[Teszt] Daemon X Machina
Eddig 5 hozzszls
Gamer365
2019. szeptember 11.
szerda 13:45
Vget rt a nyri uborkaszeds, a Nintendo pedig jfent rhajt a szezon beindtsra, s ezttal egy vadij IP-vel jelentkezik. Lssuk, hogy jl tettk-e, hogy a Daemon X Machinval rffentik be az szt!



Mieltt elmerlnk a rszletekben, nzzk meg, honnan is rkezik a jtk. A fejleszt Marvelous korbban a nem tl akcids Harvest Moon sorozatot kvette el, ami tvolabb nem is llthatna a tesztk mechs, mindenkit lezzs jtkmenettl. Viszont ha ttekintjk a legutbbi munkikat, szemet szrhat egy bizonyos God Eater 3, aminek a Switch portjt nemrg teszteltk s ami meglepen egyben lv harcrendszert kapott - gy nem ajnlatos lerni a jtkot pusztn emiatt.



Mechs akcijtkbl mostanban meglepen kevs rkezik, gy tnhet, hogy egy kiss lecsengett az a korszak, aminek a Mechwarrior, az Zone of Enders, Gundam valamint Armored Core jtkok csak gy tobzdtak a konzolokon. A ‘90-es vek vgn, 2000-es vek elejn elrasztottak minket a robotok, a fent felsoroltakon tl animkben s mangkban is elszaporodtak a kolosszlis mechk kalandjait felvonultat trtnetek. (Szlettek vadhajtsok is, a Zone of Enders rszleges fejleszti korbban egy lopakods jtkot is kanyartottak a tma kr, de ez nagyon flrement. Ki akarna dobozokban bjklni egy hatalmas mecha hangrja krnykn, amikor a lnyeg egy ilyen gp esetn ppen a zzs?!)

Most gy dntttek a nagyok, hogy felmelegtik a receptet, gy el is rkeztnk a Daemon X Machinhoz. A fejlesztk nem akartak semmit a vletlenre bzni, februrban meg is knltk a kznsget egy rendhagy demval, amivel a tervezett harcrendszert prblhatuk ki. Nem arattak osztatlan sikert, tbb kritika is rte a clzs valamint a mozgs sutasgt, valamint a clok bemrse sem volt zkkenmentes, mr ha sikertl szrevenni a jtktren, hogy mire kell lni. Nem volt nagy siker, na. A ksztk meggrtk, hogy hallgatnak a visszajelzsekre, de ezt mr annyiszor lehetett hallana ebben az iparban, hogy sokan fenntartsokkal kezeltk a dolgot. Spoiler kvetkezik, nem kamuztak.



A jtkmenet a fent felsoroltak kzl sok korbbi produktumot megidz. Legmarknsabban az Armored Core ugorhat be, ami nem vletlen, hiszen annak a producere szlltotta neknk a Daemon X Machint is. A jtk nagy rszben kisebb kldetseket fogunk teljestgetni, hogy jobb s ersebb alkatrszeket szedjnk ssze a jtktren ledarlt ellensges gpek maradvnyai kzl. A kldetseket egy kzponti hub kti ssze, ahol az avatrunkat valamint a harci gpnket szabhatjuk testre. Itt nem minimlis fests s dizjnbeli tuningokra kell gondolni, tnyleg minden rszt pimpelhetjk a gpnknek, teljesen a jtkstlusunkhoz igazthatjuk a masint. Teljesen ms lmny egy agyonpnclozott de lomha gppel zzni, mint egy tzerre szpontost, viszont pncl nlkli, sebessgre ptvel cikzni a bossok krl. A harcrendszeren rengeteg javtottak a februri demo ta. Kaptunk gyro clzst (a Switch legritkbban emlegetett, mgis legfontosabb jtsa), az ellenfelek pedig vizulis kiemelst egy ersebb krvonal kpben. Egy gyors mechval temesen lehet haladni a ksbbiekben, nem kell lomhn ugrabugrlni a jtktren. Nem mondhatjuk, hogy a fejlesztk a levegbe beszltek, tnyleg mindent elkvettek a demo s a vgleges verzi megjelense kztt, hogy kijavtsk a kritikus pontokat. Sajnos volt, amivel nem tudtak mit kezdeni. A jtktr nagy, de mg mindig kiss ress tud vlni, miutn ledarltuk az ellent, gyakran csak cltalanul (s sokat) repkednk vagy stlunk a plyn, mg valamilyen akcihoz rnk. Hopp, el is felejtettem emlteni, a gpbl ki is szllhatunk, hogy gy is megmrettessnk, viszont ezt a terletet egy kicsit kidolgozatlannak reztem. A mechs rszek problmja itt is visszakszn, valahogy nincs slya a mozgsnak, elg rkdos rzst kelt a karakter terelgetse, ami knnyen kizkkenti az embert.



Vizulis szempontbl mr ms a tszta. Egy kt animcit leszmtva (amitl a falat kapartam, az a gpek fel-le hintzsa lebegskor), a jtknak nagyon jl ll a cell-shaded grafika s az lnk sznek, a fent taglalt vizlis kiemelssel pedig mr a harcok sem tnnek olyan ttekinthetetlennek, mint a demo megjelensekor. A textrk elg rszletesek, a gpek dizjnja pedig nagyon bejtt. Ez nem meglep, miutn dizjnerknt sikerlt behzni a No More Heroes sorozat s a 3DS-es Fire Emblem rszek tehetsgt, aki mr bizonytotta, hogy fekszik neki a cell shaded stlus.

Elrkeztnk ahhoz a rszhez, amit a leggyengbbnek rzek. A jtk trtnett bebikzand, kaptunk egy rvidke, m hangulatos anime szegmenst is a megjelens eltt (lsd fenti videnkat) ami inkbb csak egy kisebb kedvcsinl volt, mgis bizakodsra adott okot. Sajnos azonban a sztori nem vltja meg a vilgot, egy kataklizmikus esemny utn az emberisget egy csoport misztikus ervel br maroknyi csapat vdelmezi egy ntudatra bredt AI ltal irnytott flotttl. jabb God Eater prhuzam, viszont itt nem volt olyan jl felptve, kell alapok hjn. Magval a "mesls" mdjval sem vagyok teljesen kibklve, egyrszrl rvid videbetteket kapunk, msrszrl a mr emltett Fire Emblem szer mdon szvegdobozokban lkik elre a plotot. Ebben a trtnetben sokkal tbb volt mint amit vgl kihoztak belle.



Multiplayer fronton egy j kzepes szintet kapunk. A ngy fs co-op kldetsek a f trtnettl klnllak, teljesen a mutli szegmensre vannak felptve. A jtkosok a kldetsek kzben sajt feladatokat kapnak, ezek vgrehajtst kell sszehangolni a f objektvvel. Nem rossz, de nem merltem el benne tlsgosan, egy bejratott csapattal lehet, hogy jobb mka lenne.



A felsorolt negatvumok ellenre kellkppen sszellt vgl a jtk, olyannyira, hogy vgl egy ponttal feljebb hztam az eredmnyt, amit a demo-t rt kritikkra val pozitv hozzllsnak is ksznhetnek. Nem vltotta meg a vilgot, viszont bebizonytotta, hogy van hely ennek a zsnernek is a palettn. Ltom benne a potencilt s hogy mik azok a pontok amiket erstve kiforrhatja magt egy klassz sorozatt is akr a jvben.

7/10

Shifty Fox

[22] Shifty Fox
szept 11., szerda 19:48 #5
Vlasz csavar (#3) zenetre
n is vrtam nagyon, aztn csalds, hatpertz rzs, de sszekapta magt, most mr helyre kattant a dolog, gyhogy hajr

Az Astral Chain meg augusztus 30. gyhogy az mg nyri cm, gy nem cssztattam nagyot De amgy teljesen jogos.
GT: Shifty Fox | PSN ID: Shifty_The_Fox | Switch friend code: SW-6856-1226-1116 "One sword keeps another in the sheath."
szept 11., szerda 16:44 #4
Elnzst - a trdelsnl az eredeti pontszmot vletlenl elbaltztam - a most lthat pontszmot kldte a szerz a cikk mell. Mea culpa!
"This is our time to medicate..."
[46] csavar
szept 11., szerda 16:34 #3
Valami miatt n teljesen r vagyok kattanva erre a gamere, anno el is rendeltem.
Amgy rszemrl a Nintendo az Astral Chain vadij IP-vel rffentette be az szt
Ne hazudj, mert sszezavarod a csillagokat s kiszmthatatlan lesz a jvd! PSN ID: vjcsavar
szept 11., szerda 16:24 #2
prbt teszek majd vele mindenkppen, 2. demo mr full kellemesen jtszaht lmnyt adott.
Friend Code: 2981 - 6181 -0278
[3] Wakka
szept 11., szerda 16:05 #1
"innen szp gyzni". vagy legalbbis valamelyest kielgt jtkot kiadni.
elg jt mennek a cellshaded game-ek switchen mostansg, aminek kifejezetten rlk. jabb pldja hogy a technikai limitcik kihozzk az alkotk kreativitst - ha mr nem lehet full rel textrkkal s geometrikkal dolgozni akkor legalbb legyen stlusos a prezentci.