[Teszt] Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

mcmackoGéczy Attila2025.02.05. 20:36

Az ember keresi a szavakat, amikor próbálja körülírni a Final Fantasy VII első végigjátszásakor átélt élményeket. Felesleges a tömjénezés, mindenki tudja, mekkora hatása volt a játéknak a JRPG műfajára, de akár a PlayStation-korszak egészére is. Ezeket az emlékeket az első FFVII Remake számomra csak részben idézte meg, de a Final Fantasy VII Rebirth első három órája, majd a folytatás is olyan konstans lúdbőrözést hozott - gyorsan hozzáteszem, a Steam Deck kijelzőjén -, amilyet rég éreztem videojáték kapcsán.

Persze a nosztalgia erős fegyver, tudja jól ezt mindenki, aki a szórakoztatóipar része. A Final Fantasy VII remake-jei azonban nem csak az emlékekre építenek. Valószínű maguk a készítők is olyan szeretettel viszonyultak az alkotásuk felé, amilyet az (jelen esetben a Rebirth) megérdemel, és amihez kell a személyes kötődés. A második felújított epizód (a "kettes cédé") pedig néhány hibája ellenére is hozta, amit kellett. Mi is szerettük, Ti is szerettétek, és ez így van jól! A PC változat pedig tovább tekeri a játékban rejlő lehetőségeket, és nem csak asztali gépekre, de laptopokra, sőt a hordozható Steam Deckre is kompromisszumosan elfogadható teljesítményt és játékélményt kínál.

Lássuk, mit adtak hozzá Square Enix-ék a már meglévő képlethez. A bevilágítás frissítése mellett magasabbra tekerhető textúrákat és részleteket kaphatunk, nyilván egy megfelelő vas társaságában. A DualSense támogatás mellett a VRR kijelzőkkel való együttműködést, na meg a DLSS támogatást kell megemlíteni a technikai részletek sorában, amely utóbbi pont az RTX-es kártyák esetében a 4K 120 FPS csúcs elérését is segítheti. Az NPC-kszámának növelésével is fokozható a látvány (pl. Junonban), de ugyanígy lefelé is skálázható minden, ha nincs megfelelő gép, ami a hifi részleteket elvigye. A DLSS miatt a 2060RTX-es laptopomon is simán játszogattam, szépséges látvány mellett, úgyhogy nincs félnivalód, ha régebbi masinával esnél neki a játéknak, és nincsenek pl. a felbontásra vonatkozó nagy igényeid.

És ezzel el is érkeztünk a sarokponthoz: hatalmas ellentét feszül netszerte a játék gyengébb gépeken, pl. Steam Decken való produkciója miatt. Rangos publikációk írták meg, hogy a játék Deck-es zöld pipája mekkora átverés, mások pedig dicsőítik az optimalizálást, és már végig is tolták a cuccot a kisképernyőn. Én valahol a végletek között, középtájt keresek magyarázatot, optimista módon.

A játék ugyanis alapbeállításokkal tényleg macerásan fut a Decken. Hiába viszed le a minőségi kapcsolókat, Nibelheimben nem fogsz 20-25 FPS fölé menni, ha pedig a dinamikus felbontás skálázását állítod le min. 50-66% környékére, akkor meg a Switch-effektussal fogsz találkozni. "Nyom a taknyom", maszat-maszat hátán, zizi labor a kettes vágányon. A jó hír az, hogy semmi sincs veszve.

Mivel 720p alá nem mehetsz gyárilag a játék opciók menükében, érdemes a Steam Deck OS-felületéről forszírozni az 1024x640-es felbontást, így kívülről tudsz FSR-t kapcsolni az egészre. Így a kijelzőn meglepően éles képet fogsz kapni (persze a hajak/kerítések minimális kenődésével). És ezzel be is áll egy 30-45 FPS közötti átlag sebesség, ami mellé elkezdheted feljebb tornászni, akár medium-high szintre az egyes lehetőségeket. Utána érdemes megint csak a Deck felületéről visszalockolni 30-ra a mutatót, így relatíve folyamatos játékélményt fogunk kapni, és a Rebirth frenetikusan fest a legjobb pillanataiban még ilyen kompromisszumok mellett is.

Persze akad pár helyszín, leginkább a belső tereknél, ahol szerintem a transzparencia-részecske effektek, meg a túlzott részletességű díszletpark rángatják meg a frame-mérőt. Ilyen formában érdemes lehet visszavenni pár opciót (pl. árnyékok és a ramzabáló textúrák, esetleg a környezet részletessége). Igen, ezek alacsonyabb beállítások mellett bizony pop-upot, meg néha kockásabb díszletet hoznak majd, de stabilizálják az alkalmanként (mondjuk az idő 5-10%-ban) 30 alá beeső képkockaszámot. Utána pedig tessék kikapcsolni az FPS-számlálót, és élvezni a játékot. Konzolon, nagytévén is megesik, hogy rövid időkre 30 alá bukik a "fidelity" mód.

Engedjetek meg két dolgot még a Rebirth kapcsán megemlítenem. Akármennyire is sikerült megkedvelni a modern FF-harcrendszert, nekem az FFVII mindig is a klasszikus körökre-osztott/ATB megoldásai mellett tetszett igazán, ez az új akciódús irány már mintha nem az én ízlésemnek akarna kedvezni. Persze így bármelyik random harcból anime-nagyjelenet tud kerekedni, de én akkor is szeretek a felhővel veszekedő vénember mintájára a régi dolgok felé tendálni. A másik pont a játék fórumain olvasható megosztottság, ami a PC változat megjelenésével mintha csak erősödött volna. Teljesen felesleges nyugati mintákat, politikai megosztási alapokat keresni az FFVII-ben, és mondom ezt Square-veteránként, és egykori anime-rajongóként. Az FFVII Rebirth története japán, nem is kicsit, amit megtolt Tetsuya Nomura némi extra Tetsuya Nomuráskodással. Ennyi, ebben nincs értelme többet belemagyarázni, inkább tessék a játékmenettel, a valódi mondanivalóval, na meg a bombasztikus prezentációval foglalkozni.

A Final Fantasy Rebirth VII sokak számára ismét év játéka lehet, a PC közönség pedig végre mindkét epizódot végigtolhatja, a felemás minőségű PS1-es klasszikus felújítása mellett is. Szerintem ne várj a harmadik epizód érkezéséig. A Final Fantasy VII Remake Integrade és a Rebirth már így egyben is nagy élmény tud lenni. Félve merem leírni, nehogy bekapjanak a 60-frém pártiak, de akár Steam Decken is bátran előveheted a Buster Sword-ot!

A tesztkódot a Cenegától kaptuk, köszönjük a lehetőséget!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

1 órája
1

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

11 órája
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

1 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

1 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

1 napja

Heti megjelenések

2 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

2 napja
2

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

4 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

4 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

5 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

6 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

6 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

7 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

7 napja
5

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
2

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

9 napja
24

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

2025.10.25.
6

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

2025.10.25.
8