[Teszt] Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

mcmackoGéczy Attila2025.02.05. 20:36

Az ember keresi a szavakat, amikor próbálja körülírni a Final Fantasy VII első végigjátszásakor átélt élményeket. Felesleges a tömjénezés, mindenki tudja, mekkora hatása volt a játéknak a JRPG műfajára, de akár a PlayStation-korszak egészére is. Ezeket az emlékeket az első FFVII Remake számomra csak részben idézte meg, de a Final Fantasy VII Rebirth első három órája, majd a folytatás is olyan konstans lúdbőrözést hozott - gyorsan hozzáteszem, a Steam Deck kijelzőjén -, amilyet rég éreztem videojáték kapcsán.

Persze a nosztalgia erős fegyver, tudja jól ezt mindenki, aki a szórakoztatóipar része. A Final Fantasy VII remake-jei azonban nem csak az emlékekre építenek. Valószínű maguk a készítők is olyan szeretettel viszonyultak az alkotásuk felé, amilyet az (jelen esetben a Rebirth) megérdemel, és amihez kell a személyes kötődés. A második felújított epizód (a "kettes cédé") pedig néhány hibája ellenére is hozta, amit kellett. Mi is szerettük, Ti is szerettétek, és ez így van jól! A PC változat pedig tovább tekeri a játékban rejlő lehetőségeket, és nem csak asztali gépekre, de laptopokra, sőt a hordozható Steam Deckre is kompromisszumosan elfogadható teljesítményt és játékélményt kínál.

Lássuk, mit adtak hozzá Square Enix-ék a már meglévő képlethez. A bevilágítás frissítése mellett magasabbra tekerhető textúrákat és részleteket kaphatunk, nyilván egy megfelelő vas társaságában. A DualSense támogatás mellett a VRR kijelzőkkel való együttműködést, na meg a DLSS támogatást kell megemlíteni a technikai részletek sorában, amely utóbbi pont az RTX-es kártyák esetében a 4K 120 FPS csúcs elérését is segítheti. Az NPC-kszámának növelésével is fokozható a látvány (pl. Junonban), de ugyanígy lefelé is skálázható minden, ha nincs megfelelő gép, ami a hifi részleteket elvigye. A DLSS miatt a 2060RTX-es laptopomon is simán játszogattam, szépséges látvány mellett, úgyhogy nincs félnivalód, ha régebbi masinával esnél neki a játéknak, és nincsenek pl. a felbontásra vonatkozó nagy igényeid.

És ezzel el is érkeztünk a sarokponthoz: hatalmas ellentét feszül netszerte a játék gyengébb gépeken, pl. Steam Decken való produkciója miatt. Rangos publikációk írták meg, hogy a játék Deck-es zöld pipája mekkora átverés, mások pedig dicsőítik az optimalizálást, és már végig is tolták a cuccot a kisképernyőn. Én valahol a végletek között, középtájt keresek magyarázatot, optimista módon.

A játék ugyanis alapbeállításokkal tényleg macerásan fut a Decken. Hiába viszed le a minőségi kapcsolókat, Nibelheimben nem fogsz 20-25 FPS fölé menni, ha pedig a dinamikus felbontás skálázását állítod le min. 50-66% környékére, akkor meg a Switch-effektussal fogsz találkozni. "Nyom a taknyom", maszat-maszat hátán, zizi labor a kettes vágányon. A jó hír az, hogy semmi sincs veszve.

Mivel 720p alá nem mehetsz gyárilag a játék opciók menükében, érdemes a Steam Deck OS-felületéről forszírozni az 1024x640-es felbontást, így kívülről tudsz FSR-t kapcsolni az egészre. Így a kijelzőn meglepően éles képet fogsz kapni (persze a hajak/kerítések minimális kenődésével). És ezzel be is áll egy 30-45 FPS közötti átlag sebesség, ami mellé elkezdheted feljebb tornászni, akár medium-high szintre az egyes lehetőségeket. Utána érdemes megint csak a Deck felületéről visszalockolni 30-ra a mutatót, így relatíve folyamatos játékélményt fogunk kapni, és a Rebirth frenetikusan fest a legjobb pillanataiban még ilyen kompromisszumok mellett is.

Persze akad pár helyszín, leginkább a belső tereknél, ahol szerintem a transzparencia-részecske effektek, meg a túlzott részletességű díszletpark rángatják meg a frame-mérőt. Ilyen formában érdemes lehet visszavenni pár opciót (pl. árnyékok és a ramzabáló textúrák, esetleg a környezet részletessége). Igen, ezek alacsonyabb beállítások mellett bizony pop-upot, meg néha kockásabb díszletet hoznak majd, de stabilizálják az alkalmanként (mondjuk az idő 5-10%-ban) 30 alá beeső képkockaszámot. Utána pedig tessék kikapcsolni az FPS-számlálót, és élvezni a játékot. Konzolon, nagytévén is megesik, hogy rövid időkre 30 alá bukik a "fidelity" mód.

Engedjetek meg két dolgot még a Rebirth kapcsán megemlítenem. Akármennyire is sikerült megkedvelni a modern FF-harcrendszert, nekem az FFVII mindig is a klasszikus körökre-osztott/ATB megoldásai mellett tetszett igazán, ez az új akciódús irány már mintha nem az én ízlésemnek akarna kedvezni. Persze így bármelyik random harcból anime-nagyjelenet tud kerekedni, de én akkor is szeretek a felhővel veszekedő vénember mintájára a régi dolgok felé tendálni. A másik pont a játék fórumain olvasható megosztottság, ami a PC változat megjelenésével mintha csak erősödött volna. Teljesen felesleges nyugati mintákat, politikai megosztási alapokat keresni az FFVII-ben, és mondom ezt Square-veteránként, és egykori anime-rajongóként. Az FFVII Rebirth története japán, nem is kicsit, amit megtolt Tetsuya Nomura némi extra Tetsuya Nomuráskodással. Ennyi, ebben nincs értelme többet belemagyarázni, inkább tessék a játékmenettel, a valódi mondanivalóval, na meg a bombasztikus prezentációval foglalkozni.

A Final Fantasy Rebirth VII sokak számára ismét év játéka lehet, a PC közönség pedig végre mindkét epizódot végigtolhatja, a felemás minőségű PS1-es klasszikus felújítása mellett is. Szerintem ne várj a harmadik epizód érkezéséig. A Final Fantasy VII Remake Integrade és a Rebirth már így egyben is nagy élmény tud lenni. Félve merem leírni, nehogy bekapjanak a 60-frém pártiak, de akár Steam Decken is bátran előveheted a Buster Sword-ot!

A tesztkódot a Cenegától kaptuk, köszönjük a lehetőséget!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

9 órája

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

23 órája
4

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

1 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

2 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

2 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

2 napja
7

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

2 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

4 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

5 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

6 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

7 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

7 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

8 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

9 napja
9

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

9 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

9 napja
1

Heti megjelenések

2025.04.28.
1