[Teszt] Planet Alpha

Planet Alpha

kevinyCsángó Kornél2018.09.28. 08:00

Eric Chahi igazán különlegeset alkotott az Another World-el a kilencvenes évek elején. Egyszerre volt platformer (a maga módján), kalandjáték (a még magább módján), de talán a legnagyobb erénye az volt, hogy a játékmenetbe beleépítette a narratívát, amit abban az időben nem sokan csináltak, pláne nem ÍGY. Eric Chahi azon ritka nyugati fejlesztők egyike, aki még a japán dizájner legendákat is elbűvölte, ennek ellenére az Another World stílusú játékok nem igazán árasztották el a piacot. Pár hasonló próbálkozást leszámítva egészen Playdead Limbo-jáig, de inkább az Inside-ig nem volt olyan kihívó, aki az Another World esszenciáját igazán magában hordozta volna. És mit tesz Isten, a Team 17 századik játéka (lefogadom, ebből 95 db valamilyen Worms folytatás/spinoff) egy Another World követő, legalábbis a mögöttes szándék az tagadhatatlanul ez.

Mit tud a Planet Alpha? Első körben ami azonnal szembetűnik: ez a játék bizony gyönyörű. Ami a bevilágításokat illeti, helyenként igazán szemkápráztató. Az art design igaz néhol nem teljesen egyértelmű: egészen kiszámíthatatlan arányban és adagokban keveri a realisztikus megközelítést az indie berkekben gyakran használt über-low-poly elemekkel, de ezt leszámítva nem igazán lehet okunk panaszra. A planéta flórája és faunája lélegző egészet alkot, a váltakozó napszakok pedig egészen lenyűgőzően vannak tálalva.

Ahol remekel még a játék, azok a puzzle feladványok: némelyik meglepően ötletes. Említettem a váltakozó napszakokat: nos, bizonyos pontokon és ponton túl mi magunk változtathatjuk kedvünk szerint a napszakokat, amelyek egyes megoldások kulcsát is jelentik. Például: őrök védenek egy területet és ha meglátnak, szívbaj nélkül agyonlőnek, ám napközben a növényzet a hatékony fotoszintézis reményében jó magasra nyúlik és így menedékre lelhetünk mögöttük. De akad néhány vegytiszta platformerre vett szekvencia is: annak fényében, hogy mennyire jól sikerültek, nem is értem miért van belőlük ilyen kevés.

Mit nem tud a Planet Alpha? Értelmes történetet mesélni például. Mert bár tagadhatatlanul történnek dolgok játék közben - leginkább a “jó és békés organikus teremtmények találkozása a gonosz és agresszív robotokkal” nóta. A cselekménynek nincs kerete: a sehonnanból érkezik és nem tart sehová. Nem tudjuk meg, ki a hősünk, mit keres itt, mitől vannak begőzőlve a robotok és különben is, hol van ez a bolygó és miért nem tudom ide foglalni a nyaralásomat a booking.com-on. Persze lehet, sőt biztosan lesznek majd mindenféle teóriák, mint például az Inside esetében is, de itt nem érzem annyira erősnek és kidolgozottnak az alapanyagot, hogy jó táptalaja lenne a különféle misztikus konklúzióknak.

A másik problémám, hogy időhúzás gyanánt két érdemi puzzle között elég kövér üresjáratok tátonganak: ilyenkor a játék átvált sétaszimulátorba, amit néhány “na, ugorj fel erre a platformra, hogy addig se unatkozz” frázissal próbál feldobni. Ezt egy darabig elviszi a hátán a bolygó szépsége, de rövid idő után fárasztóan tud hatni.

Az Alfa Planéta tehát egy igazán kellemes Another World utánérzet, látványos körítéssel, izgalmas feladványokkal, ámde számos üresjárattal és sekényes történettel. Team17-éknek pedig gratulálunk ehhez a kivételes jubileumhoz, a Planet Alpha úgy gondolom sutaságai ellenére is megérdemli, hogy ő lehessen a századik. Szívből remélem, hogy a következő százban minimum hasonló kaliberű játékokkal fogják feltölteni a portfóliójukat.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

1 órája

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

1 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

1 napja
2

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

2 napja
45

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

2 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

2 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

3 napja
72

Heti megjelenések

4 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

5 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

6 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

6 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

7 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

7 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

7 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

8 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

8 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

8 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

8 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

9 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

9 napja
12