Az izgalom a tetőfokára hág, a PAX East-en a Larian Studios végre lerántotta a leplet a Baldur's Gate 3-ról, amelyből eddig mindössze egy brutális CGI trailert láthattunk, most azonban az intrót követően bő egyórányi játékmenetet is kaptunk. A stream február 27-én este 9-kor volt látható, de már előtte kiszivárgott néhány mesés screenshot:
Ezekből kiderült, hogy ahogy a suszter jó esetben marad a kaptafánál, úgy a Larian a körökre osztott harcoknál, a DOS2-höz képest pedig komoly technikai fejlődést is sugallnak a képek.
Az élő demó során a csapatot vezető Swen Vinckének nem csak a pre-alpha verzió technikai gondjaival, hanem saját balszerencséjével is meggyűlt a baja, de lelkesedése mellett az is jól látszik, hogy a bámulatosan festő játék erősen épít a DOS-os alapokra (sokak szerint túlságosan is).
A D&D szabálykönyv 5. kiadása révén sok új bevethető trükköt tartogatnak a helyszínek vertikalitását és a terepviszonyokat is alaposan kihasználó összecsapások, de érdekes megoldás a csatákon kÍvül például lopakodás és csapdaelkerülés során is jól hasznosítható körökre osztott mechanika.
A Baldur's Gate 3 az előző rész után száz évvel játszódik, a világról és a karakterekről azonban egyelőre viszonylag keveset tudunk, így még közel sem eldöntött kérdés, mennyire "baldurszgétes" a Larian-féle folytatás. Egyelőre PC-re és Stadiára lett bejelentve, megjelenési dátumot pedig még nem kapott, de az biztos, hogy még idén játszhatunk az Early Access verziójával.
Aki szeretné, itt visszanézheti a tegnap esti teljes streamet: