[Teszt] Resident Evil: The Mercenaries 3D

Resident Evil: The Mercenaries 3D

dragCsető Zsolt2011.07.10. 12:00

Tizenöt éves a Resident Evil, az pedig már most látszik, hogy a Capcom minden követ megmozgat annak érdekében, hogy a lehető legtöbb platformon a lehető legtöbb játékost megajándékozza valami aprósággal a jeles évforduló alkalmából. Hogy aztán a Resident Evil: The Mercenaries 3D valójában mennyire is tekinthető ajándéknak, az már vitatható: túlságosan sok meglepetés és újdonság nincsen benne, igaz, így legalább annak tudatában dönthetünk a vásárlás mellett, hogy egészen biztosan nem fogunk zsákbamacskát venni.

Bónusz játékmódokat külön termékként megjelentetni nem szokás, az újrakiadások egyik nagymesterének számító Capcom azonban most ezt sem szégyellte meglépni: szépen lenyisszantottak egy-egy szeletet a sorozat negyedik és ötödik részéből, majd rágyömöszölték azt egy 3DS cartridge-ra. Ha valaki esetleg nem lenne képben: a The Mercenaries nem újdonság, hanem a Resident Evil franchise egyik hagyományos extra játékmódja, amely az évek során meglehetősen nagy népszerűségre tett szert, hiszen bebizonyította, hogy a Resident Evil 4 által megreformált játékmenet a kontextusból kiemelve, lecsupaszítva is kiváló szórakozást tud nyújtani.

A formula tehát korábban már bizonyított: az árkád jellegű, időre menő és pontszerzésre épülő lövöldözés - fura belegondolni, de - napjainkban határozottan egyedi mókának számít, amely legutóbb az ötödik rész utánfutójaként bizonyította, hogy a kétes sallangoktól megszabadulva, a szerkezetet egészen a tartóoszlopokig csupaszítva abszolút minőségi alapokkal találjuk szemben magunkat. Maga az ötlet tehát, hogy legyen egy különálló The Mercenaries játék egyáltalán nem elvetendő - a gond inkább csak az, hogy a Capcom elfelejtett mindehhez kellő mennyiségű újdonságot és tartalmat szolgáltatni.


REVELATIONS DEMÓ

A The Mercenaries 3D cartridge-án egy Resident Evil: Revelations demó is lapul, így jóval a megjelenés előtt bepillantást nyerhetünk a sokak által várt 3DS-es epizódba. A próbaverzió nagyon rövid: mindössze néhány szobát és folyosót, valamint három ellenfelet tartalmaz, az azonban már most leszűrhető, hogy a játék atmoszférája a korábbi epizódokat idézi.

Az utóbb említett probléma következtében a The Mercenaries 3D a harminc megnyitható missziónak nagyjából a felénél elkezd önismétlőbe átmenni: a kevés fajta ellenfél, és főleg a kevés pálya következtében innen legfeljebb a meredeken emelkedő kihívás, valamint a nyolc megnyitható karakter által képviselt nyolc eltérő fegyverarzenál tudja biztosítani a változatosságot. A harminc küldetés ráadásul közel sem sok: két rövidke délután alatt könnyedén teljesíteni lehet az összeset, onnan pedig nem marad más, mint saját pontszámaink feljebb tornászása.

A tesztnek még nincs vége, kattints az oldalválasztóra!

Még szerencse, hogy a kevés tartalom mögött még mindig ott bújkál az a fránya addiktív játékmenet. Pontgyűjtésen alapuló játékról lévén szó, tökéletes teljesítés nincs: mindig lehet jobb eredményt elérni. Ez első sorban az idő kitolásával lehetséges: az órák szétütése, illetve az ellenfelek közelharcban történő eliminálása esetén értékes extra másodpercekkel jutalmaz bennünket a játék, így kellő rutinnal akár negyed óránál tovább is kihúzhatjuk egy-egy pályán - feltéve persze, ha nem falnak fel bennünket élve a Ganado-hordák és az egyéb csúfságok. Az már más kérdés, hogy SS értékelésekkel teli eredménysorunkkal legfeljebb barátaink előtt tudunk csak büszkélkedni - hiába keresünk a játékban bármiféle online ranglistát.

Ha már barátok: a pályákat teljesíthetjük kooperatív felállásban is, az így szerzett pontszámainkat ráadásul külön kezeli a játék, így ez is egy módja a szavatosság kitolásának. A másik a medálok és a skillek gyűjtögetése: előbbi lényegében egy achievement-rendszer, ötven különböző elérendő céllal, utóbbi pedig extra képességeket jelent karaktereink számára. Ezekből összesen harminc különböző van: egyszerre hármat használhatunk belőlük, és sok használattal hatásuk is növelhető, amire szükség is lesz, hiszen az első szinten még csak minimálisan teszik könnyebbé a dolgunkat. A sok apróság megszerzéséhez már komoly játékórák szükségesek - kérdés, hogy nyújtanak-e kellő motivációt a játékosnak.

Az eddigiek alapján megállapítható, hogy a The Mercenaries 3D kis adagokban is élvezhető, és még gyűjtögetnivaló is van benne jócskán. Erről az oldalról nézve egy tökéletes handheld játékról beszélhetünk. Más oldalról szemlélve azonban a The Mercenaries 3D nem több alsóbbrendű szórakozásnál. A 3D jópofa, az intenzív játékmenet és a hátsó gombok erőteljes használata következtében azonban könnyű kiesni az ideális látótérből, így hosszú távon inkább ki fogjuk kapcsolni azt. A látvány a platform képességeihez mérten jónak mondható, ám mégis láttuk már ezt szebb formában, az olykor nevetségesen gyenge animációkról már nem is beszélve. A kezelés pedig ügyesen használja a két képernyő és a touchscreen adottságait, ám a kontroller által biztosított ergonómiát ez sem adhatja vissza.


EGYSZER HASZNÁLATOS

Nagy botrányt keltett a játékban használt mentési megoldás: a The Mercenaries 3D egyetlen mentési fájlt használ, amit semmilyen módon nem lehet törölni. A Capcom ugyan tagad, de minden bizonnyal a használt eladásokat szeretnék visszaszorítani, hiszen a későbbi tulajdonosok így kénytelenek az előző játékosok eredményeivel és megnyitott extráival együtt megvásárolni a játékot.

Hogy kiknek szól akkor a The Mercenaries 3D? A válasz nagyon egyszerű: azoknak, akik még sosem találkoztak a játékmóddal. Nekik kifejezetten ajánlott az ismerkedés: a 3DS-es kivetülés minden tekintetben alkalmas erre, és a vékonyka tartalom ellenére élvezetes és addiktív szórakozást nyújthat a forró nyári hetekre.

A Resident Evil: The Mercenaries 3D a rajongók számára túlságosan sok újdonságot nem fog nyújtani, hiszen egy valamelyest kibővített bónusz játékmód még közel sem nevezhető teljes értékű játéknak, az új belépők azonban tehetnek vele egy próbát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

9 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

9 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

9 órája
30

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

14 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

17 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==