A Microsoft nem teketóriázott, és a több, mint tíz millió eladott Kinect-hez komoly támogatást épít fel: jönnek a komoly költségvetésű, grafikai szempontból első osztályú, Kinect-re optimizált (sőt, az esetek nagy többségében csak Kinecttel játszható) játékok. Igen hosszú lista következik most - az összefoglalónkkal párhuzamosan már vadásszuk a konferencián mutatott trailereket is, így hamarosan azokat is megtalálhatjátok oldalunkon.
A Crytek átnevezte a Kingdoms-t, a játék immáron Ryse névre hallgat, és a Római Birodalom legsötétebb korszakába kalauzol el minket - a trailer végén pedig kiderült az is, amit eddig nem is nagyon titkoltak a fejlesztők: a játék a Kinectes irányításra erősen épít majd. Tim Schafer és csapata a Sesame Street: Once Upon a Monster-t heggeszti, ami egy ötletes és aranyos, főleg családi szórakozásnak szánt játék lesz, amiben több különböző minijátékot játszhatunk majd, melyekben fontos szerepe lesz a látott mozdulatok leutánzásának. Ha már családi szórakozás: jön a Kinect Disneyland, ahol a különböző Disney túrák a Kinect Adventures mintájára lesznek majd játszhatóak - itt is leginkább a gyermekek fogják nagyon jól érezni magukat, na és persze a különféle Disney-szériák rajongói. Érdemes megjegyezni, hogy látvány szempontjából mindenképpen számottevő a fejlődés az első generációs Kinect címekhez képest. És ha már komoly látvány: végre többet láthattunk a Kinect Star Wars-ból is, ami brutálisan jól néz ki, a játékmenetet pedig ennyiből nehéz lenne rendesen megitélni, de az biztos, hogy akár a járművezetésről, akár a harcolásról lesz szó, kötött, rail-shooterre emlékeztető játékmenetre kell majd számítani. Peter Molyneux és a Lionhead szintén Kinect-es élményt heggeszt, aminek címe Fable: the Journey. Marad a jól ismert Fable-stílus, jön a kézmozdulat-alapú varázslás és a sínen vezetett mozgás. Maradjunk továbbra is a Kinect-támogatásnál: Phil Spencer bejelentette a Minecraft Xbox 360-at, ami Kinect-támogatással készül, és konzolokon csak Xbox 360-on lesz elérhető. A Ubisoft Ghost Recon Kinect-et mutogatott, impresszív irányítási megoldással, már csak a mozgás megvalósítása lesz kérdéses.
Az új játékok mellett persze bővültek a Kinect korábbi sorozatai is: jön a szimultán multiplayer táncokat tartalmazó, az első rész zenéinek beimportálását támogató Dance Central 2, készül a Kinect Sports 2, immáron hat sportággal és hangfelismeréssel, illetve Kuda Tsunoda leleplezte a Kinectes "gadget/minijáték" központot, ami Kinect Fun Labs címre hallgat, és olyan ötleteket mutat be a 360-as Kinect tulajdonosoknak, amiknek java részét PC-s fejlesztők találtak ki és hoztak létre a Kinecthez, de eddig még nem voltak elérhetők 360-on. A legfontosabb bejelentés a minket valószínűleg csak részlegesen érintő Xbox Home bejelentése volt, ami egy központosított Xbox Kinect kezelőfelület, ahol hangfelismeréssel, beépített BING-támogatással (ami ezúttal persze csak a játékok és a zene/film tartalomszolgáltatók katalógusában keres) szeretnék elérni azt, hogy néhány szó segítségével azonnal azt a tartalmat nézhessük vagy játszhassuk, amit keresünk, a lehető legkényelmesebb módon.
A hardcore fronton ezúttal a szokásos nevek szerepeltek, új részekkel: az Epic egy co-op hajós, Leviathan-gyilkolós Gears of War 3 demót prezentált nekünk, az Infinity Ward/Sledgehammer a Modern Warfare 3 igen impresszív háborús jeleneteivel nyitotta meg a rendezvényt, a Turn 10 studios pedig a játék ingame enginejét felhasználó trailerrel jelentkezett - a Forza Motorsport 4 még tovább finomított grafikát tartalmaz, nyolcvan gyártó különböző autóit állítja csatasorba - megjelenési dátuma pedig október tizenegyedike lesz. Természetesen a két legnagyobb bejelentés illetve leleplezés a Halo Combat Evolved Anniversary és a Halo 4 volt - előbbi az eredeti első Halo online co-opos, felújított grafikával és felújított multiplayerrel érkező remake-je, ami ráadásul már idén novemberben meg is fog jelenni - az utóbbi pedig egy "új trilógia kezdete", amiben Master Chief felébred, és komoly látvány tárul a szeme elé. Bár mondhatnánk többet erről a játékról, de egyelőre nem tudunk - az egyetlen konkrétum az, hogy a játék jövő ősszel fog megjelenni Xbox 360-ra. Bár nem Xbox 360-exkluzív, de két komoly játék is tiszteletét tette a Microsoft konferenciáján: az egyik a Kinect hangfelismerését támogató Mass Effect 3, amiből láthattunk némi gameplayt közelharccal, a másik pedig a hihetetlenül látványos, és valami veszettül jó hangulattal rendelkező Tomb Raider - a látványvilág annyira első osztályú, hogy a szerkesztőség többségének azonnali kedvencé vált, talán csak az Uncharted 2-höz vagy a Gears 3-hoz tudnánk hasonlítani ezt a grafikát.
A Microsoft konferenciája -leginkább a sok kiszivárgott információ miatt- nem volt annyira átütő erejű, mint amilyen lehetett volna, ha legalább a két Halo játék létezését sikerült volna lakat alatt tartani, az azonban biztos, hogy a Kinect támogatását nagyon, nagyon komolyan gondolják, a hardcore-nak pedig a legnagyobb és a legjobban fogyó sorozataok következkő részét szánják, amiből idén ősszel három is esedékes lesz - ez ugye a Gears 3, a Forza 4, és a Halo remake.
És hogy ne csak szöveg legyen: íme a konferencián látott videók.