[Próbakör] Assassin's Creed Brotherhood PC

Assassin's Creed Brotherhood PC

mcmackoGéczy Attila2011.02.22. 18:00

Az Assassin's Creed széria nem csak a konzolos játékosok számára jelenti az utóbbi évek egyik legkiemelkedőbb játékélményét. A PC-s közönség is korrekt átiratok segítségével terelgethette a bérgyilkos vérvonal hőseit. Nem is olyan régen még nagy izgalomnak adott okot, hogy a Brotherhood epizód végül átköltözik-e a személyi számítógépekre, szerencsére végül a várva-várt portolás nem maradt el, csak késett egy kicsikét. Egy jó hónappal a megjelenés előtt volt szerencsénk kipróbálni a PC-s változatot, és ha már futottunk vele egy próbakört, meg is néztük, hogy milyen technikai finomhangolásokon esett át Ezio második kalandja.

Mielőtt belevágunk, lássuk mi maradt változatlan. A játék magja gyakorlatilag ugyanaz, mint a konzolos verziók esetében. Ugyanazt a történetet játszhatjuk végig, a multi ugyanúgy helyet kapott a korongon, mint konzolokon (preview verzió révén nem tudtuk a hálózati kódot kipróbálni) és a letölthető tartalmak is alapból elérhetőek lesznek a bolti verzióban. Az irányítás a korábbi pécés epizódokon felnőtt játékosok számára ismerős lesz, de akik a konzolos tapasztalatok után épp most váltanak a PC-re, azoknak ajánlott az USB foglalatot megkínálni egy jobbfajta kontrollerrel. Az Assassin's Creed főszereplőinek mozgáskultúrája, az irányítás dinamikája ugyanis sokkal kevésbé jön át az egér-billentyű kombinációval, mintha precíz analóg karokkal játszanánk.

Az előzetes nyilatkozatokból feltűnhetett, hogy nagy hangsúlyt fognak fektetni a technológiai finomhangolásokra. Amit általánosságban kell tudni a Brotherhood átiratról: roppant részletesen skálázható játékról van szó, a beállításokat - ahogy az el is várható - több szinten tudjuk változtatni. Az univerzalitás és a jelentős fejlesztői optimalizálás ára az lett, hogy a DX10-DX11-es effekteket ezúttal sem szerepeltetik - a Brotherhood készítői inkább a DX9-ben rejlő lehetőségeket próbálták kihasználni.

Eziót ezen opciók állítgatása közben körbefuttattuk Monteriggioni tetőrteraszain és bástyáin. Az itt készített képek segítségével próbáljuk meg bemutatni, hogy adott grafikai fokozatokhoz milyen látvány várja majd a pécés közönséget.

Figyelem, az előzetesnek koránt sincs vége! A következő oldalon a PC verzió technikai oldalát elemezzük.

Megjegyzés: az Assassin's Creed látványvilágának, hangulatának jelentős részét képezi a folyamatosan változó felhőzet, és a felhőpamacsok által okozott árnyékok, valamint a változások a bevilágításban. Ezt az effektet nem kapcsoltuk le, mert úgy éreztük, ez is a részét képezi annak az összhatásnak, ami az Assassin's Creedre jellemző.

A PC-s fejlesztők külön büszkék voltak az árnyékok felturbózására. Az ötféle beállítás közül mi a legmagasabbat, a közepeset és a leggyengébbet vettük górcső alá. Látszik, hogy a minőség növelésével a lágy árnyékok élei egyre kontúrosabbak, egyre definiáltabbak lesznek. Megszűnik az a szőrös hatás, ami a konzolos verziókat is jellemezte. Természetesen legalacsonyabb állásban sem csúnya a végeredmény.

A következő nézőpontnál megfigyelhetjük, hogy bizonyos távoli árnyékok alapbeállításban teljesen eltűnnek (a baloldali torony oldalán látható pacákról beszélünk), míg mások csak halvány foltként terpeszkednek az épületek oldalán. Középállásban a távoli árnyékok kontúrvonalai megjelennek, míg a legfelsőbb minőségi szinten az egészen távoli árnyak is szép éleket kapnak, hogy Ezio árny-vetületéről ne is beszéljünk.

A karaktereket - illetve azok részletességét - szintén ötös skálán állítgathatjuk. Ennek prezentálására megkerestük a városka kapujában tébláboló lovászt. A legmagasabb és a közepes szintű mutatók esetében a figurák modelljein alig láthatunk különbséget. Legalacsonyabb szinten viszont az emberünk arcán már látni a fafaragó mesterek baltával otthagyott kéznyomait. A gülüszem-effektus nem csak az átvezetők szereplőin, hanem az utca emberén is megjelenik, ami hosszabb távon azért zavarhatja a szépérzékünket.

A textúrákat három állásban lehet változtatni. A legalacsonyabb minőség a járdakövezet élességénél (homályosságán) érhető leginkább tetten. A kőből készült korlát tetején, és a kövek illesztésénél is látszik némi mosottság. A közepes és a legmagasabb szint között szinte észrevehetetlen itt a változás. Érdekes, hogy a Ezio kosztümén is szebb a motívumok körvonala, ha a legalsó állásból feljebb kapcsolunk.

A változásokat talán jobban le lehet követni egy más jellegű helyszínen. A textúra minőségének állításával a fák és növények folyamatosan változnak, de csak minimális eltérést figyelhetünk meg. A bástyafolyosó járdakövezete azonban a távolság növekedésével élesebb marad, ha a legfelső állásba kattintjuk a textúrákat. Minimális a változás, éppen az érzékelhetőség határán.

A környezet minőségének beállítását már hatfokozatos csúszkán tudjuk elintézni. Három beállítást használtunk most is (1-3-6). A tájképre pillantva szinte ismét azt mondhatjuk, hogy minimális a különbség a csúszka-állások között. Magasabb szintre kapcsolva megjelenik itt-ott egy új bokor (ld. a képernyő jobb alsó sarkán, a radartól balra található sziklák tövében), de ember legyen a talpán, aki játék közben ezeket a változásokat kiszúrja, érzékeli.

Ezio villájának a tetejéről azért már többet láthatunk, ha a környezet módosulását figyeljük. Az udvaron tanyázó harci ring korlátja finomabb geometriát kap nagyobb állásban, később messzebbi tereptárgyak is láthatóak lesznek. (Ilyen az épületen található lámpa, vagy a ringnél lévő rúd.) A tető cserépszerkezete is átvált egyszerű textúráról 3D-s felületre egy nagyobb távolságon belül, valamint a különböző egyéb elemek (ablakok, kémények, kiszögellések) is részletesebbé válnak ezen adott sugár belső részén maradva.

Az élmosást a kikapcsolt állapot mellett négyszeres, illetve nyolcszoros állásba pöccintettük. Igen impresszív 8x-os MSAA mellett játszani a Brotherhoodot 1080p-s felbontásban. A sebességveszteségről nem merünk túl messzire menő következtetéseket levonni (előzetes verzióról lévén szó), mindenesetre néhol az volt az érzésünk, hogy az árnyékok jobban visszarántják a másodpercenként képernyőre pakolt képkockákat, mint az intenzív élmosás.

Kíváncsiak voltunk hogyan fest Monteriggioni, ha teljesen letekerünk mindent a grafikai beállításoknál, de nem hagytuk ki azt a ziccert sem, hogy miként néz ki a város, ha az összes lehetőséget csutkára toljuk.

A látvány több, mint megkapó maximális részletesség mellett, de azért a leggyengébb fokozaton sem kell a Brotherhoodnak szégyenkeznie. Az Anvil motor ma már nem üt akkorát, mint pár éve (pláne akkor nem, ha a legújabb grafikai nagyágyúkhoz akarjuk hasonlítani), de a művészeti design, a sok-sok apró részlet és az ízléses összhatás vastagon a látványos kategóriába pofozza a játékot, PC platformon is.

A fentebb található képeket ide kattintva tudod letölteni egy csomagban!

  • Ezio pécés diadalmenetén nem esett csorba. A próbakör után bátran állítjuk, hogy a Brotherhood nagyon korrekt átirat lesz, amely igyekszik a PC tulajok vágyait, és összeállításából fakadóan különböző gépparkját ilyen vagy olyan módon kielégíteni. A játék hangulata továbbra is verhetetlen, a sorozat számítógépen játszó rajongói számára pedig a fentiek után reméljük nem is kell tovább magyaráznunk a fejlesztők bizonyítványát.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

9 órája
3

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

18 órája
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

20 órája
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

1 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

2 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

4 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

5 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

6 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

7 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

8 napja
13

Heti megjelenések

9 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

2024.04.20.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==