csapatok fejlesztései és a külsős partnerek címei adnak. Nem hiszem, hogy ha van 8 megjelenésed egy napra, akkor azt nem lehetne logikusabban elosztani. A saját stúdióinkkal persze könnyebben tudunk előre tervezni, de Aaron Grenbert (Xbox Marketing menedzser) és én így is folyamatosan matekoztunk Matt Booty mellett (Xbox Game Studios feje), hogy éppen mikor és miről beszéljünk - egyszerűen azért, mert annyi csapat dolgozik most nekünk.

Emellett rengeteg független stúdióval működünk együtt, hogy a saját brandünk alá hozzuk be a következő játékaikat. Van néhány aláírt szerződésünk, ami miatt nagyon-nagyon lelkesek vagyunk és ők is szépen megtalálták a fejlesztés ritmusát, amivel minőségi darabokat képesek velünk piacra dobni. Szóval elég ha annyit elárulok, hogy egyre többet fogtok hallani rólunk a játékvilágban. Tudom, hogy régóta mondogatom ezt, de jelenleg ott tartunk, hogy minden alkalommal le kell valamiről rántani a leplet amikor a színpadra lépünk - vagy úgy fognak a boltok polcaira kerülni a játékaink, hogy be sem jelentettük őket.”

+Na és mit mondott a globális konzolkilövésre?

“Továbbra is ragaszkodunk hozzá, ahogy az őszi launch időszakhoz is! Meg kell mondjam, hogy az Xbox One indulásakor elég volt átélni, hogy mennyire káros egy régiókra bontott indulás. A rajongók pedig minden alkalommal emlékeztettek is rá amikor Japánban jártam - mégis hogy gondoltuk 9 hónappal később piacra dobni az Xbox One-t?”

+Szóba került a digitális audió kimenet eltűnése is...

“Őszintén szólva pontosan tudjuk, hogy hány ember használja ezt ma a konzolunkon. Egyszerűen kiszámoltuk, hogy ha beépítjük minden egyes gépbe és csak x százalék használja, akkor bizonyára van jobb helye is az arra költött pénznek - főleg, ha másképpen továbbra is tudjuk támogatni őket. Ugyan így meghoztuk a döntéseinket a HDMI bemenet, a Kinect port vagy az IR vevő esetén, miután alaposan átgondoltuk és összevetettük a terveinkkel. Tudom, hogy mindig lesz akinek ezzel csalódást okozunk. Nem ez a munkánk legszórakoztatóbb része, de van egy tervünk a jövőre nézve, amihez tartjuk magunkat.”

Neked mi a véleményed Phil Spencer hozzáállásáról és a fent elhangzott gondolatokról és tervekről? Év végén kosárba kerül a Series X?

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

23 órája
27

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7