Wunderling

kevinyCsángó Kornél2020.03.19. 14:44

Azt, hogy gonosznak lenni jó, már a Dungeon Keeper óta jól tudjuk, bár ha belegondolok, ivadékként már a Dallas-ban is végig Dzsokinak drukkoltam. Bár ez a gonoszság, mint személyeket egészében definiáló tulajdonság (amellett, hogy maximum Hollywoodban létezik ilyen) nem több, mint egy előjel, amely mindig annak függvényében változik, hogy épp kinek az oldaláról szemléljük az eseményeket. Mario szerint Bowser egy gonosz tetű, aki elrabolja Barackot, hogy magáévá tegye. Bowser szerint Mario egy nyomorult kis görcs, aki nem hisz a fajok közti szexuális egyenlőségben. Hogy kinek van igaza, arról sokáig vitatkozhatnánk értelmetlenül, de az tény, hogy a “sötét oldal” viszonylag ritkán mutatkozik reflektorfényben. Ezen az elfuserált állapoton hivatott javítani a Wunderling, melyben nem kevesebbet alakítunk, mint A Zöldségbirodalom legalapvetőbb “tekikatonáját”, egy sima furkó gruntot, kinek különleges képessége nem más mint…

… a nagy büdös semmi. Tán túlzásnak tűnik, de ettől még igaz: főhősünk kezdetben nem tud többet mint faltól-falig saját önnönmagától közlekedni és felhasználói beavatkozásra ugrani. Lényegében olyasmi íze van a főztnek, mint a Super Mario Run-nak, azzal a lényegi különbséggel, hogy szörnyikéd ha falhoz ér, megfordul és az alaptempóját sokkal inkább nevezhetjük komótos cammogásnak mint futásnak. Pedig nem volna szégyen a futás, hisz a gonosz (!) répaember már elindult, hogy megrépá… megmentse borsószem királykisasszonyt, és ezen tervének véghezvitelének okán nem rest bárkin keresztülgyalogolni. Mint például a fent említett közönséges főhősön. Vagy a seprűn lovagoló gazdáján. Vagy az operatőrön, aki egy tehén, jíhá!

Szóval csekély képességű minionunk elindul a karotta után - ez így önmagában első olvasatra nem tűnik feltétlenül izgalmasnak. De a helyzet az, hogy a Retroid Interactive (Stinger morgását idáig hallom) pályatervezői olyan munkát tettek le az asztalra, hogy kénytelen vagyok eperfa lombjaként bólogatni nagyokat. Nem túlzok: tanítani kellene azt, hogy ilyen szűkre szabott mozgásrepertoárral és korlátozott számú játékmechanikai fogaskerekekkel mennyire izgalmas és feszes játékmenetet lehet gyártani. Egyfelől: hősünk nem örökéletű, szóval ha nem gyűjti be a pályán található bimbókat és virágokat, rövid időn belül elpatkol. Másfelől, a pályákon elhelyezett csapdák, időrabló zsákutcák megkövetelik a pontos ugrásokat, a különféle rejtett kincsesládákat (már ha megtalálod őket) pedig nem ritkán tűpontos útvonaltervek híján sosem fogod kirámolni.

Pedig célszerű, hiszen maximalista vagy, (nem? dehogynem.) valamint a ládikákból menő kis göncöket aggathatsz értelmetlen(nek hitt) kis teremtményed legfontosabb testrészeire. Emellett pedig különféle rejtett pályákat is megnyithatsz és összegyűjtheted a szintek zenéit tartalmazó audio kazettákat is. Mindez teljesen üresjárat mentesen, egészséges nehézségi görbével, folyamatosan bővülő eszköztárral és lehetőségekkel.

Nem tudom és nagyon nem is akarom palástolni, hogy mennyire megkedveltem a Wunderling-et. Egyszerűen látszik rajta az a műgond, amivel készült. A törődés. A hidegvérű profizmus. A pimasz humor, a videojáték ipar és egyes társadalmi anomáliák irányába mutatott görbe tükör. Amennyiben a fent említett dolgok láttán elindul benned valami, nem is kérdés, hogy a játéknak a gyűjteményedben van a helye.

9/10

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

18 órája
26

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7