[Teszt] Kunai

Kunai

StingerCsere Krisztián Gábor2020.04.07. 22:30

Még a tavalyi Gamescomon huppantam le a Kunai alig négy fős fejlesztőgárdájával csevegni arról, miért is olyan különleges a játékuk, hiszen első blikkre egy klasszikus rogulelike metroidvania bontakozott ki előttem, abból pedig (szerencsére) az utóbbi években szép számmal érkeztek előkelőségek. A vidám hangulatban telt csevegés alkalmával az is kiderült, hogy a játék jópofa főhősét egy ősi harcos szelleme járja át, amelyet az egyik fejlesztő kütyüimádó macskája ihletett.

Ami elsőre megragadja szemet, az a gondosan válogatott, ám mégiscsak minimalista pasztell színvilág: a választás nem véletlen, a fejlesztők elmondása szerint ugyanis a játék a gyors és feszes tempójú run'n trickster jump mechanikára húzza rá a fókuszt, ehhez pedig nem szerencsések a zavaró tényezők. Hogy a gyakorlatban ez mit is jelent, azt magyarul talán a "gyors reflexekre épülő, tudatalatti feltérképezés" szóösszetétel írja le legjobban - a Kunai ugyanis veszett gyorsan váltogatja a képernyőt és a fellelhető fegyverarzenál, illetve tárgyhasználat révén egy finom, mégis ritmusszerű érzéssel áramoltatja a flow-t az ujjainkban.

Burst play: a második kifejezés, amit Richard Blams, a holland illetőségű TurtleBlaze dizájnere előszeretettel emlegetett, kétséget kizárólag lefedi a szóban forgó játékmechanikát. Egyik akció a másik után, fel-fel és előre, mintha egy tökéletesen megkomponált mű főszereplőjeként mondanánk fel a megtanult forgatókönyvet. Persze, van segítség: a nyitó képsorokat követő tutorial szekció szépen, lépésről-lépésre pakolja fel a Kunai építőköveit, így nagyon rövid idő alatt új értelmet nyer az ismert formulára épülő barangolós-felfedezős móka. McTabletfej (robotikus főhősünk, az apokalizmust elszenvedő világ ellenállásának egyik tagja) ugyanis kedvenc fejvadászcsajunkat megszégyenítő módon használja a grapple hookot, amellyel kapásból felfedtük a játék egyik lényegi elemét, a Kunai használatát. Eleinte csak egy, aztán később már dupla csáklyával kúszhatunk-mászhatunk fel és előre, szinte bármilyen helyzetben átjutva a szakadékokon, platformokon, vagy lőhetjük ki magunkat jó magasra, esetleg az ellenfeleink háta mögé. A "tarzanozást" az alap Katanával kombinálva (amely még a lövedékek visszacsapására is képes) hatásos mozdulatsor hozható össze már az első fél órában is, amit a később fellelhető bővítések természetesen még Kunai.. akarom mondani, kawaiiabbá tesznek.

Így (és a felfedezés, vagy rejtett ajtók-kapcsolók keresgetésével) válik a Kunai egyre inkább Metroidvania stílusú játékká: a kötelező körök mellett - úgymint a kellő mennyiségű backtrack, vagy a jópofa és ötletes logikai-ügyességi szekvenciát igénylő bossharcok - akad benne újdonság és kreatív pályatervezés is bőven, sőt! Az apró figyelmességek, mint a karakter érzelmi arckifejezése, az ambient zenei aláfestés és a poszt-apokaliptikus történet igazán szerethetővé teszi ezt a néhány órás kalandot azt leszámítva, hogy a limitált palettából dolgozó látvány nem mindenkinek nyeri majd el a tetszését. A magam részéről óvatos kísérletezgetésnek tartom, amely mozgás közben inkább tetszetős, mint sem - bár ehhez valószínűleg a tónusok, az árnyékokkal és pixel arttal történő játszadozás, illetve az efölé magasló zsáner pozitívumai is hozzáteszi a magáét.

A Kunai - bár nem váltja meg a világot -, de viszonylagosan rövid, ám annál tartalmasabb és szórakoztató néhány órájával óvatos lépés a megújulni vágyó zsáner jövőjébe, amely még így bő harminc éves létére is képes új dolgokat tartogatni az újdonságot keresők számára. A holland srácok játéka egyelőre PC-re és Switchre érhető el, de bízunk benne, hogy a többi platformon is tiszteletét teszi hamarosan.

8/10

*** Kunai | Platform: PC Steam (tesztelt) / Switch |

Ár: 12 EUR (akciós!) | Kiadó/fejlesztő: TurtleBlaze / The Arcade Crew |

Megjelenés: 2020. feburár 05. ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==