[Teszt] The Almost Gone
Eddig 3 hozzszls
Vega
2020. June 29.
Monday 21:55
Figyelemfelkelt puzzle jtkokrt mindig rdemes vigyz szemeinket az aprbb indie megjelensekre vetni, mert ezek kzt nha valban lehet jszer, rdekes megkzeltsekkel is tallkozni. Na j, meg azrt is, mert alig jelenik meg vente nhny igazn j puzzle jtk, ezrt a feladvnyokra (ki)lezett elme sokszor inkbb kihezett marad. A The Almost Gone egyszerre tbb, egymstl nagyban klnbz forrsbl mert ihletet, gy prblvn igazolni eredetisgt.



Ennek taln legmarknsabb, vizulisan is szembetn bizonytka a jtktr klnleges brzolsa. Az izometrikus nzet megannyi kis diorma mindegyike egy-egy szobnak vagy helysznnek feleltethet meg, ezek kztt tudunk ugrlni. A vizualits tkletesen kiszolglja a dizjnt, a szobk ugyanis kilencven fokonknt forgathatk s termszetesen egszen mst ltunk minden nzetbl. Itt rgtn beugorhat a Monument Valley, amely kreatvan jtszadozott a perspektvkkal, itt azrt ilyen mlysge nincsen a kameraforgatsnak, de minden egyes plya mrnki precizitssal van felptve s a megszerzend trgyak egy rsze is rdngsen van elrejtve. A tbbszr elfordul mechanikus puzzlk s a "mindenhov nyomok, htha trtnik valami" jtkmenet itt-ott a Room-sorozatot idzi, de itt is inkbb csak a felsznt kapargatja a The Almost Gone, a pixelvadszat rszeknt nha mr cl nlkl, minden lehetsget kiprblva keressk a megoldst. Az alapveten halott krnyezettel az a f gond, hogy nem lehet tudni, mi az, amit csupn a httrvilg szerves rszeknt kpzeltek el a ksztk, s mi az, ami a fontos feladvnyok rsze. A point & click kalandjtkos elemek teht mkdnek, jpofk, de a komplexitsuk csak ritkn ri el az emlkezetessghez szksges szintet.



s itt jn a kisebb csavar, ugyanis a fentiekhez kapcsoldik egy staszimultoros trtnetmesls is, legyen sz a fajslyos tmrl (termszetesen egy komplett pszichitriai utazst fogunk tenni a mlt titkaiban), a visszaemlkezsekrl, a "beszl trgyakrl" vagy a helysznekrl (a szlhztl indulva egszen a "ktelez" krhzig jutunk, sajnos az utols fejezet erdeje tl hamar r vget ahhoz, hogy egy kevsb szgletes helysznen is rvnyeslni tudjon a dioramikus koncepci. s br a sztori tnyleg kellen komor (ebben a csaldban sem volt rendben szinte semmi...), a jtk legnagyobb ernye mgis az, hogy vgig laza, kellemes, grcslsmenetes lmnyt kpes nyjtani. Az innen-onnan rkez inspircis forrsok szpen llnak ssze valami egyedi, kerek egssz az alatt a rvid hrom ra alatt, amg az tdik fejezet vgre rnk.



Semmilyen terleten nem kpes kiemelkedt nyjtani, ugyanakkor mg sincs kiemelked hibja. Amit pedig elzetesen vllal - megprbl eredeti maradni -, azt tulajdonkppen erlkdstl mentesen hozza is. Rvid, kellemes, egyszer lmny, nhny ht mlva sajnos mgis csak a perspektvra fogunk emlkezni.

6/10

The Almost Gone | Platform: Nintendo Switch, Android, PC (tesztelt), iOS |
Kiad/Fejleszt: Happy Volcano |
Megjelens: 2020. jnius 25.

Jul 02., Thursday 23:05 #3
Vlasz sQr (#2) zenetre
Kzben megvettem telra, kb 10 perc utn eljtt a seklyes mivolta. Nem baj, mg ismerkedek vele...
"This is our time to medicate..."
moderator sQr
Jul 02., Thursday 15:24 #2
Vlasz mcmacko (#1) zenetre
gy vagyok vele n is. Szerintem valamikor sort kertek r, mert az iPad-nak jl llnak a hasonl stlus jtkok.
Twitter: sequeeer
Jun 30., Tuesday 0:22 #1
Azt hittem tbb lesz benne, de 5 dods ron Androidra lehet behzom, mert amit Feri rt fentebb, az nekem bven elegend egy ilyen jtkhoz.
"This is our time to medicate..."