[Riport] Sine Mora: Suda51 és a magyarok

Sine Mora: Suda51 és a magyarok

mcmackoGéczy Attila2010.08.19. 01:50

Ma este nem mindennapi közreműködésről szerezhettünk tudomást. Ott voltunk a Digital Reality által szervezett sajtótájékoztatón, ahol a meglepetés erejével jelentették be a Suda Goichivel (Grasshopper Manufacture) közösen készített Sine Mora-t.

A bejelentés több okból kifolyólag is parádésnak számít. Egyrészt azért, mert ilyen közreműködésre a hazai játékfejlesztés történetében még nem volt példa, másrészt azért, mert Suda-San személyes közreműködése már önmagában is hihetetlenül, sőt mámorítóan hangzik egy hazai project emlegetésénél.

A Sine Mora egy klasszikus shoot 'em up, azaz oldalra scrollozós lövöldözős játék lesz, melyet XBLA és PSN platformokon kívánnak forgalmazni. A Digital Reality a játékmechanikát, a pályákat és a naprakész motort fogja szolgáltatni, Suda51-ék pedig a művészeti designért (tehát a látványstílusért és a muzsikáért) lesznek felelősek a koprodukcióban.

"Mit tennél ha tudnád, mennyi időd van hátra?" Ez az alapmotívum, amely nem csak a narrációt vezeti majd kézen fogva, hanem a játékmenetet is - tudtuk meg Theodore Reikertől, a project szülőatyjától. Konkrét részleteket sajnos nem ismerhettünk meg a mechanikával kapcsolatban, de az kiderült, hogy az időmanipulálás lesz az a játék központi eleme.

A jelenlegi állás szerint lapunk jeles munkatársa, Nagy-Szakáll Ferenc (AKA Vega) lesz a játék pályatervezője. Szurkolunk nektek srácok!

A Sine Mora (szabadfordításban "Késedelem Nélkül") valamikor 2011 harmadik negyedévében fog megjelenni a már említett platformokon, világszerte.

A következő oldalra kattintva a Suda51-el készített interjúnkat olvashatjátok!

Suda Goichi teljesen hétköznapi figura. Rendben, ez kicsit túlzás, révén ékkövekkel kirakott telefon lóg a nyakában és a csattogó ezüst-arany veretes csizmája is kellően figyelemfelkeltő. Mindezek mellett kedves, laza, jópofa és barátságos srác, aki nem hordoz sztárallűröket, és ha arról van szó, megtorpan, hogy maga elé tessékeljen ajtón átkelés előtt. A Digital Reality és Grashopper közreműködés révén volt szerencsénk beszélgetni szemtől-szemben a Mesterrel.

*Gamer365*: Az első és legfontosabb kérdésünk: milyen célközönségnek szánják a Sine Morát?

Suda51: A játékot alapvetően amerikai és európai piacra szánjuk, nem egy szűk célközönségnek. Igyekszünk minél több embert megszólítani a Sine Morával.

*G365*: Minden eddigi játékán megfigyelhető a Suda-hatás. Ez a Sine Mora esetében is érzékelhető-észlelhető lesz?

Suda51: Hú! Nem is tudom, hogy beszélhetünk-e egyáltalán ilyen hatásról... Theodore-nak (Theodore Reiker - a szerk.) nagyon kiforrott elképzelése van a játék világáról, mechanizmusáról, de a művészeti és zenei oldalról kellően hozzá tesszük majd a magunkét. Szinte mondanom sem kell, hogy a muzsikát Akira Yamaoka fogja szolgáltatni.

Ezen szemszögből vizsgálva a kérdést a terméken a mi hatásunk is tükröződni fog a játékon, de semmiképpen sem szeretnénk megzavarni Theo világát és vízióit.

*G365*: A bemutatón erőteljes sztorivonalról számoltak be. Hogyan lehet összeegyeztetni a relatíve egyszerű shoot 'em up mechanikát a mély történetmeséléssel?

Suda51: Amikor először hallottam a játékról Theodore-tól, a koncepció nagyon megindított. Elmondta, hogy szeretne egy olyan játékot készíteni, mint az Out of this World. (Mifelénk ez a játék Another World néven lett híres. - a szerk.) Úgy gondolom, hogy ez a párhuzam is bizonyítja: jó sztorihoz nem feltétlen kellenek kimondott szavak. Elég különböző szituációkat és vizuális megoldásokat bemutatni a játékosnak. Remek lehetőség áll előttünk, hogy stíluson belül a narratívát látványra, érzésekre és érzelmekre alapozzuk.

*G365*: A magyar játékfejlesztésről mit tud, mennyire ismeri a magyarok eddigi munkásságát a videojátékos szcénában?

Suda51: Nagy rajongója vagyok az Ecco the Dolphin játéknak, annak idején játszottam, sőt végig is játszottam. Éppen tegnap hallottam, hogy itt a Digital Realitynél is dolgozik egy úr, aki annak idején az Ecco-n munkálkodott. Nagyon meglepődtem a tényen, és ha ezt tudtam volna előre, akkor elhozom otthonról a játék dobozát, hogy autogrammot kérjek. (Vicces, hogy mi is készültünk Killer7 és No More Heroes borítókkal. - a szerk.)

*G365*: A retro divatos fogalom a videojátékok kontextusában is. A Sine Mora a régi iskolák stílusát viszi tovább, vagy újat mutat majd a zsáneren belül?

Suda51: A shoot 'em up műfajánál és annak eredetéből kifolyólag a retro alapokra építjük a játékot, de a játékmenetben Theo időmanipulálós ötletei igen jelentős designbeli újításokat fognak bevezetni. Fogyasztható, friss és nem utolsósorban mainstream stílus felé vesszük majd az irányt.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

11 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
49

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

7 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

8 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==