[Teszt] Kunai

Kunai

StingerCsere Krisztián Gábor2020.04.07. 22:30

Még a tavalyi Gamescomon huppantam le a Kunai alig négy fős fejlesztőgárdájával csevegni arról, miért is olyan különleges a játékuk, hiszen első blikkre egy klasszikus rogulelike metroidvania bontakozott ki előttem, abból pedig (szerencsére) az utóbbi években szép számmal érkeztek előkelőségek. A vidám hangulatban telt csevegés alkalmával az is kiderült, hogy a játék jópofa főhősét egy ősi harcos szelleme járja át, amelyet az egyik fejlesztő kütyüimádó macskája ihletett.

Ami elsőre megragadja szemet, az a gondosan válogatott, ám mégiscsak minimalista pasztell színvilág: a választás nem véletlen, a fejlesztők elmondása szerint ugyanis a játék a gyors és feszes tempójú run'n trickster jump mechanikára húzza rá a fókuszt, ehhez pedig nem szerencsések a zavaró tényezők. Hogy a gyakorlatban ez mit is jelent, azt magyarul talán a "gyors reflexekre épülő, tudatalatti feltérképezés" szóösszetétel írja le legjobban - a Kunai ugyanis veszett gyorsan váltogatja a képernyőt és a fellelhető fegyverarzenál, illetve tárgyhasználat révén egy finom, mégis ritmusszerű érzéssel áramoltatja a flow-t az ujjainkban.

Burst play: a második kifejezés, amit Richard Blams, a holland illetőségű TurtleBlaze dizájnere előszeretettel emlegetett, kétséget kizárólag lefedi a szóban forgó játékmechanikát. Egyik akció a másik után, fel-fel és előre, mintha egy tökéletesen megkomponált mű főszereplőjeként mondanánk fel a megtanult forgatókönyvet. Persze, van segítség: a nyitó képsorokat követő tutorial szekció szépen, lépésről-lépésre pakolja fel a Kunai építőköveit, így nagyon rövid idő alatt új értelmet nyer az ismert formulára épülő barangolós-felfedezős móka. McTabletfej (robotikus főhősünk, az apokalizmust elszenvedő világ ellenállásának egyik tagja) ugyanis kedvenc fejvadászcsajunkat megszégyenítő módon használja a grapple hookot, amellyel kapásból felfedtük a játék egyik lényegi elemét, a Kunai használatát. Eleinte csak egy, aztán később már dupla csáklyával kúszhatunk-mászhatunk fel és előre, szinte bármilyen helyzetben átjutva a szakadékokon, platformokon, vagy lőhetjük ki magunkat jó magasra, esetleg az ellenfeleink háta mögé. A "tarzanozást" az alap Katanával kombinálva (amely még a lövedékek visszacsapására is képes) hatásos mozdulatsor hozható össze már az első fél órában is, amit a később fellelhető bővítések természetesen még Kunai.. akarom mondani, kawaiiabbá tesznek.

Így (és a felfedezés, vagy rejtett ajtók-kapcsolók keresgetésével) válik a Kunai egyre inkább Metroidvania stílusú játékká: a kötelező körök mellett - úgymint a kellő mennyiségű backtrack, vagy a jópofa és ötletes logikai-ügyességi szekvenciát igénylő bossharcok - akad benne újdonság és kreatív pályatervezés is bőven, sőt! Az apró figyelmességek, mint a karakter érzelmi arckifejezése, az ambient zenei aláfestés és a poszt-apokaliptikus történet igazán szerethetővé teszi ezt a néhány órás kalandot azt leszámítva, hogy a limitált palettából dolgozó látvány nem mindenkinek nyeri majd el a tetszését. A magam részéről óvatos kísérletezgetésnek tartom, amely mozgás közben inkább tetszetős, mint sem - bár ehhez valószínűleg a tónusok, az árnyékokkal és pixel arttal történő játszadozás, illetve az efölé magasló zsáner pozitívumai is hozzáteszi a magáét.

A Kunai - bár nem váltja meg a világot -, de viszonylagosan rövid, ám annál tartalmasabb és szórakoztató néhány órájával óvatos lépés a megújulni vágyó zsáner jövőjébe, amely még így bő harminc éves létére is képes új dolgokat tartogatni az újdonságot keresők számára. A holland srácok játéka egyelőre PC-re és Switchre érhető el, de bízunk benne, hogy a többi platformon is tiszteletét teszi hamarosan.

8/10

*** Kunai | Platform: PC Steam (tesztelt) / Switch |

Ár: 12 EUR (akciós!) | Kiadó/fejlesztő: TurtleBlaze / The Arcade Crew |

Megjelenés: 2020. feburár 05. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

21 órája
26

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7