[Teszt] OlliOlli
Kapcsold jtk: OlliOlli (psv)
Eddig 3 hozzszls
mcmacko
2014. janur 25.
szombat 13:15
Lassan eljutunk oda, hogy ha megltunk egy pixelektl tarktott indie jtkot, a „h de kirlysg” felkilts helyett a „na mr megint” shajjal nyugtzzuk a dolgokat. Az OlliOlli els blikkre egy vgtelentett futkrozs, akarom mondani deszkzs jtknak tnhet a Cannabalt nyomdokain, de jobban a felszn al nzve kiderl, hogy egy gyessgi rkd, pontvadsz jtkrl van sz. Mintha a Tony Hawkot tltetnnk 2D-be, s az egszet a handheld/mobil cuccok azonnal fogyaszthatsgval locsolnnk nyakon. Jl hangzik, nemde?



Oldalnzetbl ltjuk teht a Deszks Dudt(TM), akit elszr jl meg kell hajtanunk, aztn jhet a trkkpard. Bal analg flikkantssal jnnek az ollie s flip trkkk, a jobb ravasszal prgetjk hsnket, a grind trkkkhz pedig a snre rkezs eltt kell irnyt hzni a bal analgon. Grab s manul nincs, a kombincikat gy nlklk kell maximalizlnunk. Az egsz trkkzsben az a valdi trkk, hogy landolsnl idzteni kell egy X gombnyomst (vagy grind eltt az analg behzst), ami a bnzstl a zldben pompz tkletessgig reptheti a komblncunkat.

Egy ilyesmi jtknl persze a plyk felptsben is, kell hogy legyen kihvs. Ezt itt gy oldottk meg, hogy a fifiks grind-plyk elhelyezsn tl akadlyokat is leraktak a tervezk: egyes elemekben azonnal felbukik a hsnk, a lpcskn pedig szintn nem tudunk psgben lecsattogni. Ha estnk, termszetesen a plyt ellrl kell kezdennk (pontjaink, s a teljestett kihvsok megmaradnak), a frusztrcit pedig egy jl mkd, instant jrzs minimalizlja.

A szinteken nem csak a pontokra, hanem nhny challange-jelleg feladatra is oda kell figyelnnk, a teljests (s tovbbhalads) viszont nem fgg ezektl: elg csak a plya vgig elgurulnunk a folytatshoz. t vilg t szintje vr minket kt nehzsgi fokozat szerint szortrozva, ezek mellett pedig gynevezett „spot” pontok is felbukkannak, amelyek gyakorlatilag egyetlen kombra kihegyezett plyaszakaszok. Az online leaderboardok mellett egy napi kihvs is rendelkezsnkre ll, amelyet vgtelenszer gyakorolhatunk, de csak egyszer prblhatunk ki lesben. Az tlet j, a kivitelezs pedig legtbbszr vicces rjngsbe torkollik, hiszen garantltan az les menetben fogjuk elrontani az izommemriba vert kombt.

Az eddigiek alapjn remek, kiemelked indie-cuccnak tnhet a jtk, s az eddigi rszletekben tnyleg remek, kiemelked rtkeket fedezhetnk fel. Az OlliOlli azonban meglehetsen skizofrnre fogja a figurt, amikor a mlyebb mechanikai elemeit kezdjk vizsglni.



Alap furcsasg, hogy snre rkezsnl hasznlt analg helyett a X-et kell nyomnunk, amikor a jrdra rkeznk a Dudval. Ez lehet, hogy mestersgesen bonyoltja az alapveten egyszer jtkmenetet, de sokszor a „flow”-rzs rovsra megy. (Plne, hogy az analggal gyakran a fldet rs utn indtannk is a kvetkez ollie-t, de neknk az X gombbal kell mg szarakodnunk…)

A plyk teljestse nem tl nehz, de a „Bzis” vilgtl kezdve a ksztk direkt rmennek a kombbont gyessgi rszekre. Ezzel alapveten nem is lenne baj, de a problma ott jn el, hogy egyes grind-lncoknl (fleg a „Neonvrosban”) a perfekt landols elengedhetetlen a lendlet fenntartsra. Ezzel viszont szerepet tveszt a pontszerzs-mdost bnusz, ami gyakorlatilag gy a plya teljestshez szksges felttell nvi ki magt. Mi ennek a hatsa? Ht az, hogy ha sikerrel teljested a plyt, akkor muszjbl is garantlt a magas pontszm, s a magas leaderboard helyezs – mivel a jtk alapveten rknyszert a pontszerz mechanika kzel maximlis kihasznlsra. gy minimalizlva azt a teret, amiben egy tgabb rtelemben vett pontcsata kibontakozhatna.

Erre aztn valszn a ksztk is rjttek, mivel a leaderboardokon csak az els embert s a sajt helyezsed tudod nyomon kvetni – bvebb lista NINCS. De annl furcsbb az is, hogy trkkzs kzben az egzakt pontjaidat NEM ltod, csak a szorzt; fldet rs eltt teht legfeljebb csak becslni tudjuk, hogy mit is r az gyeskedsnk. Ugye rtitek mr, mirt hasznltam a skizofrn szt…?

A jtk mindamellett meglehetsen fapados is. A menk, a fhs animcija, a htterek sznvonala… mind-mind elmaradnak az ratlan elvrsoktl. Ok, a jtkhoz baromira illik ez a fajta minimalizmus, de ha megint a felszn al nznk, rjhetnk, hogy a sokszoros hivatkozsknt kezelt, szzves Cannabalt is odaveri dinamikban s stlusban az OlliOlli klcsnt. s a fejlesztknek itt sem rtott volna felcsapni egy jtkdesignnal kapcsolatos knyvet. Nem vletlen, hogy a 2D platformer alapvetsknt kezelt Sonic s Mario jtkok mr huszonsok vvel ezeltt kikockztk, pepitamintba vertk a hsnk lba alatt a talajt, ugyanis ezzel is reztetni lehetett a fszereplnk sebessgt. A Deszks Duda alatt kt pixel vastagsgban lehet csak ltni nmi mintzatot, gy amg a plyaelemek nem bukkannak fel, addig mg a rtegelt httr is az ellen dolgozik, hogy pontosan be tudjuk lni hsnk tempjt.



Ajj, de rossz ennyi kellemetlensget sszerni egy amgy alapjaiban lvezetes s mks jtkrl, ami hemzseg a jpofa tletektl. A nyugati sajt nagykanllal habzsolta a programot, mi azonban kzel sem tudtunk ennyire lelkesedni a Deszks Duda nyaktr kalandjairt. Az OlliOlli zsenilis alaptlettel br, tk frank kivitelezst tud maga mgtt rengeteg szempontbl… Majd mikor mr lendletben rzi magt, eltaknyol nhny design problmn, a vgn pedig tudathasadsosknt csoszog be a balesetire. Kr rte, mi ordtunk egy folytatsrt, mert ezen problmk kiegyengetsvel risi potencil szabadulhatna fel a Roll7 eddigi erfesztseibl.

(Azt pedig mr csak flve merjk megjegyezni, hogy a csomag prezentcis s tartalmi szolgltatsai mellett nem egy kilencvenkilenc centes mobiljtk rcmkje, hanem egy nyolceurs rcdula tetszeleg.)

jan 26., vasrnap 4:21 #3
" Mintha a Tony Hawkot tltetnnk 2D-be, s az egszet a handheld/mobil cuccok azonnal fogyaszthatsgval locsolnnk nyakon. Jl hangzik, nemde?"

Nem.

Mr a Paperboy is pszeudo-3 dimenzis volt vazze.
Pedig abban mg egykerekezni sem lehetett (felttelezs)

obligt fikzs letudva.

" a frusztrcit pedig egy jl mkd, instant jrzs minimalizlja."

Aha, mint captain vide, s a plya elejre visszatekers a runnerben.
Itt viszont a pont megmarad. hmmm

nyolc eur, sony platformon, ht, az annyira nem is sok, ha megnzzk hogy 6 dollr a heroes 2.

de legalbb nem kt szmjegy, mint az a "rohanj, hogy megehessen a kukac az ellenfl trfeln."
[1] Niotherg
jan 25., szombat 21:01 #2
inkbb csinlnnak egy skate-et vitra...
sk8 or die
[367] Danee
jan 25., szombat 15:26 #1
Alapjraton nem tnik olyan rossznak, de szerintem sokkal nagyobb fun lett volna, hogyha a trkkzshez nem az analgot, hanem a PSP htuljn lv tapipadot kne "rgni", pont, mint a val letben a deszkt.
OlliOlli adatlap
Mg nincs besorolva Mg nincs besorolva
Kiad: 10tacle studios
Fejleszt: 10tacle Studios
Megjelens: 2014. jan 21.
Kategria: Sport
Online jtkmd: Nincs

A szerkesztsg rtkelse:
6
Ami tetszett
- Remek tletek
- Jpofa trkk-mechanika
- Egsz sok plyavarici
- Napi kihvsok
Ami nem tetszett
- Nem rtott volna nhny krdses jtkdesign elemmel dlre jutni a fejlesztknek
- Szolgltatsaihoz (s a mobil piac szoksaihoz kpest) drga
Olvasi rtkels: 6 (1 szavazat)
Ez a jtk nem jelent meg msik platformon

3 | [Teszt] OlliOlli

Hiba a tli idszak, a PS Vita most sem szklkdik indie-termsben. A legjabb 2D pixelpard a grdeszks tematikt karolja fel s alaktja t sajt szjze szerint. De vajon mkdik az rkd ponthalmoz deszkzs ktdimenziban is? Tesztnkbl kiderl.
Tovbb a jtk adatlapjra / frumba