[Teszt] The Witcher 2: Enhanced Edition

The Witcher 2: Enhanced Edition

Oldern2012.04.24. 19:45

Az elmúlt egy évben gyakran szembesülhettünk olyan helyzetekkel, amikor valamelyik kiadó felbőszítette a játékosokat, legyen szó itt a lemezen lévő DLC-kről, az elődhöz képest jóval gyengébb folytatásokról, teljesen átalakított rendszerekről, vagy valami hihetetlen mértékű csúszásról. Mégis, akármerre nézzünk is, a pozitív példák mindig megtalálhatóak a horizonton.

A CD Projekt Red által készített The Witcher 2 pontosan ilyen pozitív példa volt, minden szempontból: a pc-s verzió nem csak a játék konkrét minőségével emelkedett ki, de a rendszeresen érkező patchek, a DRM eltávolítása, és a játékhoz érkező későbbi tartalmak is garantálták, hogy a Witcher 2 megvásárlásával egy olyan gyakorlatot is támogatunk, amit szinte minden játékos örömmel fogad. Ez a teljes mértékben pozitív jelenség az Xbox 360-as verzió bejelentésével és múlt heti megjelenésével együtt ért el a csúcspontra: a fejlesztőknek sikerült úgy áthoznia a játékot egy második platformra, hogy tényleg SENKIT nem sértettek meg: a konzolos verzió a lehető legjobb minőségűre sikerült, a tartalmi bővítések bekerültek a pc-s változatba is - méghozzá ingyen, és az eltelt időszak semmit nem változtatott azon, hogy mennyire minőségi, komplex és szerethető játékról is van szó.

A The Witcher 2 egy igazán jellegzetes, abszolút egyedi stílusú akció-szerepjáték, amiben egy központi témát járunk körbe térben, időben, és különböző nézőpontokban (attól függően, hogy milyen döntéseket hozunk, és hogy mit gondolunk a játékban megismert konfliktusokról), miközben a legendás Witcher, Ríviai Geralt bőrébe bújva harcolunk, szeretkezünk, menekülünk, vadászunk és kalandozunk - nem feltétlenül mindig ebben a sorrendben. A játék nem kalauzolja végig egy kötött sínen a játékosokat, a történet helyszíne pedig elég gyakran váltakozik ahhoz, hogy ne érezzük magunkat bezárva sem - de ennek ellenére a Witcher 2 kifejezetten távol áll a teljesen nyitott, sandbox jellegű kalandoktól is. Ennek oka világos: a történetben mindig van egy lágyabb nyomás, egy következő fordulópont, egy következő esemény - nem igazán venné ki jól magát, ha csak úgy elkóborolnánk egy-egy komolyabb csata előtt, csak mert megláttunk egy sárkányt a távolban.

A The Witcher 2 legfontosabb jellegzetessége az, hogy igen nagy hangsúlyt fektet a harcokra: Geralt az alkímia, a Witcherekre jellemző különleges varázslatok és a mesteri kardforgatás szentháromságát használja fel az ellenfelek ellen, a hatékonysága pedig tényleg csak rajtunk és felszerelésünkön múlik - amint megtanuljuk, hogy hogyan kell helyezkedni, mely ellenfeleket kell elsőként eltenni láb alól, és hogy milyen kombinációk a leghatékonyabbak bizonyos ellenfelek ellen, egyre magabiztosabbá válunk - a játék pedig külön Aréna játékmódot is kínál azoknak, akik szeretnének sallangmentesen, adott esetben tényleg kőkemény kihívással bíró nehézségi fokon harcolni, harcolni és harcolni: a Witcher 2-nek semmi szégyenkeznivalója nincs, még az ebben a műfajban legösszetettebbnek számító Dark Souls-al is felveszi a versenyt a legtöbb fronton, még ha itt nem is annyira súlyosak az egyes mozdulatok.

Tekintve, hogy a The Witcher 2 képes volt komplexebb grafikus opcióival térdre kényszeríteni a legerősebb pc-s konfigurációkat is, az egyik legnagyobb kérdőjel az Xbox 360-as verzió megjelenésekor az volt, hogy vajon sikerül-e jól átültetni a játékot a már több, mint hét éves konzolra? A válasz: bizony, sikerült, méghozzá nem is akárhogyan. A CD Projekt Red fejlesztőcsapata szinte a nulláról húzta fel újra a motort, ami a játék alatt duruzsol, hogy minél hatékonyabban használhassa ki az Xbox 360 képességeit, az eredmény pedig valóban a konzolos játékok egyik legszebbje lett - és a vártnál jóval kevesebb kompromisszumot kellett kötni a portolás során. Néhány dolgot érdemes már most leszögezni: a Witcher 2 PC-s verziója a maximális beállításokkal továbbra is köröket ver bármelyik konzolon lévő játékra - csodát tehát nem szabad várni a játéktól. A legnagyobb kompromisszumokat egyértelműen a textúra-felbontás frontján kötötték: gyakran jóval mosottabb textúrákkal találkozhatunk, mint akár egy közepes pc-s beállítás esetében is, ennek oka azonban roppant egyszerű: az 512mb memória korlátait egy ilyen jellegű játéknál korán el lehet érni.

Az árnyékok is egyszerűbbek, primitívebbek lettek, és persze a speciális effektek is kevésbé látványosabbak - a pc-s verzióban meglévő luxus-opciókról pedig érdemes már most lemondani. Érdekes módon azonban maga az összkép mégis első osztályú maradt, hiszen a karaktermodellek, a jó környezetábrázolás, a remek animációk, az összetett helyszínek és a jó fény-árnyék hatások összessége alaposan kihasználja az Xbox 360-ban rejlő tartalékokat. Hogy összegezzem a leírtakat, a magam részéről úgy érzem, hogy a The Witcher 2 Xbox 360-as verziója valóban egy konzolos grafikai csúcsot képvisel, mégis, ha találkoztunk már a pc-s verzióval, akkor valamelyest súlytalanabbnak, erőtlenebbnek tűnik az egész - ez az érzés azonban csak az első néhány órában marad az emberrel, utána, amint megszoktuk az összképet, szépen távozik.

Ha van, ahol nem kellett kompromisszumokat kötni, az az irányítás mezeje: az Xbox 360-as kontrollerre optimizált irányítás nem egyszerű portja annak a funkciónak, ami a pc-s verzióban is benne volt (hiszen ott is lehetett használni a 360-as joyt) - hanem egy egyértelmű továbbfejlesztése. A menükben való kotorászás jóval kényelmesebb (bár még így is hagy némi kívánnivalót maga után), a varázslatok/meditáció/szintlépés funkciója pedig egyszerűbben, szabadabban érhető el az új irányítás mellett: a jelenlegi felosztás alapján nehéz lenne elképzelni, hogy ezt a játékot eredetileg nem is konzolra tervezték.

Tartalmi szempontból is kibővült a játék, ami leginkább új karakterekben, néhány új helyszínben, ezekkel párhuzamosan pedig újabb mellékküldetésekben nyilvánul meg. A Witcher 2-nek, nyitott világ ide vagy oda, ezen a fronton eddig sem volt oka szégyenkezésre: a különböző befejezések és a tényleg szép számú mellékküldetés miatt minden fő fejezetben el lehetett tölteni annyi plusz időt, hogy a kaland könnyedén 50-60 órára tornyosuljon - és akkor még nem is beszéltem a legmagasabb nehézségi fokozatokon való végigjátszásról vagy az arénáról. A konzolos verzió - és ezzel párhuzamosan a pc-s játékosoknak ingyenesen továbbított Enhanced Edition bővítés - tehát tartalmi szempontból abszolút egy teljesebb, feszesebb, adott esetben még tovább tartó Witcher 2 élményt nyújt majd - ez pedig még 2012-ben is első osztályú szórakozást jelent.

A The Witcher 2: Enhanced Edition egy nagyszerű verziója a tavaly megjelent pc-s klasszikusnak: az alapjáték még mindig ütős, izgalmas, felnőtt történettel bír, egészen elképesztő megvalósítás mellett - a konzolos verzió pedig a várható grafikai kompromisszumok ellenére is alapos ráncfelvarráson esett át annak érdekében, hogy a játék a 2012-es színvonalat szinte maradéktalanul tartani tudja. A The Witcher 2-nek még mindig nincs igazi riválisa: amit csinál, nagyon jól csinálja, ál-moralizálás, túlzottan szabad bóklászások nélkül kínál első osztályú kaszabolást, izgalmas sztorit is egy valóban emlékezetes kalandot. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk - főleg úgy, hogy a játék magyar feliratot is tartalmaz.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Warhammer 40,000: Space Marine - Master Crafted Edition

Fene se gondolta volna, hogy az Xbox 360 idejében megjelent Warhamer 40k Space Marine és a folytatása ilyen kult státuszt ér el az évek alatt. Most itt az első rész remaster kiadása. Jó ez nekünk? Lássuk!

26 perce

Black Myth: Wukong Xbox-megjelenés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Tony Hawk's Pro Skater 3+4, Vessels of Decay, On Donuts and Holes.

3 órája
5

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

1 napja
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

1 napja
86

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

1 napja
3

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

2 napja
5

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

3 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

4 napja
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

6 napja
13

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

7 napja
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

7 napja
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

7 napja
3

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

8 napja
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

8 napja
3

tinyBuild Connect, és ami mögötte van – ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Clair Obscur: Expedition 33, MindsEye, StarRupture, LORT, Dragon Quest I & II HD-2D Remake.

9 napja
13

PlayStation Plus: a júniusi hármas

Valamint a Days of Play idei meglepetései! Game Catalog extra címek. Klasszikusok. Próbaverziók. Lássuk mi vár ránk a következő napokban!

9 napja
9

Death Stranding 2 teaser, Davy X Jones bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Nakwon: Last Paradise, Tekken 8, WRC X Nacon.

2025.05.27.
9

Heti megjelenések

2025.05.26.
5

The Precinct - Felülnézetes rendőr-klisé

Milyen a felülnézetes rendőrösdi, ha inverz GTA-ként gurul be a játékosok képernyőjére? A The Precinct erre a kérdésre keresi a választ!

2025.05.25.
7