[Teszt] Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

Bright Memory: Infinite - a Switch és a PS5 változat

mcmackoGéczy Attila2022.07.26. 11:00

A Bright Memory: Infinite volt az egyik első játék, amely az újgenerácós Xbox mellett mutogattak, de a korábbi tesztünknél is felmerült a kérdés: vajh igazán next-gennek lehet nevezni egy Unreal 4 motorral készült játékot? Nos, azóta PC-n sokan végig is játszották már a Fényes Emléket, úgyhogy a most megjelenő konzolos kiadások az összehasonlítás szempontjából lehetnek izgalmasak. Kérdés, hogy mit is tudnak felvillantani a korábbi verzióhoz képest, valamint hogy Switchen és (egy kis plot twistként - nem Xbox-on, hanem) PlayStation 5-ön miként muzsikálnak. Duplaminiteszt következik!

A SWITCH VÁLTOZAT | mcmacko

Kezdjük a Switch változattal. A Bright Memory Infinite tényleg baromira feltekerte a natív PC változatnál a szemfényvesztés-faktort. Rengeteg izgő-mozgó tereptárgyával, csillogó effektjeivel képes volt megszédíteni az embert, ehhez pedig COD-szerű tempót és filmes FPS-akciót társított. Ahogy azt a hordozható portnál vártuk: az előbbi pontok csorbultak, az utóbbi pontok viszont probléma nélkül jöttek át a Switch hardverére. A Bright Memory Infinite játékmenete eteti magát a hordozható Nintendo masinán, és látványát tekintve sincs szégyenkeznivalója, legfeljebb csak a nagytesók mellett.

Sőt, a játékot betöltve én elhittem, hogy megint ugyanazzal a Bright Memory-vel nyomulok, mint PC-n. Az összkép ugyanis parádés, szokatlanul sűrű, letisztult és dinamikus. Inkább emlékeztet egy korai PS4 játékra, mint egy általános Switch-átiratra. Van egy V-sync opció, amivel 30 FPS-re áll be a mutató, de élvezetesebb (kézben hordva legalábbis) ezt kikapcsolni, mert másképpen inkább 60-hoz közelít a frame érték, alkalmankénti apró dici-döcögésekkel. Ezek azonban messze nem mutatnak túl a gépen megszokott kompromisszumokon. A készítők mindent megtettek, hogy a port elviselhetően fusson, és úgy is fut.

Switch-es irányításhoz hozzá tartozik a girós célzás is, amelyet én csak menet közben vettem észre, pedig be volt kapcsolva. Onnantól viszont tudatosan alkalmaztam a lehetőségét. Annyi még eszembe jutott menet közben, hogy ehhez a pontos, heves FPS-harcászathoz talán már kicsit kacska a Switch ergonómiája. Pláne egy Steam Deck után. Szóval ha a lövöldözés-parry-kardozás kombinációtól kézgörcsöt kapsz majd, az nem feltétlen a te gyengeségedből fakad...

A PLAYSTATION 5 VÁLTOZAT | sQr`

A Bright Memory Infinite minden hiányossága, hibája és technikai problémája ellenére egy kimondottan kellemes hullámvasút. Tömény. Rövid. Pörgős. A gunplay üdítően karcos, ráadásul jó érzékkel törik meg lopakodással vagy autós üldözéssel és kellően széles eszköztárunk van ahhoz, hogy végig változatos maradjon. A PlayStation 5 egyedi funkciói azonban ehhez semmit nem adnak hozzá. A 3D Audio megfelelő fejhallgató mellett is pontatlan és erőtlen, a DualSense kiváló adaptív ravaszait teljesen figyelmen kívül hagyja és a rezgések finomhangolása is elmaradt. Az egyes szakaszokat elválasztó pár másodperces töltőképernyők pedig csupán a jelenet dinamikáját töri meg sután.

A jelen generációs konzolokon két grafikai opció közül választhatunk: dinamikus 4K és 60 FPS vagy 1440p körül mozgó felbontás és 120 képkocka vár másodpercenként. Egyik sem zökkenőmentes, de aránylag stabil és szépen szolgálja ki a folyékony akciót. Külön kiemelném a látószög (FOV) változtatásának lehetőségét, ami konzolon sajnos még mindig nem standard elem a beállításokban. Az összkép picit vegyes, közelebbről vizsgálva pedig gyorsan szétesik, ami nyilván az egyszemélyes fejlesztésnek, valamint a számtalan különböző piactérről összegereblyézett 3D modellnek és grafikai elemnek köszönhető. Ha nem akasztja meg semmi a lövöldözést, azért valószínűleg elégedettek leszünk a látvánnyal. Nálam sajnos a mindössze két órás játékidő ellenére több alkalommal tűnt fel clipping és script probléma, tereptárgyba beragadás és még trófea glitch is. Talán emiatt is érdemes megvárni, ameddig nyesnek egy keveset a picit vastagabb tollal írt árcédulából.

Ahogy másodszor játszottam a kampánnyal, úgy azon vettem magam észre, hogy a flash-faktor már nem volt olyan erős, sőt, jóval gyorsabban is haladtam előre. Így az újrajátszhatóságot nem emelném a csomag erősségei közé. A Gold Edition túl sok újdonságot amúgy nem tartogat - néhány DLC jön a játék mellé, amiben fegyver skineket, kosztümöket és hasonlókat nyithatunk meg, mindenféle komolyabb sztori-expanzió nélkül, drágítva az amúgy sem túl combos alapcsomag árát.

A Bright Memory Infinite továbbra is egy szemfényvesztés, konzolon talán egy kicsit borsos áron, viszont annak nagyon szórakoztató. Két órás időtartamába egy izgalmas, változatos kampányt, és gameplay finomságok sorát szuszakolta az FYQD-Studio egyszemélyes tehetségközpontja. Switchen és nagygépen egyaránt tündököl, de ahogy a vaku fénye is hamar elvillan, úgy a Bright Memory Infinite-nek is csak egy rövid, de annál káprázatosabb csillantásra futja.

BRIGHT MEMORY: INFINITE
PLATFORM NSW, PS5 (tesztelt), XSX|S, PC
KIADÓ PLAYISM FEJLESZTŐ FYQD Studio
MEGJELENÉS 2022. július 21. ÁR 7.090 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

21 órája
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

2 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

3 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

9 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==