[Teszt] Darksiders Genesis

Darksiders Genesis

LotharFuchs Róbert2019.12.11. 15:28

A Genesis valahol egy hazatérés: az első két részt fejlesztő, azóta jobb létre szenderült Vigil Games egy része Airship Syndicate néven szerveződött újra a Darksiders szülőatyjával, Joe Madureira-val az élen. Ezért is lehet első ránézésre furcsa döntés, hogy a játék ezúttal az inkább akció RPG-kre jellemző izometrikus nézetet kapott. Adódik is a sokszor elhangzott kérdés, hogy akkor a Darksiders Genesis egy Diablo klón? Röviden a válasz: nem. Ízig-vérig Darksiders, csupán más szemszögből.

A négy testvér történetéből hármat már megismerhettünk: War, Death, és Fury után most először játszható Strife (a bibliai Éhínség helyett - amivel nagy sanszot hagytak ki egy avantgárd éheztető szimulátorra), aki karakterét illetően a tipikus könnyű léptű, problémákat humorral és / vagy két földöntúli mordályával megoldó személyiségtípus. A játékmenet tekintetében ez lényegében (nem meglepő módon) egy távolságtartásra ösztökélő, twin stick-shooter stílust jelent, minimális közelharci potenciállal. Már csak ezért is - meg persze puszta testvéri szeretetből - csatlakozik hozzá War, aki az emblematikus Chaoseaterrel a kezében, testközelből vág rendet a pokol különböző bugyraiban. És ez nem csak egy opció a változatosabb vérengzésre egyedül, hanem egyben lehetőség is a kooperatív játékmódra.

Miután eredettörténetről van szó, a szituáció (itt még) meglehetősen egyszerű. Lucifer középvezetői démonokat léptet elő (ötöt, egész pontosan), hogy a lehető legnagyobb galibát okozzák. A négy nefilimnek, akik a Tanács parancsait és az Egyensúly eszméjét követik, ez nyilvánvalóan nem igazán tetszik. Így hát Strife (és War) kapja a megtisztelő feladatot, hogy utánajárjon a bukott angyal apokaliptikus tervének. Ami pedig magát a játékot illeti: tagadhatatlanul Darksiders. A harcok tempója feszes, a jó kombinációk egyszerre látványosak és hatásosak. A sikeres kivitelezésük igényel némi ellenfélismeretet, lovasaink ugyanis nem bírnak túl sok ütést... főleg a nagyobb termetű démonoktól. Egy egészséges egyensúly érzetét adja a többlépcsős kombók és a támadások elkerülése között. Kritika abban illeti, hogy a rosszarcúakból több típust is elbírt volna a játék, mind vizuális, mind mechanikai értelemben. Mentségére viszont az szólhat, hogy az ehhez társuló (sokszor szándékosan túlzó) animációk továbbra is kiváló minőségűek és szórakoztatóak. Például még mindig a szemem előtt van, ahogy Strife a lárvákat focilabdaként rugdossa.

A kampány 16 fejezeten át ível, amikben előfordul néhány nehézségi tüske. Pontosabban nehézségi gödrök, melyek normál fokozaton, céltudatosan fejlesztett karakterek esetében elveszik a harcok élét. Veteránoknak tehát ajánlott a hard fokozat, végigjátszás után pedig az apocalyptic, ha valódi megmérettetésre vágynak. Szerencsére ezt egy-egy pálya között meg lehet tenni, ami erősen ajánlott, mert enélkül a tapasztaltabbak számára egy túlságosan is könnyed és rövid (túlvilági) séta lesz a parkban. Apropó fejlesztés: kedvenc boltosunk, Vulgrim mellett a Genesis-ben feltűnik egy új árus, Dis is, a deviza pedig továbbra is a lélek. Rajtuk keresztül War és Strife fegyverei (Chaoseater módok és lőszertípusok formájában), életerő és wrath kapacitása, kombináció fejlesztései és képességei (fejenként 3+1 darab) lesznek bővíthetőek. Legalábbis azok, melyek nincsenek a kampány bizonyos szakaszaihoz kötve. Vagyis ahogy eddig is működött a sorozatban. Ami viszont újdonság, az a röpke kikacsintás az ARPG-kre a passzív képességfa rendszerrel, amit a szörnyek dobálta creautre core-okkal lehet feltölteni. Első végigjátszáskor túl nagy szerepe nincs, ugyanis csak a végére fog megtelni az ominózus fa. Onnantól viszont - legyen szó újrakezdésről nehezebb fokozaton, vagy a skálázható (de kissé alultáplált) aréna módról - már súlyt kap a szisztéma.

A helyszínek többsége szemkápráztató, amiknek kifejezetten jól áll a már említett új kameraállás. A sorozat védjegyének számító, gátlástalan vérfürdőket felváltó logikai és ügyességi feladatok ezúttal sem maradtak el. Az új (és fix) kameraállás ugyanakkor egyszerre áldás és átok. Áldás, mert ha eldugott kincsekről van szó, amiket a térképen már lokalizáltunk (ami nem is olyan egyszerű feladat, ugyanis genyó módon a játékost nem jelöli), akkor könnyen a nyomukra bukkanhatunk, és nem áll fenn a veszélye annak, hogy rossz irányba nézelődünk. Vagy a platformer elemek, ahol a stabil nézet ugyancsak előny. Átok, mert néhány feladvány, illetve harc közben kontraproduktív tud lenni. Értsd: pont a lényeget takarja el egy-egy díszletelem. Előbbi esetében ez akár még a pláne is lehetne (bár nem az én szájízemnek való tréfa), de harcban egyértelműen hiba. Még egy kisebb főellenség is képes volt olyan pozícióban ragadni, akit emiatt egyáltalán nem láttam. És ha már beragadás: bár a helyszínek valóban nagyon pofásak, egyben elég sok olyan pontot is rejtegetnek, amikből nincs menekvés. Vagyis van, pár másodperc után, újraéledve a közelben, kis életerő veszteséggel. A büntetés ezért, valamint a mélybe zuhanásért minimális, de ez szigorúan nézve ismét a kihívás rovására megy, a velejáró frusztrációról nem is beszélve.

Általában nem okoz gondot a pontozás, de a Genesis-en sokat őrlődtem. A kampány a maga 10-15 órájával picit rövid, de 30 euróért ez korrektnek mondható, főleg az NG+ és az aréna lehetőségével. Az irányítással és a kamerával akadnak gondok. Gyakrabban, mint kellene, ugyanakkor technikai szempontból mégis erősnek mondható: közepes pécén, full HD-ben, high és ultra beállításokkal gond nélkül produkálta a 60 fps-t, valamint azt a pazar látványt, amit a képek és trailerek is jól visszaadnak. A sztori elég sekélyes, Strife karakterének alaposabb kibontását vártam, azonban a kampány mégis volt annyira dinamikus, hogy ezen ne lamentáljak túl sokat. Amikor a hibákon zongorázok végig, indokoltnak érzem a 7 pontot. Aztán amikor az elvitathatatlan érdemein, akkor a 8-at. Az igazság valahol a kettő között van.

7/10

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Death Stranding 2: On the Beach

Olyat csak a legritkább esetben láthatunk, hogy egy nagyszabású AAA produkció minden ízében excentrikus kiállást, illetve kontroll nélküli, karakteres szerzői víziókat engedhessen meg magának. De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy Kodzsima Hideo a széles közönség számára is befogadhatóbb élményt álmodott-e meg. TESZT!

1 napja
6

Csendes zárás - ez történt pénteken

Benne: FromSoftware, Dreams of Another, PixelJunk Eden 2, Infamous, Inazuma Eleven: Victory Road.

1 napja

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

2 napja
6

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

2 napja
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

3 napja
1

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

3 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

4 napja
18

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

4 napja
7

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

5 napja
4

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

5 napja
7

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

5 napja

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

6 napja
2

Heti megjelenések

6 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

8 napja
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

9 napja
10

Ghost of Yōtei bemutató - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Heartworm, Wild Hearts S, Flame Keeper.

9 napja
25

PlayStation Game Catalog: júliusi érkezők

Cyberpunk 2077, Banishers: Ghosts of New Eden és New World: Aeternum. Többek között ezek a címek várják a szolgáltatás előfizetőit.

2025.07.10.
16

S.T.A.L.K.E.R. 2 PS-en, búcsúzik a Steel Hunters - ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Subnautica 2.

2025.07.10.
7

Új The Last of Us Part II Remastered játékmód, Ghost of Yotei a SoP-ben – ez történt kedden

Továbbá: Endzone 2, Time Flies, SOMA, MAJJAM.

2025.07.09.
12

Symphonia: elhúzza a nótád

Nemrég került be a Game Pass kínálatába a Symphonia, amely jó apropót adott arra, hogy ránézzünk a tavalyi dömping időszakban debütált művészi indie játékra. Precíziós ugrabugra, kézzel rajzolt látvány, csodálatos zenei háttér és muzikalitás - ez a Symphonia.

2025.07.08.
3