[Teszt] Days Gone - Remastered

Days Gone - Remastered

sQrNagy Csaba2025.05.07. 17:30

Közel két évtizednyi kihagyást követően ismét egy saját IP-n dolgozni kétségtelenül hatalmas nyomást gyakorolna bármelyik csapatra. A Bend Studio még a Syphon Filter sorozattal szerzett hírnevet magának, majd a széria hanyatlása után más belsős stúdiók szellemi termékeit ápolták a Sony handheld felhozatalában. A Days Gone lehetett volna számukra a nagy visszatérés 2019-ben. Azonban hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét az alkotásra. Sőt. Feltételezhetően a stúdió jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

A játék alapjairól és az első találkozás alatt szerzett élményekről beszéljenek helyettem ezúttal is a kollégák egykori kritikái. Az én emlékeim egyébként sem lennének reprezentatívak, mert nekem mindenféle kellemetlen probléma nélkül sikerült elnyelnie több mint 60 órámat még a premier hetében. Mivel nem kellett megküzdenem a fogaim közé ragadt bogarakkal, ezért számomra rendkívül kellemes élmény volt az Oregon állam környéki motorozás és kergetőzés a freaker hordákkal. A rejtett befejezés pedig abszolút örök emlék! Szóval ahogy azt már megszokhattátok, ne5h konzolos értekezését és mcmacko PC tesztkörét a lent található felcímkézett képek mögül egy kattintással elérhetitek. A továbbiakban én inkább a Remastered kiadás tartalmi bővítésére és a ráncfelvarrás részleteire koncentrálnék.

Az biztos, hogy az újoncok ezúttal már egy műszakilag hibátlan állapotú, néhány utólagos extra funkcióval felszerelt, többször átpolírozott változattal indulhatnak neki a kalandozásnak. A Days Gone karakterei picit nyersek és szúrósak, a történetnek idő kell amire komolyabban nekirugaszkodik és a túlélő műfajból átvett játékelemek némileg nagyobb türelmet és tervezést igényelnek a megszokottnál. De az élmény ma is kellően egyedi a nyílt világú akciójátékok között. Na és a visszatérők? Számukra a kíméletlen Permadeath és a dedikált Speedrun opció emelhet a kihívás mértékén, valamint a megjelenés után implementált Challenge Mode szigorú feltételeinek kergetése - aminek segítségével kimondottan hasznos passzív bónuszok érhetőek el.

A legmasszívabb tartalmi bővítés viszont egyértelműen a Horde Assault! Az árkád túlélő mód a térkép négy nagyobb szegletébe dob le minket, amelyeket egymás után nyithatunk meg a kitűzött pontszámok hajkurászásával. Természetesen egyre nehezedő körülmények között. A néhány fős freaker csoportosulások rohamos tempóban tudnak méretes hordává duzzadni, miközben néhány ismerős Breaker, Reacher, vagy Rager zombi-medve is csatlakozik hozzájuk. Ha jól taktikázunk az utánpótlás csomagokkal, sikeresen teljesítjük a néhány percenként felbukkanó opcionális kihívásokat, valamint közben pontosan lövünk és még ügyesen is menekülünk, akkor 30 perc elteltével megérkezik a végső csapás. Egy minden eddiginél méretesebb, akár 800 fős freaker hullám képében!

Ennek legyűrésére 20 különböző fegyver áll rendelkezésükre, köztük például egy lángszóró is, amit a történet alatt nem volt lehetőségünk elérni. Idővel természetesen számos ismerős karaktert és különböző kozmetikai elemeket is megnyithatunk, de valószínűleg leginkább majd az injektorokra fogunk figyelni miközben a végső 35-ös szint felé lépkedünk. Ezek ugyanis olyan módosítók, amivel picit személyre szabhatjuk a következő próbálkozásunkat. Tizenkettő felénk dönti majd a mérleg nyelvét (kifogyhatatlan stamina, dupla fókusz idő), míg a másik tucat megnehezítheti az életünk (nincs tárgykészítés, kevésbé hatásosak a gyógyító eszközök). Egyszerre három lehet aktív ezek közül, ami természetesen kihatással van a végső pontszámunkra is. Ha minden opciót fel szeretnénk oldani, ez a játékmód önmagában képes elnyelni legalább 10-15 óránkat.

Na de mi a helyzet a látvánnyal? A Days Gone elsők között kapott 60FPS foltozást a jelenlegi generáció érkezésekor és a korosodó checkerboard megoldás továbbra is meglepően éles képet pakolt a képernyőkre. Különösebben nem ordított a ráncfelvarrásért. A Remastered alap PlayStation 5 konzolon egyelőre a megszokott két grafikai opciót kínálja. A Quality mód 4K/30FPS, míg a Performance 1440p/60FPS értékeket céloz meg - egy 120Hz/40FPS lehetőség az ígéretek szerint később érkezik. Ha megelégszik valaki az alacsonyabb képkockaszámmal, akkor ezúttal már natív 4K felbontást és a PC változat legmagasabb beállításait kapja. A 60 képkocka kergetésekor viszont kellemetlen, hogy hiába a magasabb renderelt felbontás, a régi technológia látványosan élesebb képet adott, mint az itt használt TAA. Igaz, utóbbi kétségtelenül stabilabb és kevesebb képhibát hordoz.

A Pro masinák esetében szintén megtalálhatóak a Quality (2880p/30FPS) és a Performance (1800p/60FPS) opciók. A csábító 5K helyett azonban érdemesebb az 1584p natív felbontásból dolgozó Enhanced módra váltani, ami a PSSR-nak köszönhetően abszolút a legkiválóbb képminőséget kínálja 60 képkocka mellett. A száraz technikai adatokon túllépve is történt azért változtatás a vizualitást illetően, függetlenül attól, hogy melyik konzol elé ülünk le. A leglátványosabb mindenképpen az új atmoszféra / égbolt szimuláció, amivel összefüggésben jelentősen átdolgozták a bevilágítást is. Az éjszaka végre kellően sötét és hátborzongató, a napfény realisztikusabban világítja be a teret és a színkezelésbe is bátran belenyúltak. A belső terek rengeteget javultak a különböző effekteknek köszönhetően, valamint az árnyékok felbontását is megkétszerezték.

A Dualsense támogatás hasonlóan jelentős előrelépés, de szintén nem tökéletes. Az adaptív triggerek kiválóan adják vissza a különböző fegyverek közötti különbségeket és a fékérzet is remek, viszont a motor gázkarja furcsán kattan át félúton. A haptikus visszajelzések ugyancsak aránylag sok dolgot lefednek és kimondottan részletesek a legtöbb esetben, viszont úgy tűnik nem mindig tesz különbséget a főszereplőt ért hatások és a környezet forrásai között. A szerelő mellett állva például meglepő hitelességgel érezhettem a kezeim között, ahogy meghúzza a motor csavarjait. Érdemes röviden megemlíteni, hogy a hozzáférési lehetőségek tekintetében is felzárkóztatták a játékot a PlayStation belsős csapataitól megszokott szintre. Rengeteg opció van a feliratozásra, magas kontrasztú mód a gyengén látóknak, teljes narráció a felhasználói felületen vagy éppen személyre szabható irányítás és PlayStation Access kontroller támogatás. A látószög állítás, az automatikus QTE teljesítés vagy akár a 240 gyűjtögetni való közelében felcsendülő figyelmeztetés pedig mindenki számára hasznos lehet.

A Days Gone Remastered kiadása tehát aránylag szépen simul bele a PlayStation felújítások egyre növekvő sorába. Némi kötelező tartalmi bővítés. A látványvilág óvatos csiszolgatása és modernizálása. Pár megkérdőjelezhető elem. Az új belépőket egy nyomott árú, csiszoltabb, mindennel kitömött változat csábítja ismét a digitális piacterek virtuális polcainak tetején, miközben a régi vásárlók szolid tíz euróért kapnak indokot a visszatérésre. Korrekt. Bár kétlem, hogy ez a felpiszkált újrakiadás markánsan tudna változtatni az általános népítéleten vagy visszahozni a szakadék széléről a folytatás lehetőségét.

PLATFORM PlayStation 5 KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Bend Studio MEGJELENÉS 2025. április 25. ÁR 18.790 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 perce

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

21 órája
4

Heti megjelenések

1 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

3 napja
6

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

4 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

5 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

6 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

7 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

2025.06.21.
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9