[Teszt] Lego The Lord of the Rings

Lego The Lord of the Rings

dragCsető Zsolt2012.12.09. 10:00

A Lego játékok, meg persze azok hatalmas sikere végigkísértek bennünket az egész generáción, ami után jogosan merülhet fel a kérdés sokakban: tudnak-e még újat mutatni? Ezzel azonban általában nem volt baj: amikor nagyon kellett, akkor a Traveller's Tales csapata mindig elő tudott húzni egy-egy új ötletet, vagy éppen egy teljesen új alapanyagot, rendre bizonyítva a franchise létjogosultságát. A Lego The Lord of the Rings most mindkettőt megteszi egyszerre, a végeredmény pedig nem más, mint az idei esztendő egyik legszórakoztatóbb játéka.

Napjaink egyik legfőbb trendje, az open-world megvalósítás a Lego játékokat is elérte: a legutóbbiban, a nyáron megjelent Lego Batman 2-ben immáron egy teljesen nyitott Gotham Cityben eredhettünk a kalandok, a gyűjtögetnivalók, na meg persze a bűn nyomába. A Lego LOTR tükrében azonban az egész nem volt több óvatos előjátéknál és a koncepció próbálgatásánál: az építőkockákból összerakott Középfölde minden előzetes várakozást felülmúl.

A játék a filmtrilógiában látott összes lényeges helyszínt felvonultatja: a Minas Tirith-től Mordorig, Mória bányáitól a Holtlápig az egész térképet bejárhatjuk, esőben, hóban, napsütésben és éjszakában. A megvalósítás pedig autentikus és hihetetlenül hangulatos, köszönhető annak, hogy a filmek stílusát és látványát kiválóan sikerült reprodukálni Lego-formában, az egészre pedig Howard Shore felülmúlhatatlan dallamai teszik fel a pontot: járjunk a Megyében vagy éppen Edorasban, mindenhol a jól ismert zenei témák fognak visszaköszönni.

Skyrim-méreteket persze ne várjon senki: a Lego LOTR világa épp olyan, mint maga a Lego, egyszerű és lényegretörő. A szomszédos helyszínek alig egy perc sétára vannak egymástól, és ahogy elhaladunk az egyik mellett, már látjuk is a következőt feltűnni a horizonton, de az egész pont ezért működőképes: a városok közötti üresség kiszéletésével csak a kohézió veszne el a világból.

A nyitott világnak hála a Lego LOTR nem is fogja a kezedet: a következő sztori-küldetés felé vezető utat ugyan mindig megmutatja, de sosem kényszerít rá, hogy arra induljál - Középfölde a kezdetektől fogva nyitott előtted. A filmenkénti hat-hat küldetés persze már a megszokott lineáris pályadizájnt hozza: a játékmenet továbbra is egy rendkívül könnyed platformer-akció-logikai keverék, ahol elsősorban a megfelelő karakterek, képességek és tárgyak használata kapja a hangsúlyt - ezek segítségével juthatunk túl a filmekből merítő ötletes, és nem ritkán vicces akadályokon.

Apropó, ha már merítés a filmekből: a Lego LOTR ilyen téren is szakít a hagyományokkal, a küldetések alatt és között használt átvezetők ugyanis egy-az-egyben a filmtrilógia alapján lettek reprodukálva. Az egész persze kapott egy jóféle Lego-csavart: a Traveller's Tales még a legkomolyabb jeleneteket is képes elviccelni egy-egy váratlan húzással vagy oda nem illő dologgal, megtartva a kellő egyensúlyt a két stílus között. A dolog összességében jól sült el: sokat dob az élvezeti értéken, hogy ismerős beállításokat és gondosan újrakreált jeleneteket láthatunk viszont Lego-formában, és az egy-az-egyben felhasznált hangsávok - ideértve a karakterek szövegét - sem lógnak ki a koncepcióból.

Még nincs vége: lapozz egyet a folytatásért!

A Gyűrűk Ura cselekménye - főleg a Szövetség felbomlását követően - szinte végig párhuzamos események láncolata, a játék pedig ezt is szem előtt tartja, így lényegében semmilyen fontos eseményt nem hagy ki. Mindezt első sorban ügyes megoldásainak köszönheti: nem egy olyan küldetés van a játékban, ahol valós időben is párhuzamosan folynak a dolgok. Ez ketten játszva különösen nagyot dob az élményen: az alapvetően a kooperációra építő multiplayer teljesen más oldaláról mutatkozik meg, amikor az egyik játékos éppen Boromir elől menekül Frodóval, a Gyűrűvel az ujján, míg a másik Aragorn, Legolas és Gimli hármasát irányítja. De önmagában is van annyi újdonságértéke a megoldásnak, hogy egyedül is értékeljük az ötletet.

Maguk a küldetések a rengeteg különböző képességű karakternek köszönhetően természetesen most is legalább két nekifutást igényelnek, ha mindent össze szeretnénk gyűjteni bennük: a teljesítésért járó arany építőkockák itteni megfelelői, a mithrildarabkák ügyesen összerántják az egyes játékelemeket. Nem csak statisztikailag mutatnak ugyanis szépen, hanem tényleges hasznuk is van: Bríben a kovácsműhelyben különféle fegyvereket és tárgyakat készíthetünk belőlük. Ezeknek két funkciója lehet: vagy valamilyen extra képességgel látják el a hordozójukat, vagy a mellékküldetések során használhatjuk fel őket.

Mellékküldetések? Bizony, olyanok is vannak, nem is kevés. Ne tessék semmi komolyra gondolni: lényegében arról van szó, hogy tárgyakat kell megszereznünk a térképen szétszórt karakterek számára. Ötletes, és nem mellesleg határozottan mulatságos kitolása ez a szavatosságnak: akár szakácsálmokat szövögető orkokkal is találkozhatunk Középföldét járva.

Látható tehát, hogy a Lego játékok koncepciója szinte minden szempontból a következő szintre lépett. A különböző játékelemek egységesebbek, mint eddig bármikor, az eszköztár megjelenésével a karakterek komplexebbé váltak, és a képességeik közötti különbségek is könnyebben áthidalhatók. A világ nagyobb, a küldetések pedig változatosabbak lettek. Nem szabad elmenni azonban szó nélkül a látvány mellett sem, hiszen ebből a szempontból is az eddigi csúcsot jelenti a Lego LOTR: a játék szerencsére bőségesen merít a filmek monumentális jeleneteiből is, melyek legósított változatai az ezzel járó elnagyolt megvalósítás ellenére is élvezetes csúcspontjai a kalandnak.

Az eddigi legjobb Lego játék? Egyértelműen: a legjobb alapanyag mellett a legjobban összerakott szoftvert is a végére tartogatták a Traveller's Tales szorgos legényei. Tökéletes? Azt azért még nem mondanánk: az itt-ott előbújó kisebb bugok és a szokás szerint némileg elnagyolt platformer-fizika elődeihez hasonlóan a Lego LOTR esetében is jelen vannak. Öröm az ürömben azonban, hogy sokkal kisebb mértékben: a különféle hibák felbukkanása jóval ritkább, mint eddig, ami a nagy nyitott világ mellett különösen örvendetes, a nem túl precíz ugrándozás pedig az ügyes pályatervezésnek hála csak épp olyan mértékben jön elő, ahol még nem válik zavaróvá. Egyre inkább kinövi tehát gyermekbetegségeit a franchise, és látható, hogy ha mindez ilyen alapanyaggal és megvalósítással párosul, akkor nem mindennapi végeredménnyel jár a dolog.

A Lego, mint játék mindig is a fantáziáról szólt, és szomorú lett volna, ha a fantasy legnagyobb alapvetése, a Gyűrűk Ura kimaradt volna az építőkockák segítségével feldolgozott világok sorából. Szerencsére nem így történt, végeredményül pedig minden idők legjobb Lego játékát kaptuk, amely az alapjául szolgáló mű rajongóinak olyan hangulatot nyújt, amire a LOTR címek túlnyomó többsége bizony irigykedve tekinthet. Mindez a hatalmas világgal, a rengeteg gyűjtögetnivalóval, az új ötletekkel és a szokásos Lego-humorral párosítva - talán most először - feljogosítják a Traveller's Tales alkotását arra, hogy néhány hét múlva az év legjobbjai között emlékezzünk meg róla.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

8 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==