[Teszt] Daemon X Machina

Daemon X Machina

Gamer3652019.09.11. 15:45

Véget ért a nyári uborkaszedés, a Nintendo pedig újfent ráhajt a szezon beindítására, és ezúttal egy vadiúj IP-vel jelentkezik. Lássuk, hogy jól tették-e, hogy a Daemon X Machinával röffentik be az őszt!

Mielőtt elmerülnék a részletekben, nézzük meg, honnan is érkezik a játék. A fejlesztő Marvelous korábban a nem túl akciódús Harvest Moon sorozatot követte el, ami távolabb nem is állthatna a tesztük mechás, mindenkit lezúzós játékmenetétől. Viszont ha áttekintjük a legutóbbi munkáikat, szemet szúrhat egy bizonyos God Eater 3, aminek a Switch portját nemrég teszteltük és ami meglepően egyben lévő harcrendszert kapott - így nem ajánlatos leírni a játékot pusztán emiatt.

Mechás akciójátékból mostanában meglepően kevés érkezik, úgy tűnhet, hogy egy kissé lecsengett az a korszak, aminek a Mechwarrior, az Zone of Enders, Gundam valamint Armored Core játékok csak úgy tobzódtak a konzolokon. A ‘90-es évek végén, 2000-es évek elején elárasztottak minket a robotok, a fent felsoroltakon túl animékben és mangákban is elszaporodtak a kolosszális mechák kalandjait felvonultató történetek. (Születtek vadhajtások is, a Zone of Enders részleges fejlesztői korábban egy lopakodós játékot is kanyarítottak a téma köré, de ez nagyon félrement. Ki akarna dobozokban bújkálni egy hatalmas mecha hangárja környékén, amikor a lényeg egy ilyen gép esetén éppen a zúzás?!)

Most úgy döntöttek a nagyok, hogy felmelegítik a receptet, így el is érkeztünk a Daemon X Machinához. A fejlesztők nem akartak semmit a véletlenre bízni, februárban meg is kínálták a közönséget egy rendhagyó demóval, amivel a tervezett harcrendszert próbálhatuk ki. Nem arattak osztatlan sikert, több kritika is érte a célzás valamint a mozgás sutaságát, valamint a célok bemérése sem volt zökkenőmentes, már ha sikerütl észrevenni a játéktéren, hogy mire kell lőni. Nem volt nagy siker, na. A készítők megígérték, hogy hallgatnak a visszajelzésekre, de ezt már annyiszor lehetett hallana ebben az iparban, hogy sokan fenntartásokkal kezelték a dolgot. Spoiler következik, nem kamuztak.

A játékmenet a fent felsoroltak közül sok korábbi produktumot megidéz. Legmarkánsabban az Armored Core ugorhat be, ami nem véletlen, hiszen annak a producere szállította nekünk a Daemon X Machinát is. A játék nagy részében kisebb küldetéseket fogunk teljesítgetni, hogy jobb és erősebb alkatrészeket szedjünk össze a játéktéren ledarált ellenséges gépek maradványai közül. A küldetéseket egy központi hub köti össze, ahol az avatárunkat valamint a harci gépünket szabhatjuk testre. Itt nem minimális festés és dizájnbeli tuningokra kell gondolni, tényleg minden részét pimpelhetjük a gépünknek, teljesen a játékstílusunkhoz igazíthatjuk a masinát. Teljesen más élmény egy agyonpáncélozott de lomha géppel zúzni, mint egy tűzerőre öszpontosító, viszont páncél nélküli, sebességre építővel cikázni a bossok körül. A harcrendszeren rengeteg javítottak a februári demo óta. Kaptunk gyro célzást (a Switch legritkábban emlegetett, mégis legfontosabb újítása), az ellenfelek pedig vizuális kiemelést egy erősebb körvonal képében. Egy gyors mechával ütemesen lehet haladni a későbbiekben, nem kell lomhán ugrabugrálni a játéktéren. Nem mondhatjuk, hogy a fejlesztők a levegőbe beszéltek, tényleg mindent elkövettek a demo és a végleges verzió megjelenése között, hogy kijavítsák a kritikus pontokat. Sajnos volt, amivel nem tudtak mit kezdeni. A játéktér nagy, de még mindig kissé üressé tud válni, miután ledaráltuk az ellent, gyakran csak céltalanul (és sokat) repkedünk vagy sétálunk a pályán, míg valamilyen akcióhoz érünk. Hopp, el is felejtettem említeni, a gépből ki is szállhatunk, hogy így is megmérettessünk, viszont ezt a területet egy kicsit kidolgozatlannak éreztem. A mechás részek problémája itt is visszaköszön, valahogy nincs súlya a mozgásnak, elég árkádos érzést kelt a karakter terelgetése, ami könnyen kizökkenti az embert.

Vizuális szempontból már más a tészta. Egy két animációt leszámítva (amitől a falat kapartam, az a gépek fel-le hintázása lebegéskor), a játéknak nagyon jól áll a cell-shaded grafika és az élénk színek, a fent taglalt vizális kiemeléssel pedig már a harcok sem tűnnek olyan áttekinthetetlennek, mint a demo megjelenésekor. A textúrák elég részletesek, a gépek dizájnja pedig nagyon bejött. Ez nem meglepő, miután dizájnerként sikerült behúzni a No More Heroes sorozat és a 3DS-es Fire Emblem részek tehetségét, aki már bizonyította, hogy fekszik neki a cell shaded stílus.

Elérkeztünk ahhoz a részhez, amit a leggyengébbnek érzek. A játék történetét bebikázandó, kaptunk egy rövidke, ám hangulatos anime szegmenst is a megjelenés előtt (lásd fenti videónkat) ami inkább csak egy kisebb kedvcsináló volt, mégis bizakodásra adott okot. Sajnos azonban a sztori nem váltja meg a világot, egy kataklizmikus esemény után az emberiséget egy csoport misztikus erővel bíró maroknyi csapat védelmezi egy öntudatra ébredt AI által irányított flottától. Újabb God Eater párhuzam, viszont itt nem volt olyan jól felépítve, kellő alapok híján. Magával a "mesélés" módjával sem vagyok teljesen kibékülve, egyrészről rövid videóbetéteket kapunk, másrészről a már említett Fire Emblem szerű módon szövegdobozokban lökik előre a plotot. Ebben a történetben sokkal több volt mint amit végül kihoztak belőle.

Multiplayer fronton egy jó közepes szintet kapunk. A négy fős co-op küldetések a fő történettől különállóak, teljesen a mutli szegmensre vannak felépítve. A játékosok a küldetések közben saját feladatokat kapnak, ezek végrehajtását kell összehangolni a fő objektívvel. Nem rossz, de nem merültem el benne túlságosan, egy bejáratott csapattal lehet, hogy jobb móka lenne.

A felsorolt negatívumok ellenére kellőképpen összeállt végül a játék, olyannyira, hogy végül egy ponttal feljebb húztam az eredményt, amit a demo-t ért kritikákra való pozitív hozzáállásnak is köszönhetnek. Nem váltotta meg a világot, viszont bebizonyította, hogy van hely ennek a zsánernek is a palettán. Látom benne a potenciált és hogy mik azok a pontok amiket erősítve kiforrhatja magát egy klassz sorozattá is akár a jövőben.

7/10

Shifty Fox

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

10 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

19 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

21 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==