[Teszt] Creature in the Well

Creature in the Well

GhzSzabó Ákos2019.10.15. 17:00

Általában veszélyes vállalkozás az alapból egymástól nagyon különböző stílusok összekeverése, mivel a végeredmény enyhén szólva is egy kockázatos játék lehet. Ha valami félresiklik, könnyű a végtermékkel mindkét tábor rajongóit elidegeníteni. A Creature in the Well is csalt ezzel egy kicsit, hiszen az általuk olyan jól csengő hack ‘n slash vs. Pinball “mixtape” azért nem teljesen arra utal, mint ami a végeredmény lett.

A story röviden annyi, hogy a sivatag közepén csücsül egy Mirage névre keresztelt város. Minden csudálatosan is alakult egészen addig, amíg kezdték elveszíteni a harcot az időjárás ősi erejével, ami végeláthatatlanul küldte rájuk a durvábbnál durvább homokviharokat. Ezek aztán, ahogy kell, szépen lassan lakhatatlanná is tették a várost. Azzal a szó szerint életmentő ötlettel álltak elő a lakosok, hogy a város közepén álló hegyben megépítik a saját időjárás irányító gépüket, amivel végre uralni tudják a természet erejét. Minden rendben is ment egészen addig, amíg fel nem felfedezték a sötétben a játék címadó szörnyét, aki a több száz (ezer?) éves magánynak köszönhetően kicsit megkattant és egészen nehezen tolerálta az otthona tetején történő építkezést. Nem tetszésének jeleként, a gépeket működtető Bot-C androidokat és azok állomásait a földdel tette egyenlővé, aminek köszönhetően az egész állomás működése leállt. Az évek során megpróbálták visszafoglalni tőle de sajnos erőfeszítéseik minduntalan sikertelennek bizonyultak és csendben halkan minden meghalt a hegy körül. Ez akkor változott meg amikor az utolsó élő, illetve inkább fogalmazzunk úgy, hogy mozgó Bot-c (mi) talált egy méretes fémdarabot és elindult egy elkeseredett utolsó csatára a szörnnyel, hogy megmentse, ami még megmaradt a városból.

A CITW nem egy akciójáték. Nem fogunk benne szörnyeket és ellenfeleket halomra zúzni vagy, hogy stílusos maradjak, kigolyózni. A CITW egy brutál puzzle játék, egy még annál is brutálisabb látványvilággal és hangulattal. A flipperhez annyi köze van, hogy minden megoldandó feladat valahogy kötődni fog ahhoz, hogy egy vagy több golyóval életre keltsünk, vagy esetleg elpusztítsunk dolgokat, hogy a különbözű részei a gépezetnek magukhoz térjenek és mi tovább, azaz egyre mélyebre juthassunk. Az alap mechanika a játék legvégéig nem fog változni, “fegyvereinkkel” (igen, több is van) amik különböző célt szolgálnak, általában begyűjtjük az energia golyókat és egy jól irányzott suhintással visszaküldjük a feladónak, egészen addig amíg “kipucolva” a szobát elég energiához nem jutunk, hogy kinyithassuk a következő továbbjutáshoz szükséges ajtót. Pár teljesített terem után, feltűnik hű társunk és árnyékunk, “a szörny”, aki egy kicsit heccel minket, hogy tudjuk hol a helyünk, majd azzal a lendülettel ránk is támad. Ezek az összecsapások elég intenzívek és talán a játék legnehezebb kihívásait jelentik, mivel nagyon gyorsan le kell reagálni az egymás után változó puzzle sémákat.

Maga az energiagömbök csapkodása borzasztó jó érzés és a végletekig csiszolt mechanikával rendelkezik, azaz ha hibázunk csak magunkat okolhatjuk. Ettől függően az alapvető kihívások nem fogják az átlag játékost sem megizzasztani túlzottan, valamint a stílusból kifolyólag azért felismerhetőek némi ismétlődések. De nincs ezzel baj, hiszen a flipper maga is adott felépítéssel és eszköztárral rendelkezik, a bumberek meg a slingshotok mechanikája és elhelyezkedése sem változott drasztikusan soha. Attól függetlenül a boss harcok alatti nehézség el tudja érni a frusztráló kategóriát, amin nem segít, hogy bár a halálnak sok retorziója nincsen, lévén, hogy a játék checkpoint rendszert használ, néha jó pár szobával arrébb érkezünk vissza a világba. Ez mondjuk a sokadik próbálkozásra már a legnyugodtabb “szanaksz vérű” játékosoknál is kicsaphatja a biztosítékot.

Ami viszont ezekért a frusztrálóbb szakaszokért kárpótol az az abszolút lenyűgöző látvány és a remek zenék és hangeffektek összecsiszolt szimfóniájának a mélysége, amivel pont annyira el tudunk veszni a világban, amennyire a szörny abban a bizonyos kútban. A CITW egy újabb indie mestermű, ami bár nagyjából 5-6 óra alatt teljesíthető, baráti árazása miatt így is erősen ajánlott mindenkinek aki szereti az ilyen kicsit elvontabb világokat.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

12 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
8

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==