[Teszt] Beyond: Two Souls

Beyond: Two Souls

ne5hVáradi Dániel2015.12.17. 12:01

Amíg megérkeznek a PS4 igazi nagyágyúi, a Sony ügyesen bekkeli ki a köztes időt és folyamatosan lökdösi át a PS3 sikercímeit az új érába. Így a The Last of Us, a God of War és az Uncharted után a Beyond: Two Souls is csatlakozik a remasterek dicső(?) sorába.

Jodie Holmes és Aiden duójának története inkább kisebb apróságokkal, semmint hatalmas újításokkal igyekszik ismét megszólítani azokat, akik egyszer már átélték a földöntúli kalandot, vagy elcsábítani azon játékosokat, akik elsőként tapasztalnák meg a Quantic Dream játékok esszenciáját. Kezdésképp itt van nekünk a csodálatos 1080p-s felbontás, amit atomstabil 30 fps-es képfrissítés kísér. Elsőre kicsit furcsán hangozhat, hogy nem a mágikus 60-as tartományban fut a program, azonban mivel a Beyond az esetek többségében visszafogottabb tempóban robog, ráadásul az akciójelenetek is slo-moban zajlanak, teljesen elfogadhatónak tartom a döntést. A fentieken túl kapunk részletesebb effekteket és kidolgozottabb részleteket külső és belső tereknél egyaránt. A Beyond eredeti verziója sem tartozott a csúnya játékok táborába, az új kiadás azonban még a már ismert szintre is rátett, az új-mexikói pálya továbbra is az egyik legszebb, amit játékban valaha láttam, a karaktermodellek pedig mintha még valóságosabbak lennének (különösen Jodie és Dawkins).

Hogy némiképp árnyaltabb legyen már most az összkép, a változtatások némi hátrányt is hoztak magukkal. Nevezetesen a képernyő tetején és alján megjelenő két fekete sávot, ami a klasszikus mozis élményre emlékeztet. A hatás szerencsére nem éri el az Evil Within szintet, viszont sikeresen felidézheti az alapjáték kapcsán útjára indult játék vagy film kérdéskört.

A közösségi jelenlét és a Telltale játékok látszólag megtették a hatásukat, hiszen az új Beyond fejezeteinek végén láthatjuk, döntéseink hány százalékban egyeznek a tömeg választásaival. Ennél azonban jóval nagyobb jelentősége van, hogy ilyenkor látjuk az útvonalat, amin haladtunk és alternatívákat kapunk újbóli végigjátszási módokra, hiszen néhány döntési helyzet akár rejtve is maradhat, utalva rá, hogy itt bizony még jóval több lehetőségünk is van. Sajnos azonban a megvalósítás nem tökéletes, ugyanis a menüből nem tudjuk elérni a döntéseinket, így csak rajtunk múlik, emlékezni fogunk-e, mikor és hol lehetett volna másképp cselekedni.

És ha már a döntések szóba kerültek, a legfontosabb, amit már a játék legelején meg kell hoznunk, hogy a történeten a korábbi verzióból már ismerős, időben csapongó módon, vagy időrendben akarunk-e végighaladni. Érthető okokból nem tudunk váltogatni a sorrendek között, új végigjátszás indításánál azonban ismét választhatunk a két metódus közül. Legyen bármennyire is remek húzás a kronológiai sorrend lehetősége, hiszen sokkal könnyebben érthetjük meg az események közti kapcsolatot (ettől függetlenül az eredetit érzelmi hullámvasút szempontjából erősebbnek érzem), hatalmas negatívumnak tartom, hogy a játék továbbra is csak egy mentést tud kezelni.

Nem esett még szó róla, de mindenképp említést érdemel a DualShock 4 olyan lehetőségeinek minimális kiaknázása, mint a beépített hangszóró. Ezt csak Aident irányítva fogjuk tapasztalni és nem minden esetben, viszont olyan apróság, ami a hangulat szempontjából nem utolsó. És ha már az irányításnál tartunk, a jobb analógos "QTE-k" esetében beharangozott megnövelt nehézséggel nem találkoztam, a javított navigáció pedig néhányszor visszafelé sülhet el. Ezeken kívül a legnagyobb újdonság az Enhanced Experiments DLC, mely teljesen független az alapjátéktól, inkább a Portal tesztlaborjára emlékeztet, ahol időre kell átjutnunk az akadálypályákon. Ha már a döntéseknél behozták a közösségi vonalat, itt simán elképzelhetőnek tartottam volna egy ranglista integrálását, akár csak a barátaink eredményivel összevetve, azonban a ziccer kimaradt.

Hogy kiknek szól a PS4-es Beyond: Two Souls? Első körben azoknak, akik az eredetit is szerették és még egyszer átélnék a kalandot, kicsit módosítva. Második körben pedig azoknak, akiknek korábban kimaradt és éreznek magukban annyit, hogy megismerjék a Quantic Dream elképzelését az interaktív történetekről és kicsit szokatlan álláspontját a játékokról.

***Beyond: Two Souls | PlayStation 4

Kiadó: Sony Computer Entertainment | Fejlesztő: Quantic Dream ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

8 órája
1

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

15 órája
1

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

23 órája

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

1 napja

Heti megjelenések

1 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

3 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

4 napja
7

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

4 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

5 napja
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

5 napja
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

6 napja
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

7 napja
3

The House of the Dead 2: Remake megjelenési dátum, Madragora frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Croc: Legend of the Gobbos, Mamorokun ReCurse!

7 napja
1

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

8 napja
4

Heti megjelenések

8 napja
14

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2025.07.05.

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

2025.07.04.
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2025.07.04.
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2025.07.04.
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2025.07.03.
45