2020 végén jön a PS5
Eddig 85 hozzászólás
ne5h
2019. október 08.
kedd 13:30


A Sony végre hivatalosan is lerántotta a leplet a kövektező generációs PlayStation néhány fontosabb részletéről.

A konzol, ami... dobpergés... a PlayStation 5 nevet kapta 2020 végén, az ünnepi szezonban jelenik meg, tehát leghamarab novemberben számíthatunk az érkezésére.

A névadási tradíció folytatása mellett az új konzol kap néhány csodás újdonságot is. Mint például a GPU által biztosított ray tracing, illetve a fizikai meghajtó 4K-s Blu-ray lejátszási képessége. Az új konzol újragondolt kontrollert is kap, a DualShock 5 a rumble technológiát a haptic feedback rendszerre cseréli, mellyel még részletesebb visszajelzést adhat nekünk a kontroller, így más érzés lesz egy szimulátorban a szalagkorlátnak csapódni, mint egy sportjátékban ütközni.

Ezen túl az adaptív ravaszok megjeleénes is üdvözlendő, melyek segítségével a fejlesztők egyedileg határozhatják meg, mekkora ellenállása legyen a ravaszoknak, ezáltal még életszerűbb lesz egy íj megfeszítése vagy egy jármű sebességének növelése.

A fenti információkon túl a konzol kinézetét egyelőre jótékony homály fedi, ennek bemutatására még várnunk kell.

Összesen: 85 [1-50]
1 | 2
[51] Dude
okt 10., csütörtök 12:48 #85
Válasz reptai (#84) üzenetére
Meglássuk. Anno 360 is kvázi az utolsó pillanatban kapott nagyobb RAM-ot. De nyilván igazad van. Már csak csiszolgatás folyik valszeg.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[8] reptai
okt 10., csütörtök 11:43 #84
Válasz Dude (#79) üzenetére
Senkinek sincs vegleges hardware-e, ettol fuggetlenul ebben a fazisban mar naiv lenne komolyabb pozitiv valtozasokban remenykedni. Nem mintha feltetlenul szukseg lenne ra
[28] lacapaca
okt 10., csütörtök 9:36 #83
Számomra most semmilyen szinten nem izgalmas ez a gen. váltás. A cross-gen gépek miatt nem érzem égetõnek, meg a visszafele kompatibilitás miatt inkább érzem egyfajta hardver revíziónak. Csak ide húznak egy vonalat, hogy oké, mostantól ez lesz az új generáció.
Az már sokkal jobban érdekel, hogy a monetizációra ez milyen hatással lesz, mert ugye már a bõven 30ezer ft. feletti játékáraknál (is) járunk, mikrotranzakciókkal megtámogatva. Ugyanakkor másik oldalról meg ott vannak az elõfizetési rendszerek is, a "hülyének is megéri" áraival.
Meg arra is kíváncsi vagyok, hogy az EA, vagy pl. az Ubisoft képes lesz-e magát abból a posványból kirángatni, amibe elég szépen belesüllyedtek. De olyan eget verõen nagy változást nem várok a következõ gen.tõl.
Hmmm...Bugattit sem azért vesz az ember, hogy azon morfondírozgasson, hogy egy Trabant jobban megérné-e. 4 Velorex után meg amúgy is jár.
[18] helihobby
okt 10., csütörtök 8:49 #82
Válasz Cell (#75) üzenetére
Én pont a PC-s téma miatt gondolom, hogy nem lesz olyan nagy gond a vissza butítás. Persze szigorúan csak addig a pontig míg képes a gyengébb hardver egy alacsonyabb felbontásban és minőségben leközölni ugyan azt a játékot. (tehát a hardver korlátain belül) Miért gondolom ezt? Mert, ha eleve úgy van egy játék fejlesztve, hogy alapjaiban fel van készítve a grafika vagy szűrések esetleg felbontások váltására, akkor nem lehet olyan nehéz a vissza butítás. Maximum csak az marad ki a konzolos opcióból, hogy nem te magad teheted ezt az optimalitást meg, hanem egyszer belövik és ámen.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[15] grosy
okt 10., csütörtök 8:12 #81
Válasz sting (#80) üzenetére

[30] sting
okt 10., csütörtök 8:05 #80
Válasz Lacek92 (#62) üzenetére
Én azt álmodtam, hogy a Sony kilep a "kereteibol " és nem csak TPS - Ben gondolkodik.
[51] Dude
okt 09., szerda 19:24 #79
Válasz grosy (#77) üzenetére
Az mondjuk nehezen, ha két éve még nem is volt legyártott RDNA chip. De Zen 2 sem. A kövi gépekbe meg 7nanón jönnek ezek csiszolt változatai. Maximum a tervezett speckókhoz legközelebbi hardver volt a devekben.

reptai
Tudom De nehezen hiszem, hogy végleges hardver lenne kint nálatok. Nyilván csodára nem számítok, csak gondoltam csípkelődök kicsit
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[8] reptai
okt 09., szerda 18:59 #78
Válasz Dude (#76) üzenetére
A remény hal meg utoljára
[15] grosy
okt 09., szerda 18:58 #77
Válasz Dude (#76) üzenetére
Ezekről a GPU-k durván két éve kint vannak a fejlesztőknél.
[51] Dude
okt 09., szerda 18:44 #76
Válasz reptai (#61) üzenetére
A végleges hardver úgyis jobb lesz, mint a mostani kitek
Vagyis remélem, mert hivatalosan még a bele kerülő GPU sincs kész. Így gondolom a devkitek sem a legfrissebbek.
Gamer for Life (X Live,Nintendo ID, boardgamegeek: DudeHUN, PSN: DudeHUN2364) Bah-weep-Graaaaagnah wheep ni ni bong
[10] Cell
okt 09., szerda 17:20 #75
Válasz helihobby (#74) üzenetére
Erről én sem tudok sokat, így lehet nagy hülyeség, amit most írni fogok, de úgy tudom, hogy a PS2, a PS3 és a PS4 hardver architektúrája alapjaiban eltérőek (voltak). A PS3 esetén ugye az annak idején hol istenesített, hol rengeteget fikázott Cell processzor + RSX GPU volt az erőforrások alapja, amit teljes egészében kukáztak a PS4 esetében és egy AMD által fejlesztett APU-val jöttek elő, ami meg már x86-os alapokon működött, tehát igen, kb. olyan, mint egy PC. (Legalábbis sokkal könnyebb rá fejleszteni és nincs az a szenvedés, ami a PS3 kezdeti éveiben volt.)
Feltételezem ezt a tendenciát akarják követni a PS5-nél is majd, ezért is lesz alapvető a hardveres visszafelé kompatibilitás, amit itt már nem úgy oldanak meg, hogy belezsúfolnak egy PS4-et a PS5-be, hanem a PS5 már natívan, gyakorlatilag emulálni fogja az összes lemezes/digitális PS4-es tartalmat.
Szóval így már értem, hogy te hogyan gondolod a generációváltást.

Csak ugye én meg arra próbáltam rávilágítani, hogy ez azért önmagában nem elegendő és nem olyan lesz, mint a PS4 Pro, hogy majd minden PS5-ös játék futni fog PS4-en is, csak kicsit lebutítva. Remélhetőleg, ahogyan a PS3 esetén is volt, a legalább az első évben érkező (elsősorban multiplatform) játékok nagy része érinteni fogja még majd az előző generációs hardvereket is. De utána viszont törvényszerű lesz, hogy elengedjék a PS4/One érát a fejlesztők és csak az aktuális hardverekre fókuszáljanak, mert ahogy egyre jobban optimalizálni fogják az új dev kit-eket, annál kényelmetlenebb lesz a többszörösen gyengébb, addigra már bőven elavult architektúrára lebutítani az adott programot.
(PC-s példával élve: egy most csúcs videokártya nem biztos, hogy futtatni fogja a 4-5 év múlva érkező címeket is, mert addigra már akkora lesz a deficit.)
[18] helihobby
okt 09., szerda 16:10 #74
Válasz Cell (#73) üzenetére
Szerintem ez kicsit máshogy volt. PS2 esetében nem tudom hogy oldották meg, de PS3 esetében konkrétan emlékszem, hogy az első generációs PS3 alaplapján hardveresen volt egy PS2 is. Tehát a PS2-es játékokat a PS2-es hardveres chip vitte míg a PS3-ast a PS3 alap rendszere vitte. PS1 - PS2 esetében nem tudom hogy miképpen oldatták meg, volt ilyen egyáltalán? Nem emlékszem, de lehet emulátorral.

PS4 és PS5 esetében ez szerintem nem egy PS5 alaplapra szerelt PS4 lapka fogja a PS4 kompatibilitást megoldani, (feltételezem mert kevés az infó) hanem a rendszer önmagában képes lesz a PS4-re írt programokat a PS5-os rendszeren keresztül hardveresen futtatni. De akkor megint vissza is értünk a kezdő álláspontomra.
Mondjuk nézzük a PS5 és PS6 generáció váltást annak (persze most csak elméletben agyalgatok) fényében, hogy most arra gondolok amit feljebb ki is fejtettem. Akkor a PS6 szimplán kompatibilis lesz PS5-el mert a rendszere nem változik számot tevően, csak megújul. Mire is emlékeztet ez? Pont mint egy PC, egy PC-re mondjuk, hogy új generációs PC? (max ha cakk pakk váltunk) Nem igen, csak bemegyünk a boltba és a gyengébb komponenset részegységükben kicserélgetjük. Több memória, jobb GPU, gyorsabb CPU...stb. Egyelőre sok kérdés van a PS5-el kapcsolatban a fejembe, de gondolom hamarosan kapunk is morzsálgat, amik újabb kérdéseket és talán válaszokat is adnak..

Division: az egyik legjobban várt és ajnározott cím volt. Nagyon rá voltam pörögve ezért oly élénk és rossz az érzés vele kapcsolatban. Persze nem vettem meg már mire kijött.

AC4BF: az egyik nagy kedvencem volt az érában. Számomra a PS4 legjobb játéka volt, kimaszkoltam és persze a DLC-ket is. Imádtam minden pillanatát.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[10] Cell
okt 09., szerda 15:52 #73
Válasz helihobby (#68) üzenetére
Alapvetően van igazság az okfejtésedben, de akkor ennyi erőből mondhatnánk azt is, hogy a PS2 meg egy felturbózott PS1 volt, nem? Ahogy a PS3 meg felturbózott PS2, a PS4 meg egy tuningolt PS3 stb. (Bár persze, tudjuk, hogy a PS4 és a PS3 fejlesztői környezete teljesen más, mint a PS2-PS3-é, de most ez részletkérdés.)
De mint írtam, ha nem is launch-kor, de előbb-utóbb lesznek olyan játékok PS5-re, melyek meghajtásához már olyan hardver kell, amire már a PS4 Pro is képtelen lenne, max. nagyon nagy lebutítások árán, ami meg már nem érné meg. (Sem anyagilag, sem erőforrás szempontjából, mert bár én sem vagyok fejlesztő, azért gondolom a lebutítás sem egy két klikkelős folyamat, ahhoz is kell egy team.)
Amiket te a példádban említettél, hogy kijön PS4-re, meg PS5-re is, azt én nem PS4/PS5-címnek nevezném, hanem inkább cross-gen játéknak.
Ugyanez volt anno az AC4: Black Flag-el is, ami mind PS3-ra, mind PS4-re kijött.
De szerinted az Odyssey-t pl. mennyire kellene lebutítani ahhoz, hogy elviselhető minőségben fusson az előző generáción? Vajon megérné erre költeni pénzt/erőforrást 2019-ben, hogy egy 2006-os architektúrájú hardverre kiadjanak egy ilyen AAA-címet?

Nyilván az AC4-et megérte még kiadni a PS3/X360-as generációra is, mivel akkor a PS4/One piac kb. akkor volt csak kialakulóban és a fejlesztők sem aknázták ki annyira a hardvert még, így nem volt akkora szakadék az akkori új és előző generációs hardverek között, mint ami most van.
Szóval a lényeg: szerintem van egy olyan pont, ahol már túl költséges lenne a lebutítási folyamat és nem is biztos, hogy meg is térülne ez a plusz munka. Csak ez nem a generációváltás pillanatában van, hanem rá pár évre.
Ha mindig mindent kiadnánk az előző genre, még mindig kb. a PS1-PS2 érában lennénk.

A Division-t szerintem hagyjuk ki ebből a példából. 3rd party cím, másrészt a Ubi (akkoriban) nagyon is élén járt az elcsúsztatott, downgrade-elt, bugos megjelenéseknek. Nem szívesen tekintenének vissza arra az időszakra ők sem szerintem.

soliduss: nekem még sajna nincs PS4-em, de ha jól tudom, az alapgép FullHD-n sem remekelt 60 FPS-en, míg a Pro azért itt (is) jobban szerepel.
Meg hát akik premierkor megvették a simát, azok egy része megint megvehette a PS4-et (csak már Pro formájában), a mid-gen upgrade-nek köszönhetően nem annyira zuhant le a hardverek ára még a generáció vége felé közeledve sem, szóval azért nem csak a 4K volt az egyetlen indikáció szerintem.
Nem lennék meglepve, ha a PS5-nél is előjönne előbb-utóbb egy Pro változat. (Vannak olyan pletykák, hogy már launch-kor lesz ilyen, de szerintem nem. Inkább egy meghajtó nélküli és egy 4K Blu-Ray lejátszóval felszerelt gépet látok valószínűbbnek, de ez csak az én véleményem.)
[18] helihobby
okt 09., szerda 15:43 #72
Válasz theSickness (#71) üzenetére
Egyet tudok érteni. Nem rég párom szólt, hogy kapcsoljam ki a világítást rajta mert zavarja, ha játszom.. Eredmény: abba hagytam a játékot.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
okt 09., szerda 15:22 #71
Válasz soliduss (#66) üzenetére
A kontrollerbe épített hangszórót mondjuk a Wii-nél használták először (a legmenőbb, amikor a wiimote-ot kvázi telefonként kellett használni a Silent Hill: Shattered Memories során), a világítás meg... nos, normálisan megvilágított szobában még annyi értelme sincs. Ahogy ne5h írta, egyszer rácsodálkozol és mész tovább, ennyi van benne.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
okt 09., szerda 14:54 #70
Válasz helihobby (#69) üzenetére
Na jó meggyőztél majd megveszem használtan a jófogásról némi alkuval a megjelenés után pár évvel,
aki engem ismer az tudja hogy a hackelhetőség is fontos szempont nálam(sajnos én ilyen vagyok,igyekszem megváltozni de nem fog sikerülni akármennyire is akarom)

Amúgy korábbi Wii U témához-hoz visszatérve.Valami idiota amerikai megcsinálta a Wii U temetést,aki akar jót röhögni annak erre tessék:
KATT!
[18] helihobby
okt 09., szerda 14:41 #69
Válasz DecoyOctopus (#63) üzenetére
Korral ezek az érvek is elvesznek. Van elég konzolom bla,bla,bla... Nekem is, de még sem akarok lemaradni, mert lassan nem marad témám a fiatalokkal. Zárkózz fel, mert lemaradsz.. (mondjuk egy gen kihagyása nem a világ)
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[18] helihobby
okt 09., szerda 14:36 #68
Válasz Cell (#58) üzenetére
Megint nagyon szépen kifejtett választ kaptam, és én sajnos nem tudok ennyire mélyen beleásva válaszolni, de ha kiindulok abból amit olvastam most tőled ismét megjelenik előttem az amit korábban leírtam. Itt most nevezhetjük generáció váltásnak ezt a mostanit is akár, de itt most még is inkább arról van szó, hogy hardveresen visszafelé kompatibilis rendszert adnak a mi és a fejlesztő csapatok kezébe. Mit is eredményez ez fejlesztési oldalról? Szerintem (mert nem vagy én sem játék fejlesztő, de talán majd reptai segít nekünk ebben a témában), talán annyit, hogy nem kell a hardvert újra felfedezni, valszeg ugyan az lesz mint a PS4 további + memória és számolási teljesítmény, esetleg még néhány egyéb okosság, de még is inkább csak egy nagyon durván felturbózott PS4 lesz. (persze átvitt értelmében)
Nyilván ebből kiindulva és elnézést az agymenésemért, nem kell a fejlesztő csapatoknak sokkal több energia az új "generációs" hardverre való fejlesztéshez. És ezzel el is érkeztünk ahhoz, hogy mi van ha egy "új generációs", de még is gyengébb minőségű játékot készítenek, amely bőven elfut PS4-en is, de PS5-re adják ki? Akkor most PS4 vagy PS5 játék? Egyszerűnek tűnik a válasz, de nem az.
Igazából én innen közelítem meg ezt a kérdést, és ezért bátorkodtam az új generációt elmismásolni..

De szeretek tanulni, szóval kössetek bele és érveljetek ellene hisz ez a lényege a fejlődésnek.

ui: én konkrétan a Division-ra gondoltam, azt hiszem volt olyan kijelentés anno, hogy a konzollal együtt vagy legalább is a megjelenést követően nagyon rövid időn belül elérhető lesz.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[48] soliduss
okt 09., szerda 14:28 #67
Válasz Cell (#58) üzenetére
A pro csak azért kellett ,hogy bírja a 4K-t... ha a ps5 megfelelő kratal fog rendelkezni akkor szerintem nem lesz vele gond.

Nem hiszem ,hogy a8K 16K 24 K ... verseny lenne a tv-nél.... vicces lenne ,mert lassan a 8 K sem látom semmi értelmét....
[48] soliduss
okt 09., szerda 14:27 #66
Válasz theSickness (#56) üzenetére
Rengeteg király funckiót tud ps4 joy... csak a multi fejlesztők nem mindig használják.

Destinyben amikor tök sötét helyen járunk és hírtelen felkapcsol a ghostunk... akkor a lightbar is maxra kapcsol.. full sötét szobában toltam... csak a tv világított és hírtelen meglepett ez a fajta effekt

A mikrofon a joyon meg szerintem az egyik legjobb feature.
okt 09., szerda 14:14 #65
Válasz ne5h (#64) üzenetére
Hát igen az hogy "U" önmagában egy hülye név.Japánok egy kicsit furcsán gondolkoznak,nem úgy mint mi europaiak.Nem gondolták hogy nekünk nem fog tetszeni az U név.Az hogy "U" a gép hosszúkás alakjára hívatott célozni.
(Itt megjegyezem hogy a Wii U-mat csak a backward compatibility miatt meg az emulátorok miatt nem ásom el a kertben egy sírkővel a tetején arra a gépre megjelent címek csapnivalóak néhány kivételével).
okt 09., szerda 14:05 #64
Válasz DecoyOctopus (#63) üzenetére
"A nintendo legalább eltudja nevezni a konzoljait"

A Wii U a bizonyíték, hogy ez mennyire jól is tud nekik sikerülni. Azért néha ők is képesek mellélőni.
I am such a B.A.
okt 09., szerda 14:05 #63
Válasz helihobby (#40) üzenetére
A nintendo legalább eltudja nevezni a konzoljait,ezek meg csak sorszámozni tudnak...azaz a microsoft még azt sem tud.Az xbox one nevet kellett volna a classic gépnek adni,az xboxone ténylegesen a 3. gépük...na mind1, tényleg nem az lenne a lényeg egy konzolnál hogy mi a neve.
Én viszont a 5. ps-t lehet kihagyom,az eddig birtokomban levő konzolokon is számtalan játékék vár még kijátszásra,minek ide nekem még1?,mostanra eljutottunk odáig hogy videojátékokból túlkínálat van.És a "túlkínálat" még enyhe kifejezés .
[3] Lacek92
okt 09., szerda 13:47 #62
Óriásit ment a Playstation ebben a genben, kíváncsi leszek, meg tudja-e ismételni, vagy legalábbis megközelíteni ezt a következőben. Remélem, hogy igen, és remélem, hogy nem. Az jó lenne, ha ugyanilyen erős exkluzívokat kapnánk, az viszont nem, ha a jövő genben is így elhúzna a PS, mert az a másik két brand töketlenkedését jelentené, amit én, minden platformra nyitott játékos nagyon nem szeretnék.
[8] reptai
okt 09., szerda 13:42 #61
(Btw, a raytracing-gel kapcsolatos elvarasokat elkepzelheto, hogy erdemes lesz nem tul magasra tenni.. az a "biztositott" talan inkabb "segitett"
[3] Wakka
okt 09., szerda 13:37 #60
Válasz ne5h (#30) üzenetére
az összes világító szart leragasztottam már a kontrollereimen, mert nagyban rombolta az élményt, hogy a sötét szobában folyton belezseblámpázik a képembe. remélem rájönnek, hogy tökéletesen meg fog felelni egy kis led is a különféle indikációs funkciókra.

mondjuk nem bánnám ha valami kis kijelzőt tennének az új ds-ra dreamcast sztájöl.
[27] arpi0912
okt 09., szerda 13:32 #59
Válasz xanax (#48) üzenetére
Én támogatnám a meghajtót, bár a 4k támogatás nem mozgat a fake 4k BD-k mellett. 1000-es nettel a múltkori Medievil demó 60 mb/sec-es sebessége ritkaságszámba megy. Ha ez lenne a minimum akkor talán jó lenne, de ez több ismeretes egyenlet ennél. Érdemben úgyse csökkentené a gép árát annyival, hogy elgondolkodjak rajta.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[10] Cell
okt 09., szerda 12:53 #58
Válasz helihobby (#52) üzenetére
Ahogy látom, máshogy értelmezzük a generációváltás fogalmát.
Mert az én szótáram szerint a konzoloknál akkor beszélhetünk generációváltásról, amikor jön egy olyan hardver a szériában, ami az aktuálisan jelen levő gép nyers számítási kapacitásának, teljesítményének a többszörösét tudja ÉS(!) továbbá olyan játékok jelennek meg rá az életciklusa alatt, ami a korábbi hardvereken nem lesz elérhető.
A PS4 Pro ezért sem lett hivatalosan PS5 és ezért is nem nevezhető következő generációs masinának, mert oké, hogy teljesítményben feljebb lökte a mércét, de az arra megjelent játékok ugyanúgy mentek a basic platformon is. A PS5-nél viszont ugyebár nem ez lesz a helyzet, legalábbis tuti, hogy nem fogsz God of War 2-t játszani a PS4-en. (Max. ilyen alternatív megoldásokkal, mint a PS Now, de ebbe most ne menjünk bele.)
Másrészt: én nem vagyok fejlesztő, csak az elmúlt évek alapján tudom leszűrni azt a gondolatot, hogy természetes, hogy a megjelenést követő első 1-2 évben nem fognak olyan kaliberű címek megjelenni, amelyek maximálisan kihasználnák az alattuk futó hardvert. Új hardver, új dev kit, ennek a kiaknázásához idő kell. Érdemes csak megnézni néhány belsős csapat első és utolsó PS3-as és/vagy PS4-es címét és már ott egyértelműen látható a különbség. Ez a PS5-nél sem lesz majd másként. Szerintem ehhez így is kell hozzáállni, ahogy te is teszed, hogy nem a launch címek fogják megreptetni a gép ventilátorát.

"PS4 esetében szépen össze szedted a dolgokat, de azért a beharangozó videókban és a PS4 bemutatásán is nagy hangsúlyt fektettek néhány olyan címre ami elviekben a PS4-el egyszerre jelenik meg."
Konkrétan milyen címekre gondolsz? Mert nekem most csak az rémlik, hogy amiket ott mutogattak, azok 2014-ben, legkésőbb 2015 elején meg is jelentek: Bloodborne, Order, Killzone, Knack, inFamous, ha csak a 1st party címeket vesszük. Az Uncharted-nek az első videója semmilyen dátumot nem tartalmazott, az várható volt, hogy csak egy teaser videó volt. A Deep Down-ról tudjuk, hogy már semmi nem lesz belőle. A QD meg csak egy tech videót mutatott, mivel akkor még nagyban a Beyond-dal voltak elfoglalva. Ezenkívül mik voltak?
Inkább a 2015-2016-os évtől kezdett nagyon úgy promózni játékokat a Sony, hogy talán 2-3 év is kellett, mire végre megjelentek. (Ilyen Last Guardian, Shenmue 3, FF VII félékre gondolok. Mondjuk utóbbi 2 még mindig fejlesztés alatt van. )

"Az hogy az előző gent mennyire nyomta meg a SONY az pont nem érdekel, hiszen aki PS4-et vett, az nem PS3-al akart játszani, hanem az új még finoman gyári szagos konzoljával. "

Pedig kellett volna, hogy érdekeljen, mivel nem volt hardveresen visszafelé kompatibilitás. Ezenkívül azért várható volt, hogy ha valamelyik csapat az elmúlt 2-3 évet azzal töltötte még, hogy PS3-ra fejlesztett, akkor elég nyilvánvaló volt, hogy nem fognak röpke pár hónap alatt PS4-re is kiadni egy teljesen új AAA-s címet. Ez technikailag lehetetlen. Még a Naughty Dog-nak is kellett +3 év, hogy kihozzák az Uncharted 4-et, pedig annak a fejlesztése a Last of Us-szal párhuzamosan történt. (A játék megjelenése után meg értelemszerűen mindkét alcsoport az UC4-re ment át.)
Friss PS4 tulajként nem érezted volna meg ennek a hátrányát, ha a konzol kapott volna hardveresen visszafelé kompatibilitást. Szerencsére ezt a csorbát a PS5-nél már kiküszöbölték, úgyhogy ott nem kell majd 1 évet várni a Last of Us Part II remaster-re. (Sőt, remélem ez a remaster hullám még alább fog hagyni a következő generációban és inkább a komplett remake-ek felé fog terelődni ez az egész felújítósdi.)

A PSV-s Uncharted-del kapcsolatban: igen, az 2012 elején jelent meg, míg a PS4 ugye 2013 végén. Csak hogy egyrészt megint ott van az az előbb említett technikai akadály, hogy 1,5 év alatt nem lehet egy kompletten új hardverre egy Days Gone-szintű játékot lefejleszteni, másrészt, ugyan nem hivatalos, de állítólag készülőben volt egy következő handheld Uncharted rész is, csak sajna lelőtték a projekt-et és utána állt csak át PS4-re a Bend.
Bizonyos szempontból ezért (is) lesz kedvezőbb a következő generáció eleje, mert mint kiderült, a $ony remekül meg tud támogatni 1 platformot, de 2-t egyszerre már nem, így jobb is, ha elengedték a handheld vonalat és inkább az asztali konzol fronton menetelnek tovább, mert abban tényleg nagyon jók.
okt 09., szerda 12:01 #57
Válasz theSickness (#56) üzenetére
Nem csak a fénycsík, a lightbar is. Ez a funkció már a Handsome Collection esetében is megvolt és valóban, addig a fél percig poén, amíg először végignézed, hogy a különböző elementálok milyen színnel világítanak, utána szó nélkül lépsz tovább és hagyod figyelmen kívül az egészet a továbbiakban.
I am such a B.A.
okt 09., szerda 11:53 #56
Válasz ne5h (#30) üzenetére
Apropó, csak tegnapelőtt vettem észre Borderlands 3 közben, hogy a V2 kontroller tapipadjába épített fénycsíkja olyan színben világít, amilyen elementálú fegyver van a kezedben. Jópofa, de kábé ennyi értelme is van. Szóval nem sok. És ez még jól használja ki.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
okt 09., szerda 11:51 #55
Válasz Rehynn20 (#29) üzenetére
A Valve-et illető konzekvenciában abszolút melletted állok.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
okt 09., szerda 11:49 #54
Válasz sting (#42) üzenetére
Na igen.
Nem kapok privát üzeneteket az oldalon, ne is írj! :)
[18] helihobby
okt 09., szerda 11:09 #53
Válasz reptai (#51) üzenetére
Ehh, ezt egy régi motorostól nem vártam..
Jó az a drive, maradjon csak. Én azt sem bánnám, ha úgy töltene mint az amiga..
Mennyi lemezre férne fel egy mostanában megjelent mondjuk Uncharted?

Naphosszat csak cserélgetnénk a lemezt, aztán ott a disc doktor..
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[18] helihobby
okt 09., szerda 11:06 #52
Válasz Cell (#47) üzenetére
Az a baj, hogy mivel ez nem lesz igazi generáció váltás, hiába jön ki pár új játék azok még egyáltalán nem lesznek igazi PS5 címek. Inkább beszélnék -főként az elején- PS4-es címekről, amelyek már tartalmazzák a PS5 egyik-másik speciális rendszerének használatát (főképen talán az új kontrollerre fektetve a hangsúlyt), mint sem igazi PS5 hardverére írt stuffokról. PS4 esetében szépen össze szedted a dolgokat, de azért a beharangozó videókban és a PS4 bemutatásán is nagy hangsúlyt fektettek néhány olyan címre ami elviekben a PS4-el egyszerre jelenik meg. Ehhez képest emlékezzünk csak vissza, hogy majd 1 évre jöttek az igazán húzós címek, amelyek addigra sokat csúnyultak.
Nem vitatom, hogy kezdésként nem volt olyan rossz a Killzone vagy a Knack, de messze elmaradt attól mint amit ígértek. Teszem hozzá, hogy én premier hetében vettem meg a gépet és így erősen él bennem a kevés játék élménye.
Tehát kijelenthetem, hogy nem melegedett az elején túl sokat a kis konzolom.

Az hogy az előző gent mennyire nyomta meg a SONY az pont nem érdekel, hiszen aki PS4-et vett, az nem PS3-al akart játszani, hanem az új még finoman gyári szagos konzoljával. (említetted a PSV-s Uncharted-et, az szerintem egy korábbi cím, nem vágott egybe a PS4 megjelenésével.)

Tehát tartom azt az állításom, hogy igazából PS4-re vagy PS4 Pro gépekre írt játékokat fogunk kapni PS5-re (megjelenést követően) és észre sem fogjuk venni. Majd talán a PS5 megjelenését követő 1év elteltével lesz majd észrevehető a szintváltás.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[8] reptai
okt 09., szerda 11:04 #51
Válasz xanax (#48) üzenetére
Felőlem is. Hamarabb letöltöm, mint ahogy a drive átszerencsétlenkedi magán.
[45] multishoot
okt 09., szerda 10:56 #50
Válasz grosy (#45) üzenetére
A kamerában van, valószínűleg az volt.
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[10] Cell
okt 09., szerda 10:55 #49
Válasz Cell (#47) üzenetére
"Maradt tehát a Guerilla, akik jöttek is szépen a Killzone: Shadow Fal-lal, a Japan Studio az olyan címekkel, mint a Knack és kb. ennyi."

Az inFamous: Second Son-t kihagytam.
[5] xanax
okt 09., szerda 10:54 #48
Válasz xanax (#46) üzenetére
Mondjuk felőlem a meghajtó is mehetne a levesbe, lazán a meghajtó nélküli kiadást választanám (ha lenne).
PS4-em sem látott még lemezt.
[10] Cell
okt 09., szerda 10:52 #47
Válasz helihobby (#38) üzenetére
Azért a PS4 launch esetén ne feledjük, hogy nagyon megtolta a PS3 utolsó évét a Sony.

Amikor a konzol megjelent, csak abban az évben jött ki többek között a God of War: Ascencion, a Last of Us, a Beyond: Two Souls és a Gran Turismo 6 is.
Elég nyilvánvaló volt, hogy ezen játékok fejlesztői nem lesznek ott a PS4 első évében és így is lett, sőt, a Santa Monica és a(z akkor még exkluzívokat fejlesztő) Quantic Dream csak 2018-ra tudott előállni egy must have system seller játékkal.
Az Insomniac-ot körbe udvarolta a Microsoft, így ők szintén kiestek, hogy megcsinálják nekik a Sunset Overdrive-ot.
A Bend és a Media Molecule akkor a PS Vitával voltak elfoglalva. (Uncharted: Fight for Fortune és Tearaway).

Maradt tehát a Guerilla, akik jöttek is szépen a Killzone: Shadow Fal-lal, a Japan Studio az olyan címekkel, mint a Knack és kb. ennyi.

És mivel ráadásul visszafelé kompatibilitás sem volt, így a remaster-ek és a cross-gen címek tették ki kb. az értékelhető felhozatal nagy részét az első évben.

Most azért nem teljesen ez lesz.

Egyrészt, ott van az általad említett hardveres visszafelé kompatibilitás. (Ami üdvözítő hír.)
Másrészt, a Polyphony (GT Sport 2?), a Santa Monica (God of War 2), a Guerilla (Horizon 2) és az Insomniac (Spider-Man 2), valamint a Bluepoint (Demon's Souls remake?) valószínűleg bevethető lesz az első évben, így rögtön lesz 5 kiemelkedő megjelenése a PS5-nek 2021 novemberéig.
2022-re meg majd valószínűleg a Naughty Dog és a Bend is elő fog állni valamivel, de lehet, talán Kojima is össze tud hozni addigra valamit. Aztán majd jön a Sucker Punch, a Media Molecule és megint kezdődik az egész ciklus elölről.

És akkor az esetleges 3rd party exkluzívokról nem is beszélve, bár ezekhez túl sok reményt én nem fűznék, látva akár a Deep Down, akár az Agent példáját.
[5] xanax
okt 09., szerda 10:46 #46
Válasz reptai (#41) üzenetére
Nekem bizony fekete szigszalag csíkkal le van ragasztva első nap óta. Egy kikapcsnak én is örülnék, ha nincs, marad ez a megoldás. Önmagában is zavar, de legjobban azért, mert este sötétben szeretek játszani, és nekem iszonyat beletükröz a képernyőbe. Első nap ragasztottam is le.
[15] grosy
okt 09., szerda 10:25 #45
Válasz multishoot (#43) üzenetére
Lehet, hogy igazad van, és vagy a move kamerában lévő mikrofon kapcsolt be? De lehet, hogy a fülesé volt :/
[27] arpi0912
okt 09., szerda 9:46 #44
Válasz Cell (#12) üzenetére
Új GT tuti premier után 1-2 évvel fog jönni. Egy generáció se volt még amikor premierre sikerült volna GT-t összehoznia a PD-nek.
Viszont a visszafelé kompatibilitás miatt a GTS menni fog és ha hinni lehet ennek az infónak akkor a ps5 funkciói implementálva lesznek bele gondolom valamilyen patch fomájában: KATT!
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
[45] multishoot
okt 09., szerda 9:34 #43
Válasz grosy (#37) üzenetére
Lehet hülyeséget mondok, de a DS4-ben nem csak kimeneti hangszóró van?
Egyre jobban. [Rühiblokker user]
[30] sting
okt 09., szerda 9:29 #42
Válasz theSickness (#28) üzenetére
Hát akkor ennyit a jövendő mondó dzsinrol...
[8] reptai
okt 09., szerda 9:11 #41
Válasz ne5h (#34) üzenetére
Hát igen. Addig is ott a szigszalag
[18] helihobby
okt 09., szerda 8:52 #40
Válasz DecoyOctopus (#35) üzenetére
És miért is baj ez? Teljesen jó ez a PS5 név, miért kellene itt más fantázia névben gondolkodni? Ez egálabb még emlékezteti az öregeket, hogy valamilyen szintű generáció váltásról lehet szó. Legalább még az illúziója meg marad, már ennek is örülünk szerintem..
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[18] helihobby
okt 09., szerda 8:44 #39
Válasz Rehynn20 (#14) üzenetére
Mint az életnek?
Tudod, még talán Kapatástól hallottam anno: az életnek nagyon jó a grafikája, de igen szar a játékmenet.. Talán ide illett.
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[18] helihobby
okt 09., szerda 8:42 #38
Válasz Cell (#12) üzenetére
Ne feledd, hogy a PS4 esetében is volt egy rakat jobbnál jobb játék, ami elvileg a konzollal együtt érkezett volna. Aztán ezek sorra elmaradtak, sosem felejtem el a Division-al kapcsolatos huzavonát. Mire megjelent pont érdektelenné is vált.

Abba egyet értünk, hogy lesz rá játék egyből és sok, de nem azért mert készülnek a megjelenésre, hanem mert a visszafelé kompatibilitás lehetővé teszi a be nem pótolt játékok beszerezését. Szóval szerintem kidobják a gépet 1 max 2 új játékkal nem is kimondottan PS5-re írt játékokat, mivel teljesen mindegy lesz nekik, hogy PS4 vagy PS5-re készült az. Észre sem fogjuk venni a különbséget. Én ezt gondolom és remélem majd jól rám cáfolnak..
Első magyar Neo-Geo forum: http://neo-geo.hu Szervizünk: http://f27szerviz.hu
[15] grosy
okt 09., szerda 8:22 #37
Válasz arpi0912 (#36) üzenetére
Nekem az tetszett, amikor az Alien Isolationel először játszottam és megszólalt a telefonom, amit a ds4-ben lévő mikrofon érzékelt és az Alien egyből megtalált. A szívbaj jött rám
[27] arpi0912
okt 09., szerda 7:40 #36
Válasz ne5h (#30) üzenetére
Engem csak az zavart a lightbarban, hogy nem lehet kikapcsolni, egyébként felőlem maradhat. A touchban viszont +3 gombot jelentett, illetve jól megcsinált menühöz (mint a DG-é) szerintem tökéletes volt. Kár hogy sok fejlesztő nem így gondolkodott.
Annak viszont örülnék ha a kontrollerbe épített hangszórót még több fejlesztő használná, az tök jól hozzátud tenni az élményhez. Mert azt is a multi fejlesztők csak egy kis %-a használja.
Ha a ps4 pro 115k, és a One X 159k, akkor megéri nekem az a hangyafasznyi különbésg 44k-t? Hmmmm.
Összesen: 85 [1-50]
1 | 2
Friss hírek

pc 1137 | [Nyerd meg!] Nyári játékeső - Lezárás

Bár a nyárnak hivatalosan vége, még van pár finomság, amit kipörgetünk, pláne amíg süt a nap. Az ördögi Dante helyett új hős jelentkezik be a kúl démonverő szerepére, a játékát pedig kisorsoljuk. A nyereményjátékban megfáradt Robotmajom most visszavonul, de nem sokáig!

12 | [GC] Gamescom 2019: mindent egy helyen

A csapatunk már Kölnben, kollektív testünk készenlétben - a Gamescom 2019 itt van a nyakunkon, mi pedig egy helyre gyűjtöttük számotokra a legfontosabb információkat a rendezvényről. Tartsatok velünk a heti utazáson, ahol a játékvilág jelene és jövője is bemutatkozik!

3 | Gamer365 podcast GC2019 #4

Minden jónak vége szakad egyszer, így most (számunkra legalább is) az idei Gamescom végére is pont került. Az utolsó nap ettől függetlenül igazén remek volt, hiszen olyan játékokat láttunk / próbáltunk, mint az Outer Worlds, az FF7 Remake, a Doom Eternal, a Call of Duty MW, vagy a Ghost Recon Breakpoint.

0 | Street Outaws: utcai veretésekbe'

Csináljuk, bébi, mint a Discovery csatornán!

ps4 0 | Beholder 2: megjelent az orwell-i kaland

Fel tudsz-e mászni a ranglétrán?

pc 0 | Darksiders Genesis: még az idén

Izgalmas december várható a lovasok érkezésével.

5 | A Final Fantasy VIII készítői nosztalgiáznak

A remastered verzió apropóján kijött fejlesztői naplóban.

pc 1 | Crusader Kings III: újra királykodhatunk

Xbox Game Pass-ban is benne lesz a Paradox-folytatás.