Az ígéretes fejlesztésként indult Alone in the Dark a sok késés miatt szépen lassan a feledésbe merült, a most kitudódott új részletek, valamint a gameplay jelenetekben úszkáló friss trailer felbukkanásával azonban ismét felcsillanhat a remény a játékot várók számára.
Az Alone in the Dark-ról a játék producere, Nour Polloni árult el új részleteket nemrégiben egy, a Eurogamer-nek adott interjújában. Lássuk a fontosabb tudnivalókat.
Elsőként nem árt tisztázni a csúszással kapcsolatos legújabb pletykákat: a hivatalos állás szerint az ötödik rész májusban fog megjelenni Xbox 360, PC, PlayStation 2 és Wii platformokra, majd nem sokkal később PlayStation 3-ra is. A fejlesztés per pillanat a béta fázisban tart: maga a játék már most végigjátszható, némi finomhangolás van már csak hátra a különféle effektek, az irányítás, a mesterséges intelligencia, az animáció valamint az átvezetők terén.
Az már korábban is elhangzott, hogy epizódokra szabdalt tartalomra kell számítani, ennek konkrétumait azonban eddig még nem tudtuk. Polloni most erről is beszélt: a korongon eredetileg 8 részt találunk majd, amelyek 10-15 órányi szórakozást nyújtanak, a megjelenés után pedig további epizódokkal bővül majd a történet.
"A fő inspirációt a manapság futó, szerializált tévés drámák, mint például a 24, a Lost vagy a Prison Break adták. A fejlesztés korai szakaszában teljesen függői lettünk ezeknek a sorozatoknak. Elemeztük, hogy mi teszi őket annyira jóvá - a dinamizmus, a karakterek személyiségének fejlődése, a cselekmény és a cliffhanger-ek - majd átültettük őket a játékba. Az Alone in the Dark egy epizódját végigjátszani olyan, mint megnézni egy 24 részt, önmagában, illetve a játék egy részeként is élvezhető, és tudod, hogy ha csak egy órád van játszani, akkor is teljes élményt fogsz kapni."
Érkezett egy új trailer is az ötödik részről (lentebb tekinthetitek meg), amely két percnyi gameplay ízelítőt nyújt a játékból. A videó középpontjában az interaktivitás áll, ami a játék legfontosabb eleme, és a producer szerint olyan mértékű lesz, amekkorát sehol máshol sem láthattunk még. Minden mozdítható és használható, a környezet reagál a különféle hatásokra, mindezt pedig különféle fejtörőkhöz is fel kell majd használnunk.
Polloni állítása szerint a sok késés hátterében egész egyszerűen az áll, hogy nem akarták elsietni a dolgokat, és csak akkor akarják kiadni a játékot, amikor ténylegesen kész van. Megvan még tehát az esély arra, hogy végül tényleg valami újszerű, és egyben jó sül ki az Alone in the Dark-ból - májusban kiderül, hogy mit sikerült összehoznia az Eden Studios csapatának. Illetve szerencsés esetben még korábban, a tervek között szerepel ugyanis egy Xbox Live-ról elérhető demó is...