A Need for Speed sorozat az elmúlt években kizárólag az utcai versenyzésre koncentrált, ám az Electronic Arts az idén már úgy látta, hogy eljött a változtatás ideje, és érdemes kicsit más irányból megközelíteni a témát: ezzel próbálkozik az új rész, a ProStreet, amely kipróbálható volt az E3-on.
Az idei kiadásban már nem egy város utcáin kell helytállnunk, hanem az egész világot be fogjuk járni, ezalatt pedig négy versenytípusban kell majd bemutatnunk tudásunkat: ezek a Grip (hagyományos verseny), Drag (gyorsulás), Drift, illetve egy új mód, a Speed. Utolsó lényege az, hogy a versenyzők nem egyszerre indulnak neki az adott szakasznak, hanem néhány másodperc különbséggel, egymás után: a végén az nyer, aki a legrövidebb idő alatt teljesíti az adott távot - egy felturbózott Time Trial-ról van szó tulajdonképpen.
A ProStreet legfontosabb újdonsága az, hogy a versenyek jóval élethűbbé váltak annál, mint amilyenek az előző részekben voltak. Ez egyrészt vonatkozik az autók viselkedésére, amelyeknek vezetése ezúttal már jóval nagyobb figyelmet igényel majd (különböző segítségeket is bekapcsolhatunk, mint például a kipörgésgátló), másrészt pedig - és ez a legfontosabb - új tényezőként belép a törés, amely mindenképpen megfontoltabb manővereket követel. Egy-egy kisebb koccanás még csak felületi nyomokat hagy az autón, egy komolyabb hiba azonban akár a versenyhétvégénkbe is kerülhet, ha ugyanis totálkárosra törjük négykerekűnket, akkor bizony fel kell adnunk a versenyt. Igaz, ezután is van lehetőség az újbóli próbálkozásra, ám egy adott versenyre csak meghatározott számú kocsit vihetünk magunkkal, és ha mindegyiket a pálya szélén hagyjuk, akkor tényleg le kell mondanunk a hőn állított győzelemről. A törés egyébként egészen részletesre sikerült: szépen hullanak lefele autónkról a különböző karosszéria-elemek
A valósághűbb versenyekbe ellenfeleink is besegítenek, fejlődött ugyanis a mesterséges intelligencia is: a többiek folyamatosan reagálnak cselekedeteinkre, tanulnak vezetési stílusunkból, és mindegyikük saját "személyiséggel" bír. Van például, aki agresszívebb, vagy mondjuk olyan is, aki az átlagosnál sűrűbben hibázik - bármikor érhetnek tehát minket váratlan meglepetések.
A játék kiállított demójában egy, a Nevada-sivatagban elhelyezkedő pályát lehetett kipróbálni, a külcsínt illetően azonban nem a helyszínek kidolgozásával kapcsolatban érkezett a legtöbb dícséret, hanem a fantasztikus füsteffekttől volt elájulva mindenki. A csikorgó gumik végterméke rendkívül élethűen szállingózik a levegőben, és kihatással van a látótávolságra is: könnyen megeshet, hogy az előttünk lévő füstjétől alig látunk valamit, ami például egy Drift verseny alatt akár komoly fegyverré is válhat. Dícséret illeti emellett a kocsimodelleket is, amelyek szintén egész jóra sikeredtek, és a környezet is szépen tükröződik rajtuk.
Az Electronic Arts tehát úgy tűnik, hogy valóban ki akarja rángatni a Need for Speed sorozatot a jelenlegi gyufásskatulyából - a kérdés csupán az, hogy a játékosoknak van-e kedvük újból próbára tenni az utóbbi időben ellaposodó franchise-ot a komoly vetélytársak mellett.