[Teszt] Pokémon Black & White

Pokémon Black & White

dragCsető Zsolt2011.03.19. 15:30

Eljön a nagy nap: kalandra indulsz három szörny egyikével, hogy edzőket, ellenségeket és végül az Elit Négyest legyőzve mesterré válj, barátokat és hű társakat szerezve. A Pokémon játékok alapkoncepciója immáron tizenöt éve változatlan és működőképes: a Game Freak csapata a sokadik szoftverduót húzza már rá sikeresen ugyanarra a formulára, a legújabb Zsebszörny-adag, a Black & White páros ráadásul a leginkább újszerű élmény a Nintendo megasikerének első felbukkanása óta.

A Black & White bátran odébbsöpri az évek során felgyűlt masszív palettát: az új epizódok több, mint 150 vadonatúj szörnyet tartalmaznak, mindez pedig épp elegendő ahhoz, hogy a cselekmény változatlan alappillérjeit friss élmények kössék össze. El lehet felejteni a korai Rattata- és Pidgey-özönt, mint ahogy a barlangok sem Zubatekkel fognak minket terrorizálni ezúttal: tudatlanságunk, kíváncsiságunk és az ismeretlen világ rég nem látott lendülettel fognak végighajtani bennünket a szokás szerint soktízórás kalandon, melynek végén a többszáz régi kedvenc is megnyílik előttünk. Ez utóbbinak duplán fogunk örülni: tény, hogy az új szörnyek alaposan felfrissítik a játékot, ám nagy részük messze nincs annyira szerethető, emlékezetes és jól kinéző, mint a már jól ismert Pokémonok. Valamit valamiért.

A kinézetet ne a tényleges grafikai részletességre tessék érteni: a Black & White a legkomolyabb grafikai előrelépés a sorozat történetében. Az ilyen szempontból már csúnyán megöregedett elődök miatt az új Pokémon még így sem rakható oda a látvány tekintetében a DS kínálat elitjébe, de tény, hogy a néhol alkalmazott újszerű kameraállások, a több 3D elem, valamint a jobban és részletesebben animált harcok következtében az új duó határozottan kellemesebb a szemnek, mint a korábbi epizódok. Az audiovizuális szféra másik féltekéjéről nagyjából ugyanez mondható el: az elődök sokszor már idegesítően elavult hangjai szerencsére előreléptek egy kategóriával, mint ahogy a szokás szerint fülbeszámó dallamok is kellemesebben szólnak, de itt is jócskán volt honnan előrelépni.

A váz alatt megbúvó, és itt-ott már kellemetlenül csikorgó szerkezet is kellemes modernizáláson esett túl: a Black & White ügyesen áramvonalasított kaland, amiért méretes ováció jár a játék tartalmát szem előtt tartva. Gyorsabbá vált például a harc, eltűnt néhány sokadlagos apróság (például a bogyóültetgetés), és egy épületbe került a Pokémon Center és a Poké Mart is, ahova ráadásul most már ritkábban kell visszamászkálnunk, az összekötőutakon ugyanis gyakran találunk egy-egy olyan karaktert, amely meggyógyítja sebesült pajtásainkat. Külön öröm, hogy a kényelmi funkciók azok számára is bővültek, akik az egyjátékos élmény mellett a közösségi szórakozást sem vetik meg: az alsó képernyőre helyezett C-Gear funckiónak köszönhetően immáron bárhonnan harcolhatunk és cserélgethetünk.

Mint szerepjáték mindig is remekül szuperált a Pokémon - nem véletlen, hogy a gyermekded történet ellenére az idősebb korosztályt is könyörtelenül a képernyőhöz láncolja. A világjárásunk felett átívelő szál ráadásul a megszokottnál komolyabb lett ezúttal, az új ellenséges csapat, a Team Plasma ugyanis morális kérdéseket feszeget - az előadásmód persze még mindig inkább a fiatalabb korosztálynak szól, de örömteli, hogy ezúttal az idősebbekre is gondolt valamelyest a Game Freak. A fejlesztési rendszert tekintve is javultak a játék RPG-erényei: szörnyeink ugyan továbbra is négy slotból gazdálkodhatnak a képességeket tekintve, ám a bárhányszor felhasználható Technical Machine-eknek köszönhetően jobban ösztönözve vagyunk a kísérletezésre. A harcok balanszírozása is javult: ha alacsonyabb színtű szörnnyel győzedelmeskedünk, akkor több EXP a jutalmunk, ellenkező esetben pedig kevesebb tapasztalattal gazdagodik Pokémonunk, amivel remek gátat szabtak a fejlesztők a túltápolásnak.

Hiába hat még mindig túlságosan is ismerősnek a Black & White alapformulája, és hiába nőnek nehezebben a szívünkhöz a vadonatúj szörnyek, az új Pokémon így is fantasztikus játék: több tucat, több száz órás definitív handheld játékélmény, amely szebb, kényelmesebb és áramvonalasabb, mint eddig bármikor.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 órája
15

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

6 órája
6

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

9 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==