[Teszt] Portal Knights

Portal Knights

Gamer3652017.05.28. 12:16

Ha a világ tudta volna, hogy Notch-ék micsoda sikereket fognak elérni a Minecraft-el, egy emberként estek volna neki azon versenyezni, hogy ki készít hamarabb digitális pixellegót - és szedi magát belőle takony gazdaggá. Utólag persze mindez olyan mint a kutya vacsorája, így a lelkes versenyzők kénytelenek valami spéci fűszerrel feldobni a receptet. A Portal Knights esetében sajnos az eredmény ínyenc gasztroköltemény helyett sokkal inkább hasonlít egy elsózott krumplifőzelékre…

Mikor Macek ügynök feldobta a címet az első gondolatom az volt, hogy a Portal találkozott a Shovel Knight-al - de sajnos erről szó sincs. A Portal Knights zászlajának célja egy third person Minecraft, ahol az építgetés háttérbe szorul, a kraftolás, az RPG elemek és a harc (Portal Kombat, ha-ha! (Ez tényleg jó! :D - macko)) pedig kulcsszerepet kap.

Ennek ellenére, a játék igazán egyik területén sem remekel. RPG-nek túl suta, a harcrendszer túl primitív, a kraftolás pedig könnyedén unalomba tud fordulni. Ilyenkor jöhetne képbe egy jó történet, ami segítene túllendülni az imént említetteken, de a Keen Games jómunkásemberei itt sem igyekeztek összetörni magukat.

Az univerzum eleinte békés volt, mint az állatkerti robotpanda. Aztán hirtelen beütött a matató ménkü és bamm! - már nem is volt olyan békés. A világ darabokra tört, földrészeit pedig portálok kötötték össze, melyek helyreállítása a portál lovagok nemes feladata - bíztat a bevezető kedvesen.

Mikor a játék először a szemünk elé tárul, hirtelen úgy is érezhetnénk: jé, ez egy olyan Minecraft, amiben van grafika is - egyetlen dolog hibáddzik: a stílus. A szereplők olyanok, mintha a legóemberek keresztezték volna magukat az Xbox-os avatarokkal. Az ellenfelek szintén nem a kreativitás csúcsát képviselik, eleinte papagájok és pattogó gömbtrutyik keserítik meg az életünket, majd később mindenféle arctalan-beazonosíthatatlan elementál lovagok. Egyébként az összhatás egyáltalán nem csúnya, az ég kék, a fű zöld, az effektek néhol egész jól fel tudják dobni az amúgy elég generikus objektum-felhozatalt.

A kezdeti minimális tutorial-okat követően nem lacáz a játék, bedob a mélyvízbe. Nem is az a baj, hogy legyőzhetetlennek tűnnek kis gnóm ellenfeleink, de időnként nem szégyell 5-6 példányt is a nyakunkba dobni és akkor beüt a baj. Ilyenkor jönne jól, ha kraftolhatnánk valami tuti kis fegyvert, de egyrészt a program nem igyekszik fogni a kezdők kezét, másrészt a nyersanyagok is jól el vannak rejtve a korai pályákon. Ha pedig előremennél későbbi pályákra gyűjteni, ott a túlerőben levő monszták kiadják az utadat alaposan…

És ami a legnagyobb probléma: ez ellenfelek leverése különösebb motiváló erőt nem ad, elmarad a „nagy jutalom érzés”. A pályák teljesítése pedig csupán annyiból áll, hogy összefarmolj bizonyos mennyiségű portál-követ és ezekből megépítsd a járatot a következő szintre. Az, hogy a portál-követ valami veszélyesen izgalmas (nem) mini-mellékküldetésből, vagy egy korábbi pályán könnyűszerrel kifilézett papagájból nyered ki, tökmindegy.

Igazából a játék leginkább multiplayer-ben működik (ugyanaz mint a single kampány, csak ugye többedmagunkkal), ott valahogy az „együtt elszerencsétlenkedünk” érzés még akár mókába is fordíthatja az egyébként elfuserált állapotokat.

keviny

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

23 órája
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

1 napja
2

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

1 napja
44

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

2 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

2 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

2 napja
72

Heti megjelenések

3 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

5 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

5 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

6 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

6 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

7 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

7 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

7 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

7 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

8 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

8 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

9 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

9 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

9 napja
31