[Teszt] Transformers: War for Cybertron

Transformers: War for Cybertron

mcmackoGéczy Attila2010.06.25. 18:30

Számoljuk össze, hány Transformers játék jelent meg az utóbbi időben, amely minőségében és kidolgozottságában felért a kultikus franchise nevéhez! Ahogy figyelem, mindenki csak halkan hümmög magában; a Bourne adaptációval hírnevet szerző High Moon Studios viszont azt a feladatot vállalta magára, hogy megtörje ezt a kínos csendet. A Transformers: War For Cybertron végre egy kifejezetten kellemes licenszjáték, sőt mi több, büszkén vállalható referenciamunka lett.

Az eredeti történetet mindenki ismeri... de nem a War For Cybertronét. A Transformers mesék és képregények rövid visszaemlékezései után végre magunk is átélhetjük a robotok polgárháborújának kirobbanását, a két fél (Álcák és Autobotok) küzdelmének eszkalálódását. Sok kérdésre hivatalosan is választ kapunk, valamint olyan részleteket tudunk meg a saga kezdetéről, amiről eddig máshol nem is hallhattunk.

A bonyodalom a velejéig romlott álcavezér Megatron körül forog, akit megbabonáznak a Dark Energon nevezetű misztikus erőről szóló históriák. Akié a matéria, azé a hatalom - tartja az ősi hagyomány - Megatront pedig nem zavarja az sem, ha az egész bolygót a pusztulás szélére sodorja a saját érdekében.

Valahol itt kapjuk kézhez az irányítást a szóló kampány elején. Két szálat kezdhetünk a játékban - értelemszerűen az Álcákét és az Autobotokét - de az időegyenesben nagyot ugrunk, ha a jókkal rajtolunk el. Mindenképp érdemes tehát Megatronékat választani, ha következetesen akarjuk élvezni az egyébként fölöttébb szórakoztató cselekményt.

A War For Cybertron a külső nézetes akciójátékok ruháját húzta magára, de a külső alatt néhány friss ötletet is sikerült begépészkedni a fogaskerekek közé. Az egyik legnagyobb ziccer a figurák átalakulásának a lehetősége. Minden játszható hős át tud alakulni autó (kamion-tank), vagy repülő jellegű járművé. A szabvány fedezék nélküli csetepatékat általában járműves részek kötik össze - kár, hogy a repülős küldetések aránya csekély a többihez képest. Egyszerre kétféle fegyvert hordhatunk magunknál gyalogosan, melyek a klasszikus videojáték kelléktárból lettek előhalászva. A töltényeket ládákból pótolhatjuk, és adott pontokon a játék előzékenyen helyez el számunkra pár szituációhoz illő mordályt a terepen. Megesik, hogy a lőszerrel csínján kell bánni; általános a ládakeresgetés és a pótpuska keresgélése a placcokon, nem mindig vagyunk gazdagon eleresztve skulókkal. Ez taktikai megfontolás lehetett a fejlesztők részéről, ami egyrészt dinamikus pörgést ad a lövöldözésnek, másrészt ösztönöz az átalakulási forma harc közbeni használatára, ahol a harmadik típusú, járműre szerelt fegyvereké lehet a főszerep.

A pályák jellege és a történet szerint alakuló küldetések mechanikája nagyon változatosra sikeredett, így a szimpla lövöldözést és egyszerűcske teremharcokat sikerült izgalmassá, sőt megnyerővé tenni. A repülős légicsatáktól kezdve az űrsétákon át a városostromig sokféle szituációt megjárunk, a fő felvonásokat pedig ellenőrzőpontok osztják fel. A játék egyik számomra legfájóbb pontja pont a küldetések porcióival volt kapcsolatos. A szinteket gyakran elhúzzák időben, azaz a pályák átlépik azt a kellemes egy órás időküszöböt, amit egy küldetésre komfortosnak érez az ember. Ez lehet csak nálam jelent problémát, de nem egyszer éreztem úgy, hogy a küldetéseket nyugodtan kettékaphatták volna az áramvonalasabb tagoltság érdekében.

Szerencsére más gond nem is nagyon van a játékmenettel, sőt, jöjjön egy újabb meglepetés: a Transformers tele van főnökharcokkal! Még egy erényt pipálhatunk ki tehát, ami manapság már nem túl divatos a kommersz akciójátékok világában. A puffogtatást perkek és az elhullott robotokból összehalászható energon gyűjtögetés is megvariálja, de ezek messze nem hordoznak akkora mélységet, hogy ettől legyen emlékezetes a kontrollerrel kézben eltöltött idő.

A látványban sem kell csalódnunk - nagyon erős teljesítményt nyújt az U3 motor aktuális változata. A fémes felületek, hatalmas csarnokok és gigászi gépezetek megtöltik élettel a rideg, néhol száraz világot. A bevilágítás színes és pompázatos, a légtérben apró szemcsék úszkálnak, a karakterek pedig tökéletesen illeszkednek a díszletek kompozíciójába. A művészeti tervező is értette a dolgát - a figurák átmenetet képeznek a nyolcvanas évek klasszikus ábrázolása és a modern szelvényezett robotok futurisztikus prezentációja között. Ha láttál valaha TR képregényt, akkor a szereplők arca szinte egyből be fog ugrani - a testük viszont a jellegzetes izgő-mozgó darabokból épül fel, mint a mozis feldolgozásokban. Az animáció egyébként közel hibátlan, a dinamikus in-game átvezetőktől kezdve a harc hevében bekapcsolt átalakulásokig.

Amennyire hű a rajongókhoz a látvány, úgy brillírozik a hangok oldaláról is a War For Cybertron. Peter Cullen szinkronszínész már alap arc, ha Optimus megszemélyesítése kerül szóba, de a többiek is hozzák a klasszikus szerepeket. Ha hallottál már Transformers mesefilmet szinkronizálva, akkor tudod, hogy miről beszélek. Ha nem, akkor pedig legyél biztos abban, hogy a képregényekben is megszokott teátrális dumákat úgy adják elő a színészek, ahogyan az ember régen, a füzetecskék lapozgatása közben is elképzelte. Üstökös vérbeli patkány, Optimusz az igazságos és joviális harcos, aki felismeri a rá nehezedő teher fontosságát, Megatron a hideg és kegyetlen uralkodó, aki nem fél leugatni a saját embereit sem. Meglepő, hogy mennyire jópofán kommunikálnak egymással a karakterek, és hogy milyen óriási csattanókat engednek el a legnagyobb csaták hevében is.

Robotjaink nem csak kommunikátoron keresztül tartják egymással a kapcsolatot, a küldetéseknek mindig trióban vágunk neki. Az AI sajnos csak kvázi kísérő szerepet tölt be, de két társunk legalább segít a hangulatot színesíteni a jelenlétükkel. Még ütősebb élménnyel szolgál, ha hármas kooperatív módban játszunk, a barátainkkal karöltve.

A játék nem áll le a single-kampány többjátékosításánál, ugyanis további multiplayer módokat is találunk a lemezen. Az Escalation a jól bevált horda szabályok szerint játszatja magát. A szokásos DM és TDM összecsapások mellé pedig négy másik opciót is választhatunk, ha online szeretnénk a barátaink galvanizált valagának odapörkölni. A CTF, Assault és Conquest módoknak itt is találunk helyi megfelelőt, és a karaktereinket is magunk szerkeszthetjük (sajnos nem túl mély opciós lehetőségekkel) a netes háborúkhoz. A kasztokat és a szintlépést már-már alapnak tekinthetjük a kompetitív játékoknál; az ambiciózus harcosokat bizonyára hosszú-hosszú időre le fogja kötni a multi szekció.

Bátran kijelenthetjük, hogy ebben a generációban ilyen remek Transformers játékot még senki nem tett le az asztalra. A sorozat kedvelőinek egyenesen álomszerű lesz az alázat és a lelkesedés, ahogyan a készítők hozzányúltak a mítoszhoz. A licensz nélkül nyilván nem volna ilyen izgalmas és erős cím a War For Cybertron, de itt pont ez adja a móka sava-borsát.

A nyár és a limonádészezon egyik sikercíme lehet a program. Ha a cikk elolvasása és a képek átnyálazása után erős késztetést éreztél arra, hogy leporold a padláson pihengető robotgyűjteményed, akkor azt hiszem nem kérdés a cybertroni túra befizetése az Activision utazási irodájánál.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11