[Teszt] Genshin Impact

Genshin Impact

Gamer3652020.10.23. 19:00

Jól belecsapódott a gaming közéletbe a Genshin Impact, az kétségtelen. Valamilyen szempontból játéktörténelmet írt a megjelenés, hiszen talán ez az első alkalom, hogy a mobiltelefonokon tíz-tizenöt éve tökéletesített recepteket, az úgynevezett gacha-műfajt egy AAA-produkciós minőséggel rendelkező open world akció-rpg köntösében hozzák el konzolokra és pécére (és persze okostelefonokra) egyaránt. Ez egy remek lehetőség volt mindenkinek, hogy a maga okán felháborodjon: van, akit a jogosan kritizálható gacha-mechanikák akasztanak ki, mások "elvből" elutasítják az olyan játékokat, amelyekben cenzúrázva vannak azok a dolgok, amiket a kínai kormány szépen cenzúráztat olyan nyugati kiadókkal/fejlesztőkkel is, mint például az Activision-Blizzard, vagy a Riot Games. De erről később. Először menjünk sorrendben, és kezdjük a legfontosabb tényekke, ajánlásokkal - jó? Jó.

Szóval. Kemény igazságok következnek. Megtetszett a trailerből az egyik karakter? Mondjuk kint van a háttérképednek a Fate Stay Night Saberjére egészen emlékeztető Jean? Vagy első látásra szerelembe estél Ningguang dizájnjától (és az SFIII-as Urien Aegis Reflectorára hajazó képességétől)? Van egy rossz hírem, ami tényleg nekem is fáj: semmi esélyed nincs megszerezni őket. Technikailag megszerezhetőek lennének: folyamatosan esnek azok a nyersanyagok, amikből kívánhatsz egyet - tehát dobsz egy kockával. Az esélyek ott vannak az adott wishek (több különböző van, más karakterekkel, preferenciákkal) táblázataiban, tehát kiszámolható hogy milyen eséllyel találkozol velük. A realitások azonban másképp működnek. Az egyetlen realitás, ami ebben a játékban van, az az, hogy minden száz kívánságban garantált egy öt csillagos cucc (ami lehet fegyver vagy karakter) - az öt csillagos dolgok meg pont egy erős nagyságrenddel jobbak, mint a négy/hármas társaik. Jean például öt csillagos, én meg ha beleőrülök sem fogok tudni semmit tenni, hogy őt vegyem meg. Megvenném pedig, mondjuk tizenöt dollárért. De nem. Ha dobok kétszázat, amire egyrészt nincs nyersanyagom, tehát kb valós pénzben is legalább 10-15 ezer forintot csapnék a földhöz, akkor is lehet, hogy egy totál infantilis másik karaktert kapok inkább, meg egy rakás fegyvert. Yaaay. Gocha.

Szóval ez itt a vörös vonal. Ez egy ragadozó magatartás, ez jelenleg a létező legszörnyűbb pszichológiai zsarolás, amit játék végezhet veled. Néhány időszakos ajánlat végén vannak "megemelt" esélyek, ilyenkor el lehet mondani, hogy igen, 180 kívánság után MEGKAPOD akit szeretnél - mindenki árazza be, hogy ez mit jelent valós pénzben mérve, vagy megspórolt kívánságban. Sokat. Ha pedig lemaradtál egy ilyen akcióról (mint most Ventinél, a játék egyik főszereplőjéről, aki csak egy ideiglenes akcióban jelent meg), akkor viszlát. Majd talán jön karácsony körül. Vagy tavasszal. Vagy valamikor. Aki fél attól, hogy valamiből kimarad, valamiről lemarad - azt ez a játék könyörtelenül le fogja vadászni. Mentálisan és anyagilag is. Ez a valóság, és ennek tudatában kell belemenni a játékba, ha mégis érdekel.

Mert AMÚGY a Genshin Impact egy végtelenül profin összerakott, még nagylelkűnek is mondható játék. Fogták a DMC, a NieR: Automata meg a Breath of the Wild mechanikáit, összekombinálták őket, nyakon öntötték egy kis Tales of.. szósszal, és alávágtak egy tényleg kifejezetten nagy (és karácsony körül tovább bővölő, a jövőben pedig folyamatosan bővített) játékteret, tele titkokkal, szabályrendszerekkel, változatos interaktív mechanikákkal - és szórakoztató, lendületes harcokkal. Az egész játék a természet erői körül forog: ha tüzet applikálsz valamire, az felgyullad, ha tud - és ha ezután vizet vagy jeget kap, akkor abból egy kis párolgás lesz, megnövelt sebzéssel, kicsapódással. Ezekből az interakciókból van vagy 20-30 féle, némelyik kevéssé látványos, de van, ami nagyon könnyen meg tud egy csatát fordítani. Egy csapatban négy karaktered van,akik közt másodpercenként váltogathatsz - egyikük felrakja a jeget, a másik tűzzel robbant, a harmadik beindítja a villámvihart, a negyedik meg vizet önt az egészre: senki nem állhat neked ellent. Ja, és amit elmondtam, az kb olyan kombó, amit azokkal a karakterekkel is meg fogsz tudni csinálni, akiket a játékban amúgy a sima végigjátszás során megkapsz. 30-40 óra után kb akárhogy is játszol, lesz 6-8-9 karaktered, akik drasztikusan eltérnek egymástól, és más és más kombókra építve tudnak harcolni.

Tipikus gacha amúgy az egész: folyamatosan növekedő rangok teszik lehetővé, hogy megnyíljon neked a Dungeon A I-es tiere, ahol egy olyan tárgyat kaphatsz, és farmolhatsz, ami a fegyvered kettes tierjéhez kell. Ezekből van vagy két tucat, némelyik egy WOW-os minidungeonre emlékezetet, a többi inkább csak arénaharcok halmaza - meg vannak még persze a főellenségek, akik naponta/hetente egyszer kaphatók el egy táncra. Ja, és minden Resinbe kerül - ami nyolc percenként 1db-ot regenerálódik, maximum 120-ig. Vágod? Ciklusok ciklusába kerülsz, most XP-t farmolsz, most a fegyverhez gyűjtesz matériát, most pénzt vadászol, mert az mindenhez kell- most pedig elfogyott a Resin, úgyhogy 8 óra múlva találkozunk. Vagy: a zsebedbe nyúlsz. Akár ingame currencyvel, akár valós pénzért. Nem sokat, csak pár dollárt. Mindenki beárazza magának, mondják. Jó, ha már ott vagy, akkor vegyél nagyobbat, az úgy "olcsóbb". Na, akkor akár kereshetsz is egy új karaktert is, nem? Ha már ott vagy. Hopp, megint kezdődik minden előlől. Hopp, itt egy időzített akció, már csak két heted van wishelgetni belőle. Pénztárca? Brr.

És a rohadt életbe: nekem is van vagy ötven órám már a játékban. Iszonyatosan jó a combat loop, még "csak" tizenöt dolcsit költöttem - és fejben meghatároztam, hogy 30-40-nél többet nem is fogok áldozni rá, mert totálisan felesleges. A sztori szórakoztató, és a kínai fejlesztők (ahogy azt egy Waypoint-podkeszt nagyon szépen kifejti) gondolnak dolgokat a világról és a társadalmakról. Az egyik fő helyszín a nyugati fantasy-kliséknek megfelelően épül fel, és a "szabadság" mantrájára sikerül annyi korrupt institúciót ráhúzni a magra, hogy a végén fel sem ismerjük sem a szabadságot, sem a morált, kis túlzással. A másik helyszín? A szabályokhoz való szigorú ragaszkodás, a "keletibb" (lol, micsoda sztereotípia amúgy) társadalomberendezkedés modellje - ami aztán, mint kiderül, ugyanúgy tud izolált emberi tragédiákhoz és szomorúsághoz vezetni, mint a nyugati verziója. Őszintén mondom, hogy nagyon felfrissítő volt egy olyan játékkal játszani, ami a sztoricsavarokban nem az ezerszer ismert és iszonyatosan gyerekes japán rpg-s kliséket használja fel, és elkerüli a nyugati rpg-k faux-felnőttes megközelítését is (ami kimerült volna a szexben és az erőszakban, kis túlzással). Itt egyik sincs, a karakterek pedig szinte a teljes spektrumot lefedik: az élőhalott kislánytól a lovagokon át a tolvaj szépségkirály és a randira öltözött varázslónőig van minden, de a játék nem nagyon lép át az ízléstelen kategóriába sehol, és semmilyen módon nem szexualizálja a fiatalabb karaktereket - nagy szerencsére, mert enélkül is elég weird a zombijány, hogy őszinte legyek. De hát öt csillagos, szóval használnom kell, mert ezerszer hatásosabb, mint a négy csillagos, bár dizájnosabb riválisa, heh.

Ja, és TÉNYLEG zseniálisan néz ki a játék, amúgy, ha ez neked fontos. Nagyon hangulatos a soundtrack, rendszeresen azon kapom magam, hogy az OST-t dúdolom - szép munka. Szóval profin össze van rakva, na.

Annyira profin, hogy minden azt kéri tőled, hogy szeresd. Törődj vele, foglalkozz vele. Aztán.... aztán ha eljön egy pont, nyisd ki a pénztárcád. Direkt vártam a tesztemmel addig, hogy eljussak addig a pontig, amikor beindul a nagybetűs Grindelés. Hát... nem könnyű. Grindes, melós, de mivel a core loop szórakoztató, még bírom. Nem akarok fizetni csak azért, hogy grindelhessek, és elég nagy a pálya a minden nap respawnolódó ellenfelekkel és nyersanyagokkal együtt, hogy ha csak pár órát akarok megszakítás nélkül csatázni minden nap, akkor simán megtehessem. Haladhatnék gyorsabban is? Biztos. De hova rohanjak? Akkor sem biztos, hogy az esik ki, akit akarok. Hát akkor meg? Ez azonban egy olyan harc, amit mindenkinek magának kell megvívnia, amikor ezzel a játékkal játszik. Ezt várod te egy játéktól? Harcot a rendszerei meg a pulljai ellen? Nem zavar az a félkész acsi, ami heteken át ott áll? Akkor tolhatod. Maximalista vagy? Neked X és Y karakter KELL? Akkor menekülj. Nem viccelek.

**8/10

Oldern**

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11