Star Renagades

Gamer3652020.09.22. 22:00

Nem tudom, hogy a korral jár-e, és tényleg így 30 fölött az ember kezdi-e kicsit szigorúbban őrizni a szokásait, de akárhogy is, nem volt könnyű dolgom a Star Renegades első pár órájával. Nyilván láttam a telepítés előtt a Steam oldalon látható kulcsszavakat (főleg a procedurális roguelike/roguelite tetszett ezekből), és a kezdeti döbbenet, amit a pompás, az Octopath Travelert is leköröző pseudo-pixelart stílus és a fantasztikus synthwave zenei aláfestés okozott, valahogy mégis túllendített a nehezén.

via Gfycat

A játék eleje ugyanis nem túl érdekes, és a harcrendszere cseppet sem impozáns: az egész arra van kihegyezve, hogy van a képernyő felső részén egy idővonal, amiben kvázi körökre osztva (itt: tizedmásodperceket kell érteni ez alatt) pörögnek a különböző támadások. Ezek más és más módon helyezik el a saját karaktereinket, illetve hátralökik az ellenfeleket, ha megfelelő módon adagoljuk azokat. Látszólag minden olyan, mintha kritikus találat volna, minden staggerel, néha nagyon hátralökjük az ellenfelet, néha nem - és ezen a katyvaszon a kicsit túlzottan is poénkodósan megírt történet nem nagyon segít. Majd ezt követően egy rakás rendszert dobnak az arcomra, én meg csak bámulom a képernyőt. Most merre menjek? Milyen charge-okat kell nekem detonálni? Mire van három napom? Mi az hogy lezárulnak a zónák, amerre épp mennék? Hogy hogy nem tudok visszafelé is menni, amikor ott az egész térkép?

Aztán persze az első mágikus Game Overnél összeállt a kép. Ez kérem szépen, Slay The Spire, JRPG-s stílusba oltva. Három (később még több) karakterrel vadászom a lootot, a napok*charge-ok száma pont 8-9 összecsapást tesz lehetővé, a bossfight előtt - és ugyanúgy döntenem kell hogy milyen irányba fejlesztem a karaktereket, annak függvényében hogy kit tápolok fel ideiglenesen, kire rakom a legjobb cuccokat, és milyen szerepei vannak. Aztán a szinte elkerülhetetlen game over megnyit új lehetőségeket, új cuccokat, új karaktereket, és már magabiztosabban kezdem újra a a Loopot.

Na és valahol ezen a ponton döbbenek rá, hogy már negyedjére próbálkozom, és sikoltozni fogok, ha a boss nem megy le. ÉPP hogy lemegy, én pedig örülök. Ejj, Star Renegades, nagyon megpróbáltál elidegeníteni magadtól, de végül csak nem sikerült!

Nem tökéletes egyébként a játék, de hogy van benne szellem, és van benne egy rakás jól átgondolt rendszer, az kétségtelen. Javított a Slay The Spire formuláján? Módosítani mindenképp módosított rajta. Itt is vannak boltok, de csak a nagy fejezetek közt, a főbossok legyőzése után. Ha látod, hogy reménytelen a run, akkor kár is kifejezetten keresni azokat a zónákat, ahol pénzhez juthatsz. Ha pedig a negyedik karakterre apellálsz, akár még koncentrálhatsz is erre. A harcrendszer egy - számomra aggasztó - trendre ül rá, és egy újabb olyan játékot ismerhetünk meg, amelyben az az interakció az ellenfelekkel, hogy nem engedjük őket szóhoz jutni, különben végünk. Láttunk már ilyet a Bravely Defaultban, kicsit erre hajazott az Octopath több mechanikája is, az MMO-k egyre gyakrabban nyúlnak az elvadult damage vagy teljesen kiiktatott ellenfelek módjához. Nem mondom hogy mindez ne működne, de hogy nagyon fantáziátlan, az biztos.

Mindenesetre van abban valami perverzen szórakoztató, hogy a legkeményebb sebzést toló ellenfelet először breakeljük (így majd a következő körben jön inkább ugyanezzel a támadással), majd elhasználjuk a következő körben az egyik stun-t okozó képességünket (így inkább megint pihen egy kört), majd a következő körre megteszünk mindent egy másik breakért, és így, mire a negyedik körre egy ütéssel majdnem teljesen kikészíti a tankunkat, veszünk egy mély levegőt, és átgondoljuk hogy adott-e minden ennek a taktikának a megismétlésére. De nem baj: a játék változatos tárgyakkal jutalmazza azokat, akik szeretik a széttörés szélére húzni ezeket a rendszereket - tehát ne is fáradozzunk azzal, hogy sebzést növelünk annál, akinek csak a sebzés felszívása a feladata, vagy az ellenfelek hátralökése. De ha a megfelelően erős karakterek jókor használják a brutálisabb képességeiket, akkor szinte garantált a győzelem. A későbbi pályákat még magam is csak kóstolgatom, de egy dolgot már látok: a zónák között egy érezhető nehézségi ugrás is van, szóval lesz még mit tanulni a szabályokról.

A Star Renegades további érdekessége a véletlenszerűen generált tisztekben rejlik: az univerzum egészét felfaló faj tagjai az Imperium menüben vizsgálhatók meg, és valószínűleg azok járnak majd jól, akik az éppen aktuális run alatt alaposan szemügyre veszik az éppen generált tisztek specialitását, és nem építenek olyan taktikákra, amikre azok kevéssé érzékenyek. A pályaák ciklusában 3 pihenési szakasz is van, ahol tábortűz mellett kártyákat adunk egymásnak, így növelve a karakterek közti érzelmi kötődést, ami új képességeket és ideiglenes buffokat adó kártyákat ad - egyszerre aranyos és hasznos, főleg ahogy kitapasztaljuk a különböző karakterpárosok szinergiáját.

Folytathatnám még, de felesleges: a Slay The Spire-höz hasonlóan ez valószínűleg sokaknál egy új hobbi lesz, ha rákapnak, változatos és már most tartalmas játékmenettel, valóban fantasztikus külalalakkal, és olyan zenével, amit csak 8-9 óra után kapcsoltam ki, nem egyből. Hát kell ennél több? Ha kell is, azt valószínűleg majd megkapjuk poszt-launch tartalomként. Ha valaki szereti ezeket a roguelite játékokat, és unja már a Darkest Dungeon/Slay the Spire kombót, akkor nyugodtan tegyen ezzel egy próbát - valószínűleg nem fogja megbánni!

**8 / 10

Oldern**

*Star Renegades | Platform: PC (tesztelt)

Kiadó: Raw Fury | Fejlesztő: Massive Damage

Megjelenés: 2020.09.08. | Ár: 24.99 EUR*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11