[Teszt] Daemon X Machina

Daemon X Machina

Gamer3652019.09.11. 15:45

Véget ért a nyári uborkaszedés, a Nintendo pedig újfent ráhajt a szezon beindítására, és ezúttal egy vadiúj IP-vel jelentkezik. Lássuk, hogy jól tették-e, hogy a Daemon X Machinával röffentik be az őszt!

Mielőtt elmerülnék a részletekben, nézzük meg, honnan is érkezik a játék. A fejlesztő Marvelous korábban a nem túl akciódús Harvest Moon sorozatot követte el, ami távolabb nem is állthatna a tesztük mechás, mindenkit lezúzós játékmenetétől. Viszont ha áttekintjük a legutóbbi munkáikat, szemet szúrhat egy bizonyos God Eater 3, aminek a Switch portját nemrég teszteltük és ami meglepően egyben lévő harcrendszert kapott - így nem ajánlatos leírni a játékot pusztán emiatt.

Mechás akciójátékból mostanában meglepően kevés érkezik, úgy tűnhet, hogy egy kissé lecsengett az a korszak, aminek a Mechwarrior, az Zone of Enders, Gundam valamint Armored Core játékok csak úgy tobzódtak a konzolokon. A ‘90-es évek végén, 2000-es évek elején elárasztottak minket a robotok, a fent felsoroltakon túl animékben és mangákban is elszaporodtak a kolosszális mechák kalandjait felvonultató történetek. (Születtek vadhajtások is, a Zone of Enders részleges fejlesztői korábban egy lopakodós játékot is kanyarítottak a téma köré, de ez nagyon félrement. Ki akarna dobozokban bújkálni egy hatalmas mecha hangárja környékén, amikor a lényeg egy ilyen gép esetén éppen a zúzás?!)

Most úgy döntöttek a nagyok, hogy felmelegítik a receptet, így el is érkeztünk a Daemon X Machinához. A fejlesztők nem akartak semmit a véletlenre bízni, februárban meg is kínálták a közönséget egy rendhagyó demóval, amivel a tervezett harcrendszert próbálhatuk ki. Nem arattak osztatlan sikert, több kritika is érte a célzás valamint a mozgás sutaságát, valamint a célok bemérése sem volt zökkenőmentes, már ha sikerütl észrevenni a játéktéren, hogy mire kell lőni. Nem volt nagy siker, na. A készítők megígérték, hogy hallgatnak a visszajelzésekre, de ezt már annyiszor lehetett hallana ebben az iparban, hogy sokan fenntartásokkal kezelték a dolgot. Spoiler következik, nem kamuztak.

A játékmenet a fent felsoroltak közül sok korábbi produktumot megidéz. Legmarkánsabban az Armored Core ugorhat be, ami nem véletlen, hiszen annak a producere szállította nekünk a Daemon X Machinát is. A játék nagy részében kisebb küldetéseket fogunk teljesítgetni, hogy jobb és erősebb alkatrészeket szedjünk össze a játéktéren ledarált ellenséges gépek maradványai közül. A küldetéseket egy központi hub köti össze, ahol az avatárunkat valamint a harci gépünket szabhatjuk testre. Itt nem minimális festés és dizájnbeli tuningokra kell gondolni, tényleg minden részét pimpelhetjük a gépünknek, teljesen a játékstílusunkhoz igazíthatjuk a masinát. Teljesen más élmény egy agyonpáncélozott de lomha géppel zúzni, mint egy tűzerőre öszpontosító, viszont páncél nélküli, sebességre építővel cikázni a bossok körül. A harcrendszeren rengeteg javítottak a februári demo óta. Kaptunk gyro célzást (a Switch legritkábban emlegetett, mégis legfontosabb újítása), az ellenfelek pedig vizuális kiemelést egy erősebb körvonal képében. Egy gyors mechával ütemesen lehet haladni a későbbiekben, nem kell lomhán ugrabugrálni a játéktéren. Nem mondhatjuk, hogy a fejlesztők a levegőbe beszéltek, tényleg mindent elkövettek a demo és a végleges verzió megjelenése között, hogy kijavítsák a kritikus pontokat. Sajnos volt, amivel nem tudtak mit kezdeni. A játéktér nagy, de még mindig kissé üressé tud válni, miután ledaráltuk az ellent, gyakran csak céltalanul (és sokat) repkedünk vagy sétálunk a pályán, míg valamilyen akcióhoz érünk. Hopp, el is felejtettem említeni, a gépből ki is szállhatunk, hogy így is megmérettessünk, viszont ezt a területet egy kicsit kidolgozatlannak éreztem. A mechás részek problémája itt is visszaköszön, valahogy nincs súlya a mozgásnak, elég árkádos érzést kelt a karakter terelgetése, ami könnyen kizökkenti az embert.

Vizuális szempontból már más a tészta. Egy két animációt leszámítva (amitől a falat kapartam, az a gépek fel-le hintázása lebegéskor), a játéknak nagyon jól áll a cell-shaded grafika és az élénk színek, a fent taglalt vizális kiemeléssel pedig már a harcok sem tűnnek olyan áttekinthetetlennek, mint a demo megjelenésekor. A textúrák elég részletesek, a gépek dizájnja pedig nagyon bejött. Ez nem meglepő, miután dizájnerként sikerült behúzni a No More Heroes sorozat és a 3DS-es Fire Emblem részek tehetségét, aki már bizonyította, hogy fekszik neki a cell shaded stílus.

Elérkeztünk ahhoz a részhez, amit a leggyengébbnek érzek. A játék történetét bebikázandó, kaptunk egy rövidke, ám hangulatos anime szegmenst is a megjelenés előtt (lásd fenti videónkat) ami inkább csak egy kisebb kedvcsináló volt, mégis bizakodásra adott okot. Sajnos azonban a sztori nem váltja meg a világot, egy kataklizmikus esemény után az emberiséget egy csoport misztikus erővel bíró maroknyi csapat védelmezi egy öntudatra ébredt AI által irányított flottától. Újabb God Eater párhuzam, viszont itt nem volt olyan jól felépítve, kellő alapok híján. Magával a "mesélés" módjával sem vagyok teljesen kibékülve, egyrészről rövid videóbetéteket kapunk, másrészről a már említett Fire Emblem szerű módon szövegdobozokban lökik előre a plotot. Ebben a történetben sokkal több volt mint amit végül kihoztak belőle.

Multiplayer fronton egy jó közepes szintet kapunk. A négy fős co-op küldetések a fő történettől különállóak, teljesen a mutli szegmensre vannak felépítve. A játékosok a küldetések közben saját feladatokat kapnak, ezek végrehajtását kell összehangolni a fő objektívvel. Nem rossz, de nem merültem el benne túlságosan, egy bejáratott csapattal lehet, hogy jobb móka lenne.

A felsorolt negatívumok ellenére kellőképpen összeállt végül a játék, olyannyira, hogy végül egy ponttal feljebb húztam az eredményt, amit a demo-t ért kritikákra való pozitív hozzáállásnak is köszönhetnek. Nem váltotta meg a világot, viszont bebizonyította, hogy van hely ennek a zsánernek is a palettán. Látom benne a potenciált és hogy mik azok a pontok amiket erősítve kiforrhatja magát egy klassz sorozattá is akár a jövőben.

7/10

Shifty Fox

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

1 órája
2

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

11 órája

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

2 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

3 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

5 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

6 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

7 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

9 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7