[Teszt] Death Stranding
Kapcsolódó játék: Death Stranding (ps4)
Eddig 77 hozzászólás
Gamer365
2019. November 27.
Wednesday 13:26
“Mindig a láthatatlan ellenség a legfélelmetesebb.” - talán egy könyvben olvastam valamikor még a halálhullám elõtt. Óhatatlanul felszínre löki az agyam ezt a gondolatot, miközben az odradek megmozdul a vállam fölött. A karomon enyhe pír és libabõr fut végig. Kirajzolódik az esõcseppek között fojtottan ziháló leheletem. A fülem mellett a szerkezet egyre vadabban csapkodva figyelmeztet. Hajtások bújnak ki a földbõl a bakancsom körül, nõnek virággá majd hervadnak el pillanatok alatt. Érzem. Hirtelen narancssárgára vált a szenzor és vadul forogni kezd. Itt vannak.



Hideo Kojima. Író, rendezõ, játék dizájner és producer. Stílusteremtõ ikon, akinek minden mozzanatát milliók figyelik, ezt pedig már két Guinness rekord is bizonyítja. Korunk játékiparának tagadhatatlanul egyik legmeghatározóbb alakja. Egy legenda. [hatásszünet] Akinek szörnyen taszít az enyhén nárcisztikus személyisége. Elég a fejlesztõcsapatának elnevezését említeni. Csak forgatom a szemem, amikor interjúiban szinte egyedüli alkotóként hivatkozik önmagára, majd a kész játékban fél tucatszor látom viszont a nevét már a kezdõ képsorok alatt. Fogalmazzunk úgy, hogy nem vagyok feltétel nélküli rajongója, ami bizonyos szinten távol is tartott a Metal Gear Solid szériától az utóbbi években, hiába volt meg az elfojtott érdeklõdésem. Kellett egy tiszta lap. Újrakezdés. Valami más. A Konamitól való elszakadás és az IP elvesztése után szerencsére már nem csak nekem, de Kojima-sannak is.


 
Ez lett a Death Stranding, ami alkotója szerint annyira új és egyedi koncepció, hogy nem illeszkedik igazán egyetlen meglévõ kategóriába sem. Az igazság ennél némileg árnyaltabb, de ahhoz, hogy értékelni és élvezni tudjuk a vele töltött 30-40 vagy akár 100 órát, meg kell értenünk, hogy miben más a “Social Strand System”, vagy röviden “Strand game”. Hasonló a helyzet, mint az elsõ soulslike megjelenésekor. A felszínen ugyanis egy hagyományos akciójáték elemeit látjuk, mint a nyitott világ, jármûhasználat, lövöldözés, lopakodás. De amikor reflexszerûen kezdjük ezeket használni, a játék nem mûködik. Nem szórakoztat. Sõt, büntet. Bár az eszközkészlet nagyobb része azonos, a szabályok eltérnek, a fókusz eltolódott és más tempót követel. Az aszimmetrikus multiplayer nem lehetõség, hanem az egész élmény gerince, mint ahogy a cél is másodlagos. Itt az utazáson van a hangsúly. A tervezésen. A kontrollon. Szóval lehet, hogy biliárd szalonba jöttünk, de illik észrevenni, ha kocsmai poolt erõltetünk egy snooker asztalon.
 
„Sam Porter Bridges. Az ember, aki szállít.”

 
A kulcsszó: kapcsolat, játékos és játék között. Ez alapjaiban fogja meghatározni, hogy milyen szájízzel tesszük majd le a kontrollert vagy éppen hajítjuk a képernyõ felé. El kell engednünk a berögzõdéseket. Lelassítani. Tervezni. Figyelni. Idõt szánni az elõkészületekre. Furcsa módon ha egyet hátra lépünk, a Death Stranding inkább hasonlít majd egy menedzselõs vagy tycoon típusú játékra és sokat segít ha ilyen módon közelítjük meg. Rögtön nem lesz például idegen, hogy az alap játékmenet körforgása annyi, hogy ládákat viszünk egyik pontból a másikba. Értelmet nyernek a körülményesnek tûnõ menük és a rendelés elvállalásakor lefutó kötelezõ körök. Nem véletlenül jelenik meg ilyenkor egymás után a térkép, a várható akadályok és veszélyek leírása, a felszerelés elõkészítése, majd elrendezése. Ha ezekkel nem foglalkozunk, csak három méter magasra felhányt málhával elindulunk a legrövidebb úton ész nélkül, akkor ne lepõdjünk meg a folyamatos frusztráción.
 


Azt mondod ez sétaszimulátor? Akkor én azt kérem, hogy figyelj a megnevezés második felére. Soha nem volt még ilyen összetett mozgásrendszer erre egyik játékban sem, ezt pedig szokni kell. Ha folyamatosan csetlik-botlik a képernyõdön Sam, akkor hidd el, Te csinálsz valamit rosszul. Amikor szükséges, húzd meg két kézzel a vállpántokat a tömegközéppont megtalálásához. Fordulj óvatosabban ha magasra pakoltál, mert könnyebben kileng. A lejtõn ne engedd, hogy túl nagy lendülettel húzzon elõre a rakomány. Dõlj hátra, helyezd mindig megfelelõen a súlypontod. Ne feledkezz meg az állóképességedrõl. Tapogasd le folyamatosan a terepet, mert az az elsõdleges ellenfél. Mivel kezdetben nem csak a szállítandó dolgok, de minden egyes felszerelési tárgy is külön ládában utazik, ezeket elengedhetetlen, hogy megértsd.
 


Ha ez sikerül, a játék bõségesen meghálálja a ráfordított idõt. Elkezded aprólékosan megtervezni az utad. Nem csak végpontot adsz meg, hanem körültekintõen kijelölöd a követendõ ösvényt is a térképen. Figyelembe veszed az idõjárás elõrejelzést, lehetõség szerint kikerülöd az idõviharokat vagy az erõs szelet. Tudatosan csomagolsz és átgondoltan rendezed õket, mert lesz például robbanásveszélyes vagy éppen fektetve szállítandó árud is. Meglátod az egészben a nagyszerû kockázat / jutalom rendszert. Nem csak használod a folyamatosan kapott újabb eszközöket, de késõbb többet szállítasz azokhoz a közösségekhez, ahol számodra hasznosabb fejlesztések vannak. Hidd el, szinte mindenre van egy szerkezet, ami megkönnyítheti az életedet, éppen ezért soha nem csinálsz feleslegesen mellékküldetést. Majd rájössz, hogy van egy némileg rejtett fejlõdési rendszer és ha folyton a terhelési szinted maximumán egyensúlyozol, akkor egyre több súlyt leszel képes elbírni, ha pedig magabiztosan lépkedsz és sértetlen állapotban szállítod le az árut, akkor fokozatosan könnyebben tartod meg a stabilitásod. Aztán eljutsz egy pontra, ahol már nem csak felülkerekedsz a veszélyes terepeken, de alakítod is.
 
„Nélküled csak egy kõdarab vagyok. Puszta útakadály. Tétlen szemlélõje a világnak, amit a hozzád hasonlók próbálnak felépíteni.”

 
A kulcsszó: kapcsolat, játékos és játékos között. Elõször csupán létrákat helyezel a meredek sziklafalakhoz vagy a keskeny folyó partjai közé. Aztán keresel egy magasabb pontot az építendõ kilátódnak, ahonnan már kötélen ereszkedsz vissza. Majd amikor eléred az adott területen a többi játékost is, lassan az üres és kihalt táj elkezd megtelni élettel. Együtt már sokkal többre vagytok képesek! Épülni kezdenek a hidak vagy akár egy teljes úthálózat, mellette pedig a szükséges generátorok, postaládák és menedékházak is megjelennek. Szerepet kapnak a különbözõ nyersanyagok. A rendszer bár véletlenszerûen emel be darabokat más világából, de mindig figyel arra, hogy ne kapja senki készen a dolgokat. Ez elkerülhetetlenül csapatmunka. Szóval aki ignorálja, az könnyen a hegyoldal kíméletlen sziklás vidékén találja magát egy lemerült motorral, amit soha nem oda szántak. Lehet ilyenkor a játékot hibáztatni, mutogatni a mindenben elakadó, súlytalan, irányíthatatlan jármûvekre, de jobb ha tudod: egy másik dimenzióban éppen fölötted hajtok el az autópályámon. A harmadik 200 kilós rakományt kézbesítve öt percen belül. Széles vigyorral az arcomon.



Ez az aszimmetrikus közösségi élmény az, ami rendkívül egyedi és kimondottan addiktív lehet. Bár nem látjuk a többi játékost, segítjük egymást. Utazásunk, megpróbáltatásaink és történetünk keresztezõdései jeleket hagynak, ez pedig tökéletesen ellensúlyozza a magány, a melankólia és az elszigeteltség érzését. Idõvel már automatikusan gondolunk a másikra. Ha éppen több nyersanyagunk van, hagyunk egy plusz háromkerekût a közös garázsban. Nem betörjük a felesleges eszközöket, hanem megosztjuk a mindenki által elérhetõ szekrényben. Felvesszük a pusztában “BTSlover1993” elhagyott csomagját és elvisszük neki a megadott helyre. Akkor is ha tudjuk, hogy a rendszer nem ítélkezik, nem szankcionál és nem igazságos. Megteheted, hogy csak kiveszel folyton a közösbõl, mint ahogy az is, hogy jóval többet teszel bele, mint amit visszakapsz. Mindettõl csak az önmagában értéktelen lájkszámláló kezd el pörögni. Az egész egy szörnyen izgalmas társadalmi / szociológiai kísérletre hasonlít a felszín alatt.

Nincs vége a tesztnek, a következõ oldalon folytatjuk az elemzést!
>>

Összesen: 77 [1-50]
1 | 2
[25] Hwopapa
Dec 01., Sunday 15:12 #77
Válasz KiswechPS3 (#76) üzenetére
Szintén nagyon ráfüggtem, nem bírok leszakadni róla én sem, viszont kicsit úgy érzem sok a napi 8-10 óra porterkedés, ami a pihenõnapjaim nagy részét kitette
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
[55] KiswechPS3
Nov 29., Friday 21:08 #76
Válasz kisõ (#75) üzenetére
Én pont ma kezdtem el újra. Eddig bírtam (5 nap) az elsõ végigjátszás után. Nincs kedvem mással játszani.
TOMORROW IS IN YOUR HANDS #2019.11.08
[36] kisõ
Nov 29., Friday 19:02 #75
Kezd elegem lenni abból, hogy nem tudok errõl a nyûves játékról leszakadni. Ma is elvittem vagy húsz csomagot. Kiépitettem teljesen a kötélpályát, csak úgy süvit a szél a hátsóm alatt, miközben kurjongok nagyokat.
[38] Fieldtom
Nov 29., Friday 16:42 #74
Válasz Fieldtom (#73) üzenetére
Nem mint,ha sqr tesztje ne lenne szuper, félreértés ne essék.
Tegnap is ma feküdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[38] Fieldtom
Nov 29., Friday 16:41 #73
Válasz liquid (#14) üzenetére
Értem.
Jöhetne esetnek update-ként majd egy liquid beleszól.
Tegnap is ma feküdtem le, ma is holnap fogok. Nintendo switch friend code: SW-3226-4561-1915, PSN: Fieldtom
[1] hajbel
Nov 29., Friday 16:07 #72
Végre egy jó teszt! Gratuálok!
[55] KiswechPS3
Nov 29., Friday 15:14 #71
Válasz Patrick Bateman (#67) üzenetére

TOMORROW IS IN YOUR HANDS #2019.11.08
[25] Hwopapa
Nov 29., Friday 14:48 #70
Válasz lacapaca (#66) üzenetére
Majd egy év múlva, amikor kész lesz, megháromszorozódik az autók száma és már az a három sáv sem lesz elég és kezdõdik az egész elölrõl

A munkahelyem mellett egy 10 km-es szakaszt nagyjából fél évbe sem telt és felhúztak mondjuk ez USA (az igazi, nem a játék), meg a forgalom is kicsit más volumenû mint otthon
PSN-XBox: Snake.aZ.eKe / Switch: SW-6493-2649-5593
[28] alf22
Nov 29., Friday 14:02 #69
Nekem ez a kietlen pusztasag egyáltalán nem jön be. Az idõesõ vagy micsoda meg inkább tûnik alibinek,hogy miért nincs komolyabb táj.
Kojima sztori meselese meg kifejezetten irritáló. Mgs5 (+ground zero) rebuszos morzsankenti infosdagolasa meg egyenesen taszító lett számomra. Egy Seuna féle sztorihoz képest sehol sincsenek ezek az elborult japán ötletek.
15-20eve oke vokt még,de azóta fárasztó már ez.
[29] lacapaca
Nov 29., Friday 13:33 #68
Válasz Patrick Bateman (#67) üzenetére
Nem jött át a lényeg. Sebaj. Valószínüleg csak nem ért fel Kojima gondolatiságához. De még majd gyakorlom
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
Nov 29., Friday 13:20 #67
Válasz lacapaca (#66) üzenetére
Ja-ja, en a Borderlands-ben estenkent halomra olok mindenkit a jatekban, majd masnap reggel raketavetovel meg puskakkal indulok munkaba, es a legelso elem kerulo embert szetutom a puskatussal, a tobbieket meg csak szimplan agyonlovom, mert a jatek az maga a valosag.
"Arcpalma"
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentõséget."
[29] lacapaca
Nov 29., Friday 12:42 #66
Ja-ja. A közösségi élmény nagyon fontos. Lehet segíteni a virtuális térbeni ismeretleneknek, örülni, adni-kapni a lájkokat, építgetni a virtuális autópályákat, majd a nap végén elégedetten, boldogan hátradõlni, hogy tulajdonképpen mi a lelkünk mélyén nagyon jó, és önzetlen emberek vagyunk.
Majd másnap, a való világban, lehet bosszankodva átlépni a kapualjban fekvõ csövesen, unottan hallgatni a híreket balesetekrõl, katasztrófákról, kivel hogyan b.szott ki éppen az élet, anyázni, ahogy valaki befurakodik elénk a sorba, érdeklõdve nézni, ahogy más éppen a csomagjaval küzd, vagy azon bosszankodni, hogy annak a tetves bagósnak miért pont akkor jut eszébe rágyújtani, mikor éppen mögé érünk. De a legérdekesebb mégis az, hogy hogy a rákba nem lehetett összehozni már vagy 50 éve egy normális M0-s körgyürüt, miközben virtuálisan már egész Amerika tele lett építve autópályával. Pusztán önzetlen szeretetbõl, like-okért, meg a közösségi élményért
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[27] arpi0912
Nov 29., Friday 12:30 #65
Válasz xXwilliamsXx (#64) üzenetére
Ilyen már megesett velem is.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Nov 29., Friday 11:13 #64
Válasz arpi0912 (#63) üzenetére
Az a király,amikor pv területre van rakva a tábla,likeolni akarom,de helyette ordítva "Sam vagyok"
Blade of the Darkmoon Xbox Live:williamsHUNGARY,PSN ID: xXwilliamsXx73
[27] arpi0912
Nov 29., Friday 9:19 #63
Válasz xXwilliamsXx (#61) üzenetére
Hálistennek én se tapasztalom ezt, de te is olvashattad lentebb hogy másoknál elõjött ilyen. Nekik például lehet másabb lenne a véleménye ha nem csak ismeretlenekkel lehet kapcsolatokat kötni.

@Invisible
Én is így gondolom, de lehetõségként benne lehetett volna így mint annyi sok eleme a játéknak rád lenne bízva hogyan is játszod/mit használsz. Csak rajtad mulna. Így lenne még egy opció arra ha nem akarod magányos farkasként játszani offline, de azért megkímélnéd magad az idegenek által valóban néha értelmetlen helyekre pakolt cuccoktól. Például engem sokszor zavar a marha sok lerakott tábla amik csak arra mennek, hogy az utam során direkt átmenjek rajtuk és likeokat adjak nekik automatikusan. Amiket most már annyira meguntam, hogy néha törlöm õket. Na ez a barátaimmal tuti nem fordulna elõ.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[5] Invisible
Nov 29., Friday 8:12 #62
Válasz arpi0912 (#60) üzenetére
Én ezt úgy gondolom -persze lehet, hogy tévedek- hogy a játék ezen részének pont az a lényege, hogy jobbára számodra ismeretlenekkel alakuljon ki egyfajta "érdek szövetkezet".
Legalább is Kojima ezt magyarázta, hogy a mai rohanó világban egyre többen elfelejtenek újabb kapcsolatokat teremteni és a játéknak pont ez az egyik mozgatórugója. Ha a már meglévõ barátaiddal játszanál, akkor valószínûleg mindenben próbálnátok segíteni egymást, míg így ebben a rendszerben ahogy a teszt is írja, nem biztos hogy annyit kapsz, mint amennyit adsz és vice-versa, (Nyilván lehet offline is játszani, csak gondolom aki jobban ráfekszik arra, hogy használja a játékba épített online közösségi lehetõségeket annak elég 40-60 óra is a kimaxoláshoz, aki meg magányos farkast játszik annak még 110 óra után is akad tennivalója)
"Tu t'demandes qui j'suis ouais Un mec amer, non Juste la partie sombre du nique ta mère Sans"
Nov 29., Friday 7:55 #61
Válasz arpi0912 (#60) üzenetére
Nincs mindenhol telerakva hülyeségekkel a pálya,csak másfelé kell menni Aki "világvége érzést" akar,az kerülje ki a kitaposott/kiépített területeket.Sokszor szopattam rommá magam,hogy átmentem toronyiránt helyeken,és csak késõbb vettem észre,hogy ott volt 200 méterre a kitaposott ösvény-de cserébe megvolt az egyedül vagyok egy kipusztult világban benyomás.
Blade of the Darkmoon Xbox Live:williamsHUNGARY,PSN ID: xXwilliamsXx73
[27] arpi0912
Nov 29., Friday 7:04 #60
Válasz Laza (#59) üzenetére
Szerintem egyáltalán nem lett volna direktebb a multi ha a fonalszerzõdések menünél van egy olyan lista is ami a barátaidat mutatja a mostaniak mellett. Viszont cserébe elkerülhetõ lenne vele a sokak által panaszolt minden hülyeség le van rakva a pálya eset. Mást nem lebaszod a haverod. Mert így ismeretlenekkel totál random tud lenni az élmény amit nyújt a játék .
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[34] Laza
Nov 28., Thursday 21:53 #59
Válasz arpi0912 (#39) üzenetére
Az már túlságosan direkt multi lett volna, összebeszélve építgetve stb. Nem errõl szól a játék.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[10] Vulpio
Nov 28., Thursday 17:38 #58
Chapter 5-nél feladtam, picit pihentetem. Nekem monoton és unalmas. A zagyva történetet leszámítva semmi kiemelkedõ nincs benne. Rengeteg a kihagyott lehetõség amivel tényleg etalon lehetne.
Cannibals for Human Rights
Nov 28., Thursday 17:03 #57
Válasz soliduss (#54) üzenetére
Hát a fõ sztoriról nem sokat. Néhány chapteren keresztül annyit kapsz, hogy uzsgyi, kösd be mindenkinél a UPC-t, mert így lesz egységes a világ, kapsz pár flashbacket meg egy-két dologra kis magyarázatot, közben jönnek a jelképes nevû egyének, mert hát kínosan a képedbe kell tolni, hogy "LÁTOD EZT A METAFORÁT?".

Kojima nagyon jó témákat talál és rettentõ erõsen is fel tudja építeni a történeti vázat, de a kidolgozás és ebben az esetben a ritmus sem az igazi. Abban azért van egyfajta konszenzus (ahogy látom), hogy ez minden erénye ellenére létezõ gond a DS-ben.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Nov 28., Thursday 16:57 #56
Válasz soliduss (#55) üzenetére
Tehát az idõzápor Európává alakítja az Usát? Lehet, hogy ez tudatosan Amerika EU-fóbiájának jelképe lenne?
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[48] soliduss
Nov 28., Thursday 16:08 #55
Válasz theSickness (#50) üzenetére
A miért minden sziklás és olyan mint írország kommentedre. Sorry a válasz nem volt bekapcsolva.
[48] soliduss
Nov 28., Thursday 16:07 #54
Válasz theSickness (#52) üzenetére
én nem érzem így . Majd minden fejezetben tudsz meg új dolgokat... derülnek ki egyre újabb információk .

Lehet nem a nagy képhez tesz hozzá a végén... de pl Fragile történe akkor és ott nagyobb jelentõsseg bírt mint bári más...
[27] arpi0912
Nov 28., Thursday 15:19 #53
Válasz xanax (#51) üzenetére
Én is így gondolom. Minden hibája ellenére nagyon nagyon kevés az ilyen játék ami ennyire addiktívvá tud tenni és állandóan foglalkoztat, akár a világa, akár a karakterek, akár mi fog történni a történetben, hogyan is válaszolják meg a felmerülõ kérdéseket (függetlenül attól hogy a végén ez jó vagy rossz). Ezt az érzést manapság egyre kevesebb játék tudja nálam kiváltani. Persze azt is el lehet fogadni, hogy nem mindenkibõl ugyanazt az érzést váltja ki. Már az asszimetrikus közösségi élmény is olyan, hogy valakinél hozzátesz valakinél meg levon az élménybõl.
Ha azt nézem hogy a 3-4 fejezetig szinte semmit se tudsz és addigra a játékba már beleölsz úgy 2-3 általános hosszúságú játéknyi idõt akkor jogosan kérte hogy tolják végig mielõtt összefoglalják a játékot.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Nov 28., Thursday 14:49 #52
Válasz xanax (#51) üzenetére
Azért ebben a kérésben benne lehetett a játék rossz felépítése is, a sztori 80%-át gyakorlatilag az utolsó órákban, egyben a nyakadba zúdítva kapod meg. Azzal sem feltétlenül vitatkozom, hogy nem kell mindent megmutatni már az elején, csak ha ennyire a végére tolják a történet lényegi részét, nem kell azon csodálkozni, hogy sokan 25 óra után is értetlenkednek. Szóval itt a játék hossza miatt nem igazán szerencsés ez az elgondolás.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[5] xanax
Nov 28., Thursday 14:36 #51
Eltekintve a gameplay részletektõl és mechanikáktól, az igazán jó játék - szerintem -, ami beránt, elvarázsol, feltüzeli az érdeklõdésed, a kíváncsiságod és úgy érzed menned kell tovább, érdekel minden mozzanata, mi lesz a következõ fejezet? Mi lesz a vége? És ha vége, akkor sem megy a felejtésbe és jön a következõ "áldozat".

Nálam szintén az év játéka, minden hibájával, varázslatos és egyedi hangulatával, bámulatos "élõszereplõs" színészekkel. Egyszerûen nincs kedvem máshoz, el kell telni e egy idõnek, amíg más nem bóvli és mûanyag dolognak tûnik mellette. Nagyon ritka az ilyen. Hozzáteszem, nem véletlenül kérte a tesztelõket, hogy akkor írjanak értékelést, ha befejezték.
Nov 28., Thursday 13:19 #50
Válasz soliduss (#49) üzenetére
Ezt mire írtad?
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[48] soliduss
Nov 28., Thursday 12:22 #49
Idõzápor... amihez hozzáér annak felgyorsúl a bomlása.... vannak romok is.
[55] axl
Nov 28., Thursday 12:10 #48
Válasz kisõ (#45) üzenetére
Tudom, épp ezért egyszer majd mindenképpen teszek vele egy próbát és lehet, hogy teljesen el fog varázsolni (vagy túl üresnek és tartalmatlannak fogom érezni, ha eköré a fícsör köré építették fel a játékot), de egyelõre még ráér. Csak nem régóta vagyok PS4 tulaj és van bõven pótolni valóm enélkül is.
Minden játék szerepjáték
Nov 28., Thursday 11:38 #47
Egyébként arról volt bármi infó, hogy Kojima Amerikája miért úgy néz ki, mintha a Sziklás-hegységet Skócia és Izland venné körbe? Csak mert ezeket a helyeket találta a rendezõ szépnek? Lehet kötekedésnek venni, számomra tényleg disszonáns volt. Lényegét tekintve meg kár volt Amerikázni, szerintem ez inkább Kojima filmes fétise.

A kinézettel amúgy semmi baj, néhol egészen varázslatos a táj.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[11] ZS0LTI
Nov 28., Thursday 11:32 #46
Nekem a sztori és a játék világa egy full zagyvaság volt, nem annyira jött be. A cikkben említett “mama drámája” egyáltalán nem hatott meg, a végén die-hardman érzelmi kitörése is teljesen hidegen hagyott. Nagyon gyenge sztori és világ, fõleg az mgs-hez képest. A “csavar csavarja” viszont nem volt rossz.

A játékmenet viszont nagyon bejött. Nekem is kimaradt a “direkt kapcsolódás”, valaki magyarázza el, hogy mûködik. De én örülök mások építményeinek és a mindenhol elhagyott jármûveknek, hasznosak! Az online rész szerintem tökéletes, semmi nem kötelezõ, de ha kell valami, kiveheted a közösbõl. Most próbálkozok mindent maxra fejleszteni, jól ki van találva a rendszer. Egyedül a BT-k elkerülése körülményes.
[36] kisõ
Nov 28., Thursday 11:21 #45
Válasz axl (#44) üzenetére
Ha az "offline" funkciót választod, akkor nem lesz semmilyen közösség. Te döntöd el hogy akarsz játszani. Nem eröltednek rád semmit, csak a kötelezõket.
[55] axl
Nov 28., Thursday 10:59 #44
Válasz Patrick Bateman (#40) üzenetére
Szerintem nincs semmi baj a pontozással, csak a helyén kell kezelni: azaz elfogadni a tényt, hogy egy pontszám nem más, mint a tesztben leírtak számszerû összesítése _a tesztíró értékrendje szerint_ (nagyon fontos). Szóval önmagában semmit nem jelent (még pro / kontra érvekkel alátámasztva sem), mindenképpen el KELL olvasni hozzá a tesztet is, mert a saját ujjaidon összeszámolva valószínûleg nem ugyanazt az értéket kapod majd.

Ennek értelmében engem pont az "aszimmetrikus közösségi élmény" riaszt a leginkább (hiába van a tesztben pozitívumként említve), mivel nem szeretem, amikor egy játék élvezeti értéke nagyban függ mások viselkedésétõl és adott esetben teljesen mást nyújt egy késõbbi alkalommal az én játékstílusomtól függetlenül. (De megértem és elfogadom, hogy valakiknek meg pont ez a kiszámíthatatlanság tetszik benne.)
Minden játék szerepjáték
Nov 28., Thursday 10:36 #43
Válasz liquid (#14) üzenetére
De a te véleményedre is kíváncsiak lennénk.
" Amit birtokolsz, az birtokba vesz. " / Tyler Durden / steam: clairvoyance xbox live: Maigowanin ( PC )
[5] Invisible
Nov 28., Thursday 10:21 #42
Válasz Patrick Bateman (#40) üzenetére
Sok igazság van abban amit mondasz a pontozásról, ennek ellenére nem tartom rossz dolognak, hogy van ilyen rendszer. A baj csak ott van -és ezt te is megemlíted részlegesen-, hogy egy 6-7 pontot kapó játék a mai trendeket nézve már nem számít elég jónak. Szerintem ez több dologra is visszavezethetõ. Az egyik az, hogy a pontozás mindig szubjektív, "A" tesztelõ "X" pontot ad rá "B" tesztelõ meg "Y" pontot. Valamint valljuk be, hogy az értékrendek minden tekintetben (tehát nem csak játékokat nézve, hanem az élet bármely területén) egyre inkább torzulnak, legalábbis ahhoz képest amit Te mint individuális egyén megismertél. Masszívak a generációs különbségek... ami neked már nem fér bele a "normálisba" az egy "Z" generációnak természetes, magától értetõdõ.
Nem azt mondom, hogy korábban nem voltak megosztó "AAA" játékok pontozás terén, de talán amikor még nem volt ennyi cím a piacon és nem torlódott ennyi megjelenés a játékosok nyakára, talán a pontozások is racionálisabbak voltak. Én legalább is így érzem.
"Tu t'demandes qui j'suis ouais Un mec amer, non Juste la partie sombre du nique ta mère Sans"
[36] kisõ
Nov 28., Thursday 9:18 #41
Válasz Patrick Bateman (#40) üzenetére
Én is a pontozás ellen vagyok már régóta, csak azt akartam neki mondani, hogy nincsennek kõbe vésett számszerû értékelések, bár ezt valószínûleg õ is tudja, csak elvitték az érzelmek. Ezért is jó a DS.
Nov 28., Thursday 8:38 #40
Válasz kisõ (#35) üzenetére
En meg semmilyen pontot nem raknek a tesztek vegere.
Ott van a szoveg, abban le van irva elegendo informacio ami szukseges ahhoz, hogy el tudja donteni az olvaso, hogy mennyire erdekli az adott jatek.
Persze feltetelezve azt, hogy tudja valamennyire ertelmezni az olvasott szoveget.
Am ha nincs meg ez a kepessege, akkor a pontszamok tekinteteben is csak annyi lesz benne, hogy: "bibibuuu... az en kedvenc jatekom 9 pontos, a tied meg csak 8" vagy hogy, a 7 pontos jatek mar szar.

Ha kotelezoen pontozni kellene, akkor nalam ez a jatek mindent osszevetve ugy 7 pontot kapna, ha nagyon joszivu lennek talan 8 pontot, viszont ugy erzem, hogy jatekos "karrierem" egyik ekkove minden hibajaval, meg idegesito baromsagaval egyutt es kevesebb lennek, ha nem jatszottam volna vele.
Ennyire nem fejezi ki az adott pontszam egy jatek "erteket".

Ez az egesz nekem kicsit olyan mintha a suliban a verselemzesek vegere pontszamot kellett volna rakni es ott allna egymassal szemben Jozsef Attila: Anyam cimu verse Ady Endre: Anyam es en cimu versevel.
"Már a természeti népek is megfigyelték, hogy a tigris bajusztartó vége veszélyes, mert ott van a szája is, és táplálkozása során a préda beleegyezésének nem tulajdonít különösebb jelentõséget."
[27] arpi0912
Nov 28., Thursday 8:29 #39
Válasz arpi0912 (#37) üzenetére
Még annyit én hozzátennék a negatívumokhoz, hogy óriási kihagyott ziccer a játéktól hogy nem tudsz direkt a barátlistádon lévõkkel fonalszerzõdést kötni.
Gyakorlatilag bárki mással tudok csak azokkal nem akik a barátaim. Pedig ha ezt lehetne sokkal másabb élmény lenne együtt kiépíteni ezt a világot, és így sokkal kevesebb egyesek által megtapasztalt idióta által lerakott hülyeség rontaná az élményt. Kvázi mintha coop lenne.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[3] Lackooo
Nov 28., Thursday 8:27 #38
Nálam is voltak értelmetlen hidak, ami nem nagyon érdekelt, hisz nem jártam arra (távolból láttam), viszont volt rengeteg jó helyen levõ zipline is. Az út közepén elhagyott jármûvek engem is sokszor idegesítettek, vagy prepperek bejáratánál álltak. Viszon volt, amikor egy elhagyott teherautó jól jött.
There's only room for one Boss... and one Snake...
[27] arpi0912
Nov 28., Thursday 8:14 #37
Válasz Rovik (#29) üzenetére
Én 55 óra és a 7. fejezet után totál nem így tapasztalom az online részét a játéknak. Érdekes, hogy ennyire eltérõ tud lenni hogy kinél hogyan alakítja a játék ezen része az élményt. Éppen nálam is van 1-2 értelmetlenül lerakott híd vagy építmény, de a térkép méretéhez képest szinte elenyészõ, néha van 1-1 elhagyott motor ami volt már hogy kapóra jött. Kocsikat elvétve se találok, max ha én lopok a pepperektõl/terroristáktól. Ami nálam viszont furcsa, hogy szinte mindenki 5 csillagos és még mindig nem tudok például kocsit építeni magamnak. De nálam még kilométerenként sincs semmi eldobálva nem hogy 20 méterenként.
Totál mást ad mindenkinél a játék, tökéletesen össze tudom hasonlítani hogy mennyire is eltérõ tud lenni 1-1 végigjátszás mikor néha rápillantok ugyanarra a részre bátyám streamjében. Ami egyfelõl jó, viszont ez okozza azt is hogy egyeseknek nagyon pozitív míg másoknak kevésbé vagy épp frusztráló lesz ugyan az az élmény.
Egyébként nálam pont az van hogy szuper kis kötélpályák vannak kialakítva amikhez én is nagyban hozzájárultam (pl a hegyekben) amik megkönnyítik az életem, az autópályákat is szépen közösen építgetjük. Az online mellett is megvan egy a királis hálózatba még be nem kötött terület felfedezése, hisz nálam ezeken a területeken addig míg be nem kötöm alig van valami amit más játékosok építettek oda (csak utána). Pedig jelenleg 30 másik játékossal vagyok kapcsolatban a világban. Olvasva a kommentedet te nagyon biztosági játékos lehettél, hogy sose volt gondod. Én mindig a legrövidebb utat választottam két pont között ahol azért volt olyan ami gondot okozott, akár leesés, akár vízelsodrás (még úgyis hogy nem piros részen voltam), de való igaz hogy az ember magának tudja a játékban okozni a legnagyobb gondot. De ez szerintem így van jól.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[4] lokolbasz
Nov 28., Thursday 7:54 #36
Válasz Rovik (#34) üzenetére
Jó volt azért ezt a véleményt is olvasni valakitõl, aki valóban nem kevés idõt foglalkozott a játékkal. Kicsit nehéz kiigazodni az "így szar, úgy szar, de 9 pont" meg a "hulladék FedEx szimulátor" típusú vélemények között. Mindenesetre ezek alapján én erre nem szívesen áldozok 40-50 órát.
[36] kisõ
Nov 28., Thursday 7:40 #35
Válasz Rovik (#33) üzenetére
A pontozás nem egy egzakt tudomány, így lehetnek eltérések különbözõ személyeknél.
Az én szabályrendszeremben pl. az RDR2. 7pont, a Witcher 3. meg 8. A DS pont 9.5.
[5] Rovik
Nov 28., Thursday 1:53 #34
Nem vagyok egy pro játékos. De a játék szintjét jól példázza hogy eddig ebben a 110 órában hardon nem volt olyan csomag ami ne lett volna elsõre S Awesome, illetve mióta lehetett platinumozni S Legend...Csak a rohadt szállítórobotok rontották le a képet a sok A B C értékeléssel...És olyan cuccokat mint kötél, létra mikor használtam utoljára? A tavi gócvárosba érkezés elött. 4-5 kinetikus gran, vértasak, 1 bola, 1 élesfegyver. Ennyi amit szinte használok azóta a csomagokon túl, ritkán generátor,híd,õrtorony illetve a kötélpálya. Meg 1-1 spoileres cucc amit direkt nem írok. Ja, és cipõ. Az összes többi baromság teljesen felesleges.

Félreértés ne essék, nekem is tetszik a játék. A világ hangulata és egyes helyszínek beszippantanak. Volt hogy egy fasza helyen Louval bemerülve a gyógyfürdõben ücsörögtem vagy 20 percet. Magam mellé basztam egy postaládát lv2re húzva beállítva,rajta zenét...És néztem a tájat miközben szólt a házimoziból a táj hangjával együtt lágyan a zene....

De sokan rohadtul nem kezelik a helyén és túlértékelik, ami már csak azért sem jó mert Kojima így a büdös életbe nem tanul a hibáiból....
[5] Rovik
Nov 28., Thursday 1:37 #33
meg a semmirõl alkot videótartalmat szaros lájkokért (vagyis például felhúz egy hidat az erdõ közepére totál értelmetlenül merttudja hogy a sok hülye arra megy és lájkol, lám így is volt tizensokezer like-al jónéhány totál feleslegesen felhúzott építménynél)....
A világ hangulatán,a sztorin és szereplõin,valamint néha a látványon (néha meg nagyon nem) kívül nincs semmi benne amit ki lehetne emelni a középszerbõl. Ja de, a zene ami tényleg jó pláne mikor magányosan barangolva a cél felé bejön....De ennyi. Egy feleslegesen agyonbonyolított katyvasz amibe totál feleslegesen látnak bele sokan baromságokat mert Kojima azt mondta..... Segíthetsz te a többi játékosnak, felesleges.Tényleg balfasznak kell lenni hogy itt problémába ütközz, legyen az nyersanyag,szállítmány,fegyver, ellenfél,vagy,szimplán a környezet.... Pláne ha még segítséget is igénybe vennél.

Rohadtul nem való Kojimának a sandbox mûfaj, az MGS V volt az elsõ jele, de ott még lehetett mutogatni a konamira. Itt nincs kire mutogatni. Ezt az egész katyvaszt kihagyva az online-t és számtalan felesleges cuccot kivágva vagy fontossá téve egy 10-20 órás csõjátékba betehette volna ezzel a mininal gameplay-el.
Ha ez 9 pontos játék, akkor egy Witcher 3, Zelda, Rdr2, és még sorolhatnánk, mind mind 10+.
Ez egy sokkal jobb játék lehetett volna ha a környezet valóban kihívás lenne, az ellenfelek kihívást adnának, ha csomagszállítás melkett bármi más feladatot is berakott volna ami változatosabbá teszi. Akkor lett volna értelme az online-nak ahol tudunk segíteni egymáson és fontos lenne a kapcsolat. És az online-t is finomította volna egy pozitív negatív rendszerrel valamint azt hogy egy táblán áthaladva automatán lájkolj kivette volna (ezért szór minden barom mindent tele pár táblafajtával)....De mivel a kihívás hard szinten is szinte nulla, így az eszközök és épületek java felesleges akárcsak az online...És mellé csináld végig ugyan azt full önismétlõ módban....
[5] Rovik
Nov 28., Thursday 1:14 #32
Ez nem érzés hanem tény amiket leírtam. A gameplay monotulon, repetitív. A legtöbb építmény és cucc felesleges. Az online rendszer ami mellé lehet rakni hogy Kojima azért akarta mert a közösség a kapcsolat fontossága és hasonló felesleges és megöli a posztapok hangulatot ráadásul könnyüvé teszi a játékot. Pontosan olyan fals élmény mint bemenni egy Conan szerverre ahol a,userek mindenhova minden szart felépítettek.
' Mellette mindent a szádba rág a játék és úgy van elõadva mintha húdefontos lenne, a színe java bullshit. A legnagyobb kihívás az amikor egy legend értékelésre hajtasz és egyetlen szállítmány egy fullra rakott teherautó, aminek kifogy az akksija a pusztában, és ha nincs nálad hkk hogy generátort éoíts szopóroller.
A PV-k is addig félelmetesek míg nem kapod meg az elsõ sebzésre alkalmas fegyvered. Onnantól az összes helyen ha az utadba kerülnek le kell rakni mindent ne sérüljön,gyorsan berohanni,elkapatni magad, kinyirni könnyedén a ganajt és vége. Lou boldog, kapsz egy rakás kristályt, esõ vége. Csomag felvesz,visz.
Még a nyersanyagok elfogyása is max akkor kerül elõ ha amúgy totál feleslegesen fejleszteni akarsz épületet vagy autópályát,de mint mondottam ezt is egyedül lehoztam....Szimplán a játék jórésze egy parasztvakítás amivel a játék hiányosságait feledtetni nem lehet amint átlátsz rajta.
Nem azért írom ezt mert ennyit beletettem ezt már az elsõ 30 óra után is leírtam volna. Hanem mert szimplán tények. Lehet a sok felesleges baromság mögé elméleteket gyártani meg belebeszélni micsoda zseni Kojima hogy,így mutatja be a,közösség fontosságát az összetartást....Lószar az egész. A legnagyobb közösségi élménya játékban ami ezt az érzést amit a teszt is említ valóban visszaadja, az az amikor online-t lekapcsolva új területen a hülyék idiotizmusától megszabadulva átéltem a kihalt világ hangukatát és szembetakálkoztam két npc hordárral akikkel üdvözöltük egymást és portékát cseréltünk. Ennyi. Ez az online egy innen onnan összeollózott irritáló katyvasz. Nem azt éreztette velem amit kéné, hanem szimplán azt amit a rohadt valódi világunk...Teke van minden hülyével akiknek a népszerûség a fontos ezért posztolgat (táblákat rak)
[34] Laza
Nov 28., Thursday 0:54 #31
Válasz Rovik (#29) üzenetére
Azért te erõsen túltoltad
A 40-50 óra tökéletesen bõséges és elég, max a végén vissza lehet menni maxolgatni a dolgokat, de így elnyújtani az elsõ végigjátszást mindenben hasonló érzéseket kelt .... mint egy Skyrimben, ahol ha elkolbászolsz az életben nem viszed végig a fõszálat, mert addigra megunod.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[34] Laza
Nov 28., Thursday 0:49 #30
Válasz theSickness (#28) üzenetére
Lehet nem jó emberkékkel kötöttél. Mondjuk én arra figyeltem, hogy magas szintû és sok like-al rendelkezõ emberkékkel kössek.
GamerTag: LazaHunter ... Diablo 3 Battle Tag: LazaHunter#2295 ... Steam: **Laza** Twitch: http://twitch.tv/lazahun
[5] Rovik
Nov 28., Thursday 0:44 #29
110 óránál járok benne chapter 8-nál. De ez a játék egy erõs 8-as, többet egy tizeddel sem érdemel.Hiába a hangulatos világ, a sztori, van bõven negatívum is..
A páratlan közösségi élménnyel és a mély menedzseléssel kapásból vitáznék is...Ahogy a fantasztikus látvánnyal is ami noha néha tud nagyon durván kinézni de néha olyan textúrákba fut az ember ami már az elõzõ genben is kínos volt...A gyenge látótávekról nem is beszélve.

A közösségi élményrõl annyit hogy én jóideig kikapcsoltam. Miért? Mert a játék hard fokozaton is könnyû. Online viszont szuperkönnyû. És mellé totálisan megölik a posztapokaliptikus világ hangulatát....Idióták táblái mindenütt. 20 méterenként postaládák,generátorok...híd híd hátán..Chapter úgy fogadott szektoronként hogy az autópálya fele meg volt építve....Gyökerek jármûi mindenfelé széthagyva....Legalább valami negatív like rendszer is lenne amivel az idióta mindenhova smiley-kat meg like táblákat kihelyezõ, építményeket totálisan felesleges helyekre pakoló playereket ki lehessen söpörni.....Gyakorlatilag az online bekapcsolásával a kihívás, a,felfedezés öröme nullára csökken. Nem kelk létra, kötél, építkezni is felesleges szinte....Gáz...És hiába kötsz szerzõdéseket, ugyan úgy látni fogod sok kretén alkotásait.....
Jó cucc meg leköt, de erre 9 pontot adni és magasztalni nagyon durva túlzás.A sztori a szereplõk és a világ hangulata nélkül 6 pontot ha megérdemelne nem többet...Én is csak azért raktam ennyit bele mert eldöntöttem hogy kirakom maxra a csillagokat, és az autópályát is full egyedül online off építettem fel. De maga a gameplay addig élmény amíg új területet fedezel fel és nem kapcsolod hálózatba, illetve amikor sztoriesemény van. Amúgy egy unalmas futárkodás az egész semmi több, ami ha nem vonz meg nem vagy ilyen maximalista hülye mint én, könnyen átfordulhat egy utálatba annyira önismétkõ és monoton... A hegyvidéken már gyakorlatilag a kiépített "kötélpályámon" csúszkálok a,csomagokkal az álkomások között unottan. Reméltem hogy itt lesz valami új kihívás, megfagyás esélye,bármi. Semmi. A 10ú óra alatt 1 kezemen tudom számolni hány olyan eset volt amikor környezeti elem okozott gondot...Nem sodort el sosem folyó, bárhova felmásztam sokszor mindenféle cucc nélkül, nem zuhantam szakadékba...Nem volt semmi, konkrétan balfasznak kell lenni ahhoz hogy problémát okozzon a környezet...Eképp egy rakás építménynek az értelme is nulla. Menedékház? Felesleges....Esõ elöli menedék? Felesleges, sosem használtam, árltrohantam az összes esõn sértetlen cuccal, a hegyvidéken a hó egy fokkal durvább de semmi extra. Postaláda? Felesleges, szedhetsz össze like-ot mások csomagjainak szállóítgatásával de bagatel mennyiségû like jár érte, felesleges....Aminek van értelme az néha a híd, az õrtorony, a generátor és a kötélpálya. Létra nagyon ritkán kell. Kötél szinte soha. Gyakorlatilag az egész játék egy illúzió ami elhiteti veled hogy kurva összetett és fontos, közben a dolgok színe java totálisan felesleges.
Már nincs sok hátra hogy bekössem és maxra tegyem a megmaradt 3 állomást, aztán jöhet a finálé.
Jó játék a Death Stranding ha nem tzavar az illúzió,a repetitív játékmenet és megfog a világa, a sztori. De ez bizony nem egy 9 pontot érdemlõ mestermû sokkal inkább egy durva rétegjáték ami ha megfog akkor jó, ha nem akkor felejtõs. Ahogy írtam a hangulata,sztorija,szereplõi nélkül a 6 pont is necces lenne rá. Viszont ezekben a pontokban nagyon tud, ezért 8.
Nov 28., Thursday 0:42 #28
Válasz Laza (#25) üzenetére
De mondta, csak az nem jött át a kötögetés után, hogy ennek bármi értelme lenne.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
Összesen: 77 [1-50]
1 | 2
Death Stranding adatlap
Még nincs besorolva Még nincs besorolva
Kiadó: 10tacle studios
Fejlesztõ: SCEE
Megjelenés: 2019. Nov 08.
Kategória: Akció
Online játékmód: Van

A szerkesztõség értékelése:
9
Ami tetszett
- egyedi, újszerû játékmenet, ha megérted a szabályait
- meglepõen mély menedzselés és infrastruktúra építés
- páratlan aszimmetrikus közösségi élmény
- fantasztikus látvány, hangok és zenék
- érdekes, több rétegû, szépen elvart történet
- emlékezetes szereplõk, olykor parádés színészi játék
Ami nem tetszett
- szegényes lehetõségek lopakodás terén
- rémesen a funkcionalitás határán mozgó harcrendszer
- meg kellett volna vágni, a dialógusokat pedig szakértõi kézbe adni
- átgondolatlan apróságok, amelyeket egyszerû lett volna elkerülni
Olvasói értékelés: 7 (22 szavazat)
Ez a játék nem jelent meg másik platformon

77 | [Teszt] Death Stranding

Mit várhatunk a híres postás szimulátortól? A nemzetközi sajtó egyik felének értetlenkedõ kritikáitól összetörve, a másik felének örömkönnyeiben úsztatva, hetekkel késõbb, de végül a tesztlabor küszöbéig jutott a csomag. Ez a Death Stranding. Beszéljünk róla!
Tovább a játék adatlapjára / fórumába