A héten újabb részletek láttak napvilágot a következő generációval kapcsolatban, az információk között pedig nagy visszhangot kapott a visszafelé kompatibilitás mindkét gyártónál. Különösen a PlayStation 5 került a rajongók kereszttüzébe, amikor Mark Cerny prezentációjában a 100 legnépszerűbb PS4 játékot hozta fel példaként, ez alapján pedig a legtöbben úgy gondolták, hogy csak ezek egy része lesz kompatibilis az indulás napján. A PlayStation Blog [US] másnap igyekezett eloszlatni a tévhitet:
“Úgy gondoljuk, hogy a több mint 4.000+ PS4 cím jelentős része rögtön játszható lesz PS5-ön. A visszafelé kompatibilis címek kihasználják majd a hardver képességeit, aminek köszönhetően magasabb és stabilabb képkocka számot és potenciális magasabb felbontást is elérhetnek. Jelenleg minden játékot egyenként vizsgálunk meg, hogy a felmerülő hibákat korrigálni tudjuk és visszajelzéseket adjunk az eredeti fejlesztőknek.”
Ezzel szemben a Microsoft eredeti üzenete az volt, hogy az Xbox Series X minden egyes Xbox One címmel kompatibilis lesz az első naptól és természetesen a programba bekerült Xbox 360 és eredeti Xbox játékokat is képes majd futtatni. Úgy látszik pár nappal később ők is korrigálták az álláspontjukat a hivatalos Twitter csatornájukon:
“A mai napig közel 100.000 órát töltöttünk a kedvenc Xbox One játékaink, valamint a kompatibilis Xbox 360 és OG Xbox játékok tesztelésével Series X-en. Bár továbbra is az átvizsgálás folyamatában vagyunk, úgy gondoljuk hogy több ezer ezek közül a játékok közül már induláskor játszható lesz.”
A két üzenet tehát pontról pontra megegyezik, a kommunikáció volt csupán eltérő. A probléma az, hogy a korrekciókat mindig kevesebben olvassák, mint a botrányt kiváltó szalagcímeket.