[Teszt] Skullgirls

Skullgirls

Oldern2012.04.14. 21:15

Az idei év valóban a verekedős játékok évének számíthat: új Soul Calibur, új crossover játék (Street Fighter x Tekken), új Tekken, új DoA, egy rakás újrakiadott, onlinera kész játék a digitális disztribúciós felületeken (Guilty Gear, VF) - és itt van még ez a különös project is, ami az elmúlt néhány hónapban egy rakás idegölő online vita középpontjában állt. Elkészült, elrajtolt és megjelent hát a Skullgirls - egy játék, ami a jövőt képviseli, de felépítésében alaposan a múltból merít.

A Skullgirls egy verekedős játék, amit nagyjából tíz éve kezdett összerakni a veterán versenyzőnek számító Mike Zaimont, Alex Ahad és a fejlesztőcsapat, a Reverge Labs. Az elmúlt évek során persze sok minden megváltozott: egyre könyebbé vált indie játékokat elkészíteni, a digitális disztribúció pedig brutális módon szárnyal - a Skullgirls azonban az elmúlt néhány évben egyáltalán nem vett vissza a terveiből, és a kulcsfontosságú tulajdonságával megszégyeníti a japán fejlesztőket: kézzel rajzolt, hihetetlen részletességű karakterek mozognak a képernyőn - az animációs fázisok számát tekintve ez a legrészletesebb és legkomplexebb verekedős játék, amit valaha elkészítettek. A Skullgirls ezen tulajdonsága mellett lehetett volna egy szimpla bunyós cucc, de Mike Z és csapata nem elégedett meg ennyivel: a cél nem csupán az volt, hogy a játék látványos és szolid legyen, de látványvilágát és funkcióit tekintve is ki kell emelkedjen a riválisai közül.

A Skullgirls látványvilága igazán őrült, és egy érdekes alternatívát nyújt a japán mangákból és animékből merítő távol-keleti stílussal szemben: a rajzolókat az amerikai képregények, karikatúrák, és az európai képregény-kultúra legnagyobbjai inspirálták. Az eredmény pedig ennek megfelelően valami olyan, amit lehet szeretni, lehet utálni, de nem igazán lehet semlegesen hozzáállni. Főleg úgy, hogy a játék az erőszakot és a torz szörnyeket keverte a meztelenkedéssel és az enyhén perverz beállításokkal: ahol éppen nem a saját fejével harcoló macskalány vagy a vérben tocsogó gyilkos látványa teríti be a képernyőt, ott látványosan animált mellek rebegnek, bugyi és fenék kerül a látótérbe - sőt, az is megesik, hogy a két jelenséget egyszerre élhetjük át, ha elég "szerencsések" vagyunk. A Skullgirls öszképe persze fergetegesen jól sikerült, de tény, hogy a prűd, az ilyesmire nem fogékony, vagy a fiatalabb játékosok számára egyáltalán nem ajánlott a Skullgirls megvásárlása - a többiek pedig valószínűleg már egy ideje a kívánságlistájukra helyezték a Reverge játékát.

Valamikor egy-két évvel ezelőtt, a Skullgirls majdnem végleges formájának publikus bemutatója kapcsán úgy éreztem, hogy ez a játék abszolút csak egy olcsó nyugati bőrlehúzása lesz a formulának: a megvillantott seggek és mellek majd elvonják a játékosok figyelmét a tartalom hiányáról addig, amíg gyorsan megveszik a játékot - a fejlesztők pedig mossák kezeiket. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna: a harsona külső alatt egy igen alaposan elkészített belső fogadott. A Skullgirls legfőbb funkciói nem a hétköznapi bunyós játékosoknak, hanem a legfelkészültebb veteránokak készültek, a bajnokságra járók igényeit figyelmbe véve. Soroljam? A játékban dinamikusan dönthetünk, hogy egyetlen roppant erős karaktert, vagy két, esetleg pedig három arányosan gyengített karaktert irányítunk - előbbi esetben egy Street Fighter/BlazBlue-jellegű, utóbbiban azonban inkább a Marvelre emlékeztető élményt kapunk a játéktól - és a különböző méretű csapatok is játszhatnak egymás ellen! A játék egyedi módon kezeli a kombókat: amíg variáljuk azokat a támadássorozatokat, addig szinte egyáltalán nincs megkötve a kezünk, de ha ismétlést észlel a motor, a másik játékos egy gombnyomással kiszakíthatja magát a kombóból. Gyakorlás közben bekapcsolhatóak a támadások valódi hatókörét és gyengeségeit mutató hitboxok. Online meccsek után azonnal újrajátszhatjuk a meccseket - ez pedig kritikus fontosságú a sokat gyakorló játékosok számára - és a jelenlegi generációban legutóljára csak az Ultimate Marvel vs Capcom 3-ban szerepelt. Adjuk még hozzá azt, hogy a karakterek egytől egyig egyedi, kiegyensúlyozott támadásokkal rendelkeznek - óh, és csak női szereplők közül választhatunk!

Természetesen a Skullgirls nem egy dúsgazdag mecénás végtelenre duzzadt pénztárcájából készült: a fejlesztőknek egy bizonyos határt meg kellett húzniuk a fejlesztés során, hogy valamikor megjelenhessenek, és elkezdődjön a bevétel termelése, amiből később a DLC karakterek elkészülhetnek majd. DLC? Igen: a Skullgirls jelenlegi formája az alap, amire az egész játék jövője épül - jelenleg nyolc teljesen eltérő, roppant egyedi karakterrel jelentkezik. Ez kevésnek hangozhat, de fentebb már említettük, hogy ennyire részletesen megrajzolt karakterekkel még SEHOL nem találkozhattunk korábban - nem lenne fair, ha ezt egy teljes árú játék karakterválasztékával vetnénk össze. Ezen kívül pedig még a történetes mód sztorija is inkább vad őrület, mintsem egy koherens egész (a fejlesztők jelenleg nem is tartják a hivatalos történetnek azt, amit a játékban láthatunk - arra majd később kerítenek sort), és egy-két kritikus funkció is hiányzik belőle (spectator mód, két fősnél nagyobb lobbik, a karakterek támadását mutató mozgáslista) - ezek egy része a közeljövőben, más részük pedig abban az esetben csatlakozik majd a Skullgirls tartalmából, ha elegendő játékos vásárolta meg a játékot ahhoz, hogy a csapat folytathassa munkáját.

Ritkán érdemes azokat a bizonyos nagy szavakat elővenni, de most muszáj: a Skullgirls üzleti bukása a verekedős szcéna legnagyobb szégyene lenne.

Ez a játék ugyanis már most egy hihetetlenül élvezetes, a képernyőről lemászó részletességű, egyedi darab - és egyúttal bizonyíték arra is, hogy nem csak a japánok képesek arra, hogy a zsánerben precíz, kiegyensúlyozott, és részletesen kidolgozott játékokat készítsenek. Sőt, mivel már senki nincs az SNK-n kívül, aki hagyományos, kézzel rajzolt animációkat használ, így több szempontból is hiánypótló darabról beszélhetünk. A Skullgirls jelenleg 1200 MS pontért, illetve 15 dollárért megvásárolható, a jövőben pedig a csapat az ingyenes frissítések (új játékmódok, javítások, balanszírozás, stb) mellett folyamatosan ontja majd magából a DLC karaktereket - ahogy pedig növekszik a karakterfelhozatal, úgy mászhat majd fel szép lassan a játék a teljes árú riválisok mellé. Szórakoztatás és minőség szempontjából azonban már most ott van.

*

Ha eleged van a már sokadik folytatásukat megélő bunyós szériákból, de szeretnél egy komolyan vehető játékba beugrani, gyakorolni és jól szórakozni közben, akkor a Skullgirlsnél jelenleg nincs jobb választás. Gyönyörű hátterei, részletesen animált karakterei, millió elrejtett poénja és komoly jövője miatt a verekedős játékok rajongóinak erősen ajánlom - de vigyázat, erőteljes vizualitása és néhány tartalmi hiányossága könnyen elrettentheti azokat, akik felkészületlenül ugranak bele ebbe a remek kalandba. *

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

9 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
24

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

9 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==