[Teszt] Days Gone - Remastered

Days Gone - Remastered

sQrNagy Csaba2025.05.07. 17:30

Közel két évtizednyi kihagyást követően ismét egy saját IP-n dolgozni kétségtelenül hatalmas nyomást gyakorolna bármelyik csapatra. A Bend Studio még a Syphon Filter sorozattal szerzett hírnevet magának, majd a széria hanyatlása után más belsős stúdiók szellemi termékeit ápolták a Sony handheld felhozatalában. A Days Gone lehetett volna számukra a nagy visszatérés 2019-ben. Azonban hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét az alkotásra. Sőt. Feltételezhetően a stúdió jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

A játék alapjairól és az első találkozás alatt szerzett élményekről beszéljenek helyettem ezúttal is a kollégák egykori kritikái. Az én emlékeim egyébként sem lennének reprezentatívak, mert nekem mindenféle kellemetlen probléma nélkül sikerült elnyelnie több mint 60 órámat még a premier hetében. Mivel nem kellett megküzdenem a fogaim közé ragadt bogarakkal, ezért számomra rendkívül kellemes élmény volt az Oregon állam környéki motorozás és kergetőzés a freaker hordákkal. A rejtett befejezés pedig abszolút örök emlék! Szóval ahogy azt már megszokhattátok, ne5h konzolos értekezését és mcmacko PC tesztkörét a lent található felcímkézett képek mögül egy kattintással elérhetitek. A továbbiakban én inkább a Remastered kiadás tartalmi bővítésére és a ráncfelvarrás részleteire koncentrálnék.

Az biztos, hogy az újoncok ezúttal már egy műszakilag hibátlan állapotú, néhány utólagos extra funkcióval felszerelt, többször átpolírozott változattal indulhatnak neki a kalandozásnak. A Days Gone karakterei picit nyersek és szúrósak, a történetnek idő kell amire komolyabban nekirugaszkodik és a túlélő műfajból átvett játékelemek némileg nagyobb türelmet és tervezést igényelnek a megszokottnál. De az élmény ma is kellően egyedi a nyílt világú akciójátékok között. Na és a visszatérők? Számukra a kíméletlen Permadeath és a dedikált Speedrun opció emelhet a kihívás mértékén, valamint a megjelenés után implementált Challenge Mode szigorú feltételeinek kergetése - aminek segítségével kimondottan hasznos passzív bónuszok érhetőek el.

A legmasszívabb tartalmi bővítés viszont egyértelműen a Horde Assault! Az árkád túlélő mód a térkép négy nagyobb szegletébe dob le minket, amelyeket egymás után nyithatunk meg a kitűzött pontszámok hajkurászásával. Természetesen egyre nehezedő körülmények között. A néhány fős freaker csoportosulások rohamos tempóban tudnak méretes hordává duzzadni, miközben néhány ismerős Breaker, Reacher, vagy Rager zombi-medve is csatlakozik hozzájuk. Ha jól taktikázunk az utánpótlás csomagokkal, sikeresen teljesítjük a néhány percenként felbukkanó opcionális kihívásokat, valamint közben pontosan lövünk és még ügyesen is menekülünk, akkor 30 perc elteltével megérkezik a végső csapás. Egy minden eddiginél méretesebb, akár 800 fős freaker hullám képében!

Ennek legyűrésére 20 különböző fegyver áll rendelkezésükre, köztük például egy lángszóró is, amit a történet alatt nem volt lehetőségünk elérni. Idővel természetesen számos ismerős karaktert és különböző kozmetikai elemeket is megnyithatunk, de valószínűleg leginkább majd az injektorokra fogunk figyelni miközben a végső 35-ös szint felé lépkedünk. Ezek ugyanis olyan módosítók, amivel picit személyre szabhatjuk a következő próbálkozásunkat. Tizenkettő felénk dönti majd a mérleg nyelvét (kifogyhatatlan stamina, dupla fókusz idő), míg a másik tucat megnehezítheti az életünk (nincs tárgykészítés, kevésbé hatásosak a gyógyító eszközök). Egyszerre három lehet aktív ezek közül, ami természetesen kihatással van a végső pontszámunkra is. Ha minden opciót fel szeretnénk oldani, ez a játékmód önmagában képes elnyelni legalább 10-15 óránkat.

Na de mi a helyzet a látvánnyal? A Days Gone elsők között kapott 60FPS foltozást a jelenlegi generáció érkezésekor és a korosodó checkerboard megoldás továbbra is meglepően éles képet pakolt a képernyőkre. Különösebben nem ordított a ráncfelvarrásért. A Remastered alap PlayStation 5 konzolon egyelőre a megszokott két grafikai opciót kínálja. A Quality mód 4K/30FPS, míg a Performance 1440p/60FPS értékeket céloz meg - egy 120Hz/40FPS lehetőség az ígéretek szerint később érkezik. Ha megelégszik valaki az alacsonyabb képkockaszámmal, akkor ezúttal már natív 4K felbontást és a PC változat legmagasabb beállításait kapja. A 60 képkocka kergetésekor viszont kellemetlen, hogy hiába a magasabb renderelt felbontás, a régi technológia látványosan élesebb képet adott, mint az itt használt TAA. Igaz, utóbbi kétségtelenül stabilabb és kevesebb képhibát hordoz.

A Pro masinák esetében szintén megtalálhatóak a Quality (2880p/30FPS) és a Performance (1800p/60FPS) opciók. A csábító 5K helyett azonban érdemesebb az 1584p natív felbontásból dolgozó Enhanced módra váltani, ami a PSSR-nak köszönhetően abszolút a legkiválóbb képminőséget kínálja 60 képkocka mellett. A száraz technikai adatokon túllépve is történt azért változtatás a vizualitást illetően, függetlenül attól, hogy melyik konzol elé ülünk le. A leglátványosabb mindenképpen az új atmoszféra / égbolt szimuláció, amivel összefüggésben jelentősen átdolgozták a bevilágítást is. Az éjszaka végre kellően sötét és hátborzongató, a napfény realisztikusabban világítja be a teret és a színkezelésbe is bátran belenyúltak. A belső terek rengeteget javultak a különböző effekteknek köszönhetően, valamint az árnyékok felbontását is megkétszerezték.

A Dualsense támogatás hasonlóan jelentős előrelépés, de szintén nem tökéletes. Az adaptív triggerek kiválóan adják vissza a különböző fegyverek közötti különbségeket és a fékérzet is remek, viszont a motor gázkarja furcsán kattan át félúton. A haptikus visszajelzések ugyancsak aránylag sok dolgot lefednek és kimondottan részletesek a legtöbb esetben, viszont úgy tűnik nem mindig tesz különbséget a főszereplőt ért hatások és a környezet forrásai között. A szerelő mellett állva például meglepő hitelességgel érezhettem a kezeim között, ahogy meghúzza a motor csavarjait. Érdemes röviden megemlíteni, hogy a hozzáférési lehetőségek tekintetében is felzárkóztatták a játékot a PlayStation belsős csapataitól megszokott szintre. Rengeteg opció van a feliratozásra, magas kontrasztú mód a gyengén látóknak, teljes narráció a felhasználói felületen vagy éppen személyre szabható irányítás és PlayStation Access kontroller támogatás. A látószög állítás, az automatikus QTE teljesítés vagy akár a 240 gyűjtögetni való közelében felcsendülő figyelmeztetés pedig mindenki számára hasznos lehet.

A Days Gone Remastered kiadása tehát aránylag szépen simul bele a PlayStation felújítások egyre növekvő sorába. Némi kötelező tartalmi bővítés. A látványvilág óvatos csiszolgatása és modernizálása. Pár megkérdőjelezhető elem. Az új belépőket egy nyomott árú, csiszoltabb, mindennel kitömött változat csábítja ismét a digitális piacterek virtuális polcainak tetején, miközben a régi vásárlók szolid tíz euróért kapnak indokot a visszatérésre. Korrekt. Bár kétlem, hogy ez a felpiszkált újrakiadás markánsan tudna változtatni az általános népítéleten vagy visszahozni a szakadék széléről a folytatás lehetőségét.

PLATFORM PlayStation 5 KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Bend Studio MEGJELENÉS 2025. április 25. ÁR 18.790 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

13 órája
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

1 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

1 napja
4

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

2 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

2 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

3 napja
2

Heti megjelenések

3 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

4 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

5 napja
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

5 napja
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

6 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

6 napja
28

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

6 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

7 napja
10

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

7 napja
6

Space Adventure Cobra - The Awakening

Teljesen megszokott gyakorlat a videojátékok történetében, hogy egy sikeres, de alapvetően más médiumra készült terméket dolgoznak fel, vagy adaptálnak. Lássuk, hogy egy 80's kult-anime feldolgozása hogyan csapódik le 2025-ben!

8 napja
6

Moziba megy a Call of Duty – ez történt kedden

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Liminal Point, Arena Breakout: Infinite, Pac-Man World 2: Re-Pac.

8 napja
3

Game Pass: szeptember első hetei

Eljött a Hollow Knight: Silksong premierjének ideje, mellé pedig csupán néhány független fejlesztés merészkedett.

9 napja
2

Születésnapokkal indult a hét – ez történt hétfőn

Benne: Rayman, 007 First Light, Halls of Torment, Kojima Productions, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles.

9 napja
1

Metal Gear Solid Δ: Snake Eater

Elcsépelt közhely, de igaz: a Metal Gear Solid szinte mindegyik része legendákat visz a vállán. Most itt a harmadik epizód felújítása, amely a modern technikát ötvözi a régi megoldásokkal. De vajon finom-e az a kígyó, ami húsz éve az ölünkben tekereg? Teszt!

9 napja
35