[Hardver] DualShock 4 Back Button Attachment

DualShock 4 Back Button Attachment

GhzSzabó Ákos2020.05.22. 12:00

A kompetitív e-sport szféra évről évre egyre nagyobb és nagyobb teret nyer magának, legfőképp az online de manapság már a hagyományos platformokon is. Egyik szemem nevet, mert ez alapvetően egy jó dolog, másik viszont egy kicsit sír mivel a covid-19 okozta járványnak elég nagy szerepe volt ebben, hiszen az elmúlt két hónapban nagyjából megszűntek a világon a sportesemények. Egy átlagos játékos valószínűleg csak annyit vesz észre ezekből a közvetítésekből, hogy iszonyat reflexszel, szuper precízen vezérlik az aktuális játékot és közben az egér, a billentyűzet, a fejes, meg néha az egész terem össze-vissza villog mindenféle színekben. Na azok az eszközök nem csak azért annyira pofátlanul drágák mert villognak, hanem mert olyan dolgokra képesek amire a mezei perifériák nem. Így van ez a kontrollerek esetében is. Amikor valaki úgy dönt, hogy akkora nagy császár az aktuális kompetitív játékban, hogy neki már nem elég a hagyományos alap kontroller, elkezd körbenézni, hogy mit használnak a profik. Elég hamar megtalálja a csúcs kontrollereket, majd rájön, hogy ez bizony legalább 2 de inkább 2.5 teljesárú játék árába fog fájni. Ilyenkor újra elgondolkodik azon, hogy vajon nyomja-e ő annyira profin, hogy megérje ennyit kicsengetni érte. A kérdés természetesen költői, hiszen az ember rosszul egy ilyennel biztosan nem fog járni, ettől függetlenül sokan úgy gondolják, hogy egy ilyen extra kiegészítő egy átlag játékosnak teljesen felesleges, hiszen úgy sem fogja kihasználni. Ebben igazuk is van, meg nem is.

Ha nem spoilereztük volna el a cikk címével, hogy miről fogok itt hadoválni, gondolom ennél a pontnál még mindig fogalmad nem lenne, hogy miről beszélek. Mivel a Sony által februárban piacra dobott “Dualshock 4 Back Button Attachment”-et szerintem a játékosok 90%-a egy vállrándítással elintézte. "Ok, még egy izé a burzsujoknak, én inkább veszek belőle játékot." - hallom lelki füleimmel. Pedig ennél egy kicsit összetettebb a történet, hiszen ez a kiegészítő “csupán” 10 darab jó magyar ezresért hazavihető. Ez azért nem a megfizethetetlen kategória és amit kínál az egy olyan fajta kényelem, ami még számomra is újdonság volt, hiszen sosem használtam olyan kontrollert amin lettek volna extra gombok.

Kezdjük azzal, hogy mi is ez az izé. A dobozban nem találsz mást mint egy OLED kijelzős bataranget, ami valószínűleg sokkal rosszabb aerodinamikai tulajdonságokkal bír mint az eredeti, és az OLED kijelzőnek köszönhetően bztosan hamarabb is tönkremegy, ha este pizsamában és maszkban vadásznál a kertedbe kakkantó szomszéd macskájára vele. Kiáll belőle egy minimálisan mozgatható jack dugó, amit a kontroller aljában található foglalatba kell borzasztó furán belepattintani (Illetve, ami lehetetlenné teszi a dokkolós kontroller töltést - ejnye! mcmacko). Többször hittem azt, hogy most biztosan el fogom törni, annyira lehetetlen szögben kell összenyomni őket, de nem kell megijedni csak követni a mellékelt ábrát és tényleg nem lesz baj. Ha ez sikerült akkor lett két darab, versenyautókban is használatos lapát kapcsoló/váltó szerűségünk, amik két extra gombként funkcionálnak, bármelyik játékunkban. A jack dugó funkcionalitását sem veszted el, mivel magán az eszközön is van egy bemenet. Maga az OLED kijelző szerintem egy elképesztő nagy overkill ide, az utolsó kínai tamagotchi lcd is megfelelt volna, ha cserébe mondjuk 5k a cucc. Ugye egyszerűen azért, mert életedben kb 3 alkalommal fogod látni a kijelzőt, hiszen kizárólag arra szolgál, hogy beállítsd rajta a karok funkcióját. Ha azt kérdezitek, hogy miért nem lehetett egy szoftver frissítéssel a ps4 menüjében állítani ezt, a válaszom (saját logika alapján) az, hogy így a PC-vel is remekül működik majd a dolog. A kalibráció pofon egyszerű, nyomvatartod a kijelzőt, majd a villogó jeleket a karokkal addig váltogatod ameddig a kívánt szimbólumot oda nem pörgeted, ilyenkor még egyszer megnyomod a gombot és tároltad is a profilt. Összesen 3-at tudunk így lementeni, ami a tapasztalataim alapján elég szokott lenni, mivel sok hasonló játékban vannak ugyanazon funkciók ugyanarra a gombra téve. Újratöltés, guggolás stb. A rendszer egyszerű, gyors és jól kezelhető, nem nagyon lehet belekötni.

Na de mire is jó ez az egész. Egy alap koncepciót kell megjegyezni és ebben a szellemiségben konfigurálni a kütyüt. Az a lényeg, hogy olyan funkciókat tegyünk rá, aminek köszönhetően nem kell levenni egyik hüvelykujjunkat sem az analóg karokról. Tudjunk célozni, vezetni, mozogni, miközben fel tudunk ugrani, újra tudunk tölteni, fedezékbe tudunk menni stb. Ha most azon jár az eszed, hogy egy offline játékban ezek elhanyagolható tényezők, akkor félig igazad is van, viszont amint kimerészkedünk a kompetitív mezőnybe és úgy tudunk ugrálni, hogy közben zoomolva célzunk és lövünk egyszerre, az azért elég nagy előnyt jelent. Autóversenyeknél igazából csak kényelmi funkció, hogy a váltást a két középső ujjunkkal tudjuk intézni.

Ahol én sokat használtam és ami miatt utaltam fentebb arra, hogy nem kompetitív játékosoknak is segítség lehet az például a Nioh. Itt a két leggyakrabban használt, alapból a d-paden lévő itemeket tettem ki a két lapátra, így menekülés/dodgeolás és a kamera folyamatos forgatás közben is tudok gyógyítani vagy épp amire szükségem van. Divison 2-ben, a fedezékbe húzódást és az interakciót tettem rájuk, így úgy tudok futás közben fedezékbe menni, vagy átugrani valamit, hogy közben folyamatosan tudok lőni, célozni és fegyvert váltani. Természetesen ezek tényleg csak kényelmi funkciók és az igazi előnyöket a kompetitív játékban érezzük igazán de megmondom őszintén, hogy így 3 hónap után már nagyon hiányoznának ezek a plusz dolgok hiszen sokkal fluidabb és egyszerűbb sok minden.

Ami kritika érheti, hogy a legtöbb drágább kontrolleren nem kettő hanem négy ilyen pedál van, ami nyilvánvalóan még több funkció könnyebb elérését jelenti. Én nem érzem az extra két kar hiányát nagy dolognak, nyilván más lenne a helyzet, ha már használtam volna ilyet és utána kéne erre váltanom. Természetesen azért a profi joyokkal nem vethető össze ez a kiegészítő, hiszen ott sok minden más is állítható, itt pedig továbbra is csak a sima DS4-et használjuk. Az extra súly bár szerintem elenyésző, azért másoknak zavaró lehet, ezért azt érdemes figyelembe venni, attól viszont nem kell félni, hogy az amúgy sem acélos aksi időt tovább csökkentjük ezzel, mivel a kijelző szinte mindig ki van kapcsolva. Ergonómiailag nekem nem volt vele bajom, viszont az vitathatatlan, hogy megváltoztatja a kontroller fogását, hiszen bármikor markolnánk is rá, ott lesz a két új pedál. Tudom, hogy nehéz bárhol is kipróbálni ezt a kiegészítőt, de mivel az ára valóban nem túl húzós és igazából hátrányod nem nagyon lehet belőle, hiszen bármikor levehető ha nem tetszik, ezért ha szeretnéd némi extra funkcionalitással felfrissíteni a jó öreg kontrolleredet, akkor bátran tegyél vele egy próbát.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

12 órája
3

Heti megjelenések

15 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11