A Mario Kart intézménye mára megkérdőjelezhetetlen, hosszú történelemmel. Egyben furcsa is hogy a legutóbbi rész Wii U-ra jött ki, és azóta ezt a részt pofozgatja a Nintendo.
A Switch-re készült Mario Kart 8 Deluxe kiadás Booster Course Pass DLC sorozata gyakorlatilag 48 új pályát kínál majd idővel, március 18-án pedig megjelent az első hullám, ami a Golden Dash Cup-ot és a Lucky Cat Cup-ot hozta el nekünk, nyolc "friss" leosztással egyetemben. Friss pályák? Dehogyis! Ezeket a terepeket a booster csomag többi térképéhez hasonlóan a régi Mario Kart játékokból újította fel a Ninty, így gyakorlatilag egy újrahasznosításnak lehetünk tanúi.
A Paris Promenade a mobilos Tour-ból jön, és nem is rossz pálya a maga ide-oda variált irányvonalaival, párizsi látványelemeivel. A Toad Circuit a csomag legalja sajnos, a lapos 3DS-ről érkező pálya szimpla vizualitását már sokat fikázták netszerte, de azért nem ez a terep a mércéje szerencsére a booster csomagnak. A Choco Mountain egy N64-es kedvenc, kifejezetten szép, bár stilizált látvánnyal. Imádom a tavat a hegy közepén, az ember szívesen csobbanna a kék vizében. A Conconut Mall Wii-ről érkezik, a pálya fénypontja a parkolóba való ugratás a cél előtt nem messze. De jópofák a mozgólépcsős megoldások is. A Tokyo Blur megint a mobilos játékból érkezik, de a kultúr-faktoron túl nem sokra emlékszem a pályából. A Shroom Ridge egy jó kis autópályás terep DS-ről, sok kerülgetésre váró autóval és driftelési lehetőséggel (khm, Ridge Racer). A Sky Garden egy GBA-s pályát hoz 3D-be felhős látvánnyal, de ilyesmit láttunk korábban a sorozat történetében, a Ninja Hideaway pedig szintén japános beütésű, relatíve modern terep. A pályák összességében szórakoztatóak, de ez főleg annak köszönhető, hogy a Mario Kart alapmechanizmusai is kiválóak. Tény, hoyg hiányzik belőlük az a bombasztikus hatás, ami az MK8 alap pályáit már vastagon jellemezte, de túlzás az is, amit a játék mögött álló közösség művel fikázódás tekintetében az új pályák megoldásai miatt.
Épp a minap beszélgettünk a GT7 kapcsán arról, hogy merre mehet tovább az autós játékok műfaja, és hát a Chocobo GP megpróbálkozott a mobilos játékokból ismert haladás behozatalával, de alapvetően elhasalt ezzel a megoldással, és a grind alapú, mikrotranzakciós marhaságaival. Ehhez képest felüdülés, hogy az MK8D minden pályája és versenyzője azonnal elérhető. Ugyanakkor az is látszik, hogy a Mario Kart 8 egyjátékos progressziója mindenféle friss ötlettől mentes rendszer, ezzel a Mario Kart 9 már nem fog általános üdvrivalgást kiváltani.
A 48 régi-új pálya amúgy a körülbelül 30 Eurós áron amúgy nem tekinthető rossz biznisznek - ha csak azt nézem, hogy 2023 végére lesz egy majd' 100 pályás Mario Kart játékunk, aminek a single részével is sokáig elvacakolhatunk, mellette pedig többjátékos mókázásra is sokféle játszótér közül válogathatunk majd, úgy mindjárt jól hangzik a Booster Course Pass koncepciója. Egy gond van csupán, mégpedig az, hogy innen kérdéses a továbblépés. Egy új Mario Kart játéknak tudnia kell a mennyiséget is lekövetni, mellette pedig szintlépést kell majd produkálnia szinte minden tekintetben. A Mario Kart 8 Deluxe ugyanis valószínű technikailag és tartalmilag is kimaxolta azt, amit az eddigi játékokból ki lehetett hozni, de már szívesen látnánk, hogy mire készül az időhúzás mellett a Nintendo a sorozat jövőjét tekintve..